Mars en het creationisme.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Re: Mars en het creationisme.

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:14

Lock & Stock : Dus Jona heeft in de grote vis gezeten? En er was een Toren van Babel (ook al is daar geen enkel archeologisch of antropologisch bewijs voor gevonden) en God, ook al is hij Alwetend, is letterlijk neergedaald om te kijken wat de mensjes aan het doen waren?

Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen nee , dat hoort dus ook bij het geloof :wink:

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 13:23

oekaboeka schreef:Ik heb geen reden om daar aan te twijfelen nee , dat hoort dus ook bij het geloof

Overleven in de ingewanden van een vis kan helemaal niet.
Voor de toren van Babel is geen enkel bewijs, zoals Lock & Stock ook al schreef. Er is dus wel reden om te twijfelen aan de historiciteit van deze gebeurtenissen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 13:25

oekaboeka schreef:Heb uw naaste lief als uw zelf

Heb jij je naaste in dit topic lief zoals Jezus dat zou doen?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:26

Tante pollewop : Overleven in de ingewanden van een vis kan helemaal niet.
Voor de toren van Babel is geen enkel bewijs, zoals Lock & Stock ook al schreef. Er is dus wel reden om te twijfelen aan de historiciteit van deze gebeurtenissen.

Hoe weet jij dat nu of dat niet kan , als trouwens God er een hand in had lijkt mij alles mogelijk.
Geloof is ook niet gebaseerd op bewijs maar op geloof , trouwens geen bewijs betekent niet meteen niet gebeurd.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:32

Lock & Stock : Heb jij je naaste in dit topic lief zoals Jezus dat zou doen?

Geen idee ik ben Jezus niet maar ik verdedig hier standpunten vanuit de bijbel en als je dat niet bevalt en je voelt je gekwetst is dat jouw probleem en heeft ook niks met naastenliefde te maken maar gewoon met het verkondigen van de Waarheid.
Als de waarheid niet verkondigd mag worden omdat het misschien mensen kwetst en dus niet mag op grond van naastenliefde begrijp je niks van dat gebod.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 13:33

oekaboeka schreef:Hoe weet jij dat nu of dat niet kan , als trouwens God er een hand in had lijkt mij alles mogelijk.
Geloof is ook niet gebaseerd op bewijs maar op geloof , trouwens geen bewijs betekent niet meteen niet gebeurd.

Jij degradeert de Bijbel tot een soort van geschiedenisboek. Vervelend is dat, en veel christenen zijn het daar niet mee eens.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:34

Maar dat weet je wel je wilt gewoon slachtoffer spelen en mij laten zwijgen op grond van naastenliefde [-X

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 13:35

oekaboeka schreef:Lock & Stock : Heb jij je naaste in dit topic lief zoals Jezus dat zou doen?

Geen idee ik ben Jezus niet maar ik verdedig hier standpunten vanuit de bijbel en als je dat niet bevalt en je voelt je gekwetst is dat jouw probleem en heeft ook niks met naastenliefde te maken maar gewoon met het verkondigen van de Waarheid.
Als de waarheid niet verkondigd mag worden omdat het misschien mensen kwetst en dus niet mag op grond van naastenliefde begrijp je niks van dat gebod.

Hahaha, kostelijk. Als je het dus niet met oempaloempa eens bent, ben je bezijden de waarheid en begrijp je ook nog eens niets van naastenliefde.
De Bijbel mag dus, als ik het goed begrijp, alleen op jouw voorwaarden gelezen worden? :mrgreen:

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:35

Tante pollewop : Jij degradeert de Bijbel tot een soort van geschiedenisboek. Vervelend is dat, en veel christenen zijn het daar niet mee eens.

Dan is dat jammer voor die andere christenen , maar mijn geloof is niet gebaseerd op het ongeloof van andere.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 apr 2015 13:37

oekaboeka schreef:Dan is dat jammer voor die andere christenen , maar mijn geloof is niet gebaseerd op het ongeloof van andere.

Nee, jij gelooft in de waarheid, toch? :^o

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 apr 2015 13:37

oekaboeka schreef:maar mijn geloof is niet gebaseerd op het ongeloof van andere.

Wat was het ook alweer, ow ja...; Wie zonder zonde is werpe de eerste steen

Ga je nu niet op de troon van iemand anders zitten oekaboeka? Wie ben jij om te oordelen over het geloof van een ander?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:39

Tante pollewop : Hahaha, kostelijk. Als je het dus niet met oempaloempa eens bent, ben je bezijden de waarheid en begrijp je ook nog eens niets van naastenliefde.
De Bijbel mag dus, als ik het goed begrijp, alleen op jouw voorwaarden gelezen worden? :mrgreen:

Dat zijn jouw woorden , ik reageer alleen op Lock & Stock die naastenliefde probeert uit te spelen tegen het vertellen van mijn mening over de waarheid.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 apr 2015 13:39

Tante Pollewop schreef:Nog zo'n dooddoener en nog badinerend ook.

:lol: :lol: :lol: #-o #-o ](*,)

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 22 apr 2015 13:40

Tante pollewop : Nee, jij gelooft in de waarheid, toch? :^o

Iedereen gelooft in de waarheid wanneer die word herkent.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 apr 2015 13:41

Lock&Stock schreef:Dat is nieuws voor mij Dummy! Kan je dat laatste onderbouwen?

Iedereen die af en toe met een wetenschapper contact heeft weet dat. Althans, een wetenschapper die zijn vak serieus neemt. Ik ga niet af op media, maar wel op eerlijke gesprekken.

Terug naar “Archief”