Yoshi schreef:Die zijn al enige tijd geleden overleden.
Ja vanzelf, maar omdat ze geschreven hebben kun je toch terug gaan naar de eerste verteller.
Yoshi schreef:Vandaar de 30.000 verschillende denominaties en stromingen. De Heilige Geest speelt mensen graag tegen over elkaar uit en beweert volstrekt tegenovergestelde dingen aan mensen.
Beetje dom van God dan om zijn Geest te geven, niet?
Of zouden mensen gewoon niet zo goed of helemaal niet luisteren, ook een optie?
Gewoon dom traditie volgen, alles geloven wat de voorgangers je voorschotelen
Ik geloof dat de Geest iedereen helpen wil, maar niet als we passief, te lui of bang zijn om zelf te gaan onderzoeken of 'deze dingen alzo zijn'.
En nee, ik claim niet de waarheid te hebben omdat ik de Geest heb en wel onderzoek. Op mijn lijntje zit net zo goed ruis.
Maar één ding weet ik wel, ruzie en partijschappen zijn geen vrucht van de Geest. Misschien vind God het wel belangrijker dat we leren om in liefde en respect met anders-denkenden om te gaan, dan dat Hij rechtstreekse antwoorden geeft.
Yoshi schreef:Lol. Degene die dit roepen verkiezen gewoon slechts een andere traditie. Een die overigens veel slechtere papieren heeft want lang niet zo ver terug gaat als de kerken in het traditionele christendom.
Tjah, als jij de bijbel slechte papieren vindt en liever wat jongere hebt moet je dat helemaal zelf weten.
Yoshi schreef:En dat is prima hoor, dat moeten die mensen lekker helemaal zelf weten. Net zoals moslims helemaal zelf moeten weten of ze hun kinderen laten besnijden en niet laten dopen. Het is een vrij land.
Ja prima hoor, maar om nou van christenen naar de moslims te switchen vind ik in dit verband nogal ongepast, om niet te zeggen venijnig.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)