Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 30 jun 2015 19:01

Sabra schreef:
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar als je het kinderslot hebt geactiveerd is het niet mogelijk de deur te openen als die dicht is. Enkel het knopje indrukken betekent niet dat de deur op het kinderslot staat.


Bij onze auto wel. :wink: Hij had het knopje omgezet, dat zag ik toen ik de deur ging controleren.

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor joos » 30 jun 2015 19:23

@Ajl, wij lezen met onze kring momenteel het boek 'Opvoeden bij Gods Woord' van J.C. Beeke. http://hertog.nl/artikel/9789491583209/ ... ods-Woord/ Geen idee of het een beetje in je straatje past, maar wij zijn er ontzettend blij mee!

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 30 jun 2015 21:00

@AJl, misschien vind je 'De weg naar het kinderhart' van Ted Tripp wat...
http://www.heartcry.nl/webshop_Boeken_246

Afbeelding

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor blompje » 01 jul 2015 05:44

Ik lees even mee over de kinderbijbel.. voor de kleintjes lees ik de kijk en luister.voor de groten Van Dam. Maar dan sla ik stukken over mn bij de toepassing. Elke keer: bid maar veel of je ook in kindje vd Here mag worden; Hoe leg je dat uit aan n kind die dan zegt: dat ben ik toch allang mama! Vind het soms gewoon schokkend om die toepassingen te lezen, zo weinig zekerheid met betrekking tot het geloof!

Interkerkelijke heb ik ook gehad heel kort, maar we begonnen denk ik verkeerd. Had net n 'gewoon ' verhaal en dan mistte ik toch wel weer de bijbelse touch.

Wat doen jullie bij het bedritueel? Tot welke leeftijd lees je mee? N verhaal; bijbel of n dagboek ofzo?

MaHa
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2014 00:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MaHa » 01 jul 2015 08:33

Wij lezen uit het dagboek van Getrude de Regt. - Elke dag nieuw. Kort maar krachtig en geeft gespreksstof a.d.h.v. de vragen eronder....

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7927
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2015 08:39

Sabra schreef:Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar als je het kinderslot hebt geactiveerd is het niet mogelijk de deur te openen als die dicht is. Enkel het knopje indrukken betekent niet dat de deur op het kinderslot staat.

Da's waar, maar het knopje van het kinderslot is wel te activeren als de deur open staat. En als dat gebeurd is het kinderslot eraf zonder dat je het door hebt.
Bij sommige auto's (in elk geval bij de onze) is het knopje alleen met de sleutel of een schroevendraaier te bedienen, bij een enkele auto (ik weet dat het in elk geval bij de duurdere modellen van Audi zo is) kan het alleen via de boordcomputer, maar bij de meeste (oudere) auto's is het gewoon een kwestie van een palletje bij het slotmechanisme (alleen zichtbaar bij een open deur) omzetten.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 02 jul 2015 08:20

@ joos en cornelia Bedankt voor jullie inbreng! Ik zal het in de groep gooien

@ blompje dat staat mij ook tegen aan van dam en vreugdenhill. Aan de andere kant zijn dit de enige bijbels waarin alle verhalen staan. En dat mis ik dus weer bij de andere bijbels.
Het bedritueel hebben wij een beetje opgesplitst tussen de 'groten' en de 'kleinen". Met de jongsten zing ik alleen. Het kost hen al moeite genoeg om stil te zitten, handjes te vouwen en iets mee te zingen. Met de oudsten doe ik nu een vrij gebed. Vrienden van ons starten rond groep 3/4 met een eigen dagboekje, eerst alleen een tekst en korte uitleg en dat samen lezen en over doorpraten. Maar tot welke leeftijd heb ik geen flauw idee van.

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ahuibers » 02 jul 2015 09:04

MaHa schreef:Wij lezen uit het dagboek van Getrude de Regt. - Elke dag nieuw. Kort maar krachtig en geeft gespreksstof a.d.h.v. de vragen eronder....

Wij ook, en voor de jongere kinderen Kijk en Luister.
Aan tafel lezen we ook af en toe van Dam. (ook de toepassing, we staan hier anders in als Blompje)
Voor het naar bed gaan eerst een stukje uit 1 van bovenstaande, en daarna nog een gewoon verhaaltje. Vaak nog even 2 liedjes zingen, mogen zelf kiezen. Vaak zingen we ook nog een psalm, meestal degene die ze moeten leren voor school.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 02 jul 2015 15:09

Wij lezen aan tafel s ochtends en s avonds met een dagboekje, al ouden, die mijn man als kind al had. Mooie, duidelijke stukjes voor de kids. S middags afwisselend van Dam, vinden wij juist wel goed aansluiting bij, en de lees en luister. Deze vind ik ook heel prettig, alleen indd wat beperkt qua verhalen. Voor het slapen lezen we uit de kijk en luister, zo komt ook elk kind aan bod wat betreft aansluiting op de leeftijd.

'De weg naar het kinderhart' is indd een goede tip, ik ben m ook aan het lezen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 02 jul 2015 18:35

Warm, warm...!
Draaien de scholen van jullie kinderen een aangepast rooster?
Hier niet, gelukkig. Er was even sprake van eerder beginnen. Maar onze kinderen zijn 's morgens niet wakker te krijgen, doordat ze 's avonds laat slapen. Ik ben dus blij dat ze het gewone ritme houden.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 02 jul 2015 19:57

@ajl, ja ze houden hier wel hun mond, maar ik houd het altijd kort.
Voor het naar bed gaan lees ik pas wat voor vanaf dat ze uit het ledikant zijn, dus de jongste gooi ik alleen in bed.
En verder is dat eigenlijk niets christelijks, gewoon bieb-boek of verder in de pinkeltje-serie tot ze zelf gaan lezen en het liever zelf doen. We bidden wel samen daarna ( of bij de oudste daarvoor, en daarna gaat ze lezen tot ze gaat slapen )




hier geen tropenrooster maar vandaag was het rond de 25 ( kust ) , das lekker,
kon de warmte een beetje uit huis,
ik zie op tegen zaterdag!!!!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 02 jul 2015 20:04

Hier wel tropenrooster, vandaag en morgen (maar dan is ze vrij) school van 8-13 uur. Heerlijk! S morgens zijn ze hier toch wel wakker en vanmiddag heerlijk in het badje en onder de sproeier.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor blompje » 02 jul 2015 20:49

@de mensen die Van Dam lezen: hoe leggen jullie dat dan uit aan je kind? Dat ze voortdurend aandringen om maar om een nieuw hartje te blijven vragen? Het is nooit een bezit voor een kind, en ook nooit dankbaarheid om te weten dat jij Zijn geliefde kind mag zijn... Een kind gelooft juist nog zo mooi als een kind, dat mogen wij toch niet de kop indrukken met allerlei opmerkingen in de trant van: bid er maar veel om? Ik vraag me echt af hoe hier dan mee om wordt gegaan dus ik hoop dat iemand reageert...

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 03 jul 2015 08:45

blompje schreef:@de mensen die Van Dam lezen: hoe leggen jullie dat dan uit aan je kind? Dat ze voortdurend aandringen om maar om een nieuw hartje te blijven vragen? Het is nooit een bezit voor een kind, en ook nooit dankbaarheid om te weten dat jij Zijn geliefde kind mag zijn... Een kind gelooft juist nog zo mooi als een kind, dat mogen wij toch niet de kop indrukken met allerlei opmerkingen in de trant van: bid er maar veel om? Ik vraag me echt af hoe hier dan mee om wordt gegaan dus ik hoop dat iemand reageert...

Wat bedoel je? Je kunt dat toch gewoon een keer bidden met het kind, vragen of Jezus hun zonden vergeeft en hun hart aan Hem geven, vragen of Hij in hun hart komt en dan weten ze het zeker. Bij die van mij had ie dat gedaan maar een jaar later wist ie het niet zeker, heb het gewoon nog een keer gebeden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
ahuibers
Majoor
Majoor
Berichten: 1729
Lid geworden op: 04 feb 2003 14:14
Locatie: Midden nederland

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ahuibers » 03 jul 2015 10:54

Topic even opgesplitst, zodat het niet te veel verwaterd tusssen de andere dingen door.
Hier verder over van Dam?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten