Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Cathy
Majoor
Majoor

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor Cathy » 16 okt 2015 15:47

Maar één ding hebben we naar het schijnt grondig afgeleerd: voor de Schrift te beven! Wie krijgt het er nu nog benauwd onder, zodat zijn glans verandert, en zijn knieën tegen elkaar stoten?

Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit. De vrees houdt immers straf in, en wie vreest is niet volmaakt in de liefde.
Ik heb Hem lief omdat Hij mij eerst heeft liefgehad.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2015 15:52

Henkie: Om misverstanden weg te nemen, om te leren, voor vermaak enz enz.

Maar waarom nog steeds oost-Duitse censuur? Je weet toch hoe dat anno 2015 werkt?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 16 okt 2015 16:28

Chaya schreef:Net zoals jouw spraakgebruik.

Ik ben blij dat je mijn mening over censuur in de vragenrubriek deelt.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 17 okt 2015 06:39

Yoshi schreef:De dominee stelt het als een feit. Feit is dat het een misinterpretatie van de katholieke leer is. En dan krijg je een stropopredenering. De meeste protestanten hebben dat gelukkig inmiddels door.

Dat is jouw interpretatie, de ds. ziet dat anders. Als de RKK werkelijk leert dat brood (of dat brokje papier) en wijn in vlees en bloed verandert, is die interpretatie alles behalve ver gezocht, althans, dat is mijn interpretatie dan weer.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2015 09:20

pindas83 schreef:Dat is jouw interpretatie, de ds. ziet dat anders. Als de RKK werkelijk leert dat brood (of dat brokje papier) en wijn in vlees en bloed verandert, is die interpretatie alles behalve ver gezocht, althans, dat is mijn interpretatie dan weer.

De katholieke leer is vrij makkelijk op te zoeken.
Als je een interpretatie doet van de katholieke leer die niet overeenstemt met de katholieke leer dan ben je bezig met stropoppen opzetten. Lees je even in over die drogreden. Kortom de dominee had het kunnen neerzetten als zijn mening, dat zou zijn goed recht geweest zijn. Hij presenteert het echter als feit, alsof de katholieke Kerk het zou zou leren. Dat is simpelweg misleiding. Niet zo heel netjes en al helemaal niet voor een dominee die een oprechte vraag van een gelovige beantwoord vindt ik. Wat is je antwoord waard als je er halve waarheden en hele leugens in moet verwerken?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 17 okt 2015 10:07

Yoshi schreef:Ik ben blij dat je mijn mening over censuur in de vragenrubriek deelt.

Ik neem aan dat je dit als grapje poneert?
Yoshi schreef:Je weet toch hoe dat anno 2015 werkt?

Hopelijk met respect voor de mening van een ander!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 17 okt 2015 15:49

Yoshi schreef: Wat is je antwoord waard als je er halve waarheden en hele leugens in moet verwerken?

Valt daar ook onder als je zegt dat je net nieuw op een forum bent terwijl je al jaren onder een weliswaar andere naam actief bent?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2015 15:59

pindas83 schreef:Valt daar ook onder als je zegt dat je net nieuw op een forum bent terwijl je al jaren onder een weliswaar andere naam actief bent?

Ik heb de eerste 20 berichten van mij eens bekeken. Daarin zeg ik nergens dat ik net nieuw op het forum ben. Graag zou ik een directe link van je zien waarin ik dat zeg.

Maar je geeft verder geen antwoord. Dat is spijtig maar je goed recht. Op bovenstaande vraag naar waar ik zoiets gemeld heb wil ik overigens wel antwoord. Indien ik dat gezegd heb heb ik dat recht te zetten want dat zou idd een onwaarheid zijn (alhoewel ik onder die andere naam al een hele tijd niet meer actief ben en dat account ook op eigen verzoek is afgesloten). Indien je dat niet kan vinden verwacht ik dat je bovenstaande terugneemt.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2015 16:00

Chaya schreef:Ik neem aan dat je dit als grapje poneert?

Ik neem aan dat weet wat "net zoals" impliceert.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 17 okt 2015 16:54

Yoshi schreef:Ik heb de eerste 20 berichten van mij eens bekeken. Daarin zeg ik nergens dat ik net nieuw op het forum ben. Graag zou ik een directe link van je zien waarin ik dat zeg.

Maar je geeft verder geen antwoord. Dat is spijtig maar je goed recht. Op bovenstaande vraag naar waar ik zoiets gemeld heb wil ik overigens wel antwoord. Indien ik dat gezegd heb heb ik dat recht te zetten want dat zou idd een onwaarheid zijn (alhoewel ik onder die andere naam al een hele tijd niet meer actief ben en dat account ook op eigen verzoek is afgesloten). Indien je dat niet kan vinden verwacht ik dat je bovenstaande terugneemt.

pindas83 schreef:
Ik loop hier nog niet zo heel lang mee maar over het algemeen vind ik wel dat er respectvol met elkaar wordt omgegaan.
Natuurlijk gaat het er wel eens pittig aan toe maar er wordt zelden op de man gespeeld, heb ik het idee.

yoshi schreef:
Ik loop hier ook nog niet zo lang. :)
Maar respectvol kan op de man en onrespectvol kan ook prima niet op de man.

Misschien moet je niet zo hoog van de toren blazen, anders je loop het gevaar jezelf voor schut te zetten.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 okt 2015 17:01

Je kan je bewering niet hard maken. Maar ik begrijp het misverstand. Daarvoor excuus.

Wellicht kan je zelf inhoudelijk dan nu even antwoord geven op mijn reactie van 17 Okt 2015 09:20. Alvast bedankt.
Je mag zelf overigens ook wel wat minder blazen. Als we dat beide zouden doen dan zou er een betere basis zijn om van elkaar te leren.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 18 okt 2015 19:42

Yoshi schreef:Je kan je bewering niet hard maken. Maar ik begrijp het misverstand. Daarvoor excuus.

Wellicht kan je zelf inhoudelijk dan nu even antwoord geven op mijn reactie van 17 Okt 2015 09:20. Alvast bedankt.
Je mag zelf overigens ook wel wat minder blazen. Als we dat beide zouden doen dan zou er een betere basis zijn om van elkaar te leren.

Tuurlijk joh, prima hoor ](*,)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 19 okt 2015 05:46

Een uitgestoken hand wegslaan en ook nog niet inhoudelijk reageren. Beide spijtig.

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 19 okt 2015 09:43

Yoshi schreef:Een uitgestoken hand wegslaan en ook nog niet inhoudelijk reageren. Beide spijtig.

Je maakt zgn. excuses omdat ik het verkeerd zou hebben opgevat (misverstand)?
Dat noem ik nou niet echt een uitgestoken hand, eerder een opgestoken middelvinger.

Maar goed, ga er geen woorden meer aan vuil maken, we houden het maar op een misverstand.

Verder inhoudelijk:

Indien de officiële leer is dat wijn daadwerkelijk in bloed verandert en brood (papiertje) in vlees, dan is er geen sprake meer van een symbolische handeling maar wordt Christus (op een nogal lugubere manier overigens) steeds opnieuw geofferd.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 19 okt 2015 10:39

Faramir schreef:Maar waarom nog steeds oost-Duitse censuur? Je weet toch hoe dat anno 2015 werkt?

En jij meldt je vrijwillig aan in een cultuur van oost-Duitse censuur?

Yoshi schreef:Ik loop hier ook nog niet zo lang. :)

Yoshi schreef:Wat is je antwoord waard als je er halve waarheden en hele leugens in moet verwerken?

:schaterlach:

Terug naar “RefoWeb”