Tante Pollewop schreef:Daarnaast geloof ik er niets van dat seculieren minder besef van gezag zouden hebben of minder van koninklijke waardigheid zouden weten.
Er is zoiets als praktijk en leer. De leer werkt niet altijd even radicaal door als dat de leer is. Maar zonder God valt gezag wel aardig weg, logisch gezien, als je het mij vraagt. Gezag is dan zoiets als: 'diegene, die nu toevallig aan de touwtjes trekt, vindt toevallig...' Dat heeft niet veel overtuigingskracht.
Ieder besef van geldige moraal, van geldigheid van gezag, verwijst echter naar God, of men er nu van bewust is of niet.
Mortlach schreef:Ik moet denken aan een stuk van Hans Teeuwen waarin die nogal ver gaat in het beledigen van toenmalig koningin Beatrix. Het feit dat hij daar niet voor is veroordeeld, betekent dat die wet op de koningsschending een dode wet is, en dode wetten opruimen, daar is niets mis mee.
"Tussen 2000 en 2012 zijn zestien mensen veroordeeld voor majesteitsschennis. Het wetsartikel is volgens Verhoeven dus niet zo’n dode letter als vaak wordt gedacht."
(Citaatje uit 'D66 wil af van verbod majesteitsschennis')
Hans Teeuwen vind ik een vrij smakeloze vent. Echt zo'n harde seculier, zo'n sfeer straalt hij voor mij uit. Vloeken als een bezetene, en niks is heilig voor hem.