Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 03 sep 2015 10:47

Die 10 hoodies en 25 longsleeves zijn vast niet allemaal donkerblauw. Kan me zo voorstellen dat je de ene wel en de andere niet door een bepaald kind laat aantrekken.

Het ging en gaat mij overigens niet om het kopen van andere kleding, maar om het kind en zijn of haar ontdekkingstocht naar zichzelf.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 03 sep 2015 11:48

Het eerste klopt inderdaad. Bij het doorpassen kijk ik erg kritisch of het betreffende kledingsstuk bij het volgende kind past. Wat bij de eerste leuk staat, is zeker geen graadmeter voor de tweede. Hij is nu eenmaal anders van aard, van bouw met andere kleur ogen en andere kleur haar. En soms zijn spullen al snel gedateerd.
En ik begrijp ook wel dat rond het 10e jaar een kind geen gedragen spullen meer aan wil, omdat het dan helemaal zijn/haar eigen identiteit gaat ontdekken, maar tot die tijd, vind ik het wel makkelijk.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 03 sep 2015 13:06

Hier is F ook heel duidelijk in wat hij wel of niet aan wil.. Dat was al zo toen hij nog maar net 2 was, en zal ook wel niet veranderen ;-).
Bij J (nog) geen last van (1,5 jr). Hij draagt af en toe dingen die van F zijn geweest, maar heel veel van wat ik heb bewaard (heb bijna niks bewaard, alleen wat ik echt heel tof vond) staat hem met z'n rode haar en witte vel voor geen meter.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 03 sep 2015 13:45

Hier ook een meisje wat heel duidelijk is wat ze wel en niet aan wil... Ze draagt bijna alleen maar jurken vind dat zelf ook makkelijker als een rok en shirt/trui.
Vanmorgen voor Jet 5 setjes van Bakkaboe gehaald erg leuke kleding voor niet al te veel geld. Zo als ik Nina van school gehaald heb wil ik eigenlijk even snel de stad in voor wat kleding met lange mouwen en lange leggings het is echt niet warm meer.

Nina zit nu sinds maandag op school en ze geniet er zo van :8> Gisteren was ik aan het helpen met luizen controle (wat een werk :shock: ) En toen kwam een overblijf moeder (nina blijft op maandag standaard op school eten) naar mij toe en ze zei dat Nina met glimmende oogjes aan tafel zat afgelopen maandag ze vind het zo leuk.
Zelf moet ik wel even wennen om heel de tijd op de klok te letten voorheen keek ik bijna niet op de klok maar nu moet het echt.

Jet is al weer bijna 11 maanden vorige week in een paar dagen tijd ging ze ineens staan zelf zitten en kruipen... En er komt eindelijk een eerste tandje aan.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 03 sep 2015 16:00

Dames, hoe lang duurt het 'ik heb een plasser, hij heeft ook een plasser'-tijdperk? Ik dacht het eerst maar gewoon te negeren, maar het is af en toe best genant. Zijn we in de speeltuin, ziet ze een jongetje en dan moet ze weten of hij ook een jongens-plasser heeft (in het Roemeens hebben we daar aparte woorden voor, geen idee wat de Nederlandse variant is ;-) )
Maar goed, herkennen jullie dit en wat is de beste remedie. Ik wil best het een en ander uitleggen, maar niet de hele dag door...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 sep 2015 20:28

gewoon geen nadruk op leggen. ik zie het als feiten benoemen. Plasser is gewoon een onderdeel van het lichaam. Dus gewoon een feit. Ik zou dus gewoon heel nuchter zeggen, ja hoor die heeft een plasser.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2015 21:20

Hier nog niet aan de orde geweest, wel op ontdekkingstocht (en soms zoekend en spelend met zijn piemeltje).

Afgelopen dinsdag is S. naar school geweest. Volgens mij vond ik het nog spannender dan hij zelf. Men o men, ik was zo zenuwachtig.
Hij is er wel aan toe.

Mijn eerste week zonder werk. Best wel een gek idee. Want net vakantie gehad en het voelt niet echt als vakantie. Merk wel dat ik nu meer kan genieten met S. Minder stress etc.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 05 sep 2015 08:27

Fijn Evelien dat het goed ging! En voor veel mama's is het moeilijker dan voor het kind hoor ;) Ik heb tot bijna de laatste week van de vakantie een naar gevoel gehad als ik bedacht dat ik haar naar school moest brengen, ze hebben ook nog eens continu rooster, dus meteen van half 9 tot kwart voor 3. Tot de vakantie bijna over was, toen opeens leek ze er zo aan toe, en was ik er ook aan toe ;) Maar ik hoor wel moeders op school bij wie hun kindje in groep 1 de oudste (of enige, zoals bij Frederieks vriendinnetje) is, dat ze het heel lastig vinden.

Saskia, ik zou het ook gewoon normaliseren. Ja, een jongetje heeft een plassertje. ze zijn er hier niet zo openlijk mee bezig, al vond frederiek pas wel dat die van Jorrik wel erg klein was, en besloot ze dus maar dat hij een meisje was, want zo'n klein plassertje, dat was vast geen echte jongen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 05 sep 2015 17:00

Nou, ik bedoel eigenlijk niet dat ik het wil negeren ofzo, maar ik vraag me gewoon af hoe lang deze fase duurt. Ze heeft op 't moment bijzondere belangstelling voor bloot en alles wat daarbij hoort. En ik wil haar natuurlijk best uitleggen waar het een en ander voor dient, maar dan wel gewoon thuis en niet in de speeltuin of het zwembad... Dat zijn dan van die genante momenten af en toe, en het is wel handig om te weten hoe lang dit nog kan duren ;-)

Fijn dat het goed ging op school! Hier nog een week vakantie en dan begint het voor R ook. Ze heeft er erg veel zin in, ik hoop maar dat het niet tegenvalt. Dagen van 8-16, met tussendoor eten en slapen op school, wel een hele verandering voor d'r.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 15 sep 2015 17:55

Afbeelding

En ja hoor, daar gaat ze :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 15 sep 2015 19:19

Aaah, hoe vond ze het?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 17 sep 2015 06:02

Ze vindt het heel leuk, alleen 's middags daar slapen is niet zo'n succes. Maar goed, dat zal vanzelf wel wennen, denk ik. :wink:

Betalen jullie iets van een ouderbijdrage o.i.d. aan school? Hier kost dat officieel niks, maar je moet wel je eigen potloden, gekleurd papier, lijm etc. meebrengen. En gisteren kregen we een lijst van schoonmaakspullen mee, of we dat allemaal aan konden schaffen, dan konden ze weer een jaar vooruit. Zo werkt het systeem blijkbaar :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2015 06:59

Mooie foto Saskia. Schattig he zo'n rugtas. Hoe oud is ze nu? En slaapt ze thuis 's middags ook nog? Kan ook zijn dat ze niet meer wil slapen!?

Ja bij ons is een vrijwillige bijdrage. 400 euro voor een jaar. Dit is voor 1 kind. Bij 2 kinderen is het bedrag lager.
Maar hier is alleen het fruit, drinken en eten (lunch) die we zelf mee nemen. Geen lijst met spullen.

Morgen gaat S. weer een dag en dan is gelijk de fotograaf er. Ben benieuwd hoe hij dat gaat doen.
Het is zo leuk als ik hem 's middags op haal van school. Hij komt dan echt enthousiast naar buiten.
Ik zag er wel tegen op om andere moeders te ontmoeten etc. Maar dat is wel leuk.
Maandag is S. jarig. Hij zegt sinds hij naar school gaat dat hij 4 is.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 17 sep 2015 08:04

Hier ook vrijwillige ouderbijdrage, die iedereen volgens mij gewoon betaalt ;) Iets van 30 euro per kind.
en daarnaast een verplichte bijdrage voor schoolreisjes. Maar vorig jaar kreeg de hele school een schoolreis aangeboden door een supermarkt ofzo naar een dierentuin, dus kostte het niks.

Fijn dat hij het naar zijn zin heeft Evelien!

Frederiek vindt het ook heerlijk op school. Ze baalt als ze maar een halve dag heeft en begrijpt niet waarom ze op donderdagmiddag al weekend heeft. Dat vind ze echt onzin. ze is gewoon jaloers op Jurian dat die op vrijdag ook nog naar school gaat :D
vorige week was ze 's avonds niet zo lekker, griepierig, dus ik zei dat als ze de ochtend erna nog niet lekker was ze wel fijn thuis mocht blijven. Woest was ze, want 'ik ga echt niet thuisblijven hoor, als je dat soms denkt! Ik ga gewoon naar school!'
Goed teken, dat ze het leuk heeft op school :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 17 sep 2015 12:41

hier is de ouderbijdrage 20 euro per jaar per kind meen ik,
en als je niet 5 keer pleinwacht wil of kan lopen komt er nog een klein bedrag bovenop


we hoeven zelf geen spullen aan te schaffen of wat dan ook, maar tijdsinvestering is wel nodig ( mee lopen naar de gymnastiek bij een grote klas, computerles, luizen pluizen, schoolreisbegeleiders en ga zo maar door )

Natuurlijk is dat vrijwillig en niet verplicht


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten