De brug is opgehaald

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 31 dec 2015 11:06

Bambi schree
Dat zie ik toch anders Teus
Deze mevrouw zegt dat ze de tekst kreeg:"Ik ben uw Man, Heere der Heirscharen"
Dat is uit de tekst uit Jesaja 54: 5 Want uw Maker is uw Man, HEERE der heirscharen is Zijn Naam; en de Heilige Israëls is uw Verlosser; Hij zal de God des gansen aardbodems genaamd worden.
En als je dan leest wat Thomas Watson zegt over die tekst, dan zie je hetzelfde als wat ik al noemde, dat ze het allemaal al heeft en alleen moet geloven dat het zo is.
f:


Er was eens een man die opgegroeid was in een hutje in Afrika, hij kon via een organisatie naar school deed een hoge opleiding, kreeg een goed baan in een stad.
Toen hij weer eens thuis kwam zag hij de armoede en honger waar zijn oude moeder in leefde, daar wilde hij beslist wat aan doen.
Toen hij weer thuis was stuurde hij zijn oude moeder een cheque met een aan zienlijk bedrag, de oude vrouw kon zo zonder moeite haar oude dag genieten.
Niet lang daarna ging hij weer naar zijn oude moeder en... ze was er niet meer, gestorven van de honger. aan de muur vond hij de cheque netjes ingelijst.

Teus schreef: Jawel hoor Samanthi, God heeft een toeleidende weg voorgehouden.
Deze weg is hooguit 80 cm lang, zeer eenvoudig af te leggen, God heeft het zo eenvoudig mogelijk gehouden.
Gods toeleidende weg is “KOM” en de lengte van die weg is gelijk aan de afstand tussen je knieën en de vloer
Kom zoals je bent.
Dit vind ik altijd zo mooi, als ik hier over nadenk dan besef ik weer dat we zo'n bijzondere God hebben, word ik weer zo blij vanbinnen.
Zoals je bent...... God schakelt hiermee satan direct uit. Wij hebben dan van, ja maar.......nee, zegt God zoals je bent.


Boef je weet best wat ik bedoel! :lol:

Bambi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Bambi » 31 dec 2015 12:24

Bambi schreef:Dat zie ik toch anders Teus
Deze mevrouw zegt dat ze de tekst kreeg:"Ik ben uw Man, Heere der Heirscharen"
Dat is uit de tekst uit Jesaja 54: 5 Want uw Maker is uw Man, HEERE der heirscharen is Zijn Naam; en de Heilige Israëls is uw Verlosser; Hij zal de God des gansen aardbodems genaamd worden.
En als je dan leest wat Thomas Watson zegt over die tekst, dan zie je hetzelfde als wat ik al noemde, dat ze het allemaal al heeft en alleen moet geloven dat het zo is.


Smanthi schreef:Er was eens een man die opgegroeid was in een hutje in Afrika, hij kon via een organisatie naar school deed een hoge opleiding, kreeg een goed baan in een stad.
Toen hij weer eens thuis kwam zag hij de armoede en honger waar zijn oude moeder in leefde, daar wilde hij beslist wat aan doen.
Toen hij weer thuis was stuurde hij zijn oude moeder een cheque met een aan zienlijk bedrag, de oude vrouw kon zo zonder moeite haar oude dag genieten.
Niet lang daarna ging hij weer naar zijn oude moeder en... ze was er niet meer, gestorven van de honger. aan de muur vond hij de cheque netjes ingelijst.


Dat is een heel ander voorbeeld
Als God zegt tegen deze mevrouw dat Hij haar Man is, dan is ze al Zijn bruid
En niet meer een genodigde van de bruiloft
Maar een bruid, die zichzelf weliswaar iedere dag verstopt voor haar Man, omdat ze nog steeds niet kan geloven, dat Hij met haar wilde trouwen

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 31 dec 2015 12:29

bami schreef: Dat is een heel ander voorbeeld
Als God zegt tegen deze mevrouw dat Hij haar Man is, dan is ze al Zijn bruid
En niet meer een genodigde van de bruiloft
Maar een bruid, die zichzelf weliswaar iedere dag verstopt voor haar Man, omdat ze nog steeds niet kan geloven, dat Hij met haar wilde trouwen


Dus ze vertrouwd hem niet of ze geloofd hem niet.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Teus » 31 dec 2015 14:46

Bambi schreef:Dat zie ik toch anders Teus
Deze mevrouw zegt dat ze de tekst kreeg:"Ik ben uw Man, Heere der Heirscharen"
Dat is uit de tekst uit Jesaja 54: 5 Want uw Maker is uw Man, HEERE der heirscharen is Zijn Naam; en de Heilige Israëls is uw Verlosser; Hij zal de God des gansen aardbodems genaamd worden.
En als je dan leest wat Thomas Watson zegt over die tekst, dan zie je hetzelfde als wat ik al noemde, dat ze het allemaal al heeft en alleen moet geloven dat het zo is.


Ik heb het nog eens gelezen, je hebt gelijk.
Ze heeft destijds God geloofd dat Hij haar zonden wilde vergeven maar geloofd nu niet dat Hij gedaan heeft.
Het verhaal van de Chinees met de 2 beren gaat hier zeker in op. Niet in haar positie maar wel in haar leven.
Ze leeft niet in de vrijheid en de vreugde van de Heere Jezus. De doctrine heeft de overhand, als ze wel vreugde zal hebben zal het wellicht geroofd worden. Ze mag haar pensioen in Het Vaderhuis uitzitten, de Heere Jezus heeft de premie betaald.
Erg triest dat ze het geen God hier haar wil geven tot op dit moment moet missen.
Ik zou zo graag met haar willen praten.


Teus schreef:Dit zie ik ook anders,
Dit is niet de weg die God met haar gaat, Het is de weg die God haar laat gaan.



Bambi schreef:Als God je een weg laat gaan, dan gaat Hij ook die weg met jou. Want Hij gaat altijd mee

Bambi, als God een weg met je gaat dan gaat Hij voorop. Dit is de weg in het ongeloof, hier gaat God niet in voorop, God wil echt niet dat Hij niet door Zijn kinderen geloofd wordt.
Ziekte b.v. is niet van God, God maakt niemand ziek. God laat je een beetje gaan, de teugels een beetje vieren waardoor satan de kans krijgt totdat Hij het genoeg vindt. God doet dat om ons weer dicht bij Hem te krijgen om aan Zijn eer te komen zodat Hij Zijn Liefde weer kwijt kan.
God wil dat we dicht bij Hem leven omdat Hij een relatie met ons wil en gebruikt daar middelen voor omdat wij toch maar de nijging hebben om onze weg te gaan. God werkt naar onze wil, niet verstand of gevoel. Daarom gebruikt God middelen die leiden tot het willen dat Hij helpt. Hij wil dat het van ons komt. Zeker, op de achtergrond zogezegd, blijft Hij voor ons zorgen, Hij laat ons nooit los. God wil om Hemzelf gevraagd zijn om de relatie te verstevigen of te herstellen. Daarom moeten wij ons ook bekeren, God kan het in een keer doen maar wil dat het van ons komt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor benefietdiner » 03 jan 2016 13:42

Zooooooo.... inmiddels 120 reacties.
http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/234 ... derde-weg/

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor mona » 03 jan 2016 14:19

Het verhaal van "de derde weg" komt uit het boekje: Behoudend maar niet behouden, geschreven door Petrus Coudekercke.
Dit boekje kan ik iedereen aanraden, inclusief ds Heikamp, de vraagsteller, en de Staphorster mevrouw.
Maar lees het wel biddend.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 04 jan 2016 15:03

@mona Hier alvast een citaat uit dat boekje
http://www.afwachtenofverwachten.nl/websitesderde.htm

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor MoesTuin » 11 jan 2016 09:00

Mevrouw, ik ben u niet vergeten, hoe is het met u?
Heeft u al mogen smaken van de Liefde van Christus voor alle mensen, ook voor u?

Ik heb een prachtig lied voor u ter bemoediging en door de Geest des Heeren zal u mogen ervaren, "Ja, het is waarlijk ook voor mij uit enkel onverdiende genade, maar ik mag het aannemen van een Grote God die de Almachtige is en van wie het onmogelijk is om iets te weigeren wat je krijgt uit Handen van Hem!

Werp nu de lijn uit!

https://www.youtube.com/watch?v=4OgcoCYCPOE

1
Werpt nu de lijn uit; 't gevaar is zo groot;
hier zijn nog zielen in dringende nood,
kostbare zielen, o, red z' uit de vloed;
spreekt hen van Jezus en 't reinigend bloed.

Refr.
Werpt nu de lijn uit, werpt nu de lijn uit;
iemand zinkt weg in de vloed.
Werpt nu de lijn uit, werpt nu de lijn uit,
Jezus gaf voor hen Zijn bloed.

2
Werpt nu de lijn uit, o aarzelt toch niet,
wijl gij uw makkers in doodsgevaar ziet;
redt de verloornen, uw roeping is groot
voor zij verzinken in d' eeuwige dood

3
Grijpt nu de lijn aan, kom, makker, besluit;
stel toch uw redding niet langer meer uit;
laat u maar los, geef u over aan Hem,
grijp nu de lijn aan, gehoorzaam Zijn stem.

4
Grijp nu de lijn aan (bis)
zink toch niet weg in de vloed.
Grijp toch de lijn aan (bis)
Jezus gaf voor u Zijn bloed.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor mona » 11 jan 2016 11:01

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 11 jan 2016 11:43

Eerlijk gezegd snap ik hem niet.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor mona » 11 jan 2016 12:01

Samanthi schreef:Eerlijk gezegd snap ik hem niet.

Ik ook niet.
Bovendien is het weer geen direct inhoudelijk antwoord op de vraag, net als de vorige keer.
Jammer toch.
Deze keer wijst de dominee echter wel op Christus Die de Deur is. Dat wel. En hij zegt ook dat je zonder door die Deur te gaan, voor eeuwig verloren gaat. Maar weer zegt hij niet hoe je nu toch WEL door die Deur kunt gaan. En dat vind ik het allerergste.

In het eerste antwoord zei de dominee:
"Met dit heldere en eenvoudige getuigenis van deze moeder ligt veel stof tot overdenking. Laten we het hier maar bij houden om niet terecht te komen in dogmatische en theologische strikken".
Juist dit getuigenis van deze moeder laat zien, hoe zij gevangen zit in de dogmatische en theologische strikken, waarvan de dominee zegt, dat we er niet in terecht moeten komen....
Wat een verwarring!!!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Samanthi

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Samanthi » 11 jan 2016 12:37

Nee precies... je snapt nog steeds niet of de dominee het nu goed vindt van die vrouw of niet, of hij nu die derde weg promoot of niet.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor mona » 11 jan 2016 13:59

Samanthi schreef:je snapt nog steeds niet of de dominee het nu goed vindt van die vrouw of niet, of hij nu die derde weg promoot of niet.


Promoten denk ik niet, maar zijn woorden:
"Met dit heldere en eenvoudige getuigenis van deze moeder ligt veel stof tot overdenking..."
....wijzen mijns inziens wel in deze richting.
Of zie jij dat niet zo Samanthi?

Ik kan niet goed begrijpen dat de dominee het een helder getuigenis vind, en al helemaal niet dat het eenvoudig is.
Al met al vind ik het knap ingewikkeld geworden.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor Chaya » 11 jan 2016 14:45

Ik meen het te kunnen snappen. :wink:
Ds. schrijft: U haalt de dogma er bij, althans dat dacht ik, maar ik blijf bij het pastoraal omgaan met mensen die geestelijk vast zijn gelopen door allerlei dogma’s, om hen de Weg te wijzen. De sleutel ligt in Hem, Die de Sleutel Davids is. Want Hem te kennen is noodzakelijk voor een ieder, om welgetroost te leven en eenmaal zalig te sterven. Zodra u gaat sleutelen aan de Deur, Die toegang geeft tot Het Vaderhuis, komt u in on-bijbelse sporen terecht. Met andere woorden, indien wij trachten buiten de geloofsgemeenschap met Christus rust te vinden en zaligheid dan dwalen we ten zeerste en komen bedrogen uit voor de eeuwigheid.

M.a.w. houd aan in het gebed, zoek niet naar kenmerken, maar geloof wat in de Bijbel staat.
Jammer inderdaad dat hij niet de eenvoudigheid van bijvoorbeeld ds. van Dooijeweert heeft. Als ik dat stuk lees (verslag van de avond) lees ik precies hetzelfde maar zo eenvoudig.
Hij laat de dogma's rusten, dat wel. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De brug is opgehaald

Berichtdoor MoesTuin » 11 jan 2016 16:15

Chaya schreef:Ik meen het te kunnen snappen. :wink:
Ds. schrijft: U haalt de dogma er bij, althans dat dacht ik, maar ik blijf bij het pastoraal omgaan met mensen die geestelijk vast zijn gelopen door allerlei dogma’s, om hen de Weg te wijzen. De sleutel ligt in Hem, Die de Sleutel Davids is. Want Hem te kennen is noodzakelijk voor een ieder, om welgetroost te leven en eenmaal zalig te sterven. Zodra u gaat sleutelen aan de Deur, Die toegang geeft tot Het Vaderhuis, komt u in on-bijbelse sporen terecht. Met andere woorden, indien wij trachten buiten de geloofsgemeenschap met Christus rust te vinden en zaligheid dan dwalen we ten zeerste en komen bedrogen uit voor de eeuwigheid.

M.a.w. houd aan in het gebed, zoek niet naar kenmerken, maar geloof wat in de Bijbel staat.
Jammer inderdaad dat hij niet de eenvoudigheid van bijvoorbeeld ds. van Dooijeweert heeft. Als ik dat stuk lees (verslag van de avond) lees ik precies hetzelfde maar zo eenvoudig.
Hij laat de dogma's rusten, dat wel. :D


Kijk, nu gaan we allemaal weer met de beste bedoelingen vertalen, wat de beste dominee nu probeert te zeggen.
Het feit blijft dat de dominee vaag in zijn antwoord is en blijft.
De bijbel is duidelijk.
De dominee had (zeker vanuit zijn positie als zijnde dienaars des Woords) helder moeten getuigen, maar doet dit niet / kan dit niet? (vastzittend in dogma 's ook?)
Had de dominee maar gewoon geantwoord dat de Heere Jezus heeft beloofd in Zijn Woord, dat iedereen die in de Heere Jezus gelooft, Eeuwig leven zal ontvangen, Want God had de wereld zo lief dat hij Zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar Eeuwig leven heeft.

Daar is Kracht, Kracht in het Bloed van het Lam, Jezus Christus, Hallelujah Amen , het is waar en zeker, niets meer en niets minder.
O mens, Leef daaruit vanaf nu en elke dag opnieuw weer....
ja u ook Mevrouw!
De Heere Jezus bevrijdt
satan heeft het nakijken.

https://www.youtube.com/watch?v=a6peNUuEayA

Wilt gij van zonde en schuld zijn verlost?
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Weet dat uw redding zoveel heeft gekost.
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.

Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Wilt gij verlost zijn en witter dan sneeuw?
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.

Wilt gij de macht van de boze ontvliên?
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Wilt gij de Heiland in glorie eens zien?
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.

Komt dan tot Jezus, Hij stierf ook voor U.
Daar's kracht in het bloed!
Daar's kracht in het bloed!
Hoort naar Zijn Woord en geloof in Hem nu.
Daar's kracht in het bloed van het Lam.

Refrein:
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht,
in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht
in het dierbaar bloed van het Lam.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten