Signalen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 12 okt 2015 22:46

tulp schreef:
Mij valt op dat je veel voor haar invult. Als ze niet gelijk reageert, reageert ze 'nonchalant'. Jij benoemt dat gedrag als nonchalant. Je zou ook kunnen denken dat ze zorgvuldig over haar antwoord nadenkt, of dat ze niet impulsief reageert. Waarom kleur jij haar gedrag maar vast negatief in?

Jouw 'typisch gevalletje van...' is ook jóuw invulling. Zij is een ander persoon met een ander karakter en een andere achtergrond.
Dit zijn nu typisch dingen waar je over kunt praten zodat je elkaar leert kennen. Hoe vult zij jouw gedrag in? Opdringerig? Dwingend?

Voor jou is het onduidelijk wat ze wil. Heb je het haar wel eens concreet gevraagd? Heb je haar verteld wat jij wilt?
Mensen zijn niet zo simpel als je zou denken of zou willen. Bijna altijd zitten er meerdere kanten aan een zaak, aan gevoel, aan gedrag. Bij jou en bij haar.
Heb het er eens over.

Tsja, zou ik ook doen. Komt zeer ongeinteresseerd over. Dan is iemand of enorm verlegen of vindt het gewoon niet belangrijk, alleen vriendschappelijk, ja of ze willen space.
Sommige relaties daar willen ze ruimte hebben en tijd voor zichzelf en eigen vrienden en anderen zijn vanaf het begin een gesiametiseerde tweeling.
Het kan best zijn dat ze je leuk vindt. Misschien wil ze wel wat, maar die gaat niet je hele leven op je lip zitten. Ook wel lekker rustig op zich. Het is maar wat je wilt.
Ik zou zelf denken: tabé! Zou ook niet hoeven weten of het desinteresse was of weetikveel.
Oh lachen, toen ik naar een datingsite ging. Mr. McDreamy met zijn prachtige berichten, ooooh ik zou voor jou de oceaan overzeilen, alleen voor jouw liefde, ik zal er altijd voor je zijn bladiebladiebla. Dus nou dat was 'm. Bericht terug, vragen, antwoord, bericht op en neer en ineens niks. Ook niet van: Nou over 2 dagen weer want ik ben nu ff druk of zo, nee gewoon niks geen respons meer, midden in het verhaal.
Half uur gewacht. Nog niks. En het was een miljonair met een privé vliegtuig die me wel even op kwam pikken op de eerste date om naar Parijs te gaan. Ah ik zag 'm gaan, helemaal vanuit Los Angeles of zo, zoepie, de oceaan over, ff stoppen in Arnhem en zoep naar Parijs. Nooit meer hoeven werken. Lekker zeg. Ik had z'n geld al opgemaakt voor het gesprek was afgelopen hahahahahahaha.
En dan ineens dus niks he. Half uur lang. Ja ga nou even snel de boom in met je stomme privévliegtuig. Je denkt zeker dat je heel wat bent, nou eh opzouten maar weer.
Ik mailde: ik was geinteresseerd, maar het duurt te lang, dus ik heb geen zin meer. Ik ga met Jezus trouwen. Doei!
Hahahahaha boos dat ie was.
Bleek natuurlijk gewoon een oplichter, vond het wel heel apart gevonden het verhaal en een mooie foto van iemand z'n Facebook gepikt, waarschijnlijk van een gelukkig getrouwde kerel.
Misschien is ze ook wel een love scammer. Nee serieus, ik zou denken die heeft nog een paar opties of zo. Die scammer was reuze druk al die onnozele vrouwen op te lichten, daarom duurde het een half uur.

Had wel een mooi liedje gestuurd naar 'm. Ik zei: Deze is speciaal voor jou.

https://www.youtube.com/watch?v=0mYBSayCsH0
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 22:51

Ach ja, daar zit ook wel weer wat in, maar ik ga liever van het goede in de mensen uit. Zo sprak ik een rijke dame op een datingsite vorig jaar die me binnenkort belt. Dat het al een tijdje duurt is voor mij geen teken dat ze me in de zeik zit te nemen. Ook kan ik haar niet meer vinden op Facebook en ik denk dat ze me echt leuk vindt. :)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 12 okt 2015 23:05

mohamed schreef:Ach ja, daar zit ook wel weer wat in, maar ik ga liever van het goede in de mensen uit. Zo sprak ik een rijke dame op een datingsite vorig jaar die me binnenkort belt. Dat het al een tijdje duurt is voor mij geen teken dat ze me in de zeik zit te nemen. Ook kan ik haar niet meer vinden op Facebook en ik denk dat ze me echt leuk vindt. :)

:lol: Echt, je moet wel zo dom zijn om zoiets te geloven en ik geloof het gewoon, niet te filmen. Hij zei ook nog: het maakt me niet uit, al ben je scheel of weetikveel or if you're dumb, I will be there for you.
Ik dacht: ooooh zo romantisch.
En later: Hé wacht ff, zei je nu net dat ik dom was?
Ik zag een documentaire, zo erg. Heel veel mensen zijn opgelicht door die gasten. Dat is big business.

Ik vond laatst ook een normaal iemand leuk. Christen, allemaal leuk, gesprek weetikveel. Stuur een berichtje. Niks. Geen antwoord.
Dat betekent bij mij gewoon: niet geinteresseerd. Okay dankjewel. Klaar. Volgende onderwerp. Gezeur allemaal.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 12 okt 2015 23:13

Toen ik begin 20 was, meisje van Ichthus kwam weleens langs, ook die leeftijd. Ze had een vriend. Gaat ze ineens een jaar op wereldreis met d'r vriendin. Continu brieven sturen naar die vriend. Komt ze een jaar later, snikkend, hij had het uitgemaakt.
Ja wat verwacht je dan als je 'm plaats nr. 100 hebt en liever met je vriendin zit?
Laatst gewijzigd door Boerin op 12 okt 2015 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 23:19

Het heeft niet altijd met desinteresse te maken. Wanneer iemand mij bijvoorbeeld een lange mail stuurt voel ik me min of meer gedwongen ook een lange mail terug te sturen terwijl ik daar helemaal niet goed in ben en rustig uren zat mee doende. Dan besluit ik meestal maar een dag later terug te mailen zodat ik de persoon niet afscheep met slechts twee zinnen. Voordat ik gereageerd heb krijg ik soms dan een tweede bericht wat kort is en daar reageer ik dan snel en ook maar kort op en laat de lange mail voor wat het is. Met desinteresse heeft dat niks van doen, maar alles met gebrek aan inspiratie wat terug te schrijven.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 12 okt 2015 23:29

mohamed schreef:Het heeft niet altijd met desinteresse te maken. Wanneer iemand mij bijvoorbeeld een lange mail stuurt voel ik me min of meer gedwongen ook een lange mail terug te sturen terwijl ik daar helemaal niet goed in ben en rustig uren zat mee doende. Dan besluit ik meestal maar een dag later terug te mailen zodat ik de persoon niet afscheep met slechts twee zinnen. Voordat ik gereageerd heb krijg ik soms dan een tweede bericht wat kort is en daar reageer ik dan snel en ook maar kort op en laat de lange mail voor wat het is. Met desinteresse heeft dat niks van doen, maar alles met gebrek aan inspiratie wat terug te schrijven.

Ja met gewoon iemand, logisch, maar als ik iemand leuk vind reageer ik direct. Lol m'n ex hield altijd z'n haak van de telefoon om van het geleuter af te zijn. Hahahahahahaha had toen de signalen wat beter op moeten pakken, maar toen was ik niet zo wijs.
Op m'n werk moet je binnen een dag reageren en als je geen tijd hebt direct, stuur je wel een mail om dat te zeggen. Een dag wachten moet wel kunnen denk ik. Die kerel stopte echter midden in z'n gezemel. Hij antwoordde ook helemaal niet specifiek, het waren gewoon standaard slijmmails die ie naar iedereen stuurde.
En die gewone zei gewoon niks. Ik stuurde alleen maar: oh lachen je bent ook christen. Dan zeg je toch: Oh ja jij ook? Grappig zeg. Klaar. Als dat al teveel moeite is dan weet ik het wel.
Uit ergernis postte ik dit op m'n Facebook, dan had ik ook geen gezichtsverlies, want het was wel enigszins creepy om de Facebookpagina van iemand te creepen en een bericht van een jaar terug te liken hahahahahahaha:

Afbeelding
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2015 23:55

mohamed schreef:Het heeft niet altijd met desinteresse te maken. Wanneer iemand mij bijvoorbeeld een lange mail stuurt voel ik me min of meer gedwongen ook een lange mail terug te sturen terwijl ik daar helemaal niet goed in ben en rustig uren zat mee doende. Dan besluit ik meestal maar een dag later terug te mailen zodat ik de persoon niet afscheep met slechts twee zinnen. Voordat ik gereageerd heb krijg ik soms dan een tweede bericht wat kort is en daar reageer ik dan snel en ook maar kort op en laat de lange mail voor wat het is. Met desinteresse heeft dat niks van doen, maar alles met gebrek aan inspiratie wat terug te schrijven.

Boerin schreef:Ja met gewoon iemand, logisch, maar als ik iemand leuk vind reageer ik direct. Lol m'n ex hield altijd z'n haak van de telefoon om van het geleuter af te zijn. Hahahahahahaha had toen de signalen wat beter op moeten pakken, maar toen was ik niet zo wijs.

Gelukkig hebben de telefoons tegenwoordig geen haken meer, dat is tenminste een reden minder om te scheiden. De meeste mensen reageren direct als ze je leuk vinden, maar ook mensen die daarom juist langer over hun mails doen, wetende dat het geschreven woord zo anders opgevat kan worden.
Boerin schreef:Op m'n werk moet je binnen een dag reageren en als je geen tijd hebt direct, stuur je wel een mail om dat te zeggen.

Hoe bedoel je, smst je werkgever je dan dat je moet komen of zo?
Boerin schreef:Een dag wachten moet wel kunnen denk ik. Die kerel stopte echter midden in z'n gezemel. Hij antwoordde ook helemaal niet specifiek, het waren gewoon standaard slijmmails die ie naar iedereen stuurde.
En die gewone zei gewoon niks. Ik stuurde alleen maar: oh lachen je bent ook christen. Dan zeg je toch: Oh ja jij ook? Grappig zeg. Klaar. Als dat al teveel moeite is dan weet ik het wel.

Als er totaal geen interesse is heeft het weinig zin, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn als een bericht later komt, maar het kan uiteraard wel.
Boerin schreef:Uit ergernis postte ik dit op m'n Facebook, dan had ik ook geen gezichtsverlies, want het was wel enigszins creepy om de Facebookpagina van iemand te creepen en een bericht van een jaar terug te liken hahahahahahaha:

Afbeelding

Lol. :mrgreen:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 13 okt 2015 00:22

mohamed schreef:Gelukkig hebben de telefoons tegenwoordig geen haken meer, dat is tenminste een reden minder om te scheiden. De meeste mensen reageren direct als ze je leuk vinden, maar ook mensen die daarom juist langer over hun mails doen, wetende dat het geschreven woord zo anders opgevat kan worden.

Ja dat kan ik me voorstellen. Die vent zei niks meer, zo'n raar eind. Dus ik gelijk geduldig als ik ben en totaal niet opdringerig: joehoe hallo nog een mail er bovenop, geen reactie, nou eh zout maar op. Als het eerste gesprek al teveel moeite is moet je niet bij mij wezen.

Hoe bedoel je, smst je werkgever je dan dat je moet komen of zo?:

Ja die stuurt altijd even een smsje dat ik m'n nest weer uit moet. Nee geintje, klanten komen met een opdracht. Vroeger kwamen ze gewoon aan je bureau staan. Nu gaat alles via mail.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Signalen

Berichtdoor meribel » 13 okt 2015 09:26

over de openingspost;


als je wat wil weten of afspreken moet je niet appen maar bellen.
Dat hele ge-app geeft altijd enkel maar misverstanden.

Als je haar leuk vind en zelf graag wat met haar wil, doe er dan moeite voor! Versier haar, en dat is niet door wat data te appen wanneer je kunt en je frustreren dat ze niets laat horen. Er zijn best veel vrouwen die graag veroverd willen worden. ( ik wel althans ) Bel haar en nodig haar uit voor een date, ( door te bellen hoor je meteen of ze kan ) verras haar met een leuke avond, neem een bosje bloemen mee, kleed je mooi aan, ga naar een uitstekend restaurant ( en vraag dan niet aan het eind de rekening te delen )

Wil zij het liever bij vriendschap laten, dan verteld ze dat vanzelf wel.

En als jij op zoek ben naar vriendschap en niet naar liefde met haar...nou, dan kan je het contact houden zoals het is. Een appje met data om misschien een keer te tennissen is dan prima. Samen uit eten en de rekening splitten ook prima.

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2015 09:30

meribel schreef:over de openingspost;


als je wat wil weten of afspreken moet je niet appen maar bellen.
Dat hele ge-app geeft altijd enkel maar misverstanden.

Check!
meribel schreef:Als je haar leuk vind en zelf graag wat met haar wil, doe er dan moeite voor! Versier haar, en dat is niet door wat data te appen wanneer je kunt en je frustreren dat ze niets laat horen.

Eens!
meribel schreef:Er zijn best veel vrouwen die graag veroverd willen worden. ( ik wel althans ) Bel haar en nodig haar uit voor een date, ( door te bellen hoor je meteen of ze kan ) verras haar met een leuke avond, neem een bosje bloemen mee, kleed je mooi aan, ga naar een uitstekend restaurant

Check!
meribel schreef:( en vraag dan niet aan het eind de rekening te delen )

Sommige vrouwen houden er juist niet van als je hun niet vraagt mee te delen in de kosten, vanwege misplaatste emancipatie. :mrgreen:
meribel schreef:Wil zij het liever bij vriendschap laten, dan verteld ze dat vanzelf wel.

En als jij op zoek ben naar vriendschap en niet naar liefde met haar...nou, dan kan je het contact houden zoals het is. Een appje met data om misschien een keer te tennissen is dan prima. Samen uit eten en de rekening splitten ook prima.

Ik heb nog een oude telefoon, dus mij kunnen ze niet appen! :lol:

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2015 09:32

mohamed schreef:Hoe bedoel je, smst je werkgever je dan dat je moet komen of zo?:

Boerin schreef:Ja die stuurt altijd even een smsje dat ik m'n nest weer uit moet. Nee geintje, klanten komen met een opdracht. Vroeger kwamen ze gewoon aan je bureau staan. Nu gaat alles via mail.

Hoe moet ik me dat dan voorstellen? Je bent bezig met een klus en krijgt dan een mail van een andere klant die je eerst moet beantwoorden? Klanten betalen dus dat die minder geduldig zijn als een veroveraar snap ik.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Signalen

Berichtdoor meribel » 13 okt 2015 09:34

mohamed schreef:[Sommige vrouwen houden er juist niet van als je hun niet vraagt mee te delen in de kosten, vanwege misplaatste emancipatie. :mrgreen:



nee hoor, ook ge-emancipeerde vrouwen vinden dat ongemakkelijk en ongezellig. Jij neemt haar immers ergens mee naar toe.
Dus gewoon de volledige rekening betalen.

Wel zal een ge-emancipeerde vrouw dan volgende keer de man meenemen en volledig betalen :D

mohamed

Re: Signalen

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2015 09:39

mohamed schreef:[Sommige vrouwen houden er juist niet van als je hun niet vraagt mee te delen in de kosten, vanwege misplaatste emancipatie. :mrgreen:

meribel schreef:nee hoor, ook ge-emancipeerde vrouwen vinden dat ongemakkelijk en ongezellig. Jij neemt haar immers ergens mee naar toe.
Dus gewoon de volledige rekening betalen.

Wel zal een ge-emancipeerde vrouw dan volgende keer de man meenemen en volledig betalen :D

Dat is niet altijd gezegd. Ik heb een lerares gedate die veel meer verdiende als ik en ze liet me absoluut niet betalen. Dan werd ze giftig als ik het probeerde. Tja, wat moet je dan? Ik mocht nog geen deur voor haar open houden.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Signalen

Berichtdoor Boerin » 13 okt 2015 11:35

mohamed schreef:Dat is niet altijd gezegd. Ik heb een lerares gedate die veel meer verdiende als ik en ze liet me absoluut niet betalen. Dan werd ze giftig als ik het probeerde. Tja, wat moet je dan? Ik mocht nog geen deur voor haar open houden.

Hahahahahahaha lang leve de emancipatie! Hoppa mannelijke hoffelijkheid wordt gelijk korte metten mee gemaakt. Hahahahaha laatste tijd zit ik Amsterdam shallow man te kijken op youtube. Heeft ie zo'n expat dame met een jurkje aan dat versierd wil worden, mooie make up op. Nou eh doe maar ff normaal hoor. Hop spijkerbroek aan, make up eraf, hoofd onder de kraan, platte schoenen. Zo ben je normaal. En zo'n buitenlander die een Hollandse vrouw gaat daten, helemaal lachen. Houd ie hoffelijk de deur open. Dat mens geirriteerd hahaha en dan daarna slaat ie 'm in d'r gezicht en dan is het goed.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Signalen

Berichtdoor Chaya » 13 okt 2015 12:13

Mannelijk schreef:Haha als ik dit zo terug lees, heb ik mn kansen dus laten liggen! Volgende keer dus beter opletten.

Ik begrijp altijd van mannen dat ze het gewoon gevraagd willen hebben, want ze hebben geen antenne en vrouwen zijn vaak zo ingewikkeld. Ze zenden tegengestelde signalen uit.
Neem het voorbeeld van spullen op de trap.
De vrouw denkt: o die spullen moeten mee naar boven, okay en neemt alles mee naar boven.
De man loopt er gewoon langs.
De vrouw zegt, had je dat niet even mee naar boven kunnen nemen?
O jawel hoor, dat wil ik best doen, maar je vroeg niets dus.... :mrgreen:

@Mannelijk, ben je in andere sociale opzichten of in je werk, soms ook een tikje onzeker?
Of gaat het puur om deze relatie?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten