Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2016 21:50

@Jaccootje, wij hebben hier enorm veel lakens. Net wat Saskia zei een laken dubbel over het matrasje leggen. Als S. niet lekker is dan leg ik er altijd al een grote badlaken onder de hoes. Maar hij heeft niet veel gespuugd, tot nu toe. En als hij nu zou spugen doet hij het netjes in de emmer.
Beterschap met je meisje.

@Saskia, wat een mooi meisje heb je. LEkker genoten in Nederland? Heerlijk nog een weekje vakantie. Hier idd. morgen weer naar school, zal wel weer even flink wennen zijn. Vooral het op staan. ;-).

Hier gelukkig, niet te hard roepen, vandaag koortsvrij voor S. Nog wel holle ogen en moe. Morgen toch maar naar school, want hij wil zo graag. Gelukkig maar tot 1 uur.

@MissF, hoe is het met J? slaat de ab kuur aan? Wat leuk zeg hoe broer/zus op hun broertje reageren en andersom. Leuk he.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 04 jan 2016 09:11

Leuk meisje Saskia!

Hoe gaat het met Norah Jacootje? Knapt ze al weer wat op? Spugen vind ik altijd zoiets vreselijks...brrr, kan er zelf ook erg slecht tegen. Helemaal omdat het zo besmettelijk is. Ik moet zeggen dat wij er dit jaar aardig doorheen rollen qua ziektes. Dan scheelt het toch weer dat ze ouder worden.

Hoe gaat het met de oorontsteking missf? Grappig dat er zo'n verschil zit in artsen. Huisartsen zeggen inderdaad dat een loopoor een week mag zonder ab. De KNO artsen vinden dat een loopoor max 2 dagen mag. Onze jongens hebben allemaal buisjes (gehad) en wij krijgen altijd een receptje mee dat als er een loopoor is, wij na 2 dagen moeten starten met druppelen om de ontsteking weg te krijgen.

O is nu zindelijk! Ook wel eem mijlpaal na 7,5 jaar luiers. Natuurlijk heeft hij 's nachts wel een luier om, maar overdag is het helemaal zindelijk, echt heerlijk.

@ meeting
een tijdje terug is er gesproken over een meeting. Is daar nog animo voor of eigenlijk niet? Zo ja, wie gaat het regelen?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 04 jan 2016 09:16

Fijn dat het goed ging Saskia!
Jacootje, Frederiek heeft een keer buikgriep gehad, toen heb ik haar ledikantje of een matras naast mijn bed gezet (weet even niet meer wat het was), hydrofielen onder haar hoofd, en elke keer als ze begon te kokhalzen werd ik wakker, snel haar op haar zij draaien, en na het overgeven de hydrofielen vervangen. Zo de hele nacht door. Op een gegeven moment draaide ze zelf al op haar zij, gaf over, draaide terug en sliep verder. Zo sneu he, die kleintjes die over moeten geven :)


Evelien, het gaat echt supergoed! Hij slaapt voor het eerst in 10,5 maanden door van 7 tot 7. ik weet niet wat me overkomt. Zijn oor is helemaal over, voor zover ik kan zien. Hij is weer vrolijk, slaapt ook overdag weer goed. We houden nu ook wel een redelijk strak ritme aan, dus wat zou écht heeft geholpen weet ik niet, maar dat ritme houden we mooi zo, het is voor hem blijkbaar erg prettig.

Hier is school ook weer begonnen. Jurian kon wel wennen aan het uitslapen 's morgens, die moest ik echt wakker maken, Frederiek is altijd om 7 uur wakker, dus nu ook, stuiter stuier, want 'ik mag lekker weer naar juf N! Jippie!' (lekker, als je zelf net wakker bent ;) ) Wel mooi om te zien hoe graag ze gaat.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2016 10:15

Een paar ochtenden eet S. niet. Hij drinkt een glaasje melk en dat is het. Hij at altijd een bord pap 's ochtends, maar sinds hij ziek is geweest niet meer. Ook brood of fruit wil hij niet. Vandaag weer naar school, dus ik hoop dat hij dan wel zijn fruit en brood op eet.
Vond het wel lastig om hem zonder ontbijt naar school te laten gaan.

@missF, wat heerlijk is dat he. Dan kom je zelf ook weer even bij.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 04 jan 2016 10:25

@evelien,
het rare virus wat hier heerste ( waarvan enkel ik verschoont ben gebleven, gelukkig maar ) ging ook gepaard met weinig eetlust, en dan ook daarna nog heel lang maar matig eten. Die jongste van mij weigerde ook consequent zo goed als alles nog voor een week.


@ajl,
oh wat heerlijk dat jouw jongste nu ook zindelijk is! Die was toch jonger dan mijn jongste? ( in februari 3 )
ik vind het echt tijd worden, echter peuterspeelzaal zegt; niet dwingen, interesse komt vanzelf. Die anderen waren rond 2.5 zindelijk, interesse kwam inderdaad vanzelf, maar deze wil ab-so-luut niet op wc of potje. Vind het ook eng.
Mijn schoonmoeder zei van het weekend dat één van haar kinderen dat ook had en ze vond het ook te lang duren en toen heeft ze het kind gewoon krijsend elke dag 5 minuten op dat potje gezet , ze zei dat het krijsen vanzelf minder werd en toen werd hij ook snel zindelijk
Dus ik dacht...ach kom op..ga ik ook eens proberen. ( knulletje is nu een normale man geworden dus kan geen kwaad blijkbaar 8) )
Ik heb het uitgebreid aangekondigd dat ze 's avonds na het eten op de wc of het potje zou gaan en zoals verwacht; veel heisa. Echter toen ze eenmaal zat werd ze gauw rustig en heeft even gezeten. Toen gezegd dat ze de volgende ochtend weer even ging zitten. Toen ze wakker werd was het eerste wat ze zei; ikke nie pô( ze praat ook nog heel weinig ) , maar ze ging toch netjes zitten onder lichte druk.
Inmiddels is het normaal, na elke maaltijd gaat ze even zitten en vanochtend per ongeluk een plas erop...en ze was er heel blij mee.
Dus of het zo gaat werken...ik weet het niet..maar ik houd dit er wel in. Je weet maar nooit.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 04 jan 2016 11:04

@ meribel
Klopt. Mijn jongste is net 2,5. Ik merkte dat hij interesse kreeg en heb een poging gewaagd. Bij de oudste twee lukt het ook op deze leeftijd en bij nr 3 helemaal niet. Bij hem rond zijn 3e opnieuw geprobeerd en hem omgekocht met chocolade. Voor elke grote boodschap moch hij uit een schaal een chocolaatje pakken. Hij is dol op chocolade en korte termijn beloning werkt het beste bij hem.
Ik ben ook meer van dwingen hoor. De oudste twee durfden ook niet op de wc. Gewoon elke dag voor het douchen er kort opgezet en het krijsen werd vanzelf minder. Na een poosje kwam er een plasje en langzaam bij hen ook de grote boodschap. Bij de jongste ging dat wat anders. Hij hield zijn grote boodschap op en ging om de twee dagen. Elke keer groot feest als het lukte. Alle broers en zus om de wcpot om te kijken. Naderhand deed hij een vreugdedansje met oerkreten als yes, isse lukt, hebbbe poept! :lol: Gisteren was hij erdoor, heeft 7!! keer zijn grote boodschap gedaan op de wc. Nu is de angst weg. Hij klaagt wel vreselijk over koude billen :mrgreen:

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 04 jan 2016 11:20

Hier waren/zijn ze altijd redelijk laat met zindelijk worden. Dat komt ook een beetje doordat ik zelf erg makkelijk ben. Ik heb geen zin er veel energie in te steken. Als ze dan zindelijk zijn, zijn ze het ook meteen helemaal, ook 's nachts. Ik vind sowieso dat ze zelf moeten kunnen gaan, als ze nog hulp nodig hebben met op de wc klimmen, begin ik er niet eens aan.

Vervelend hè, die oren. Er zijn nieuwe richtlijnen over het gebruik van antibiotica, omdat in het verleden te veel is voorgeschreven, en mensen het niet goed afmaakten, hun kuur. Daardoor nu erg veel resistentie. Ik snap dat ze voorzichtig zijn, maar als het echt nodig is, is het vervelend als je moet wachten. Wie weet hebben die oortjes wel langer `dwars` gezeten Missf!! Dochtertje van een vriendin heeft er ook zo mee getobd. Overdag weinig aan de hand, maar in bed veel huilen en steeds wakker. KNO arts dacht dat het van de druk op de oortjes kwam, als ze ging liggen nam dat toe. Zielig!!

Hier waren ze vanmorgen `neutraal`over school. Echt veel zin hebben ze nooit, maar ze gaan ook niet met tegenzin. Ik vind het zelf wel weer fijn, kerstspulletjes weer op zolder, al het werk weer op normaal niveau......Vakantie is ook fijn, maar ik ben ook wel blij als er weer ritme is.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 04 jan 2016 11:34

Wat fijn ajl, dat je jongste zindelijk is! Dat zal raar zijn, na al die jaren bijna zonder luiers :D Heerlijk!
Bij de oudste heb ik wel zelf het zindelijk worden in gang gezet, maar hij vond het ook best, met luier, maar ook zonder luier. Bij Frederiek werkte het niet, dus gewoon afgewacht en die wilde opeens een paar dagen voor haar derde verjaardag op de wc, en sindsdien was ze zindelijk.

En qua oren, Jorrik heeft eerder oorontsteking gehad, een maand of 2 terug had hij ook al een loopoor, maar dat was na een dag of 4 wel over. Mijn vriendin vertelde dat ze pas na 8 keer oorontsteking buisjes geven. Pff, dan hebben we nog even te gaan, maar misschien is het nu wel klaar, met deze kuur. Ik hoop het van harte :D

Evelien, lastig hoor, zonder ontbijt naar school. Frederiek ontbijt ook amper, ze doet ruim een half uur over 1 beschuitje, maar soms is die dan nog niet op, zoals vanmorgen had ze een half beschuitje op. En dan is het toch echt tijd. Ik ben dan al blij dat ze een half bekertje melk op heeft. Ze eet gelukkig wel heel goed haar fruit en brood, en 2 bekers drinken. Maar ze zal nooit een grote eter worden denk ik, ze snoept ook niet zo graag. ze is ook echt een slanke meid, maar het zal wel bij haar horen. Het is makkelijker soms dan de jongens die de hele dag door kunnen eten. Jurian kan soms de héle dag door om eten vragen, maar ze krijgen alledrie gewoon 5 soms 6 keer per dag iets te eten, en daar moeten ze het mee doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2016 11:57

Het is echt nadat hij ziek is geweest (vorige week) dat hij niet wil eten 's ochtends. Anders heeft hij in een mum van tijd zijn bord leeg.
We kijken het nog wel even aan.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 04 jan 2016 12:59

Marnix Van harte gefeliciteerd!

Beterschap voor alle zieken! Het heerst echt gigantisch... Tot nu toe zijn we hier nog niet ''getroffen''

Wat gaat de tijd snel als er een op school zit echt niet normaal al heb ik de laatste maanden zelf ook veel gewerkt. Het is nu wel wat rustiger op mijn werk omdat ik alleen in de zorg werk (wat een verademing :D )
Jet is ondertussen alweer 14,5 maand en wordt ineens zo groot allemaal dingen nazeggen en ze loopt los sinds 14 maanden los zo leuk weer.

Nina heeft het heel erg naar haar zin op school en doet lekker mee. Gisteren weer erg geschrokken 2 jaar geleden is ze 2 x weggevallen nadat ze zich pijn had gedaan. Toen hebben ze ook een ECG gemaakt kwam gelukkig niks uit. Gisterenmorgen stootte ze haar vinger aan een kastje (was rondjes aan het dansen) Ze kwam wel naar mij toe lopen dat het zeer deed ik pakte de borstel en wilde haar haar gaan borstelen en zo ''valt'' ze tegen het aanrecht aan (ik dacht dat ze dit expres deed om te klieren) maar zo valt ze heel hard op de grond en draaiden haar ogen en bewogen haar armen en benen (max 20 seconden)
Mijn man blijft dan gelukkig altijd erg rustig pakt ze op toen begon ze te huilen en zei ze dat ze moest spugen (was gelukkig niet zo)

Achteraf hadden we misschien de HAP moeten bellen maar die deden toen ook net of we voor niks belden.

Vanmorgen onze eigen HA gebeld morgen middag ga ik er even heen met Nina ik hoop eigenlijk dat ze nog een keer het onderzoek doen. MAar even afwachten al zit de schrik er wel weer in.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 04 jan 2016 13:27

@Liefie: wat naar om te zien, hè? Maar het heeft een naam, als kinderen zich erg veel pijn doen, dat ze dan niet huilen, maar wegvallen. Mijn nichtje heeft het ook gehad, maar ze groeien er (als het goed is) overheen. Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is, maar als ik dit zo lees, lijkt het er op. Mijn nichtje was een keer bij mij en toen viel ze keihard tegen de tafel met haar hoofd. Ze zette het op een krijsen, waarop mijn zus zei dat ze dit dus nooit deed. Ze viel altijd weg... Nu is ze 8 en heeft ze het niet meer.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 04 jan 2016 13:55

MissF schreef:En qua oren, Jorrik heeft eerder oorontsteking gehad, een maand of 2 terug had hij ook al een loopoor, maar dat was na een dag of 4 wel over. Mijn vriendin vertelde dat ze pas na 8 keer oorontsteking buisjes geven. Pff, dan hebben we nog even te gaan, maar misschien is het nu wel klaar, met deze kuur. Ik hoop het van harte :D

Evelien, lastig hoor, zonder ontbijt naar school. Frederiek ontbijt ook amper, ze doet ruim een half uur over 1 beschuitje, maar soms is die dan nog niet op, zoals vanmorgen had ze een half beschuitje op. En dan is het toch echt tijd. Ik ben dan al blij dat ze een half bekertje melk op heeft. Ze eet gelukkig wel heel goed haar fruit en brood, en 2 bekers drinken. Maar ze zal nooit een grote eter worden denk ik, ze snoept ook niet zo graag. ze is ook echt een slanke meid, maar het zal wel bij haar horen. Het is makkelijker soms dan de jongens die de hele dag door kunnen eten. Jurian kan soms de héle dag door om eten vragen, maar ze krijgen alledrie gewoon 5 soms 6 keer per dag iets te eten, en daar moeten ze het mee doen.


Het ligt er heel erg aan de KNO arts en je eigen ´zeuren´ of je doorverwezen wordt met de oorontsteking. O heeft niet zo vaak oorontsteking gehad als zijn broers. Ik heb het er zelf na een paar keer oorontsteking doorheen gedrukt. Ik had de ervaring met de andere jongens dat zij er enorm van opknapten, minder vaak en minder erg ziek waren en gingen praten. Doordat er altijd vocht ´achter´ het oor zat spraken zij ook wat later.

Bij ons eet H ook altijd zo veel. Gisteren was hij misselijk en de oorzaak was gewoon te weinig gegeten. Na 4! koppen erwtensoep, 2 boterhammen en een groot bord met griesmeelpudding met aardbeien-cranberrysaus kon hij er weer tegen. Bij ons is J zo´n langzame eter, doet er ook rustig ruim een half uur over een boterham en beker meld. Hoe hij dat bij de overblijf doet, weet ik niet, want hij heeft altijd zijn broodtrommel leeg.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 04 jan 2016 20:13

@ Ajl: dan had hij goede trek :shock:
@ Liefie: dat is schrikken zeg, kan me voorstellen dat je even naar je huisarts gaat...
@ Evelien: sterkte!

Hier is J sinds oudjaarsdag weer beter, en vandaag weer met plezier naar school geweest, toch ook wel fijn hoor!
F wordt echt een bijdehand peutertje...die alles wat haar grote broer doet prachtig vind..... sinds een tijdje spelen ze heel graag samen, echt genieten! (het scheelt dat ze niet alles meer kapot maakt, maar lekker meegaat in het spel van broerlief.... :D )

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 04 jan 2016 22:46

Lidia schreef:@Liefie: wat naar om te zien, hè? Maar het heeft een naam, als kinderen zich erg veel pijn doen, dat ze dan niet huilen, maar wegvallen. Mijn nichtje heeft het ook gehad, maar ze groeien er (als het goed is) overheen. Ik weet natuurlijk niet of dit hetzelfde is, maar als ik dit zo lees, lijkt het er op. Mijn nichtje was een keer bij mij en toen viel ze keihard tegen de tafel met haar hoofd. Ze zette het op een krijsen, waarop mijn zus zei dat ze dit dus nooit deed. Ze viel altijd weg... Nu is ze 8 en heeft ze het niet meer.



Klopt wat jij beschrijft dat heeft een naam maar dat is het niet (is ook heel eng om te zien)

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Duschka » 05 jan 2016 00:14

Beterschap voor alle zieken!
Hier al hele avond op de SEH om nu te horen dat ze opgenomen moet worden maar alles vol is en dus naar ander ziekenhuis moet. Niet leuk, ons kleine meisje ziek en straks met sonde. Brrrr
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten