Refoweb's Dr.Love Clinic: vragen,oplossingen,verhaaltjes enz

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 22 mar 2004 21:08

De berucht foto?s van de doctoren love op een rijtje:

Dr. Rosekapje:

Afbeelding

Dr. Columbus:

Afbeelding

Ass. Dr. Johan81:

Afbeelding

Ass. JialiKelly:

Afbeelding

Die van Bloempie kon ik niet 123 vinden.

mvg, tkf
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 mar 2004 21:25

ha TKF,

mooi bedankt! echt top! :)
We zullen Dr.Bloempie eens vragen of ze niet een plaatje heeft.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 22 mar 2004 21:28

Lieve mensen

Regelmatig krijgen we via de mail enz nogal klaagverhalen binnen, negen van de tien keer gaan die verhalen over het gebrek aan praten/communicatie binnen de relatie. Vaak zijn het vrouwen die deze mails sturen, en heel soms een man.
Veel gehoorde klacht is ‘hij luistert niet’ of ‘hij reageert alleen met zijn schouders als ik iets zegt’ , dat soort klachten dus. Herkenbaar?

Ik heb geprobeerd me zo’n situatie voor te stellen en dat ging ongeveer zo.

Hongerig en moe kom je thuis van je werk, het enigste wat je wil is een balletje gehakt en als het moet nog een paar aardappels met wat groenvoer. Je baas heeft de hele dag aan je kop lopen zeuren en je bent het spoegzat. :(
Zit je eindelijk lekker van die bal te genieten, kom je weer een beetje bij, zegt je vrouw ‘en hoe was het op je werk schat?’
:shock: Pats, gelijk weer geconfronteerd met die ellende die je net hebt achtergelaten en je zakt weer weg in die stemming. Ook je collega’s roepen heel de dag ‘schat’, je kan het woord niet meer horen! :?
Dus je haalt je schouders op en gromt ‘hm ging wel’ en je zwijgt weer, al dan niet om dat stuk bal gehakt in je mond.
En na het eten geniet je altijd van een tukkie op de bank, dat is waar je voor thuis komt :) , even bijkomen. Direct hoor je uit de keuken roepen ‘wil je even naar de wasmachine kijken? Die doet het niet’, waarop je zuchtend en steunend weer van de bank kruipt en langzaam sloffend naar de wasmachine (die buiten in de schuur staat) loopt. Terwijl je door de keuken loopt, zegt je vrouw boos ‘als het zo moet hoeft het al niet meer! dan vraag ik het wel aan de buurman!’. De buurman, die moet je helemaal niet in je huis hebben bedenk je bij je eigen, niemand is veilig voor de buurman, en zeker mn eigen vrouw niet. Zoveel houd je ook nog wel van je vrouw dat je haar dat plezier niet gunt. :mrgreen:
In de schuur gekomen zie je de stekker van de wasmachine bungelen langs het apparaat.
:? ‘je moet de stekker er ook wel indoen, anders doetie het nooit van zn lange leven niet’ bijt je je vrouw nog toe terwijl je weer naar je vertrouwde bankstelletje loopt.
‘hihi, da’s waar ook, ik moest even de hogedrukspuit gebruiken dus vandaar hihi’ is het antwoord van je geliefde echtgenote. :x
Morgen kan ik weer de slang uit elkaar halen, denk je weer, meestal als ze hem gebruikt heb je een half uur nodig om de boel uit de knoop te halen, zowel snoer als slang.
Dommel je eindelijk weg, gilt ze in je oor ‘koffie!’ :shock: en ‘lig je nou alweer te maffen?’. :x
Telefoon! Na anderhalf uur met haar moeder :? aan de telefoon gezeten te hebben sta je op om naar je bed te gaan. Maar zei wil nog even praten. Niet dus, ik ga naar bed!
Op bed begint ze weer, maar jij heb je bed alleen maar om te slapen, soms is een bed ook wel handig als ondergrond om een gezinnetje te stichten maar oké, nu even niet. :roll:
Vraagt ze opeens wat je ervan vind? Waarvan? Geen idéé mens! Ik lag al te slapen! :x
En s’morgens als je wakker word peer je hem snel naar je werk, voordat ze er erg in heeft dat je al wakker bent. En dan denk je bij jezelf, praten doen we vanavond wel. :roll: 8)

Dit soort problematiek gaan we waarschijnlijk ook behandelen in de Dr.Love rubriek. Als je ook iets dergelijks meemaakt, laat het even weten, misschien hebben we wel een passend antwoord op je vraag.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 22 mar 2004 21:53

columbus schreef:
Femke schreef:Wat is er nou mooier dan dat een man voor je wakker blijft :mrgreen: misschien een man uit zijn slaap houden?? :roll:

groetjes Femke

Ha Femke,

je zou het eens moeten proberen, een man uit zn slaap houden :wink:
één ding is zeker, hij word wild! of van vreugde 8) :P of van boosheid :x

probeer het eens uit, ben benieuwd naar het resultaat :lol:

Hm... Nee, dank je :mrgreen: Hou er niet zo van als mannen me uitdagen :shock:

Ander keertje misschien, maar of ik jou of jullie er dan van laat meegenieten??? :roll:
Dat wachten we maar af....

Om nog even op mijn andere vraag terug te komen, van dat verliefd zijn naar houden van :? . Ik weet het echt niet? Ik heb het gevoel dat het steeds minder wordt, die verliefdheid. Ik weet aan de ene kant ook wel dat dat normaal is, maar toch zou ik het graag anders zien. Weten jullie misschien iets? Of hoe houden jullie je relatie op en top inclusief vlinders?
(jullie hebben toch bijna allemaal zelf ook een relatie of verkering of hoe ik het ook moet noemen?)

groetjes Femke
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 22 mar 2004 23:03

rosekapje schreef:Lieve Janneman,

Bestelling is genoteerd 8) Vanaf morgen liggen ze klaar, je mag ze zelf komen halen. Ik neem aan dat je onze praktijk weet te vinden? De $HOP zit er gewoon in, dus dat moet geen probleem zijn... evt kan een routebeschrijving nog volgen, maar dat lijkt me niet nodig.

Je kan er eventueel ook voor kiezen dat ze per express :shock: bij je bezorgd worden... Dat is een zeer liefdevolle taak van mijn nog even meer liefdevolle assistent Dr. Johan 81 :lol:
Je kan hem herkennen aan de zuurstokroze bakfiets met rode hartjes.

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Ik kom het wel halen.. ik weet de $HOP wel te vinden 8)
PS. Of de afbeelding leuk is? :roll: :oops: dat mag je zelf bepalen :oops:

Vind ik wel aardig dat je me die vrijheid gunt :lol: :wink:

Vriendelijke groetjes Janneman
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2004 00:38

Femke schreef:Hm... Nee, dank je :mrgreen: Hou er niet zo van als mannen me uitdagen :shock:

Ander keertje misschien, maar of ik jou of jullie er dan van laat meegenieten??? :roll:
Dat wachten we maar af....

Om nog even op mijn andere vraag terug te komen, van dat verliefd zijn naar houden van :? . Ik weet het echt niet? Ik heb het gevoel dat het steeds minder wordt, die verliefdheid. Ik weet aan de ene kant ook wel dat dat normaal is, maar toch zou ik het graag anders zien. Weten jullie misschien iets? Of hoe houden jullie je relatie op en top inclusief vlinders?
(jullie hebben toch bijna allemaal zelf ook een relatie of verkering of hoe ik het ook moet noemen?)

groetjes Femke

Waar je in het begin even doorheen moet is het gevoel van: ik ben nu bij m'n geliefde, dus ik moet verliefd zijn. Als je dat los kunt laten en ook zonder extreem amoureuze gevoelens kunt genieten van het als maatjes samenzijn ben je veel meer ontspannen en zullen de vlinders op de meest onverwachte momenten weer vanzelf beginnen te fladderen. En soms ook niet, maar who cares? Dan kan je toch nog steeds plezier hebben in het samen muziek luisteren/bier drinken/mensen kijken/buren pesten/strips lezen/enz/enz/wat je gezamenlijke interesses ook zijn!

Ik hoop dat ik de doctoren niet al teveel gras voor de voeten wegmaai door mijn eigen ervaring ten dienste van de verliefde medemens te stellen? :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 23 mar 2004 08:43

ha Aragorn,

Nee, perfect antwoord toch? :)
Soms een andere invalshoek te lezen is alleen maar goed :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 23 mar 2004 11:25

Sluit mij aan bij Dr. Columbus! Bedankt Aragorn voor je heldere antwoord, ik denk dat Femke er wel wat mee kan :lol:

Maar Femke, jij houdt dus niet zo van mannen die je uitdagen? Jij neemt liever zelf initiatief? Nou, mocht het altijd niet evengoed lukken, heb ik de oplossing voor je!
Schrijf je dan nu in voor de cursus.... Mannen houdt u vast, want ik ben degene die verrast

Jaja, alle mannen gewaarschuwd :shock: , want de resultaten van deze cursus kunnen enorm schokkend zijn :shock: Misschien ben jij niet meer degene die de bloemen meeneemt, voor een ontbijtje op bed zorgt :roll: of dat spannende :shock: setje (wat was het nou ook al weer :roll: sokken of lingerie :roll: :mrgreen: ) Nee, jij krijgt de rozen, alhoewel eerst snoeien nog wel noodzakelijk is. Dat eitje hoef jij niet meer te koken, maar wordt op je hoofd getikt, en die lange :shock: onderbroek, waar je al jaren van droomde komt eindelijk jouw kant op :mrgreen:

En dit zijn nog maar een paar voorbeelden, Dus mannen geef uw vrouwen en/of :mrgreen: vriendinnen op als u durft :mrgreen:

Ook voor vrouwen/meisjes die minder traditioneel :roll: ingesteld zijn is deze cursus een aanrader :lol:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 23 mar 2004 15:36

Ja Aragorn bedankt! Hier heb ik wat aan! Ben net al bij de slijter geweest en heb daar een aantal flesjes noaber bier gehaald. Dus dat wordt vanavodn lekker met (van :mrgreen: ) elkaar genieten op de bank.

:roll: tenminste dat hoop ik :( mijn vriend wou vanavond praten :?

groetjes Femke

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 23 mar 2004 15:40

Waar kan ik me trouwens inschrijven voor die cursus??? Want ik ben bang dat ik dat zelf moet doen :roll:

Doet mijn vriend niet voor me :|

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 23 mar 2004 17:24

oef :shock: ik blij dat ik dan geen vriendin meer heb die die curses kan volgen. anders moest ik daar ook weer aan wennen. Weet niet of dat wel goed voor me hart zou zijn geweest. :mrgreen: :lol: :lol: :wink:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 23 mar 2004 18:20

Soms wil je iets heel graag, maar wat je ook doe, het lukt niet. Je wringt je in alle bochten, gebruik alle omwegen die je kan bedenken maar allemaal tevergeefs.
Dat het uiteindelijk toch goed komt, ook al moet je jezelf tevreden stellen met totaal iets anders, kan je lezen in dit waar gebeurde verhaal van Gerrit.

In de jaren dat Gerrit nog school ging, was er op die school een beeldschoon meisje. Heel lief en verlegen ook nog. Gebeurt niet vaak, die combinatie vond Gerrit, dus er moest nodig wat gebeuren, want dat meisje alleen laten, met die verlegenheid, dat was alleen maar gevaarlijk.
Er lopen tegenwoordig zoveel jongens rond met louter slechte bedoelingen, en zo’n lief en onschuldig meisje moest beschermd worden.
En wie was beter voor die taak geschikt dan Gerrit?
Dus er moest nagedacht worden, strategieën ontwikkelen, plan a en plan b voor het geval dat plan a mislukte. Ze was zo verlegen dat Gerrit vond dat je niet zomaar op haar af moest stappen, het risico bestond dat juist dat averechts werkte.
Nu was het zo dat het meisje samen met nog 5 meiden een 2 x per week kookles had. Laat dat net toevallig 2 uren zijn dat Gerrit eigenlijk uit was van school. En Gerrit wilde altijd al kok worden dus gevraagd of hij ook kookles kon krijgen. Maar dat was niet eenvoudig, dus de broer van Gerrit moest een brief schrijven dat Gerrit toch kookles moest krijgen, omdat het nogal eens gebeurde dat beide ouders op zakenreis waren, en moest hij voor eigen potje zorgen.
Zo stond Gerrit met een schortje voor aardappels te koken en appelmoes te maken tussen 6 leuke meiden. Toch viel het tegen, vond hij, om met dat beeldschone, verlegen meisje in contact te komen. Ondertussen had hij al een afspraakje met één van de andere meiden.
Nog een week verder was er weer een ander meisje aan de beurt. Avond je uit, wat drinken en knuffelen in het kader van goede samenwerking onder de les natuurlijk. Kan geen kwaad.
Zo kom ik ook wel bij dat meisje dacht Gerrit, toen hij al met 4 van die meiden ,afzonderlijk dan, uit was geweest. Nog eentje, en dan moest het er toch maar van komen, het meisje werd steeds mooier en liever in Gerrit’s gedachten. Maar ondertussen was hij nog geen stap verder gekomen met toenadering zoeken.
Toen hoorde hij dat het meisje 2 x per week op aerobics zat. Gerrit ook op aerobics natuurlijk!
Maar wat hij ook probeerde, direct contact, telefoontjes, bloemen, gedichten, echt niets lukte!
Er was nog een meisje die aerobics lessen volgde, dat meisje heette Jane!
En tussen Jane en Gerrit klikte het zo goed dat ze een paar jaar later trouwden.
Het kan raar lopen…..

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 mar 2004 18:23

*is ontroerd van het Gerrit-verhaal* :cry:

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 23 mar 2004 18:51

Hoe raar kan de weg des liefde zijn he :shock: :oops:

Johan81
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 23 mar 2004 18:56

Femke schreef:Ja Aragorn bedankt! Hier heb ik wat aan! Ben net al bij de slijter geweest en heb daar een aantal flesjes noaber bier gehaald. Dus dat wordt vanavodn lekker met (van :mrgreen: ) elkaar genieten op de bank.

:roll: tenminste dat hoop ik :( mijn vriend wou vanavond praten :?

groetjes Femke

Hoi Femke,

Inschrijven kan bij drlove@refoweb.nl of per PB
je kunt natuurlijk ook reageren op onderstaand mailadres

met liefdevolle groet,
Ass DR Johan81
Laatst gewijzigd door Johan81 op 24 mar 2004 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Terug naar “Archief”