Moderators: johannes1, Moderafo's
Boekenlezer schreef:Wat betreft sportieve motoren, heb je globaal gezien de 600cc- en de 1000cc-klasse. Met de GSX-R 750 levert Suzuki dus iets, wat andere merken niet hebben, en dat tegen een best wel scherpe prijs (€ 13.000,-). Voor het bedrag van die motor zit je bij de concurrent op een 600cc-motor.
Ik zie net, dat MV Agusta ook een middenmodel tussen de 600cc- en de 1000cc-klasse heeft: de F3 800. Kost wel wat meer (€ 17.100,-). Qua vermogen aardig vergelijkbaar met de Suzuki. Zoiets zouden meer merken moeten doen!
Aan de andere kant: ik vind de modellen van Honda, Kawasaki en Yamaha qua uiterlijk wel minder dan die van Suzuki. MV Agusta ziet er wel mooi uit. Dus ach, eigenlijk is het ook wel voldoende zo. BMW zou eens met wat modellen van minder dan 1000cc kunnen gebruiken in zijn modellenprogramma.
Ik heb eens wat op een rijtje gezet:
Honda CBR 600RR, 120 pk, € 14.000,-
Kawasaki ZX-6R, 128 pk, € 13.200,-
Kawasaki ZX-6R 636, 131 pk, € 14.500,-
MV Agusta F3 675, 128 pk, € 15.600,-
Suzuki GSX-R 600, 125 pk, Duitse prijs: € 12.000,- (Blijkbaar niet meer in Nederland leverbaar)
Yamaha YZF-R6, 124 pk, € 13.700,-
BMW S1000RR, 199 pk, (prijs van het 2015-model nog niet bekend, de laatste was € 20.000,-)
Honda CBR 1000RR Fireblade, 182 pk, € 18.000,- (SP-versie: € 21.500,-)
Kawasaki ZX-10R, 200 pk, € 19.500,-
MV Agusta F4, 195 pk, € 21.700,-
Suzuki GSX-R 1000, 185 pk, € 16.000,- (Z-versie: € 18.500,-)
Yamaha YZF-R1, 200 pk, € 21.000,- (YZF-R1M: € 26.000,-)
Die Suzuki GSX-R1000 vind ik best wel wat. Dat die geen 200 pk levert boeit mij niet. 185 of 200 pk, het is toch veel te veel voor de openbare weg. Ik weet zeker dat je nooit het gevoel zult hebben dat je motor wat slapjes is met dergelijke vermogens. Eerder dat je een pakhuis aan vermogen over hebt.
Ooit had Honda een prachtige motor in de vorm van de CBR 1100XX Super Blackbird. Daar zie ik nu niets meer van terug. De huidige VFR 1200F heeft toch een heel ander soort uitstraling. Motoren als de Suzuki Hayabusa 1300 of de Kawasaki ZZR-1400 komen meer in de buurt. In dat geval zou de BMW K1300S mijn voorkeur hebben. Heb je een cardan-aandrijving. Lijkt me wat praktischer dan zo'n ketting.
Als we het dan toch over de wat duurdere klasse hebben: Ducati heeft ook wel imposante motoren, met de Panigale-modellen.
mohamed schreef:Ben je zo rijk geworden van boeken lezen?
mealybug schreef:Dat zijn niet echt modelletjes om mee door Afrika te gaan touren.
Meer categorie;Kijk eens hoe snel ik kan en hoe snel krijg ik een zere nek van het naar boven moeten kijken vanuit een naar beneden gebogen positie...
-Judith- schreef:Wij willen heel graag een rondrit maken door Zweden en/of Noorwegen , wie heeft ervaringen/tips o.i.d.?
Ik heb al gekeken voor rondritten, maar die zijn vaak behoorlijk prijzig, en met groepsreizen rijden ze vaak door op zondag, en dat willen wij niet...
-Judith- schreef:Is er hier iemand die wel eens een rondreis door Zweden, Noorwegen en/of Denemarken heeft gemaakt, op de motor?
Mijn man en ik willen deze zomer graag een rondreis maken, maar de reizen die ik tot nu toe tegen kom zijn behoorlijk prijzig... Wie heeft er tips? Mijn man gaat gerust zonder boeken die kant op, volgens hem vinden we wel onderkomen,en anders word het met een tentje in de natuur, maar dan moet je zoveel extra meenemen (tent,slaapzakken e.d.) Dus is er iemand die ervaring heeft?
-Judith- schreef:Haha, ik kom er net achter dat ik het al eens gevraagd had, excuus!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten