Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Dummy
Sergeant
Sergeant

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor Dummy » 13 jun 2015 13:14

Cicero schreef:Nee, maar het wil wel zeggen dat we altijd maar een deel van het plaatje zien en dat dingen wel eens heel anders zouden kunnen zijn dan we op basis van onze beperkte blikveld menen. En dat besef klinkt niet door in het absolutistische spreken hierboven.

Dat ben ik met je eens. Waarbij ik me wel afvraag of dat persé nodig is.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 16 jun 2015 18:27

Belgische protestanten laten ruimte voor homoseksuele predikant

Snap je dit nou? Ik niet! :? ::((
Je zou uit reactie toch rooms worden als je daar woont! Want wat heeft het op die manier nog voor zin om afgescheiden te leven van de Rooms Katholieke Kerk?
Dit begrijp ik beter:

Ruim 40.000 Amerikaanse voorgangers weigeren homohuwelijk te voltrekken
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 16 jun 2015 20:01

Boekenlezer schreef:Belgische protestanten laten ruimte voor homoseksuele predikant

Je zou uit reactie toch rooms worden als je daar woont! Want wat heeft het op die manier nog voor zin om afgescheiden te leven van de Rooms Katholieke Kerk?
Dit begrijp ik beter:

Vind het ook raar, maar het is denk ik wel, wat er steeds meer gebeurt, terug naar de moederkerk Rome. In symboliek en in leer, hoe noemen ze dat ook alweer? Oecumene dacht ik, gezellig met zn allen!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 jun 2015 07:48

Boekenlezer schreef:Belgische protestanten laten ruimte voor homoseksuele predikant

Dit begrijp ik beter:

Nou zeg, wat een allergische reactie. :-oo

Speelt je obsessie weer op? :mrgreen:

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 17 jun 2015 11:07

Een opmerkelijke uitvinding, las ik op AD.nl:
Driehonderd matrassen liggen klaar bij het Dordtse uitvaartcentrum D&O om te gebruiken in doodskisten. ,,Het voelt beter als je je dierbare op een zachte matras kunt leggen.''

Een matras om in een doodskist te gebruiken bestond nog niet, dus besloot De Paus zelf aan de slag te gaan. Ze klopte aan bij Ad de Jong van Uitvaartonderneming D&O, die zich liet overtuigen. Met als gevolg dat vanaf 1 juli alle doodskisten worden geleverd met de biologisch afbreekbare matras.

Ik had hier eigenlijk nog nooit aan gedacht.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 jun 2015 12:44

Eigenlijk is dit alleen een uitvinding voor het idee van nabestaanden. De overledene zelf heeft er vrij weinig aan.
Ook al is het afbreekbaar, bij elk productieproces komt vervuiling kijken. Lijkt mij een vrij overbodig artikel in een kist.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 17 jun 2015 13:05

Tante Pollewop schreef:Eigenlijk is dit alleen een uitvinding voor het idee van nabestaanden. De overledene zelf heeft er vrij weinig aan.
Ook al is het afbreekbaar, bij elk productieproces komt vervuiling kijken. Lijkt mij een vrij overbodig artikel in een kist.

Toch kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Het in een harde kist leggen van een geliefde voelt heel raar.
In het volle besef dat het echt nergens op slaat hebben wij dat recent zelf ook gedaan (maar dan met een wollen deken).

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 17 jun 2015 13:19

Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, maar zou het voor mijn eigen kist verbieden om bovenstaande redenen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 17 jun 2015 13:43

Tante Pollewop schreef:Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, maar zou het voor mijn eigen kist verbieden om bovenstaande redenen.

Daar gaan je nabestaanden over;-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jun 2015 10:18

Ach, het kan wat dat betreft echt nog een stuk gekker. Er bestaat een bedrijf dat grafkisten maakt met ingebouwde luidsprekertjes. De bijbehorende grafzerk heeft een aansluiting voor je iPod of telefoon zodat je muziek kunt afspelen terwijl de kist onder de grond zit. Als je echt een hekel aan de overledene hebt/had, dan download je het complete oeuvre van Gerard Joling voor hem/haar. :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 18 jun 2015 10:27

Gooi mij maar gewoon in een diep gat, zand erover, klaar..

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 18 jun 2015 11:11

“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 jun 2015 17:05

Mortlach schreef:Ach, het kan wat dat betreft echt nog een stuk gekker. Er bestaat een bedrijf dat grafkisten maakt met ingebouwde luidsprekertjes. De bijbehorende grafzerk heeft een aansluiting voor je iPod of telefoon zodat je muziek kunt afspelen terwijl de kist onder de grond zit. Als je echt een hekel aan de overledene hebt/had, dan download je het complete oeuvre van Gerard Joling voor hem/haar. :mrgreen:

Wat errug!

Mijn broertje is drager bij een uitvaartonderneming. Hij maakt ook de gekste dingen mee..

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 18 jun 2015 21:18

BladeStraight schreef:Met de groeten van onze Joodse "vrienden":

http://nos.nl/artikel/2042098-broodvermenigvuldigingskerk-in-israel-afgebrand.html

Dit bericht is wel een beetje overdreven. Ik ken de situatie daar. Uit betrouwbare bron (namelijk de buren van die kerk, die er vandaag nog geweest zijn) weet ik dat alleen wat kantoortjes en de hal beschadigd zijn, maar dat de kerk met de mozaïeken helemaal bewaard is gebleven.

Niettemin een vuile streek, en een bewijs dat religieus extremisme meer kwaad dan goed doet.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 jun 2015 08:33

Cicero schreef:
Niettemin een vuile streek, en een bewijs dat religieus extremisme meer kwaad dan goed doet.

Inderdaad!
Vreselijk ook wat er in Amerika gebeurd is. Een jongeman zit in de kerk en schiet een uurtje later een aantal kerkgangers neer.
Wat gebeurt er in zo'n hoofd?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Terug naar “Actualiteit & Politiek”