Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2016 18:39

Duschka, wat naar zeg. Toch weer opgenomen. Beterschap en sterkte voor jullie en voor haar natuurlijk.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 08 jan 2016 20:42

Bedankt.
Het gaat gelukkig goed met haar.
Ze mag nog niet naar huis, maar ik heb goede hoop dat ze dat morgen of zondag wel mag (maar denk morgen).
Ze drinkt weer en plast weer, dus daar zijn we enorm blij mee. En geen koorts meer, ook heel fijn.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2016 20:56

Fijn dat ze drinkt en plast, top. En de pijn?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 08 jan 2016 20:59

Wat fijn Duschka! Is de oorzaak van het staken al gevonden/opgelost? Beterschap verder.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 09 jan 2016 14:13

De oorzaak is opgelost inmiddels, of tenminste... bezig om te verdwijnen :wink: .
Ze had een fikse ontsteking aan de keel en keelamandelen.
En inmiddels is ze uit het ziekenhuis ontslagen! Zo fijn!

Ze is niet ernstig ziek geweest (als in gevaarlijk) maar 't hakt er emotioneel toch wel ff in. Dus we gaan even heerlijk genieten en cocoonen als gezin :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 jan 2016 12:10

Ach duscka! Wat rot. Naar wat een heftoge periode! Nu op naar goed herstel! Hadden ze dat niet gezien? Die intsteking etc?

Iemand ervaring met een spleet tussen de voortandjes en lipriempje wat dus veel te ver op de kaak zit?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 11 jan 2016 11:42

Fijn Duschka dat zij weer thuis is. Hoe gaat het nu?

Te vroeg gejuicht dat het zo goed gaat qua ziektes. J is ziek, hoge koorts en blijft thuis. Kijkt al de hele dag filmpjes vanaf de bank en slaapt ook nog veel tussendoor.

@ juffiejuf weet niet meer hoe oud jouw jongste is. Is hij veel jonger dan O?
Zindelijk worden is natuurlijk fijn en het bespaart luiers, maar hij is nu ook gelijk 's nachts zindelijk. Op zich is dat natuurlijk nog fijner. Nadeel is wel dat hij niet zo groot van stuk is en niet zelf op de wc kan/durft ( en ook nog in een ledikant slaapt). Hij roept nu ongeveer 2 keer per nacht om te plassen. Meestal rond 1.00 uur en rond 5.30 uur. Dat is even wennen.

@ jannoek
Meeting lijkt mij ook erg leuk, alleen het organiseren niet. Daar gaat toch altijd veel tijd in zitten en die tijd heb ik op dit ogenblik niet. Als verderr niemand wil, houden wij samen een meeting, wonen toch bij elkaar in de buurt :wink:

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 11 jan 2016 14:05

Duschka, fijn dat ze weer thuis is! Schrikken hoor.. Hopen dat ze nu lekker opknapt!

Vince heeft hier behoorlijk last van zn doorkomende tandjes. Bij Vianne nooit gehad, dus dat is even wennen ;) Gelukkig gaat t kverdag wel goed, maar wordt er snachts weer wakker van :( Hij is nu heerlijk bezig met tijgeren en probeert zelf te gaan zitten. Oppassen geblazen, want hij gaat op alles af, stekkerdozen, kabels, papier, enz.... Ook dit heeft Viannr nooit gedaan :), we waren best verwend volgens mij, haha.

Vianne heeft t helemaal naar de zin op school. Ik vind het toch ook wel lekker!
Sinds 5 weken ongeveer is ze snachts ook droog. Nog een paar weken 'gewerkt' met een luierbroekje, bang voor een nat bed :p, maar sinds deze week ook die in de kast gelaten en het gaag prima! Dus dat is helemaal lekker :-)

Beterschap aan alle zieke kindjes!
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2016 14:11

@Duschka, ik hoop dat het goed mag gaan bij jullie en met jullie dochter.

@Ajl, toch nog een ziek mannetje thuis.

@Dippie, wat leuk dat ze het naar dr zin heeft op school.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 11 jan 2016 14:49

Meeting lijkt mij ook erg leuk alleen ik ben geen regeltante :oops:


Duschka Hoe is het nu?

Met Nina gaan we toch nog een keer naar de Neuroloog zeer waarschijnlijk komt er niks uit maar ik wil liever niet achteraf zeggen hadden we het toch maar gedaan.
Nu was mijn zus bij een vrouw die haar masseert (vanwege allerlei klachten) zei heeft best wat contact met neurologen en voert atlas correcties uit. Zei denkt dat Nina's atlas scheef staat door de heftige bevalling en vacuümpomp.
Binnenkort ga ik mee daarheen met de meiden en gaat ze het controleren en stel dat het zo is laten we het rechtzetten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 11 jan 2016 14:58

Liefie, lijkt me ook wel een soort van spannend dat je niet weet wat er met je kind aan de hand is. Het zou fijn zijn als die vrouw jullie Nina zou kunnen helpen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2016 19:46

Lastig, liefie, zou fijn zijn als je iig wist wat het is...

T heeft sinds gisteren besloten dat hij geen middagslaapje meer nodig heeft (morgen 15 maanden). Alleen maar huilend rechtop in z'n bedje staan als je hem overdag in bed legt. Gisteren toen ik 's morgens naar de kerk was was het bij mijn man al niet gelukt, later op de dag ook niet. Vandaag 3 pogingen gedaan, want hij werd wel hangerig en ging in z'n oogjes poetsen en met z'n voetjes over elkaar zitten (altijd het teken dat hij slaap heeft), maar nee hoor... Vanmiddag zou ik bij een oudere mevrouw bij ons uit de kerk op bezoek gaan, zit hij daar heerlijk te spelen met al dat 'nieuwe' speelgoed, op een gegeven moment komt hij lekker bij mij op schoot zitten en opeens is hij vertrokken :8>. Toen was het wel al rond half 5.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 11 jan 2016 20:57

Ahh lief lechat :D

@evelien, de peutergym is indd erg leuk! Ze kunnen er heerlijk klimmen en klauteren. Hij vond het niet leuk toen er opgeruimd ging worden :wink:
Gelukkig is J weer opgeknapt, zn eetlust is iig wel weer terug, gisteren vroeg hij zelfs om een vierde boterham :shock: . Zn oren moeten nog wel even gecheckt worden deze week..

@duscka hopelijk knapt je meiske nu weer lekker op? Wat een happening voor zo'n kind hè. . (En voor de ouders ook..)

@ ajl, beterschap met J!
Onze J is in december 2 geworden. Hij was er best erg mee bezig en riep steeds om naar de wc te gaan. Dus ik had hem een tijdje geleden al een keer een ochtend in zijn onderbroek laten lopen maar toen riep hij juist niet en had twee keer achter elkaar alles nat zonder dat het hem iets uitmaakte. . Dus toch maar weer n pamper aangedaan en nu lijkt hij er wel n btje klaar mee. .
Maar misschien toch nog eens proberen en dan indd zelf na een bepaalde tijd erop zetten, misschien dat dat lukt.

E was afgelopen voorjaar ook nog niet 's nachts zindelijk, elke ochtend een volle pamper..(ze was toen bijna 6). Toen heb ik via MP een plaswekker gekocht, binnen 3 weken was het klaar! Heerlijk, ze heeft ook nagenoeg geen ongelukjes meer gehad nadien. Toen de plaswekker ook bij R (toen 3,5) geprobeerd, daar duurde het iets langer mee maar nu op een enkel ongelukje na ook meestal droog.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 11 jan 2016 21:55

@VPK
Hopelijk zijn de oren ook óke!

@Lechat
Gaat T 's avonds dan nog wel een beetje op tijd slapen, als er 's middags zo laat nog geslapen wordt?

@Liefie
Te hopen dat die dame duidelijkheid kan bieden, over wat er met je dochter aan de hand is.
Lijkt me niet prettig, die onzekerheid.
Gaat 't wel weer goed met haar?

@Dippie
Grappig hoe kindjes onderling weer verschillen qua ontwikkeling
In elk geval sterkte met de tandjes

@AJL
Beterschap

@Meeting
Lijkt mij nog steeds heel erg leuk.
Ik ben niet zo'n regeltante, maar wil 't op zich wel proberen te organiseren.
Alleen dan wordt het ff later. Komende maand staat er nog een ingreepje voor ML gepland, ik moet waarschijnlijk nog met de baby naar de kinderarts en ben volgende maand zelf de klos met een ingreepje, dus dat wil ik allemaal even achter de rug hebben.

@peutergym
Hier doen ML en DL aan peutergym (ouder/kindgym). Ik weet niet wie er meer enthousiast is, maar weet ook niet wie er meer uitgeput thuis komt :mrgreen: .

Met DL gaat 't gelukkig de goede kant op.
Ze heeft een reisje gemaakt, dat is duidelijk, maar ze speelt weer, drinkt weinig maar wel iets en eet gelukkig af en toe een ijsje.
Wel vlot uit haar evenwicht. Het gedoe (sonde, bloedprikken etc.) heeft haar duidelijk angst aangejaagd.

@zindelijk
DL was met 18 mnd poepzindelijk ,maar sinds we zijn begonnen met herintroductie en opbouw van immuniteit ivm km-allergie, is dat goeddeels van de baan. Daar waren we al voor gewaarschuwd door de kinderarts, 't is dus geen verrassing.
We zetten toch maar ff door, zindelijk wordt ze mettertijd gerust wel weer en als de immuniteitsopbouw goed verloopt, dan kan ze daar de rest van haar leven plezier van hebben.
Plaszindelijk wilde ze van de zomer worden. Maar ze wil pertinent niet op een potje en ik was te misselijk om voortdurend met haar naar de toilet te hollen, dus heb haar elke keer de keuze geboden van luier of potje. Dan koos ze voor de luier.
Na de bevalling wilde ik zelf eerst herstellen en haar ook even aan de nieuwe situatie laten wennen.
En nu vindt ze 't wel ff prima zo, haar focus ligt even ergens anders en ik vind 't ook wel prima zo, het komt vast wel weer, eerst maar weer even bijkomen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor LeChat » 11 jan 2016 22:57

T. ging om kwart voor 7 naar bed vanavond, en sliep toen meteen. Wel al een keer wakker geweest om half 10, maar dat zijn we gewend.

Een meeting lijkt mij ook nog steeds leuk, maar (en da's makkelijk gezegd vanuit Zeeland :lol:) kan volgens mij beter georganiseerd worden door iemand die in 't midden van het land woont en eventuele locaties kent.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten