Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 17 sep 2015 12:50

@Saskia: leuk! Wat worden ze dan opeens groot, hè?

@ouderbijdrage: hier vragen ze een vrijwillige bijdrage van € 20,- per jaar. Voor het schoolreisje vanaf groep 3 betaal je extra. Verder hoef je niets aan te schaffen en hoef je niet echt iets te doen. Je krijgt natuurlijk wel met enige regelmaat een mail waar je je voor het een en ander op kan geven. In theorie kun je structureel nee zeggen, maar in de praktijk valt het gelukkig wel mee. Ik vind het zelf juist wel leuk om het een en ander voor school te doen. Dan ben je ook op een andere manier betrokken.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 17 sep 2015 13:26

Thuis sliep ze inderdaad ook niet elke middag meer, dus daar komt het ook wel gedeeltelijk door. Maar ze is bang dat ik wegblijf (ze heeft wel eens nachtjes gelogeerd als ik in NL was), dus dat zit er nu ook wel achter. 't Zal in de loop van de tijd wel beter gaan.

Ik betaal ook wel voor het gedeelte na 12 uur, dat is de naschoolse opvang. Dan krijgen ze een warme maaltijd, slapen en daarna nog wat activiteiten. Dat kost omgerekend ong. 1,50 per dag.
Schoolreisje etc. moet wel apart betaald worden, en je kunt dus kiezen of je het kind dan wel of niet mee laat gaan. In de praktijk laten ouders het vaak afhangen van hun financiele situatie, of ze dat wel of niet kunnen missen.
Verder hoef je als ouders niet veel te doen, geen luizenmoeders, schoonmaakavond etc. Wel jammer eigenlijk, want het zou het contact onderling wel meer bevorderen, denk ik.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 17 sep 2015 20:41

@ evelien; zit S. op een bijzondere school o.i.d. dat de bijdrage zó groot is? Nooit geweten dat zulke bedragen bestonden in onderwijsland...

@ meribel; pleinwacht lopen? Moeten ouders dat doen? Leerkrachten blijven dan gewoon binnen?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 18 sep 2015 10:26

juffiejuf schreef:@ evelien; zit S. op een bijzondere school o.i.d. dat de bijdrage zó groot is? Nooit geweten dat zulke bedragen bestonden in onderwijsland...

@ meribel; pleinwacht lopen? Moeten ouders dat doen? Leerkrachten blijven dan gewoon binnen?


er is sinds dit jaar gestart met een continurooster ( wat echt heel goed bevalt overigens, had ik niet verwacht, maar geeft veel rust bij de kindjes )
, en dus ook voor het eerst met de pleinwacht, maar om de pauze van de leerkrachten te waarborgen wordt er ondersteuning wel gevraagd.
Er lopen 2 leerkrachten, een ib-er en de directeur geloof ik, die nemen op een ander moment 30 min. pauze, en er is ondersteuning van 1 ouder bij gevraagd.
( in totaal in het hele schooljaar ben ik maar 6 keer aan de beurt dus het valt echt enorm mee )
Zo hebben de leerkrachten die heel de tijd voor de klas staan wel echt even 30 min. rust ( want je pauze terwijl je ook op het plein loopt dat is geen pauze )

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 18 sep 2015 14:44

Bij ons is de bijdrage ook iets van 30 euro, en daarnaast komt er nog 90 euro bij voor tso (tussenschoolse opvang), waar het overgrote deel gebruik van maakt. Je moet dan als ouder ook meedraaien in een TSO rooster, dus 1x 6 weken een keer bij de kleuters eten en pleinwacht lopen tussen de middag...idd zodat de leraren even pauze hebben.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 06:52

Wij betalen ook rond de 20e per kind geloof ik. Ik weet zelfs een school waar de eigen bijdrage € 700 per kind per jaar is. Als je er dan 4 hebt, betaal je je een breuk aan eigen bijdrage.

@ meribel Ik vind dat eigenlijk nog best vaak om 6 keer per jaar pleinwacht te hebben. Er zijn 3 maanden schoolvakantie, dus ongeveer 1 keer per 6 weken ben je aan de beurt, dus 1 keer per 24 dagen school. Is het een kleine school? Ik zou bv nooit kunnen, omdat zij meestal overblijven en ik dan ook werk.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 06:57

@ jannoek De jog denim skinny is inderdaad een aanrader. Fijn en lekker zacht broekje en nog hip ook. Al moet ik zeggen dat het bij mijn oudste twee absoluut niet skinny zit, eigenlijk slobbert het nog om hun benen :mrgreen: , maar dat hebben zij bij alle skinny's. O heeft nog wat puppyvet, daar zit het wat strakker.

@ meeting gaat het nog ergens in de herfst plaatsvinden?

Vorige week schrikken. Manlief brengt 's morgens altijd de kids weg met de bakfiets. Hij moest op het fietspad uitwijken voor een fietser die de binnenbocht nam. Op dat moment gaat O net staan en hij klapte met een salto zo de bakfiets uit op zijn hoofd. Hij is nu behoorlijk bont en blauw. Het vocht zakt nu omlaag, dus hij heeft enorme blauwe ogen met wallen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2015 07:32

ajl schreef:Wij betalen ook rond de 20e per kind geloof ik. Ik weet zelfs een school waar de eigen bijdrage € 700 per kind per jaar is. Als je er dan 4 hebt, betaal je je een breuk aan eigen bijdrage.
.


Wat voor school is dat? Als het gaat om een particuliere school dan is het verplicht. Als het gaat om een vrijwillige bijdrage is het meestal niet voor elk kind 700 euro.

S. gaat naar de vrije school en daar is het niet zo dat als je 2 kinderen op school heb zitten dat je voor elk kind 400 euro per jaar betaald. Wij wisten dat de eigen bijdrage hoog is. Niet ieder kind past op de vrije school (of een Montessori school etc.).
Ik zag er wel heel erg tegen op, andere moeders etc. Nu ik thuisblijfmoeder ben sta ik toch elke middag op school om S. op te halen en dan kom je ze toch tegen. Maar het is echt heel leuk, nooit geweten dat het zo leuk is ;-).
En nu zie ik toch ook wel dat S. best groot is. ;-)
En vandaag is hij jarig, zo leuk om te zien hoe hij het nu ervaart. Hij begrijpt nu echt veel meer. Hij was zo onder de indruk van de slingers die we hebben opgehangen.

@Ajl, zo dat is schrikken zeg :( Zat O. niet vast in een stoeltje? (of had hij zich zelf los geklikt, pppff). Heeft hij veel pijn gehad? Hopelijk is hij de schrik al een beetje te boven en jullie ook? of zit de schrik er nog goed in?

Wij waren van t weekend in Oud Valkeveen, wat is dat een leuke speeltuin zeg. k Wist niet eens van het bestaan af. S. die heeft amper wat gegeten en gedronken zo druk had hij het in de speeltuin.

@Broeken, ik moet nu ook ineens gaan zoeken naar broeken voorheen waren de meeste broeken te smal. Maar hij is zo de lengte in gegaan en smaller geworden. Maar met S. gaan winkelen... =; :wink: Hoe doen jullie dat? neem je dan wat broeken mee naar huis? en pas je dan thuis?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor 654321 » 21 sep 2015 07:55

Evelien schreef:Wij waren van t weekend in Oud Valkeveen, wat is dat een leuke speeltuin zeg. k Wist niet eens van het bestaan af. S. die heeft amper wat gegeten en gedronken zo druk had hij het in de speeltuin.

@Broeken, ik moet nu ook ineens gaan zoeken naar broeken voorheen waren de meeste broeken te smal. Maar hij is zo de lengte in gegaan en smaller geworden. Maar met S. gaan winkelen... =; :wink: Hoe doen jullie dat? neem je dan wat broeken mee naar huis? en pas je dan thuis?


Wij zijn afgelopen zomer bij speelpark Oud Valkeveen geweest. Erg leuke dag gehad! Wij waren met een heel stel kids van 1-12 jaar, voor al die leeftijden superleuk om zich er een dag te vermaken!

Ik neem de kids alleen mee voor schoenen. De rest haal ik gewoon zelf. Scheelt wel dat wij een leuk en groot winkelcentrum hebben, dus ga eigenlijk nooit onze eigen stad uit (voor als je iets terug moet brengen wel handig).

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor lammetje » 21 sep 2015 08:41

Ik neem ook heel veel mee, of bestel op internet, en breng de terug wat niet leuk staat of niet past. Meestal heb ik de goede maat wel in 1x, maar soms neem ik voor de zekerheid 2 maten mee.

Schoenen moeten ze echt mee.

Voor broeken slaag ik altijd bij de primark, in 4 jaar tijd heeft hij nu zijn eerste broek op z'n knieën versleten en die had hij voor het derde seizoen aan (zomer en winter door gedragen). Vind het hele fijne broeken, perfecte pasvorm voor ons mannetje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2015 08:58

Alweer 4 jaar geleden. :8>

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2015 08:59

O ja schoenen dan neem ik hem ook mee. Het liefst s ochtends vroeg. :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 21 sep 2015 09:28

Als ik echt op zoek moet naar een nieuw model broek, neem ik ze mee. Te vaak gehad dat ze het niet pasten. Schoenenexpeditie hebben wij vorige week gehad. Met 4 kinderen om 9 uur in de winkel, kwart voor 10 voor allemaal geslaagd.

@ evelien Wat voor school het was, is mij niet helemaal duidelijk geworden. Het was een school waar de kinderen van een collega op zaten. Het zou bijzonder onderwijs zijn, maar op welke wijze wist de collega ook niet. Het kostte hun cht € 700,00 eigen bijdrage per kind, kregen geen korting voor de volgende drie kinderen die daar ook naar school gingen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 21 sep 2015 10:07

Dat is best veel, vooral als je veel kinderen hebt.

Hier is het wel zo dat we jaarfeesten, verjaardagen van de juf, uitjes, materiaal allemaal bij die bijdrage in zitten. Wij hoeven dan niks bij te betalen, geen kosten voor schoolreisje enzo. En het is een vrijwillige bijdrage.

Zo dat heb je goed gedaan. Wel met z'n tweeën? Dat schoenen passen vind ik altijd wel een heel gedoe. S. heeft niet de makkelijkste voeten. Tijdje geleden naar een echte schoenenzaak. Ze kwam met best wel dure schoenen, die zouden echt goed voor hem zijn etc. Nou gekocht (gelukkig wel in de uitverkoop). Hij heeft er 3 keer op gelopen, maar moet je niet vragen hoe. Ik voelde me echt soort van genaaid.
Ik hou het maar gewoon bij de Dolcis.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 21 sep 2015 11:22

ajl schreef:
@ evelien Wat voor school het was, is mij niet helemaal duidelijk geworden. Het was een school waar de kinderen van een collega op zaten. Het zou bijzonder onderwijs zijn, maar op welke wijze wist de collega ook niet. Het kostte hun cht € 700,00 eigen bijdrage per kind, kregen geen korting voor de volgende drie kinderen die daar ook naar school gingen.


In met name de grotere steden heb je scholen voor algemeen bijzonder onderwijs, bijv. van de Rotterdamse Schoolvereniging of de Delftsche Schoolvereniging. Bij dergelijke scholen, die bovengemiddeld hoog scoren (gemiddeld meer dan 540 punten voor de CITO), betaal je vaak een hoge ouderbijdrage per kind per jaar.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten