Zwanger deel 15

Moderators: Memmem, Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Evelien » 19 aug 2015 11:42

Ach wat zal ik er van zeggen. :? :wink: S. is bijna 4 jaar en of er hier nog kinderen bij komen dat weten we niet. Ook zo vaak de vraag en hoe veel kinderen heb jij? Vooral als je mensen al een tijd niet gesproken hebben. Vind het soms wel lastig.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor -Judith- » 19 aug 2015 11:50

juf89 schreef:Ik vind het echt bizar hoe mensen zich kunnen bemoeien.. de afgelopen jaren kwam elke keer de vraag wanneer we zouden gaan trouwen, want ja 26 jaar is veel te oud om te trouwen, en vier jaar verkering is ook veel te lang :(.

Nu zijn we drie!!!! maanden getrouwd en hebben al verschillende mensen aan mij gevraagd of ik zwanger ben :(. Waar halen mensen het lef vandaan omdat te vragen, dat gaat je niets aan tot het moment dat ik dat zelf zou vertellen, als dat zo zou zijn.


Herkenbaar! Al zijn wij inmiddels 4,5 jaar getrouwd. Bij ons zit er een medische reden achter dat het zwanger worden nog niet 'lukt', maar hoe vaak mensen het wel niet gevraagd hebben.... Ik zou zelf het lef niet hebben, maar sommige zijn echt brutaal!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 19 aug 2015 11:52

paprikameisje2 schreef:Oh ja joh.. nooit meegemaakt?


Je hebt gelijk, als ik er over nadenk, krijgen en kregen wij soortgelijke commentaren ook.
Ik verbaas mij soms gewoon over 't feit dat mensen maar zomaar van alles durven zeggen.

Toen ik zwanger van DL was, vonden mensen dat we veel te lang gewacht hadden en dat de baby zo wel erg oude ouders kreeg...
Tsja... waarom ga je er direct vanuit dat iemand "bewust" wacht? Als 't aan ons gelegen had, was ze ook acht jaar eerder gekomen ofzo... maar ja...

Omdat mijn zwangerschap nogal heftig was, ging iedereen er eigenlijk automatisch vanuit dat we met één kind wel klaar zouden zijn...
De meest bizarre reactie die wij kregen op mijn huidige zwangerschap was eigenlijk toch wel "nou maar goed, ook, één kind is zo'n teer bezit. Als daar eens wat mee gebeurd, heb je niks meer...."
Euh ja, dat is ook precies waarom we een back-up aan 't kweken zijn, natuurlijk ](*,)

En ik heb deze zwangerschap wel al heel expliciet een aantal keren gehoord "twee kinderen is voor jullie straks wel heel mooi. Dan moet 't maar "klaar" zijn". En dat slaat dan respectievelijk op de heftigheid van mijn zwangerschap(pen) en ik denk ook op onze leeftijd / woonsituatie / financiën (dat laatste is een gokje, want dat weet ik niet zeker :wink: ).
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MissF » 19 aug 2015 15:26

Gelukkig herken ik het niet, die vragen, misschien ook omdat ik altijd heel open ben geweest dat we wel zouden zien of we (nog) een kind wilden en of dat dan zou 'lukken'. de enige opmerkingen die we herhaaldelijk hoorden toen we in ons nieuwe huis trokken was: wel jammer dat er nu echt geen derde meer bij past.
Daar hebben wij elke keer weer hard om gelachen, we hadden 2 slaapkamers nl, en men denkt dat daar geen 5 personen in kunnen. dat hebben we uiteindelijk ook niet gedaan, met wat aanpassingen hebven we er zo een kamer bij gemaakt, maar ik hen me wel verbaasd om het kortzichtige van mensen.

gefeliciteerd Maneah, moestuin en marnix!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Chaya » 19 aug 2015 15:47

Duschka schreef:
Je hebt gelijk, als ik er over nadenk, krijgen en kregen wij soortgelijke commentaren ook.
Ik verbaas mij soms gewoon over 't feit dat mensen maar zomaar van alles durven zeggen.

Omdat mijn zwangerschap nogal heftig was, ging iedereen er eigenlijk automatisch vanuit dat we met één kind wel klaar zouden zijn...
De meest bizarre reactie die wij kregen op mijn huidige zwangerschap was eigenlijk toch wel "nou maar goed, ook, één kind is zo'n teer bezit. Als daar eens wat mee gebeurd, heb je niks meer...."
Euh ja, dat is ook precies waarom we een back-up aan 't kweken zijn, natuurlijk ](*,)

Onkiese opmerkingen krijg je ook als je een kindje verwacht terwijl er een grote kans is op een erfelijke aandoening en die zich helaas ook manifesteert.
En blijft een zwangerschap daarna uit is het: verstandig hoor, dat je je dat niet voor een tweede keer op de hals haalt.
Zo'n opmerking verwacht je uit een hoek waar men spreekt van: we nemen nog een kind.
Maar niet van christenen, daarom komt zo'n opmerking des te harder aan. Onbegrijpelijk ook.
Ook na de geboorte kun je soms kwetsende opmerkingen krijgen.
Mijn schoonzusje heeft een gehandicapte dochter, ze ging ermee naar de orthodontist, omdat haar tanden scheef stonden en er dan later problemen konden komen, met alle pijnlijke gevolgen van dien.
En dan vragen de mensen ijskoud: ga je met haaar naar de ortho, waarom???
Meestal klap je dicht na zo'n opmerking. Maar toch is het goed als je er rustig met iemand over spreekt, want soms realiseert iemand zich echt niet hoe zo'n opmerking in kan slaan.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Dippie » 19 aug 2015 16:07

Hier ook nog nooit zulke opmerkingen gehad eigenlijk.
Het is denk ik ook maar net hoe je er zelf mee omgaat? Ik zeg het namelijk ook gewoon uit mezelf; dat ik voorlopig echt niet aan een derde moet denken, enz.. Er wordt vaak zo'n issue van gemaakt, terwijl dat mi helemaal niet nodig is. Natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat er kinderen komen en al helemaal niet op de tijden die je zelf in gedachte hebt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor MoesTuin » 19 aug 2015 19:26

Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een parel bent
Een parel in Gods hand


https://www.youtube.com/watch?v=xPmgOrUuBzY

Gisteren is onze zoon (bijna 8 pond) geboren na een zeer snelle bevalling van bijna binnen 2 uur
Alles gaat goed, het is de mooiste baby :wink: maar werkelijk, een zeer gaaf kindje, geen rimpeltje niks, helemaal glad en donker roze. Prachtig een Parel een geschenk uit Gods Hand!
Ontzettend lief, nog altijd erg tevreden, met een huiltje als er iets is, en heerlijke baby geluidjes, brabbeltjes
Vanmorgen in bad geweest, wat een genot om te zien!
We genieten, zeker ook de grote trotse broers!
Heerlijk!

MoesTuin
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor LeChat » 19 aug 2015 19:40

Gefeliciteerd, MoesTuin!




Hier ook nooit vragen gehad over of ik nog niet zwanger was enzo - wij waren zo'n 5 jaar getrouwd toen ik zwanger werd van T. Misschien omdat men dacht dat wij wel aan 'plannen' deden, want carrière enzo...? En ik ben zelf ook niet zo van de intieme vragen/gespreksonderwerpen met allerlei (vage) bekenden, misschien scheelt dat ook.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Jannoek » 19 aug 2015 19:40

Gefeliciteerd Moestuin! Zegen samen!

En over mensen die praten/bemoeien/denken... ik probeer het altijd los te laten maar ben er niet heel goed in.. ;-) maar mensen praten toch wel...

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Duschka » 19 aug 2015 20:29

Moestuin van harte gefeliciteerd!

@pratende mensen
Ik verbaas mij er altijd wel over dat mensen dit soort dingen zeggen / vragen.
Zelf zal ik niet vlot een opmerking hierover maken, tegen iemand. (ook niet over opvoeding o.i.d.)
Natuurlijk denk ik weleens iets :wink: , maar ja... daar zit een ander natuurlijk niet op te wachten :D
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Stip » 19 aug 2015 20:50

Gefeliciteerd Moestuin! Fijn dat het achter de rug is!

Hier eigenlijk ook nooit echt opmerkingen gehad, of het is me niet opgevallen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor jaccootje85 » 19 aug 2015 20:53

Gefeliciteerd moestuin en vrouw! Leuk dat de grote broers er zo van genieten... Gods zegen bij de opvoeding.

Ik heb zelf ook de ervaring dat ik vergeleken wordt met broer en zus. Mn zus is ouder dan mij en m'n broer jonger. Mn zus heeft nu zes kinderen, m'n broer twee. En wij nu een. Is wel eens voorgekomen dat er tegen me werd gezegd: Moeten jullie niet eens opschieten? Je broer en zus hebben er al meer dan één. Toen ben ik echt weggelopen! Wat een zot geklets! Wat m'n broer en zus gegund wordt hoeft nog niet bij ons te gebeuren! Als ik zie dat m'n zus er bijna aan onderdoor ging (geestelijk én lichamelijk) dan hoef ik niet per se zes kinderen. Ik gun m'n familie alle geluk met hun kids maar waarom de vergelijking? Grr! ](*,)
Laatst gewijzigd door jaccootje85 op 20 aug 2015 07:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Maneah » 19 aug 2015 21:15

Gefeliciteerd MoesTuin! Geniet van jullie kleine mannetje!

Wat commentaar betreft.. er zijn inderdaad mensen die denken hun mening te moeten geven. Dat het toch wel erg snel is na dochterlief. (Ja duh, alsof ik dat niet weet!)
Ik geef zelf opzich ook wel snel mijn mening, maar niet als het gaat over het krijgen van kinderen, etc! Dat vind ik iets waar je niet zomaar wat over kan en mag zeggen, het is ook niet aan ons om voor een ander te denken. Ik ben zelf open over onze kinderwens geweest, nu nog.. mensen in mijn directe omgeving weten dat ik graag meerdere kinderen wil ;-) Maar of God dat geeft weet je niet. Nu mogen we blew een 3e wonder van Hem ontvangen, weliswaar eerder dan we zelf in gedachten hadden. Maar we zijn er ook nu weer ontzettend blij mee!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor Memmem » 19 aug 2015 21:28

Gefeliciteerd moestuin en vrouw en broers. Geniet van jullie kindje.

@gepraat, mensen moeten toch altijd wat te kletsen hebben, is het niet te snel dan zit er wel te veel tijd tussen. Heb je er 2 dan ben je carriere aan het maken en als je er 10 hebt ben je onverantwoord bezig. Mensen denken vaak helemaal niet na over wat ze zeggen. Meestal kan het beter het ene oor in en het andere oor uit.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 15

Berichtdoor lammetje » 19 aug 2015 22:18

Gefeliciteerd moestuin!

En de 'nieuwe' as vaders en moeders ook.

Over dat praten en vragen, het kan ook andersom. Ik zit er wel eens mee. Wel of niet het onderwerp aansnijden, doodzwijgen lijkt me ook pijnlijk als je er echt mee zit en men vraagt er niet naar. Of moet je dan uit jezelf daarmee komen, als je dat ook lastig vind?
Maar goed ik heb het dan niet over nieuwsgierige of bemoeiende vragen maar meelevend met vrienden die al een aantal jaren getrouwd zijn, waarvan je dacht dat ze graag een kind wilde.


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten