Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor mona » 01 jul 2015 15:26

Tante Pollewop schreef:In sommige kringen is bloot zo buiten elke proportie teruggedrongen dat men al opgewonden wordt van een ontblote kuit. (m/v)
Dat lijkt mij nou niet wenselijk.
welke kringen?
Ik zie hier meisjes naar school gaan met rokjes als billendoekjes.
Vanmorgen reed ik langs de middelbare refoschool, nou, ik weet niet uit welke kringen ze allemaal komen, maar of het nou eerbaar was..
en zo op de fiets was nogal lastig, je moet de benen goed bij elkaar houden.
Dus met dat opgewonden worden van een blote kuit, dat stadium is al lang gepasseerd ben ik bang.

StillAwake schreef:Het gaat me erom dat Heikamp (naast dat hij alvast invult hoe een ander zijn standpunten zal zien) niet het besef op kan brengen dat niet alle mannen als seksbeluste wezens naar elke vrouw kijken die een deel van hun lichaam ontbloot laten.
Ik kan voor ds Heikamp niet spreken, maar het is jammer dat hij dat besef niet op kan brengen.
Zo te zien denk ik dat mijn standpunt jullie nogal middeleeuws in de oren klinkt.
Zelf gruw ik van al dat bloot van mannen en vrouwen, waar ik persé tegen aan moet kijken met dit hete weer. 8)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Boanerges
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Boanerges » 01 jul 2015 15:52

Sabra schreef:Ik was het en niet StillAwake. Ik superviseer, bewaak onze spullen en kijk mensen samen met mijn vrouw, die zo nu en dan naar het water loopt.

O, haha.....excuses. Mea maxima culpa. (dat gedoe ook altijd met die quotes.....)
Sorry SW voor de valse beschuldiging :oops: :D

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 01 jul 2015 16:34

Sabra schreef:Wij zitten momenteel bij een zwemgelegenheid, waar veel vrouwen, waaronder mijn echtgenote, in bikini rondlopen. De wellust blijft verre van mij bij het aanschouwen van al die vrouwen en geen begeertes stijgen in mij op. Sterker nog, ik zou sommige vrouwen willen adviseren zich meer te bedekken.
Ik op mijn beurt zou sommige mannen willen adviseren een shirt over hun bolle buik te draperen, en als ze dan toch bezig zijn misschien nog een pet op de uitdijende kruin.
Chaya schreef:En 80% (ik noem maar een percentage) van de mannen kan zich inhouden, maar een ander percentage niet.
In het kader van naastenliefde en zorg hebben voor elkaars zwakheden, mag je de ander ook niet in verleiding brengen.
Dan zou ik 80 procent van de mannen aanraden niet naar een sauna of strand te gaan.
Dat lijkt me heel wat normaler dan dat vrouwen zich moeten inpakken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 01 jul 2015 18:03

Mijn zwakke punt is iemand zijn ogen, daar kan ik voor vallen.
Dus mannen die geen aanstoot willen geven moeten gewoon een zonnebril op zetten.
Of zou het een mogelijkheid zijn dat ik wat zelfbeheersing ophoest zodat mannen wat zonniger de wereld kunnen inkijken?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2015 19:29

Boanerges schreef:Hé vriend......als jij dan bij een zwembad zit wat zit je hier dan op het forum te doen! Ik mag toch hopen dat je dáár niet wellustig van wordt. =P~ :-oo Geef eens een beetje aandacht en vrouw en kinderen. Koop een ijsje ofzo (het mag want het is gelukkig geen zondag....haha) Het is trouwens maar goed dat mijn vrouw de jouwe niet is......mijn telefoon had zeker zwemles gekregen..... :lol:

Helaas zat ik aan boord van een schip (machinekamer ook nog eens...) te wachten op lekkage die niet kwam...
Sabra was aan het zwemmen...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2015 19:30

Boanerges schreef:O, haha.....excuses. Mea maxima culpa. (dat gedoe ook altijd met die quotes.....)
Sorry SW voor de valse beschuldiging :oops: :D

Oh, was al opgelost zie ik...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 jul 2015 19:34

mona schreef:Zelf gruw ik van al dat bloot van mannen en vrouwen, waar ik persé tegen aan moet kijken met dit hete weer. 8)

Daar kan ik me wel in vinden...
Ik zag gisteren een vrouw halfnaakt zonnen, en vond het geen prettig gezicht.
Mijn echtgenote omschreef het als 230kg zonnend spek...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 02 jul 2015 08:15

Ik ben het volkomen eens met Stillawake! Ik heb sterkt het vermoeden dat zij specifiek verzocht heeft om ds Heijkamp, omdat zij weet dat deze haar standpunt bekrachtigt. Alsof elke man een (half) blote vrouw wil bespringen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jul 2015 11:24

Wat ik me even afvraag, een zijstraatje.

Stel, tijdens de dienst op zondag klopt er een dame op de kerkdeur, een vrouw gekleed in slechts een bikini of ondergoed, en die zegt, "Hallo, ik wil Jezus leren kennen als mijn Redder en Zaligmaker. Mag ik binnenkomen?"

Wie zou haar dan binnenlaten en wie niet? Hoe belangrijk is kleding dan?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 jul 2015 11:29

Mortlach schreef:Wat ik me even afvraag, een zijstraatje.

Stel, tijdens de dienst op zondag klopt er een dame op de kerkdeur, een vrouw gekleed in slechts een bikini of ondergoed, en die zegt, "Hallo, ik wil Jezus leren kennen als mijn Redder en Zaligmaker. Mag ik binnenkomen?"

Van mij mag iedereen binnenkomen, alleen zou ik wel vragen of ze zich wil bedekken met een deken of kleding (desnoods geef ik die zelf als ze die niet heeft).

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2015 13:41

Mortlach schreef:Wat ik me even afvraag, een zijstraatje.

Extreem voorbeeld, want vermoedelijk is ze op straat al opgepikt. Zo mag je niet gekleed gaan in Nederland.
Maar okay, ze is tot de kerkdeur geraakt, dan zou ik haar binnen laten, haar een jas omslaan, er hangt nl altijd wel een jasje of vestje in de garderobe.
Want ik kan me niet voorstellen dat ze zich sowieso prettig voelt.
De Bijbel gebiedt het ons immers, en je weet niet of je een engel herbergt of kleedt.

Maar ik snap wel waar je heen wil met deze vraag. Dominee zou het ongepast vinden en het grote deel van de kerkgangers ook, dus weg met die vrouw. Maar zo werkt het in de praktijk zelden. Gelukkig zijn de meeste christenen barmhartiger dan de karikatuur die in stand gehouden wordt.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Boanerges » 02 jul 2015 15:53

Chaya schreef:Gelukkig zijn de meeste christenen barmhartiger dan de karikatuur die in stand gehouden wordt.

Nou, Chaya, dat vraag ik mij echt af. Was jij het trouwens niet die laatst dat verhaal van de apostel Paulus die als predikant solliciteerde poste? Daarmee werd maar weer eens aangetoond dat het helaas geen karikatuur is. O, wat denken wij mensen toch goed te weten wat de Heer wil en wat goed is voor Zijn kerk. Ik ben bang dat de meeste Christenen juist net als de Farizeeër en de Leviet zijn in het verhaal van de Barmhartige Samaritaan. En......om niemand in het bijzonder daarvan te beschuldigen betrap ik mij er zelf op dat dat in ieder geval regelmatig voor mijzelf geldt.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 02 jul 2015 16:05

Boanerges schreef:
Nou, Chaya, dat vraag ik mij echt af. Was jij het trouwens niet die laatst dat verhaal van de apostel Paulus die als predikant solliciteerde poste? Daarmee werd maar weer eens aangetoond dat het helaas geen karikatuur is. O, wat denken wij mensen toch goed te weten wat de Heer wil en wat goed is voor Zijn kerk. Ik ben bang dat de meeste Christenen juist net als de Farizeeër en de Leviet zijn in het verhaal van de Barmhartige Samaritaan. En......om niemand in het bijzonder daarvan te beschuldigen betrap ik mij er zelf op dat dat in ieder geval regelmatig voor mijzelf geldt.

Ik zeg ook niet dat het helemaal nooit gebeurt, maar ik wil gewoon eens af van die verschrikkelijke veralgemenisering.
En ook vind ik het niet nuttig om dit zo ongebreideld op een forum te gooien, dat nodigt buitenkerkelijken niet bepaald uit.
Als ik naar een OGG kerk ga, denk ik: ow ow, mn zwarte jurkje zit in de was, wat nu?
Maar je mag er ook gerust met een andere kleur naar binnen. :wink:
Dus ja, we zullen ons er allemaal wel eens aan bezondigen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boanerges
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Boanerges » 02 jul 2015 16:41

Chaya schreef:Ik zeg ook niet dat het helemaal nooit gebeurt, maar ik wil gewoon eens af van die verschrikkelijke veralgemenisering.
En ook vind ik het niet nuttig om dit zo ongebreideld op een forum te gooien, dat nodigt buitenkerkelijken niet bepaald uit.
Als ik naar een OGG kerk ga, denk ik: ow ow, mn zwarte jurkje zit in de was, wat nu?
Maar je mag er ook gerust met een andere kleur naar binnen. :wink:
Dus ja, we zullen ons er allemaal wel eens aan bezondigen.

Voor wat betreft dat eerste heb je gelijk. Veralgemenisering is nooit goed. Je opmerking met betrekking tot het potentieel nodigende karakter van dit forum voor buitenkerkelijken doet mij echter wel schaterlachen! Ik denk dat buitenstaanders onze tale Kanaans en haarkloverijen als onbegrijpelijk Chinees beschouwen en dit forum daarom angstvallig links laten liggen laat staan dat zij zich voor kunnen stellen om zich bij zulke Christenen aan te sluiten. :lol:
Aangaande de kleurkeuze van je jurkje vermoed ik dat een fleurige kleur je vast en zeker beter staat dan zwart ;) In welke kleur dan ook......je mag bij ons altijd binnen!

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 02 jul 2015 16:41

Ward schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14760/baard-en-snor

Ik vind dit geen deskundig antwoord, maar een persoonlijke mening, waar ik overigens niets van begrijp. :shock:

Wat een bespottelijk antwoord is dit inderdaad. Ik vind dat deze dominee hier eigenlijk best een grens overtreed.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “RefoWeb”