Ik vind het antwoord op deze vraag dan weer grappig omdat ds. Harinck andere kerkgenootschappen nog even een schop geeft omdat zij niet diep genoeg beseffen dat bekering noodzakelijk is.

Moderators: henkie, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:Ik vind het antwoord op deze vraag dan weer grappig omdat ds. Harinck andere kerkgenootschappen nog even een schop geeft omdat zij niet diep genoeg beseffen dat bekering noodzakelijk is.
ds. Harinck schreef:Bij alle zorg over de Ger. Gem. bezitten we toch zaken die in andere kerken gemist worden. Het diepe besef van de noodzaak van de persoonlijke bekering tot God, het bevindelijk ervaren van Gods gemeenschap in Christus enz. Ik hoop dat de jonge mensen dit ook zullen zien. Wijs ze daar maar op.
Chaya schreef:Waar geeft ds H, andere kerkgenootschappen een schop?
Als je zoiets beweert, wil ik wel graag een bewijs zien.
Tante Pollewop schreef:Ja, wat ik citeerde dus.
Chaya schreef:Maar daar heeft hij gelijk in, al zie jij dat niet zo.
En daarmee geeft hij geen schop, maar hij benoemt de zere plek.
Neliz schreef:En zo heeft Omega ook gewoon gelijk, al zie jij het niet zo. Daarmee geeft hij geen schop, maar benoemt hij de zere plek.
Chaya schreef:Maar daar heeft hij gelijk in, al zie jij dat niet zo.
En daarmee geeft hij geen schop, maar hij benoemt de zere plek.
Chaya schreef:Het is heel kwalijk dat je slechts 1 zin eruit neemt, terwijl hij ook gezegd heeft:
[i]Er is inderdaad verschil tussen gemeenten. Er is ook verschil tussen predikanten. Op zich in dit niet zo erg. Er was immers ook verschil tussen Jezus´eerste discipelen.
Chaya schreef:
Vraag je eens af wat ds H. ermee bedoeld heeft te zeggen. Er zijn kerken waarin maar de halve Bijbelse waarheid - en die is dus een leugen - gepredikt wordt.
Tante Pollewop schreef:Dit heeft hij gezegd over predikanten binnen de GerGem.
Maar buiten de GerGem geldt dit dan blijkbaar weer niet.
Dit zet de huilie-huilie-houding over de kerkelijke verdeeldheid van veel predikanten binnen de gergem ook weer in een ander daglicht.
Rozijn schreef:Wat een zurigheid van Omega. Dat is dan de beheerder van de site. Iemand is positief over de Ger.Gem., maar dat is niet mogelijk. Zo iemand vergist zich. Bah!
Reden voor mij om Refoweb de rug toe te keren.
Tante Pollewop schreef:Ik vind het antwoord op deze vraag dan weer grappig omdat ds. Harinck andere kerkgenootschappen nog even een schop geeft omdat zij niet diep genoeg beseffen dat bekering noodzakelijk is.
Chaya schreef:En dan laat ik het verder hierbij, de woorden van ds H. zijn voor zijn rekening en niet de mijne.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten