Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2015 12:03

@School, S. gaat 1 sept. een dagje naar school en dan mag 1 van de ouder er bij zijn. En daarna tot zijn verjaardag mag hij nog 4 dagen naar school. Ook om zo aan school te wennen. Voor mij ook wel lekker nu ik thuis ben. Maar vind het wel erg spannend. Weer zo'n hele nieuwe fase.

@Broeken, ik heb nog geluk met gaten in broeken. Ik hou sommigen wel apart voor netjes. Afgelopen zomer heeft hij lekker veel in korte broeken gelopen scheelt ook wel weer. Je hebt hier in de stad een outlet winkel zitten en een 2e handszaakje waar ik nog wel eens goed kan slagen. Nog goed spul voor weinig.

Vandaag gekeken naar een speelhuisje en we gaan toch voor een nieuwe, was in de aanbieding. Nu is mijn man hem aan het ophalen.
S. was helemaal blij.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor juffiejuf » 29 aug 2015 17:32

Hoeveel broeken hebben jullie voor jongens die naar school gaan?? Ben met het mooie weer in de kledingkasten van de jongens gedoken wat ze nog hebben.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 29 aug 2015 18:40

Niet zo heel veel. Ik koop meestal duurdere broeken ivm pasvorm. Meestal hebben ze 4 a 5 broeken/ korte broeken

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 30 aug 2015 21:01

@AJL: ik vind Name It broeken ook wel fijn, maar heb soms wel het idee dat die iets sneller kapot gaan dan van de WE. En nu waren die WE (denim jog) broeken 20,- per stuk in de aanbieding. Dat vond ik wel een fijne prijs, en ik vind de pasvorm goed voor mijn boys. En F vind ze lekker zitten, ze voelen zacht van binnen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 31 aug 2015 18:32

Wat ik eens heb begrepen is dat de spijkerbroeken zonder vale stukken het beste zijn. Met die wassingen zijn al een stuk gesleten.
Ik koop altijd een stapel spijkerbroeken op voorraad als ik ze in de uitverkoop zie. alles boven de 10 euro vind ik te duur voor broeken die maar een week of 3 a 4 meegaan (en ook als ze langer meegaan ;) ). Dus als ik ze ergens zie voor max 10 euro, dan koop ik er zo 5 tegelijk, soms ook een maat groter. Nu heeft hij in de zomer geen lange broeken aan gehad, maar er liggen nog 4 nieuwe spijkerbroeken op de stapel, in de maat waar hij nu in groeit. Allemaal voor een euro of 8 per stuk maar wel erg leuke modellen. Met 70 procent korting gekocht in de winteruitverkoop :)

Hier gaan de broeken nu wel minder snel, omdat hij minder op zijn knieen speelt. Het scheelt ook dat we vloerbedekking hebben in de speelkamer, dat zorgt er volgens mij voor dat de broeken veel minder snel slijten als op houten vloeren. En sinds hij kan lezen is hij daar meer mee bezig, en daar slijten zijn broeken niet van :mrgreen:

Frederiek draagt liever geen broeken, liefst alleen maar jurken. Nu heb ik voor de winter 3 ontzettend leuke jurken gekocht, maar ik vind een jurk vaak zo 'over de top'. En van die strakkere gebreide jurken hou ik niet zo van, als het dan een jurk is, dan graag écht prinsessenachtig. Maar voor naar school vind ik ze vaak zo té. Voor de winter heb ik nu wel 3 broeken gekocht, maar ze heeft nu al gezegd dat dat ze ze niet aan gaat doen :roll: Maar ik hoop dat het meevalt. Vandaag droeg ze zowaar ook een spijkershort met legging eronder, stond haar zo ontzettend leuk, wilde ze eerst ook niet aan, maar gelukkig toch zo ver gekregen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 01 sep 2015 10:23

Haha, onze dochter is precies andersom, missf. Ze mag naar school geen broeken aan, maar zodra ze uit school komt kleed ze zich het liefst om. In winkels kijkt ze ook altijd eerst naar broeken en baalt dan dat ze het naar school niet aankan...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 01 sep 2015 10:39

Mijn dochter is ook van de jurken en rokken. Al wil zij ook wel een jumpsuit aan, maar daar houdt het wel een beetje mee op. Lange spijkerbroeken weigert zij al jaren categorisch. Ik vind het prima en het staat ook nog erg leuk. Vandaag met een legging eronder, straks weer met een vrolijke maillot en laarzen. Ik hoop dat zij nog jaren jurken aanwil :wink:

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Acire » 01 sep 2015 10:53

Ik vind het echt grappig om te zien dat sommige kleding echt bij de kinderen past en sommige kleding niet.
Mijn dochter is nog geen 2 en heeft nu al een eigen smaak. Een prinsessenjurk doet ze echt niet aan. We hadden 2 van die feestelijke dingen gekregen van m'n schoonzus, maar als ik er 1 pak gilt ze 'andelle lullek'... en dan doe ik dat maar. Ik vind een spijkerbroek met shirtje of een eenvoudige jurk haar veel leuker staan en dat vind ze zelf blijkbaar ook :)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 01 sep 2015 11:25

Grappig, meiden met een eigen smaak :D
Hebben jullie jongens dat ook?
Het kan Jurian totaal niet schelen wat hij aankrijgt, hij kleedt zich zelf aan, en dat moet ik echt checken, anders gaat hij met zijn broek soms zelfs achterstevoren en shirt binnenstebuiten naar school. Frederiek is veel kritischer op haar kleding.

Toen Frederiek jonger was vond ik een jurk voor geen meter staan, ze had nog geen haar, en wat heel mollig. Toen stonden broeken haar veel leuker. Maar nu heeft ze ook wel het figuurtje voor een prinsessenjurk, en haar haar groeit aardig, dus vlecht ik het soms in, of staartjes of een knotje, en dan staat het echt wel schattig, maar stiekem hou ik gewoon ook wel van spijkerbroeken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 01 sep 2015 11:50

Onze jongens hebben ook al wel echt een eigen smaak. H is wat behoudender qua kleding, zal eerder kiezen voor blauwe en grijze tinten dan voor knalkleuren. J is veel uitgesprokener van smaak, kiest echt wel knalkleuren uit. Al heeft hij een beetje de pech dat hij ook de blauwe en grijze dingen van zijn broer krijgt. De kleding van J past ook echt wel bij hem met zijn krulhaar. Hij ziet er ook gewoon anders uit dan zijn broer. En wat O wil, weet ik nog niet echt. Ik merk wel dat alle jongens categorisch weigeren om roze kleding aan te trekken...haha

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 01 sep 2015 19:32

ik vind een 'over the top' jurk kan heel goed aan naar school, jammer van de jurk om hem in de kast te laten liggen en als ze het aan willen zou ik het zeker aandoen!!

maar helaas..

hier heeft de oudste tot 5 jaar jurken en rokken gedragen en daarna categorisch geweigerd,
nu draagt ze absoluut alleen spijkerbroeken ( lang, driekwart of kort afhankelijk van het weer ), en maar een handjevol t-shirts die aan haar strenge selectie voldoen. ( denk echt aan max drie stuks, die telkens weer van de waslijn worden getrokken ), om haar in een nieuw t-shirt te krijgen dan was ik vaak die ze goed vind niet, zodat ze wel echt móet....als het dan een dag aan is geweest dan is het meestal ook een favoriet geworden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 01 sep 2015 19:33

wel heel budget-vriendelijk overigens...haar kledingsmaak 8)

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 sep 2015 12:19

Dat is erg fijn!!haha.

Hier viorkeur voor broeken maar ze heeft drie lievekingsstelletjes dus ik haal niks meer. De rest doer ze toch niet aan. M onze boy heeft sterke voorkeur voor kledingx. Enkele kleuren doet hij niet aan. Hij draagt bij voorkeur donkere kleure n. Licht hoef ik ook niet aan te doen.. wordt dan vanzelf zwart.. haha

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Sabra » 03 sep 2015 08:03

]
MissF schreef:Haha, als je kinderen dáár hun identiteit uit halen, dan doe je als ouders iets zeer grondig mis.

Sabra schreef:Volgens mij is dat heel normaal, dat kinderen mede hun identiteit ontlenen aan hun kledingstijl.


Ik haal nog even een bericht naar voren van een jaar geleden.
Ajl bevestigt alsnog mijn gelijk, haar kinderen hebben duidelijk voorkeur voor andere kleuren en daarmee geven ze invulling aan de ontwikkeling van een eigen identiteit. Destijds werd ik nogal veroordeeld omdat ik stelde dat je kleren niet al te veel moet doorgeven aan volgende kinderen, precies om hetgeen ajl nu aangeeft.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 03 sep 2015 08:27

:lol: Jij hebt een goed geheugen Sabra! Nu je het zegt, kan ik mij die discussie nog wel herinneren. Onze jongens hebben inderdaad een voorkeur voor bepaalde kleding, en zijn erg kritisch wat ze aankrijgen, maar niet alle kinderen hebben dat. Er zijn genoeg kinderen die dat niets uitmaakt.
Toch maakt het voor het uiteindelijke doorschuiven van kleding niet uit. Onze tweede en derde zoon krijgen echt wel de kleding van hun broers, als het er nog netjes en hip uitziet. Daarnaast krijgen ze de kleding van een neefje. Dat neefje draagt alleen maar merkkleding en ik merk wel dat dat langer hip blijft dan de kleding van goedkopere merken. Als ik voor een van de jongens 10! capuchontruien en 25 long sleeves heb liggen, koop ik echt geen andere, omdat het toevallig al eens gedragen is door een ander.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten