Moderators: henkie, Moderafo's
xsidd schreef:Dit is dus jou mening, over hoe Mortlach reageert. Ik respecteer je mening, maar ik hoor dat graag van hemzelf, in wat voor context de woorden zijn bedoeld. Als er word gezegd, welkom in de Reformatorische gezindte, is dat toch een uitspraak die "zogenaamd" Reformatorische gezindte, zou moeten weerspiegelen? En dat gaat dan toch over Refoweb in geheel?
Mortlach schreef:Ik had in een andere vraag in de rubriek ook alweer gereageerd, maar dat antwoord kon blijkbaar niet door de beugel.
Het is en was mede mijn doel, om te weerleggen, dat niet de hele groep hier op Refoweb, weg gezet kan worden, als zijnde Reformatorische Gezindten. Zo kwam het namelijk wel op me over, toen je antwoord gaf aan Yoshi.Het ging dus inderdaad alleen over de vragenrubriek. Ik heb altijd een beetje het idee dat als je de vraag al begint met "het liefst iemand uit gezindte X, of persoon Y", dat je dan allang weet wat voor antwoord er gaat komen. Er zitten helaas een paar lui tussen de panelleden die behoorlijk wereldvreemde en/of achterhaalde antwoorden geven - maar wie weet is dat juist waar men naar op zoek is.
Even voor de duidelijkheidIk had in een andere vraag in de rubriek ook alweer gereageerd, maar dat antwoord kon blijkbaar niet door de beugel
xsidd schreef:Het is en was mede mijn doel, om te weerleggen, dat niet de hele groep hier op Refoweb, weg gezet kan worden, als zijnde Reformatorische Gezindten. Zo kwam het namelijk wel op me over, toen je antwoord gaf aan Yoshi.
Even voor de duidelijkheidHeb je het nu alleen tegen mij, of ook indirect tegen Moderators/Beheerders, die eventueel jou reactie gewist hebben? Ik weet niks af, van de reactie die je benoemt.
Je bent niet de enige die niet weet, wie waar, bij wat voor kerkverband hoort. Ik weet dat ook vrijwel niet. Je antwoord aan Yoshi kwam ook over op me, alsof de groep "Reformatorische Gezinden" in een negatief licht werden gezet als groep zijnde, naar een nieuw lid op Refoweb.Weet je wat het is? Zelfs na al die tijd hier heb ik nog steeds geen flauw idee wie bij welk groepje hoort. Het interesseert me dan ook weinig. Ik ken termen als GerGem; GerGemInNed, Bonders, PKN, KPN, Vrijgemaakt, HersteldHervormd, en nog wel een paar, maar vraag me alsjeblieft niet wat het verschil is. Het staat voor mij gewoon allemaal min of meer voor orthodox/streng.
Je kan gelijk hebben in het feit, dat sommige antwoorden theoretisch zijn. En je kan ook gelijk hebben dat er mensen zijn, die jou goede bedoeling afwijzen. Misschien een schrale troost. Mij wijzen ze ook soms af, in mijn goede bedoelingen/advies.Ik had het niet tegen jou maar meer in het algemeen. Ik vind dat de antwoorden soms behoorlijk 'theoretisch' zijn, en als ik dan een praktische handreiking doe, die misschien vanwege pragmatische redenen tegen de theorie ingaat, dan is men daar niet van gediend. Terwijl het mij lijkt dat de vraagstellers daar toch juist meer bij zijn gebaat dan bij theoretische zoethoudertjes.
xsidd schreef:Je bent niet de enige die niet weet, wie waar, bij wat voor kerkverband hoort. Ik weet dat ook vrijwel niet. Je antwoord aan Yoshi kwam ook over op me, alsof de groep "Reformatorische Gezinden" in een negatief licht werden gezet als groep zijnde, naar een nieuw lid op Refoweb.
Je kan gelijk hebben in het feit, dat sommige antwoorden theoretisch zijn. En je kan ook gelijk hebben dat er mensen zijn, die jou goede bedoeling afwijzen. Misschien een schrale troost. Mij wijzen ze ook soms af, in mijn goede bedoelingen/advies.
Het is inderdaad frustrerend te lezen dat iemand met een probleem zit, daar een vraag over stelt en vervolgens een theologisch dichtgetimmerd antwoord krijgt waar ze (misschien) geen donder aan heeft.
Ach, dat is prima. Het advies is ongevraagd en dat mag gewoon worden genegeerd. Waar het mij soms ook om te doen is, is laten zien dat andere denkwijzen mogelijk zijn.
Chaya schreef:God's Woord is van alle tijden en plaatsen.
Dat wil zeggen dat wij dit niet moeten gaan aanpassen aan onze denkbeelden anno 2015.
Tante Pollewop schreef:Op deze vraag kan ik niet reageren.
Ik vraag me af of ds. Tuinier de vraag van deze jongen wel goed gelezen heeft. De vraag gaat niet over roeping, staat er, maar het antwoord wel...
Chaya schreef:Maar het antwoord van ds is heel mild en liefdevol, toch?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten