Of je gaat bewust niet in op mijn punt of je ziet het even niet. Als iemand vanuit de Bijbel beargumenteert dat het beter is dat iemand zijn homo-zijn beter niet kan praktiseren en in liefde met iemand naar een oplossing zoekt, omdat diegene denkt dat dat voor die persoon beter is, dan zie ik dat juist niet als discriminatie. En dan kun je het heel makkelijk afdoen als paternalisme, maar dat vind ik totaal niet eerlijk.
Dus christenen in Arabische landen moeten ook niet zeuren over discriminatie? Op basis van de Koran vindt men aldaar dat het beter is om moslim te zijn, en geen christen. Dus krijgen christenen bepaalde rechten niet. Omdat het beter voor ze is namelijk.
Je bent vrij om iets van het homohuwelijk te vinden op grond van je bijbel, of ander "heilig" boek. Maar mensen daarom iets verbieden is een ander verhaal.
Het huwelijk is ten diepste een verbond tussen twee mensen, daar heeft de overheid niets mee van doen.
Precies, dus als homo's ook graag willen trouwen, dan moet dat geen probleem zijn.
In het geval van Ierland is er per referendum gestemd. Meerderheid van de bevolking is voor. Om het dan maar een dom volk te noemen omdat men stemt voor een homohuwelijk, vind ik een bijzonder domme opmerking.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.