Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 26 sep 2015 13:47

Bedoel je BBlocks? Die zag ik laatst bij iemand in het gezin.
Die kun je o.a. hier kopen:
http://www.speelgoedindeton.nl/Kapla/bb ... gn=beslist

1.000 stuks voor 114 euro.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 sep 2015 14:48

ajl, dat is hier ook het idee ja, van mij dan, mijn man weet dat nog niet ;) om het meteen maar goed te doen, voor sinterklaas, en dan voor zijn verjaardag in januari een klein cadeautje nog. Al geven wij nooit buitensporige cadeaus, maar het is aan hem nu wel uit te leggen dat hij dan geen grote doos lego ofzo meer krijgt.

nepspul zie ik ook wel, maar ik vraag me af of de bouwwerken uit de boekjes van Kapla daarmee gebouwd kunnen worden, want dat vindt hij zo leuk, het nabouwen. Dat vraag ik me van bblocks net zo af.
Maar als daar ook boekjes van zijn, of als met die nepplankjes ook dezelfde boekjes gebruikt kunnen worden dan vind ik dat ook wel best. Al moet je dan wel weer exact dezelfde nepplankjes hebben, dus bijkopen in de toekomst is dan weer lastig...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 26 sep 2015 15:31

Ik heb wel eens gehoord dat 'nep-kappla' nooit zo goed bouwt als de echte. Als er maar een millimeter verschil zit in lengte of breedte bouwt het minder.

Zelf vind ik kappla erg leuk. Spelen ze er niet mee kun je het ook nog goed weer verkopen.

Ik zou de echte kappla geven. 200 stuks in zo'n mooie doos plus een boekje. Dan kijken of en wat hij er mee doet. Dan kun je in januari met zijn verjaardag evt bijgeven toch? Ik vond 200 stukjes voor 1 persoon nog wel leuk om mee te beginnen. Spelen er meerderen tegelijk dan is het te weinig. En het is wel een kado voor jaren (hier word er van 3-12jaar wel mee gespeeld door andermans kinderen).

Door onze eigen kids word er af en toe een keer meegespeeld. Terwijl ze dagelijks en echt uren in de week met lego spelen...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 26 sep 2015 16:20

Wij hebben eichhorn, ooit eens een ton bij de kruitvat gekocht.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 28 sep 2015 18:27

Mijn man heeft de knoop doorgehakt, 'als we dat spul dan eindelijk toch kopen, dan wel het echte merk, en ook meteen genoeg'. Dus 1000 stuks Kapla. Voor sinterklaas krijgen ze er dan 500, en als het echt zo leuk is voor Jurian als we denken, dan krijgt hij met zijn verjaardag de andere helft :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 29 sep 2015 19:55

@MissF, haha grappig. Zo denkt mijn man dan ook. En kapla is echt zo tijdloos.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 30 sep 2015 10:50

Wij hebben bblocks en kapla door elkaar, volgens mij. Ik zie echt geen verschil. Bij bblocks zat ook een boekje met voorbeelden om na te bouwen.

pien
Mineur
Mineur
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jan 2015 20:07

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor pien » 03 okt 2015 11:54

Nee, het maakt voor het bouwen niets uit welk merk je neemt. Maar Kapla houdt haar waarde, en is dus goed door te verkopen. Gelukkig maar, want wij hadden ook een grote voorraad aangeschaft, maar hier vonden ze er weinig aan. Misschien drie keer mee gespeeld, daarna vonden ze er niets meer aan. LEGO is hier ook niet in trek, behalve de technische variant. Maar als het in elkaar zit, is het klaar. Ik heb helaas geen kinderen die uren spelen met een soort speelgoed, zij zoeken toch steeds weer de uitdaging op. Jammer, want ik vind het zelf zo gezellig, van die kinderen die knus de hele vloer in beslag nemen met hun speelgoed.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 03 okt 2015 15:38

@Pien, dat is wel jammer. idd. Nog niet zo heel lang speelt onze zoon echt lang met speelgoed. Hij vind bouwen heel erg leuk, of het nu met lego, duplo of blokken is dat maakt niet uit. Nu zit hij heerlijk te spelen met de duplo en de duplo trein. En hij maakt hoge en grote bouwwerken.
Zo heerlijk.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 03 okt 2015 20:44

Hier zijn ze sinds een tijdje behoorlijk druk met allerlei poppetjes (duplo/pinypon/van acties van de supermarkt). Dat is eigenlijk het eerste waar ze langere tijd achter elkaar mee spelen..

zoonlief kwam van de week naar me toe, hij had een heel rijtje duplo blokjes op elkaar gestapeld:"tijt mama, mooi huis bouwt!" :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 04 okt 2015 18:28

Vanmiddag met Norah bij de huisartsenpost gezeten. Ze kroop nogal hard van de zithoek richting de keuken en dat ging mis... Ze klapte met haar kin zo hard op de vloer dat het opengebarsten is. Een behoorlijk diepe snee met wijkende randjes. Geprobeerd om er een pleister op te plakken... Ze krijste alles bij elkaar dus een hechtpleister ging em niet worden. Alsnog de hap gebeld en toen konden we na een uur pas terecht. Al die tijd heeft t aardig doorgebloed dus doek vol en haar bloesje er onder... Gelukkig alles weer schoon. Bij de hap nog een half uur moeten wachten voordat we aan de beurt waren...
Nu netjes twee hechtpleistertjes over een geplakte snee en voor de zekerheid nog een gewone pleister eroverheen. Dat worden dinsdag verjaardagsfoto's met pleisters op dr kin...
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 04 okt 2015 18:49

Oh wat vervelend jaccootje! Hier is het bij de hap wel goed geregeld, waren er toevallig vanmorgen met J. Ik Belde, konden een half uur later terecht en waren direct aan de beurt. Hij was sinds gister super zielig, piepend adem halen, koorts, hoesten. Gelukkig geen longontsteking, dus hopelijk knapt hij snel op..

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 04 okt 2015 19:56

Jannoek schreef:Oh wat vervelend jaccootje! Hier is het bij de hap wel goed geregeld, waren er toevallig vanmorgen met J. Ik Belde, konden een half uur later terecht en waren direct aan de beurt. Hij was sinds gister super zielig, piepend adem halen, koorts, hoesten. Gelukkig geen longontsteking, dus hopelijk knapt hij snel op..


Beterschap! Dat lijkt zo te horen inderdaad beter geregeld.
Szent az Úr

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 05 okt 2015 08:32

@Jacoootje, zo lang moeten wachten? Of viel het wel mee qua omvang van het gat? Hier is S. een keer van de trap gevallen en wij konden direct komen. Gelukkig niks aan de hand.

Gisteren had S. ook echt z'n dag niet. Veel gevallen, een paar flink onderuit gegaan.

@Jannoek, hoe gaat het nu met J.?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 05 okt 2015 12:27

Evelien schreef:@Jacoootje, zo lang moeten wachten? Of viel het wel mee qua omvang van het gat?


Ja, dat wachten was echt niet leuk meer :( Het was zondagmiddag dus veel sportblessures die voorrang kregen. En daarbij wordt alles veel te krap ingepland, maar dat zal wel aan mij liggen.
De snee was wel diep, maar mooi schoon gebloed. Ze heeft nu nergens last van. Zit er gelukkig ook niet aan. Maar dat zal nog wel komen als het gaat genezen denk ik... :wink:
Szent az Úr


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten