Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2015 21:45

Sabra schreef:Het zegt iets over de kwaliteit van het onderwijs. Daarnaast vond ik de populatie erg aantrekkelijk, de betrokkenheid en stabiliteit van het docentencorps was buitengewoon en de rust die het hele gebouw uitstraalde was totaal anders dan op scholen met gemiddelde score van 535 en lager.


Met of zonder kinderen? :wink: :wink: (flauw grapje).

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 22 sep 2015 08:53

@ajl ja topbroeken he ;-) bij F zitten ze ook niet super skinny, bij J wel ;-) Wat schrikken van O.. hier gelukkig nog nooit een ongelukje gehad met de bakfiets..


@school F zit op een reformatische school, past eigenlijk helemaal niet zo goed bij ons 8-[ maar hij heeft het nu super naar z'n zin, dat vind ik wel belangrijk. Hier in de stad ook niet erg veel keus. Deze school staat tegenover ons huis, dus dat maakte de keuze wel extra makkelijk ;-) alternatief zou de gereformeerde basisschool zijn, maar die is helemaal aan de andere kant vd stad, en kost dus zo 20/30 min. enkele reis met de auto.

Hier blijven ook alle kinderen over: betalen we 200,- per jaar voor. Je kan 1x per 2 weken een middag overblijven bij de kids (van 12.00-13.00) en dan compenseert dat de eigen bijdrage.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 22 sep 2015 09:19

Vanmorgen even heel boos geweest op N.orah. Afgelopen week heb ik twee verstandskiezen laten trekken en daar heb ik nog best last van. Vanmorgen wilde madam per se een koekje, maar dat mag niet van mij als ze haar boterham niet op heeft. Dat was vanmorgen het geval, dus ze mocht geen koekje. Ze begon me daar een partij te krijsen en huilen! Dat heeft ze nog niet eerder zo erg gedaan. Dus na een aantal minuten had ik haar op schoot genomen om te troosten. Maar dat wilde ze niet, ze leek echt boos op mij. Ik had haar best stevig vast omdat ze steeds van m'n schoot af gleed door haar woeste bewegingen. Toen gaf ze me ineens een stomp op m'n zere kaak! Toen heb k ze boos in bed gegooid. Laat ze daar maar krijsen en de boel klein slaan, ik tolereer dit gedrag niet!

Zo...dat moest ik ff kwijt, zit nu met een doek met ijsklontjes op m'n kaak. Maar zit nu wel een beetje met de vraag: Wat doe ik als ze dit weer laat zien? Ze wordt begin oktober twee...
Szent az Úr

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 22 sep 2015 09:29

jaccootje85 schreef:Zo...dat moest ik ff kwijt, zit nu met een doek met ijsklontjes op m'n kaak. Maar zit nu wel een beetje met de vraag: Wat doe ik als ze dit weer laat zien? Ze wordt begin oktober twee...


In ieder geval bij je standpunt blijven; 'nee, we doen geen koekje'. Word ze zo boos en ze wil niet getroost worden dan zou ik haar eerst even met rust laten (zelf even weglopen, even iets gaan doen). Daarna is ze misschien weer beter te benaderen?
Of helpt begrip tonen; 'ik snap dat jij een koekje wil maar dan eet je eerst je boterham op'.
Maar haar afzonderen (als straf) vind ik ook niet gek hoor... ;-)
Je moet het vaak ook even bij je kind aanvoelen.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 22 sep 2015 09:34

Zegt de hoogte van een citoscore nu echt iets over de kwaliteit van onderwijs? Geloof dat eigenlijk niet.
Je kan toch ook een school hebben waar veel kinderen op zitten (soms ook door een 'boerendorp' oid) met een wat lager IQ. Dus wat lagere scores. Niet alle kinderen hebben dezelfde talenten (en dat hoeft toch ook niet?!).
Maar daarom kan de kwaliteit van onderwijs toch wel supergoed zijn?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 22 sep 2015 09:44

jaccootje85 schreef:Zo...dat moest ik ff kwijt, zit nu met een doek met ijsklontjes op m'n kaak. Maar zit nu wel een beetje met de vraag: Wat doe ik als ze dit weer laat zien? Ze wordt begin oktober twee...

Pittige dame Jaccootje.
Mij gebeurde een keer hetzelfde, terwijl ik mijn peuter vasthad. Van schrik liet ik hem toen vallen. Hij kwam gewoon op zn voetjes terecht, maar werd natuurlijk nog driftiger.
Ik ben toen uit die kamer weggelopen, had het even helemaal gehad, heb staan janken van pijn, schrik en onzekerheid.
Je schattige lieve kindje blijkt ineens een moedermepper te zijn. :?
Gelukkig kwam mijn vader toen net en hij sloeg om als een blad aan de boom, was poeslief en ging lief met zijn opa kroelen.
Een half uur later toen mijn pa weg was, begon het gekrijs gewoon opnieuw.
Dat zijn dagen die je het liefst overslaat. :roll:
Ik negeerde hem dan zoveel mogelijk, maar dat lukte niet altijd.
Volgens mij is het het beste om een neutrale stem te gebruiken, maar dat gaat meestal alleen als je het aan ziet komen.
Veel geduld toegewenst!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 22 sep 2015 10:31

Welkom bij de club, Jaccootje! :-)
Als je een driftbui niet kunt voorkomen, dan kun je je kind beter maar laten uitrazen, halverwege proberen te troosten werkt vaak niet. Je kind is helemaal niet met jou bezig en hoort/voelt je helemaal niet als je het probeert te troosten. Tenminste, dat zie ik hier.
Ik zet of leg ze vaak op een veilige plek (dat is nu de zitzak in d'r kamer) en daar kan ze gillen en schoppen tot ze al d'r drift en frustratie kwijt is. Dat duurt vaak niet lang, want ze krijgt dan geen andere prikkels meer die boosheid oproepen, mijn bemoeienis tussendoor zou juist wel zo'n prikkel zijn. Daarna neem ik ze bij me, kan ik ze troosten, benoemen wat er gebeurde etc., en daarna is het weer gezellig ;-)

Natuurlijk is voorkomen fijner voor iedereen, maar als dat niet lukt, werkt dit bij ons het best.

Succes ermee (en met je kaak...!)

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 22 sep 2015 12:17

654321 schreef:Zegt de hoogte van een citoscore nu echt iets over de kwaliteit van onderwijs? Geloof dat eigenlijk niet.
Je kan toch ook een school hebben waar veel kinderen op zitten (soms ook door een 'boerendorp' oid) met een wat lager IQ. Dus wat lagere scores. Niet alle kinderen hebben dezelfde talenten (en dat hoeft toch ook niet?!).
Maar daarom kan de kwaliteit van onderwijs toch wel supergoed zijn?


Citoscore zegt niet alles, maar in een plaats met meerdere scholen met een vrijwel gelijke populatie kun je natuurlijk wel een vergelijk maken.

Zelf vind ik het vooral belangrijk dat het kind op de school zit met kinderen afkomstig uit gezinnen met soortgelijke sociaal-economische achtergrond.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 22 sep 2015 12:49

Sabra schreef:Zelf vind ik het vooral belangrijk dat het kind op de school zit met kinderen afkomstig uit gezinnen met soortgelijke sociaal-economische achtergrond.


rijk bij rijk en arm bij arm?
bedoel je dat?

Ik vind het juist zo fijn dat het hier op de school echt heel gemengd is,
zowel kindjes uit zelfgebouwde villa's, kindjes uit een huurflatje en alles er tussen in.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 22 sep 2015 12:52

jaccootje85 schreef:Vanmorgen even heel boos geweest op N.orah. Afgelopen week heb ik twee verstandskiezen laten trekken en daar heb ik nog best last van. Vanmorgen wilde madam per se een koekje, maar dat mag niet van mij als ze haar boterham niet op heeft. Dat was vanmorgen het geval, dus ze mocht geen koekje. Ze begon me daar een partij te krijsen en huilen! Dat heeft ze nog niet eerder zo erg gedaan. Dus na een aantal minuten had ik haar op schoot genomen om te troosten. Maar dat wilde ze niet, ze leek echt boos op mij. Ik had haar best stevig vast omdat ze steeds van m'n schoot af gleed door haar woeste bewegingen. Toen gaf ze me ineens een stomp op m'n zere kaak! Toen heb k ze boos in bed gegooid. Laat ze daar maar krijsen en de boel klein slaan, ik tolereer dit gedrag niet!

Zo...dat moest ik ff kwijt, zit nu met een doek met ijsklontjes op m'n kaak. Maar zit nu wel een beetje met de vraag: Wat doe ik als ze dit weer laat zien? Ze wordt begin oktober twee...


och arme jij! met je kaak vooral 8)

je schreef; ze leek echt boos op mij.
Dat was ze natuurlijk ook! Per slot wilde ze een koekje en jij verbood het :mrgreen:

maar mijn advies zou hetzelfde zijn als de rest,
bij je standpunt blijven,
volgende keer niet te vroeg troosten...pas als de driftbui weg is weer in de buurt komen,
zelf houd ik er ook niet van geknufffeld te worden als ik nog heel erg boos ben.
( en zo nodig inderdaad, doe ik hier ook, als het echt te gortig is dan even afzonderen, vaak in het hoekje van de bank zetten , aan de andere kant van de woonkamer 0

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor jaccootje85 » 22 sep 2015 17:56

Bedankt voor jullie reacties! Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben :mrgreen:
Heb haar, toen ik ze op bed gelegd had, ruim een uur niet gehoord. Ze had geslapen en werd tegen etenstijd weer wakker. Na het eten ff gespeeld en toen zat ze alweer te gapen. Dus nog een keer op bed gelegd. En vanavond lag ze er ook om half zeven weer in... Inhaalslag of regeldag... :wink:

Met m'n kaak gaat het wel weer prima hoor :D
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 25 sep 2015 20:15

Zo, moest weer even bijlezen.
Afgelopen week heerlijk een weekje op vakantie geweest op de veluwe. Heerlijk gewandeld in de bossen, naar speeltuinen geweest, gezwommen en noem maar op. Voor herhaling vatbaar! We hadden gelukkig best goed weer, dus dat scheelde wel.
En tjah.... Het komt nu echt steeds dichterbij dat Vianne naar school gaat. Aan de ene kant moet ik er echt nog niet aan denken, aan de andere kant merk ik ook echt wel dat ze er heel erg aan toe is. Ze zit de laatste weken in een lekkere negatieve fase, veel dingen zijn niet goed, moeten anders, zijn niet leuk, enz...
Ze is ook erg veel bezig met schrijven en tekenen en is nu bezig met een puzzel van 104 stukjes :O Ze doet vaak dingen waarvan ik denk; dat kan je nog niet.... Maar vaak heb ik gaar toch minder ingeschat ;)
Met Vince ook alles goed gegaan, snachts wel steeds paar keer wakker voor zn speen, dus hopelijk gaat dat nu thuis weer beter!
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 26 sep 2015 10:55

Fijn dat het leuk was Dippie! Jullie hebben wel laat vakantie, maar gelukkig was het nog mooi weer

Heeft iemand van jullie ervaring met Kapla? Ik vind het zo'n gaaf spul, maar zo duur. Op marktplaats is het amper te krijgen.
Jurian heeft er bij een neefje een keer mee gespeeld en is echt úren ermee bezig geweest. We hebben nu ook Stick Storm, maar dat nog te moeilijk om zelf te doen. Dat bouwen met plankjes vindt hij veel leuker en dan vooral van een voorbeeld.
Maar wat is handig qua aantal, is 200 voldoende, of is dat niks? Mijn schoonzus heeft wel 1000 plankjes, maar dat is misschien weer veel te veel (en veel te duur ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 26 sep 2015 12:57

Hier zijn de ook dol op kapla. Op de bso bouwen ze complete boerderijen ermee. Daar hebbe ze ook dozen met 1000 stukjes. Ik ben het met je eens dat het enorm duur is. Wij hebben nu twee doosjes van 40 stukjes en eigenlijk vinden ze dat ze echt niet leuk. Wij zijn nu in dubio om 5 dec zo'n groot pakket voor allemaal aan te schaffen. De prijs weerhoudt ons een beetje.

Vorig jaar hebben wij via mp 14 kg Lego aangeschaft en daar spelen ze ook al een jaar dagelijks mee.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 26 sep 2015 13:19

Wij hebben nep kapla, veel goedkoper en net zo leuk. wij hebben 200 plankjes maar dat is gewoon te weinig. Alleen kan ik deze nergens meer vinden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten