Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 25 aug 2015 10:59

Afgelopen vrijdag werd de nieuwe koelkast geplaatst.
Het viel mij op dat er geen rooster meer op de achterkant zit, noch een opvangbakje.
In de koelkast zat altijd tegen de achterzijde een soort gootje, met in het midden een gaatje, waardoor het overtollige vocht verdween.
Dat is allemaal verdwenen.
Mijn vraag is: waarom hoeft dat rooster niet meer, wat is daarvoor in de plaats gekomen?
Ook het bekende blokje met lampje is verdwenen, er zit nu een ledverlichting in de bovenkant geintegreerd. Scheelt best ruimte.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 26 aug 2015 11:06

Chaya schreef:Afgelopen vrijdag werd de nieuwe koelkast geplaatst.
Het viel mij op dat er geen rooster meer op de achterkant zit, noch een opvangbakje.
In de koelkast zat altijd tegen de achterzijde een soort gootje, met in het midden een gaatje, waardoor het overtollige vocht verdween.
Dat is allemaal verdwenen.
Mijn vraag is: waarom hoeft dat rooster niet meer, wat is daarvoor in de plaats gekomen?
Ook het bekende blokje met lampje is verdwenen, er zit nu een ledverlichting in de bovenkant geintegreerd. Scheelt best ruimte.

Geen idee, maar wat ik wel weet is dat die moderne koelkasten (nu de "ouderwetse" koelmiddelen verboden zijn vanwege de ozonlaag) een stuk lawaaieriger zijn dan die ouderwetse machines...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2015 13:40

Nee hoor, dat is een misvatting, of een kwestie van de goede koelkast kiezen.
De nieuwe heeft nog minder dB dan de vorige. En die was al vrij stil.
Overigens stinkt het enorm als ze hem plaatsen. In de gebruiksaanwijzing staat dat je goed moet luchten, omdat er een milieuvriendelijk gas in zit.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 26 aug 2015 13:56

Chaya schreef:Nee hoor, dat is een misvatting, of een kwestie van de goede koelkast kiezen.
De nieuwe heeft nog minder dB dan de vorige. En die was al vrij stil.
Overigens stinkt het enorm als ze hem plaatsen. In de gebruiksaanwijzing staat dat je goed moet luchten, omdat er een milieuvriendelijk gas in zit.

dat zeiden ze bij ons ook, maar eens in de zoveel tijd klinkt het ding als een nest jonge straaljagertjes...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2015 14:05

Heb je bij het uitkiezen niet op het aantal dB's gelet?
Ik vind het best nog een gedoe, degene die ik op internet had uitgekozen, bleek in het echt erg tegen te vallen.
Bij de vaatwasser heb ik ook de dB goed in het oog gehouden.
Vind zelf lawaaiige apparaten nogal irritant.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 07:51

Chaya schreef:Heb je bij het uitkiezen niet op het aantal dB's gelet?
Ik vind het best nog een gedoe, degene die ik op internet had uitgekozen, bleek in het echt erg tegen te vallen.
Bij de vaatwasser heb ik ook de dB goed in het oog gehouden.
Vind zelf lawaaiige apparaten nogal irritant.

Daar heb ik zeker wél op gelet, en alle apparatuur is erg stil.
De koelkast is daar echter (af en toe) een uitzondering op. Er is een monteur wezen kijken, maar volgens hem hebben alle moderne koelkasten dat (en ik heb de indruk als ik in mijn omgeving kijk dat de man gelijk heeft).
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 27 aug 2015 13:35

Volgens de specificaties heeft deze een niveau van 41 dB.
Het is een zacht gezoem dat ik hoor en dan moet ik echt bewust luisteren, zeker als er overdag reuring in huis is.
Wat een monteur beweert hoeft niet persé voor alle apparaten te gelden he.
Men spreekt elkaar nog wel eens tegen in die branche.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 13:42

Chaya schreef:Volgens de specificaties heeft deze een niveau van 41 dB.
Het is een zacht gezoem dat ik hoor en dan moet ik echt bewust luisteren, zeker als er overdag reuring in huis is.
Wat een monteur beweert hoeft niet persé voor alle apparaten te gelden he.
Men spreekt elkaar nog wel eens tegen in die branche.

41dB(a) is inderdaad niet hoog.
En dat monteurs elkaar tegenspreken klopt, maar een korte rondgang langs de nieuwste koelkasten in mijn vriendenkring (je moet wat met je vrije tijd) leert dat de man gelijk had.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 27 aug 2015 13:50

Heeft in mijn familie- en vriendenkring niet zoveel zin, bijna iedereen heeft de koelkast ingebouwd in de keuken.
En als bij de specificaties de dB's staan vermeld, kun je je keuze mede daarop baseren.
Ik begrijp ook niet welk argument aangevoerd wordt dat nieuwe apparaten meer herrie zouden maken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7923
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 14:00

Chaya schreef:Heeft in mijn familie- en vriendenkring niet zoveel zin, bijna iedereen heeft de koelkast ingebouwd in de keuken.
En als bij de specificaties de dB's staan vermeld, kun je je keuze mede daarop baseren.
Ik begrijp ook niet welk argument aangevoerd wordt dat nieuwe apparaten meer herrie zouden maken.

Schijnt te maken te hebben met de nieuwere freonvrije koelmiddelen.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor juffiejuf » 07 okt 2015 08:39

Wij hebben de internetprovider van Online. Dit contract loopt in februari af. Nu wil ik graag verder bij online met een nieuw contract (dus met een gunstige welkomsaanbieding) Weten iemand of dat mogelijk is??

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Marnix » 07 okt 2015 10:06

Vast wel, misschien hebben ze ook wel een leuke actie voor bestaande klanten.... zo niet, dan ff bellen en zeggen dat je weg wil tenzij ze een gunstige startersaanbieding voor je hebben :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor cornelia77 » 09 okt 2015 16:07

Een van onze kinderen moet voor engels oefenen met het programma Rosetta Stone. Je moet daarvoor dingen inspreken met een headset. Echter, onze laptop heeft maar één koptelefooningang, de headset die we hebben heeft een ingang om het geluid te horen en één voor de microfoon. Dat gaat dus niet werken.
Wat nu?
Ik dacht dat het ook wel zonder externe microfoon moet lukken, omdat er een goede in de laptop zit. Die doet het bij het programma Holmwoods prima. Maar dat lukt niet. Zou het met een usb headset gaan? Weet iemand dat?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Chaya » 09 okt 2015 16:41

In elke laptop zit toch een uitgang - voor het geluid - en een ingang - voor de microfoon?
En anders een headset aanschaffen met een micro erbij, net als telefonistes hebben.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor cornelia77 » 09 okt 2015 16:51

Dat is dus het probleem. In onze laptop kan maar één stekkertje. En de headsets met zo'n microfoon eraan, hebben twee stekkertjes.


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten