Vakantie 2016

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Sabra » 26 dec 2015 19:00

ajl schreef:@missf ben wel benieuwd welke camping dat is. Klinkt als iets waar wij naar op zoek zijn.

Wij kamperen ook sinds een paar jaar en het rijtje ongemak, zoals been open halen aan de scheerlijn, water in de tent, lekkende tent etc. kennen wij ook wel. Vorig jaar een paar nachten enorm noodweer gehad. Alles lekte, behalve het slaapgedeelte. Gewoon 10 emmers en bakken neerzetten en vaak legen.

Vorig jaar hebben wij een vouwwagen gekocht voor € 500. Wij waren op zoek naar de betaalbare stacaravan, maar voor 6 pers is dat echt niet leuk. Ondanks het ongemak soms, moet je er ook de humor van inzien.


Wij zijn nu al drie keer op verschillende campings geweest die zijn aangesloten bij les-castels.com. Dit is tot op heden uitstekend bevallen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor MissF » 26 dec 2015 19:37

ajl schreef:@missf ben wel benieuwd welke camping dat is. Klinkt als iets waar wij naar op zoek zijn.

Wij kamperen ook sinds een paar jaar en het rijtje ongemak, zoals been open halen aan de scheerlijn, water in de tent, lekkende tent etc. kennen wij ook wel. Vorig jaar een paar nachten enorm noodweer gehad. Alles lekte, behalve het slaapgedeelte. Gewoon 10 emmers en bakken neerzetten en vaak legen.

Vorig jaar hebben wij een vouwwagen gekocht voor € 500. Wij waren op zoek naar de betaalbare stacaravan, maar voor 6 pers is dat echt niet leuk. Ondanks het ongemak soms, moet je er ook de humor van inzien.


www.chezgendron.com. het is zuidwest frankrijk, wel stukje rijden, maar voor ons was het goed te doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor cornelia77 » 05 jan 2016 10:54

Wij kamperen ook altijd. Met veel plezier en zouden niet anders willen. Maar je vindt kamperen óf heerlijk, óf helemaal niets...

Wat we dit jaar gaan doen, weet ik nog niet. We hebben sinds twee weken een pleegpup van het kngf. Die blijft dit jaar bij ons. Als hij meegaat op vakantie, kunnen we denk ik niet allemaal in de auto. Dan moet een van de kinderen met de trein. Misschien moeten we dan toch maar in Nederland blijven. Anders wordt het wat prijzig ben ik bang.
Of de hond moet uit logeren. Kngf-honden mogen niet in een pension, dus moeten we een logeeradres zoeken. Kan ook nog. We zien wel. Het duurt nog lang voor het zomer is...

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2016 08:07

Neliz schreef:Ik ga al jaren niet echt op vakantie. Helaas heb ik er het geld niet voor. Nochtans wil ik graag m'n vriend meenemen naar Nederland rond Koningsdag. Volgens mij vindt hij dat fantastisch. Ook wil ik hem graag naar de Efteling brengen: (Nederlandse) folklore en rollercoasters zijn helemaal zijn ding.

En als het even meezit ben ik ook nog wen weekje bij de ex in België. Ik zou hem graag weer zien...

Geen geld voor vakantie heb ik vaker gehoord.
Toch kun je voor weinig geld enorm lang op vakantie.
wij gaan als gezin van 4 personen 3 weken op vakantie voor minder dan twee efteling-toegangskaarten (waarbij ik eerlijkheidshalve meot toegeven dat ik brandstofkosten niet in dit sommetje heb meegenomen...).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor pannenkoek » 08 jan 2016 10:03

Wij hebben sinds 2 jr onze zomervakantie verplaatst naar een wintersport vakantie. Dat bevalt prima. Over een paar weken gaan we
Laatst gewijzigd door pannenkoek op 08 jan 2016 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor ajl » 08 jan 2016 10:46

StillAwake schreef:Geen geld voor vakantie heb ik vaker gehoord.
Toch kun je voor weinig geld enorm lang op vakantie.
wij gaan als gezin van 4 personen 3 weken op vakantie voor minder dan twee efteling-toegangskaarten (waarbij ik eerlijkheidshalve meot toegeven dat ik brandstofkosten niet in dit sommetje heb meegenomen...).


Hoe doen jullie dat? Eftelingkaartjes zijn €35, dus voor minder dan €100,00 zijn jullie drie weken weg. Ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor StillAwake » 08 jan 2016 10:55

ajl schreef:Hoe doen jullie dat? Eftelingkaartjes zijn €35, dus voor minder dan €100,00 zijn jullie drie weken weg. Ben erg benieuwd.

Klopt! Ik doelde overigens op twee eftelingkaartjes per persoon... (daarbij reken ik brandstof voor mijn auto en de afschrijving van kampeerspullen niet mee).
Ook eten reken ik niet mee, dat moet ik per slot van rekening thuis ook aanschaffen.

Er zijn diverse campings waar we voor 3 weken absolute rust onder de 250 euro blijven (onder de 70, zoals ik merk dat jij het geinterpreteerd hebt, is ons nog niet gelukt helaas).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 08 jan 2016 14:22

cornelia77 schreef:Wij kamperen ook altijd. Met veel plezier en zouden niet anders willen. Maar je vindt kamperen óf heerlijk, óf helemaal niets...

Wat we dit jaar gaan doen, weet ik nog niet. We hebben sinds twee weken een pleegpup van het kngf.

Wat gaaf Cornelia!
Is best intensief zeker? Is het een retriever?

Hebben jullie een bepaald budget voor vakantie?
Achteraf denk ik altijd, er kwam nog zoveel bij. Ook al had ik een post variabel gemaakt, toch schiet ik daar ook altijd overheen.
Je gaat toch makkelijker even iets eten, pakt een terrasje, een leuk souvenirtje of kleding - die je eigenlijk niet nodig hebt, maar zo goedkoop en leuk - en de foto's/filmpjes die je ontwikkeld wilt hebben. Degene die op mn huis en plantjes gepast heeft, wil ik ook altijd iets geven.
Pensionkosten voor huisdieren, is ook zo'n post die je snel over het hoofd ziet.
Ik ken iemand die geld leent om een luxe vakantie te kunnen houden, dat zou ik dus nooit doen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2016 18:33

Wij gaan binnenkort naar een vakantiepark, een lang weekend. We hebben een sober vakantiehuisje. Maar het park bied veel mogelijkheden en onze zoon vind het helemaal geweldig (we zijn er eerder geweest). We gaan wel uit eten enzo (dat zijn dan maar 3 avonden).
Niks geen koken dat weekend.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2016 18:35

Chaya schreef:.
Ik ken iemand die geld leent om een luxe vakantie te kunnen houden, dat zou ik dus nooit doen.


Echt? dit meen je niet? Dat zou ik er echt niet voor over hebben, mijn man ook niet.
Wij hebben alleen een hypotheek als het gaat om een lening. Eerst sparen voor je iets kunt kopen of verbouwen.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor cornelia77 » 08 jan 2016 20:47

Chaya schreef:Wat gaaf Cornelia!
Is best intensief zeker? Is het een retriever?



Volgens mij is er ergens een huisdiertopic. Dat zoek ik wel even op...

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Jess » 08 jan 2016 21:26

Regelmatig hoor ik over goedkoop vliegen naar bijv. London. Dit kan je regelen als je het vroeg van te voren boekt. Hoe ik ook mijn best doe ik kom niet onder de 150 euro pp. Terwijl ik laatst echt iemand hoorde vertellen dat hij met zijn gezin voor 25 euro pp vanaf Eindhoven naar London vloog. Heeft iemand tips voor me?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 08 jan 2016 22:43

Jess schreef:Regelmatig hoor ik over goedkoop vliegen naar bijv. London. Dit kan je regelen als je het vroeg van te voren boekt. Hoe ik ook mijn best doe ik kom niet onder de 150 euro pp. Terwijl ik laatst echt iemand hoorde vertellen dat hij met zijn gezin voor 25 euro pp vanaf Eindhoven naar London vloog. Heeft iemand tips voor me?

Het klinkt heel vreemd misschien, maar je kunt op je eigen computer googlen en als je iets gevonden hebt, moet je bij een buurman of bekende gaan boeken, dus vanaf een ander IP adres. Terwijl jij googlet, gaat de prijs nl. omhoog.
Het is zeker mogelijk om met een prijsvechter voor een habbekrats te vliegen, maar houd wel in het oog dat je absoluut geen gram bagage te veel mag hebben, je online moet inchecken want de boete bedraagt bijna 8 tientjes als je dat toch op het vliegveld doet.
En het is nul procent comfort. Voor een uurtje is dat natuurlijk niet zo erg.
Kun je niet aan die iemand vragen waar hij het geboekt heeft? :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Jess » 09 jan 2016 12:04

Toch apart: 60 euro voor retourvlucht van R'dam naar London, plus 98 euro voor de toeslagen :roll:

ben vast blond maar wat houdt dat dan in?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Vakantie 2016

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2016 13:00

Jess schreef:Toch apart: 60 euro voor retourvlucht van R'dam naar London, plus 98 euro voor de toeslagen :roll:

ben vast blond maar wat houdt dat dan in?

Kletsverhalen om het duurder te maken, geloof de reclames niet (nu voor 10 euro naar Londen)
Niet waar!
Waarschijnlijk zijn dit bagagekosten, luchthavenbelasting e.d.
Zoals ik zei, op de terugweg moet je vóóraf online inchecken, anders ben je ook de sigaar.
Voor niks gaat de zon op, en linksom of rechtsom, je moet toch alle kosten betalen, de prijsvechter vliegt niet met verlies.
Nog even en er zijn alleen staanplaatsen in het vliegtuig, zodat ze nog meer mensen in één vlucht kunnen vervoeren.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten