Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 05 nov 2015 14:08

juffiejuf schreef:@ pien; ik begrijp je reactie helemaal! Toch betrap ik mezelf er op dat ik mezelf soms ook onzeker laat maken. Niet zozeer door het internet als wel door m'n omgeving. Als tig mensen je kind 'anders' zien (bedoel: drukker dan een gemiddeld kind etc.) dan is het best moeilijk om met die reacties om te gaan als ouders. Heb het gevoel dat mensen nu ook veel meer een mening/oordeel over andere kinderen hebben of zie jij dat niet terug in de praktijk? Inderdaad, jongste is hier nu bijna 2 jaar en kreeg met 1,5 jaar al een VVE-verklaring omdat hij (nog) niet praat. Ik weet wel dat lesgeven aan 26 kinderen van een ander mij heel goed afgaat en dat ik 2 kinderen van onszelf opvoeden een hele klus vind ;-)


Ja, mensen oordelen heel snel. En dan vooral over (de kinderen van) een ander. Sommige ouders hebben echt grote platen voor hun hoofd, of een blinde vlek voor hun eigen kind.

Ik krijg de indruk dat het vroeger toch anders was, omdat mensen misschien minder nadachten over het hoe en waarom. Het was belangrijk dat bijvoorbeeld kleding en gedrag voor de buitenwereld in orde was. De rest deed er niet zo toe. Nu kijken we veel meer naar de binnenkant, gelukkig. Maar dat maakt de verantwoordelijkheid ook groter, voor mijn gevoel. Ik zeg het misschien wat onhandig, maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 05 nov 2015 19:29

ajl schreef: playmobil vindt hij erg leuk, maar hebben wij al best veel. En hoe voorkom ik dat het zoek raakt in het grote geheel. ?


Heel even hierop reageren, ik loop nogal achter met lezen :mrgreen:

Wij hebben voor iedereen zijn/haar eigen bakken met playmobil en lego. Ze hebben ook ieder een eigen speelkleed waarop ze hun speelgoed in hun slaapkamer kunnen laten staan. De oudste heeft een eigen kamer dus die heeft alles ook op haar kamer in bakken en waar ze mee wil spelen zet ze op het kleed.
De tweede en derde slapen op zolder en hun kleden liggen naast elkaar dus zij spelen ook vaker met elkaars speelgoed. Maar als ze bijvoorbeeld speelgoed naar beneden halen mogen ze gerust alle playmobil in de kamer uitstallen, maar dezelfde dag, of de dag erna (ligt er een beetje aan of het woensdagmiddag is en ze donderdag weer naar school moeten of vrijdagmiddag en zaterdag vrij zijn) moet alles weer terug naar boven. Ze weten precies van wie wat is. Zo raakt het niet 'door elkaar'. Werkt hier erg goed, vooral de oudste kan er niet tegen als 'haar' spullen niet compleet zijn.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 05 nov 2015 21:58

ik woon klein, en de kinderen delen hun slaapkamer,
dus ik heb alle lego in één ton.( playmobil is er niet )
wel heb ik op al die instructie boekjes de naam gekalkt van de eigenaar, en die ergens opgeborgen.
mocht iemand ooit de onweerstaanbare drang hebben zijn eigen lego eruit te vissen dan kan dat, je vist je boekjes er maar uit en dan zoeken en bouwen.

Echter bij mijn ouders en schoonouders thuis staat de bak met lego voor de kleinkinderen, en geen van ons heeft hun lego meegenomen,
dus ach..

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 09 nov 2015 08:56

Om het op te splitsen is het bij ons al te laat voor. Alles zit al in houten kisten...haha. Via MP hebben wij vorig jaar ook 14 kg lego aa nggeschafd en ook dat zit in een grote bak.

@ missf Heb jij al kapla besteld voor 5 dec? Hoeveel stuks heb jij gedaan?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 09 nov 2015 16:27

Toevallig vandaag opgehaald ajl :D Via marktplaats, het was zo dichtbij, 1000 stuks. alleen zonder boekje, dus die moet ik er nog bijkopen maar dan nog ben ik een stuk goedkoper uit. Als ik dit niet tegen was gekomen had ik het alsnog besteld, maar wel 1000 stuks, ik hoop dat het aan gaat slaan hier :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 11 nov 2015 15:19

@mortlach, beetje spuit11 reactie, maar oke. Lastig situatie met je stiefdochter. Wat mij te binnenschiet als ik lees over het straffen: Als je uberhaupt wilt straffen werkt het het beste om te straffen met een straf die past bij het vergrijp; dat heeft het meeste effect. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat ze koekjes moet bakken om het goed te maken met het vriendinnetje die ze de schuld gegeven heeft. Ik weet niet hoever de 2 weken zijn, maar misschien kun je ook wel zo'n activiteit nemen als vervanging van de resterende tijd. Daar help je ook jezelf mee, want je raakt uit de negativiteit van de 2 weken.

En, wat iedereen al zegt: een goeie therapeut zoeken. Juist ook als ze paniekaanvallen krijgt als ze met een vreemde moet praten, laat dat maar gebeuren voor de ogen van meneer of mevrouw therapeut. Dan weet hij/zij gelijk waar je het over hebt.
Wel heel pittig. Maar als ik het zo hoor heeft dat meisje een enorme bagage met zich mee te slepen. Dat er nu zoveel onverklaarbaar gedrag uit komt is aan de andere kant ook een goed teken; ze voelt zich blijkbaar veilig genoeg om zichzelf te laten zien.
Heel veel sterkte, wijsheid en geduld gewenst!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 nov 2015 19:56

Mij lijkt die knikkerbaan wel mooi die je met diplo kan maken... ben ff de naam kwijt. Dan is duplo voor de groten ook nog leuk!

Moet nog bezig voor de kids tav sint. En t zn eerste verjaardag schiet ook al weer mooi op..
Waar blijft die baby :)

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 22 nov 2015 09:17

N.orah heeft afgelopen vrijdagavond haar eerste losse stapjes gezet. Gisteravond probeerde ze het nog een keer. Gaat de goede kant op... :mrgreen:
Ondertussen telt ze al wel tot tien en is ze veel te bijdehand aan het worden :wink:
Gisteravond hadden we verjaardag van oma en een aantal gasten vroeg mij zelfs of ze al op school zat... ](*,) N.orah is net twee...maar erg groot voor haar leeftijd. Wat dat betreft past ze inderdaad prima in groep 1. Maar ze mag nog heerlijk twee jaar thuis spelen :)
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 22 nov 2015 13:45

Goed van Norah!
Volgens mij is ze net zo oud als onze F. Die is ook in september 2 geworden. Zij is juist erg klein en past prima in maatje 86 ;-). (ik gok dat ze zo'n 84 cm is ofzo)
Heerlijk he dat geklets, inmiddels weet F ook aardig de kleuren. Grappig is dat. Echt een eigenwijze peuter.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 23 nov 2015 13:54

Leuk hè, J hoopt over 3 weken 2 te worden, ik vind dit weer een ontzettend leuke leeftijd. Hij kan zich heerlijk vermaken met zijn speelgoed (vooral als hij alleen thuis bij mij is 8-[ ) en zingt en kletst er ook lustig op los. Hij begint alleen zo vreselijk te stotteren ineens. Zou dat komen doordat ze in korte tijd zoveel leren?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 23 nov 2015 14:09

@vpk: dat heeft R ook een week of wat gedaan, toen ze ineens veel leerde. Het leek wel of ze dat ook allemaal net zo snel wilde zeggen en dan kwam ze er gewoon niet uit, ze struikelde gewoon over d'r woorden (of over d'r tong, ik vraag me ineens af hoe je dat in fatsoenlijk Nederlands zegt :shock: )
Maar goed, hier ging het met een week of wat weer over, bij jullie hopelijk ook!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 nov 2015 21:15

Hier ook een stotteraar. Zit in de genen. Ligt ook aan zn eigen snelle hoofd en zijn wat minder snelle mond ;)
T gaat beter.....

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 24 nov 2015 19:03

Hier waren mensen die kapla gingen kopen, toch? Bij ons wordt er momenteel weer veel met kapla gespeeld. Op youtube staan leuke filmpjes van mega bouwwerken. Vinden jullie kinderen vast ook leuk om te zien.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 24 nov 2015 20:18

Wat goed van Norah! Zie je, het komt vanzelf :)

Volgende week krijgen ze hier kapla. Nu moet ik alleen nog een boek, maar ik heb geen flauw idee welke. Jurian bouwt met lego best ingewikkelde bouwwerken, zou ik dan al het rode boek moeten nemen? Of toch de makkelijkere, de groene? Frederiek is niet zo'n bouwer van voorbeelden, dus voor haar maakt het niet zo uit welk boek er komt denk ik. Iemand ervaring?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 24 nov 2015 21:30

Saskia schreef:@vpk: dat heeft R ook een week of wat gedaan, toen ze ineens veel leerde. Het leek wel of ze dat ook allemaal net zo snel wilde zeggen en dan kwam ze er gewoon niet uit, ze struikelde gewoon over d'r woorden (of over d'r tong, ik vraag me ineens af hoe je dat in fatsoenlijk Nederlands zegt :shock: )
Maar goed, hier ging het met een week of wat weer over, bij jullie hopelijk ook!

Ik vermoed wel dat het zoiets is ja.. Hij leert zoveel bij en wil zoveel zeggen! We laten het maar even op z'n beloop..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten