Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 10 mei 2015 18:22

@ Duschka, dank je ! Gaat vast lukken, heb er erg veel zin in.

Hopelijk gaat het door het mooie weer wat beter met het zindelijk worden....zal wel een mooi gezicht zijn dat broekje op haar hoofd ;-)....

Hier ook grote drama's gehad, wat betreft poepzindelijk worden met J.. Bleek een groot obstipatieprobleem te zijn, waardoor de angst groot was en de ontlasting alleen snachts kwam en overdag remsporen etc in de onderbroek. Sinds hij medicatie heeft en een bezoekje aan de fysio, gaat dat gelukkig goed. Maar het is echt zo zielig als ze zo bang zijn en gefrustreerd. J raakte echt volledig in paniek als hij aandrang voelde. Maar gelukkig is hij daar nu doorheen. snachts alleen nog steeds niet zindelijk qua urine...(gelukkig zelden poep meer....dat is zooo vies!)...ik laat het nog maar even. Overdag is hij nu volledig zindelijk, de nachten komen wel. En anders gaan we gewoon weer naar de kinderbekkenbodemfysio.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 mei 2015 20:56

hier bleek het zindelijkheisdprobleem vast te zittten aan de soja/melk inollerantie.... grrr mn toetsenbord doet niet goed

Yes.. nog een week vakantie en lkkr weer!! helaas zitten we beide dagen vol met verplichte ziekenhuisafspraken.... dus daar gaan we lkkr binnen zitten!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 11 mei 2015 15:49

Lastig die moeilijkheden met zindelijk worden suc6 meiden het komt echt goed!

Jannoek Al een beetje op orde in je nieuwe huis? Spannend een nieuwe baan! Wanneer begint F op school?

PPM hoe is het met jullie jongste?

Beetje late reactie maar het klopt Nina en Jet lijken nu echt niet veel op elkaar grappig om te zien Nina is meer mijn man zijn kant en Jet mijn kant.
Vandaag heeft Nina afscheid genomen op het kdv best raar al blijft ze nu tot de zomervakantie wel 2 keer per week tussen de middag daar even eten en in de vakanties gaat ze er ook 2 ochtenden heen.
Ze hadden een heel leuk boekwerk gemaakt met allemaal werkjes,foto's en persoonlijke verhalen van alle juffen erg leuk om te bewaren.
Vanmorgen is ze met mijn man al even op school geweest voor de klassenfoto en morgen middag begint ze dan echt op school.
Nina heeft er in elk geval heel veel zin in.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 11 mei 2015 19:44

Succes liefie met school! Fijn dat ze er zo'n zin in heeft! Leuk dat ze zo'n leuk afscheid heeft gehad bij het KDV. Zo'n boek is echt leuk! Hier ook gehad toen J afscheid nam!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 12 mei 2015 05:57

Em. schreef:Hier ook grote drama's gehad, wat betreft poepzindelijk worden met J.. Bleek een groot obstipatieprobleem te zijn, waardoor de angst groot was en de ontlasting alleen snachts kwam en overdag remsporen etc in de onderbroek. Sinds hij medicatie heeft en een bezoekje aan de fysio, gaat dat gelukkig goed. Maar het is echt zo zielig als ze zo bang zijn en gefrustreerd. J raakte echt volledig in paniek als hij aandrang voelde. Maar gelukkig is hij daar nu doorheen. snachts alleen nog steeds niet zindelijk qua urine...(gelukkig zelden poep meer....dat is zooo vies!)...ik laat het nog maar even. Overdag is hij nu volledig zindelijk, de nachten komen wel. En anders gaan we gewoon weer naar de kinderbekkenbodemfysio.


wat voor medicatie krijgt J er voor? Bij ons kan Em ook vaak niet goed en dan indd ook steeds van die vegen in haar onderbroek, soms wel 3 x per dag.. vindt ze zelf ook heel vervelend! Ze is niet bang voor de ontlasting maar het komt gewoon niet. Van de huisarts advies gekregen om lactose door te blijven gebruiken maar dan krijgt ze na een poosje juist weer diarree..

Hier zijn de meiden s nachts sinds een tijdje wel droog, heerlijk! Ik had een plaswekker gehaald, bij Em was het binnen 3 weken bekeken, bij R duurde het iets langer maar op een enkel ongelukje na gaat het nu goed!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 12 mei 2015 07:39

Ik vermoed dat hij Forlax krijgt. Onze H heeft het ook gehad. Hij kon ook erg slecht en ik was zelf naar de ka geweest. Volgens de ha maakte het allemaal niet uit. Ka zei dat je het beste hier vroeg mee kan beginnen voordat ze zindelijk worden, omdat je anders angst voor het toilet kan gaan ontwikkelen. H heeft het een paar jaar gebruikt en toen hij heel goed zindelijk was, hebben wij het gestopt. Nu weet hij dat hij soms de tijd moet nemen om naar de wc te gaan en ook altijd moet gaan als hij aandrang heeft. Dat kan je een kind van 1 nl echt niet uitleggen.
De ka was juist helemaal geen voorstander van lactulose, omdat het onwijs slecht is voor het gebit en de darmen er ook lui van kunnen worden. Forlax heeft een andere werking. Dat bindt het vocht dat van nature in je darmen zit, zodat de ontlasting zachter wordt. Het verandert niets aan de darmwerking.

Bij ons is J 's nachts nog niet zindelijk. Hij slaapt zo diep dat het laten plassen als wij gaan slapen ook niet werkt. Hij zit dan huilend en verstijfd op de wc en door de stress komt er niets. Ik laat het voorlopig zo.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Em. » 12 mei 2015 13:31

vpk schreef:
wat voor medicatie krijgt J er voor? Bij ons kan Em ook vaak niet goed en dan indd ook steeds van die vegen in haar onderbroek, soms wel 3 x per dag.. vindt ze zelf ook heel vervelend! Ze is niet bang voor de ontlasting maar het komt gewoon niet. Van de huisarts advies gekregen om lactose door te blijven gebruiken maar dan krijgt ze na een poosje juist weer diarree..

Hier zijn de meiden s nachts sinds een tijdje wel droog, heerlijk! Ik had een plaswekker gehaald, bij Em was het binnen 3 weken bekeken, bij R duurde het iets langer maar op een enkel ongelukje na gaat het nu goed!



Hij krijgt movicolon junior (hetzelfde idee als forlax, andere fabrikant en ander smaakje geloof ik).
Obstipatie bij kinderen uit zich onder andere door buikklachten, ophoudgedrag, vegen in de onderbroek en in extreme gevallen dus snachts ontlasting krijgen ('olifantendrol'). Diarree kan ook, dat is dan overloopdiarree (er zit een dikke prop voor de anus, de dunnere ontlasting (bijv door lactulose) stroomt er dan langs) Dat snachts poepen had J dus. Hij durfde niet meer en hield dus op, op een gegeven moment herkennen ze de aandrang niet meer, omdat ze continu aandrang hebben. Snachts ontspan je....dus komt het!
Sinds hij zakjes heeft (nu 2x per dag een zakje) gaat het beter. Het duurt een week of 3 voordat de ontlasting prop helemaal weg is en je dus geen vegen meer hebt. De eerste keer dat hij het niet meer kon ophouden raakte hij volledig in paniek op het potje, het is toen wel gelukt, en dat was het keerpunt. (wel heftig, heb er zelf ongeveer naast staan janken).
Als ik nu een aantal dagen een zakje vergeet merk ik weer dat hij vegen krijgt of het komt weer snachts, hij heeft ze dus nog echt nodig. Lactulose hielp bij hem niet, + dat je darmen daar idd lui van kunnen worden, dat is bij forlax/movicolon niet.

Als ik jouw verhaal zo lees is er vlgs mij sprake van een obstipatieprobleem en krijgt ze gewoon niet de juiste medicatie. Lactulose adviseer ik soms bij babietjes die nog niet aan de forlax mogen, maar verder niet. Ik zou vragen om die zakjes, snel resultaat, mag je lang gebruiken en als het een tijd goed gaat kan je langzaam afbouwen.

Plaswekker is wel een idee ja....ga ik eens over nadenken. Maar tot 5 jaar is het op zich niet raar om nog niet zindelijk te zijn snachts...dus ik geef het nog maar even de tijd.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Chaya » 12 mei 2015 15:20

Bij kinderen ouder dan 2 jaar, en kortdurende, sporadisch optredende verstopping, kun je ook Bisacodyl halen, gewoon bij de grote drogisten verkrijgbaar, van het eigen merk.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 19 mei 2015 15:33

't Is rustig hier de laatste tijd, maar 'k heb zelf ook niet zoveel meegedaan...
R heeft ook vaak last van verstopping, kan erg moeilijk. Ze gaat wel drie, vier keer op de wc zitten, omdat ze zegt dat ze moet, maar voor het komt zijn we een halve dag verder. Ik houd er met het eten zoveel mogelijk rekening mee, zoveel mogelijk drinken (maar dat is altijd al een probleem geweest), veel vezels, fruit en ze kan nu eens per 2 dagen, dus dat is redelijk. Maar wel sneu, voor die kleintjes.

Ze was een tijdje 's nachts ook zindelijk, maar dat is helemaal over helaas. Ik kan er twee keer per nacht uit om haar op de wc te zetten, met als gevolg dat ze niet meer in slaap kan komen en bij mij in bed kruipt.
En ik moest de laatste maanden twee keer naar NL en dan kan ze niet mee, dus moest ze naar de oppas. Helemaal niet fijn, maar er is geen andere optie, jammer genoeg. Maar ja, nu ik er weer ben komt ze 15 keer per avond d'r bed uit, gewoon om te kijken of ik niet weer weg ben... En als ze dan 's nachts wakker is, komt ze ook bij me, lekker dicht bij me blijven.
Dus ja, ik heb gisteren maar besloten om ze niet meer 's nachts te laten plassen, doe ze lekker een luier om en we zien over twee maanden wel weer een keer. Hopelijk slapen we vanaf nu allebei beter :-)

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 19 mei 2015 20:30

Lastig, Saskia! Sneu om te zien dat ze onrustig geworden is van het logeren...

Zijn er meer mensen de avondvierdaagse aan het lopen? Het weer zit niet echt mee, hier. Vanavond net voor een gigantische hagel/onweersbui binnen.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Lidia » 20 mei 2015 09:51

Vanmorgen voor het eerst met D. naar ouder-en-kind-zwemmen geweest. Hij spetterde de hele tijd, maar vond het een feest. De onderwaterfotograaf was er net (wat ik niet wist) dus we hebben er ook nog eens mooie beelden van. Echt gaaf!

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 20 mei 2015 19:26

cornelia77 schreef:Lastig, Saskia! Sneu om te zien dat ze onrustig geworden is van het logeren...

Zijn er meer mensen de avondvierdaagse aan het lopen? Het weer zit niet echt mee, hier. Vanavond net voor een gigantische hagel/onweersbui binnen.

Wij lopen ook maandag regende het wel maar niet zo hard, toen liep ik mee, gisteren waren er veel buien en regende het dan ook hard, toen hoefde ik gelukkig niet mee maar manlief. vanavond hebben ze ook mooi weer, ik belde ze net waar ze bleven lopen ze de 10 km. Hopelijk morgen en overmorgen ook weer mooi weer, dan mag ik weer mee.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Boerin » 22 mei 2015 14:38

We hebben dit weekend een loge. Niet Flip de Beer maar Woef de hond. Die gaat overal mee naartoe en z'n foto's en belevenissen komen in het boekje van school. Lollig.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 22 mei 2015 20:25

Leuk boerin!
Wij hebben ook eens zo'n logee gehad. Terwijl hij logeerde werd zoonlief ziek en moest uiteindelijk met uitdrogingsverschijnselen opgenomen worden in het ziekenhuis. Knuffel mee en die kreeg ook een slangetje in zijn neus...We hadden genoeg om in het schriftje te schrijven. Knuffel had nog nooit zo'n speciale logeerpartij gehad!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 23 mei 2015 20:09

@duschka hoe gaat het met de zindelijkheid van DL? Kan me voorstellen dat het nu extra lastig is vanwege je zwangerschap en alles wat daar bij komt kijken.

Wij zetten J elke avond voor hij in bad gaat op de wc. Hij vindt het reuze interessant. Bij F hebben we dat toen ook zo gedaan, die was al voor hij 2 was zindelijk qua ontlasting, ideaal ;-). Hopelijk gaat dat nu ook weer zo...
J doet echt z'n best aan z'n bekkie te zien. :)
F is trouwens nog niet zindelijk 's nachts. Hij wil heel graag 's nachts geen luier meer aan, maar is eigenlijk nooit helemaal droog 's morgens. Wakker maken werkt niet echt; hij is dan echt slaapdronken. Zijn daar nog tips voor of gewoon geduld hebben? We pushen m niet en ik heb zoiets van 't komt vanzelf wel; hij is nu 4. Heb nu van die pyjama/luierbroekjes gekocht, dat vond hij al een stuk stoerder dan een luier..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten

cron