Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 14 apr 2015 13:01

Bedankt Chaya! Recept bewaar ik voor als het weer herfst is. Klinkt lekker in ieder geval.
En knolletjes ( koolraap) wordt bij ons gewoon gegeten. Vinden ze erg lekker met een kaassausje en een bal gehakt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2015 13:22

mohamed schreef:Nou, jij eet toch ook wekelijks witlof waar je van gruwt? Dan had ik gedacht 'ik krijg je wel' en zette haar ook iets voor wat ze niest lust. :roll:

Als iemand me wekelijks spruiten voor zou zetten zou ik ze naar z'n kop gooien! :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2015 13:58

StillAwake schreef:.
En ik ga niet snel iets koken wat mijn vrouw niet lust...
Daarvoor heb ik haar net te hoog zitten.

mohamed schreef:Nou, jij eet toch ook wekelijks witlof waar je van gruwt? Dan had ik gedacht 'ik krijg je wel' en zette haar ook iets voor wat ze niest lust. :roll:

StillAwake schreef:Geen kwaad met kwaad vergelden Mohamed...

Ik ben blijkbaar te moeilijk, want ik zou het gewoon niet pikken, letterlijk en figuurlijk niet. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2015 14:03

Boerin schreef:Als iemand me wekelijks spruiten voor zou zetten zou ik ze naar z'n kop gooien! :lol:

Ach, valt wel mee jou kennende, voor de zekerheid zou ik ze zacht koken. :clown:

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 apr 2015 14:16

mohamed schreef:Ik ben blijkbaar te moeilijk, want ik zou het gewoon niet pikken, letterlijk en figuurlijk niet. ;)

Nee, ik vind je niet te moeilijk, in dit geval dan he. :mrgreen:
Sowieso vind ik elke week een zelfde menu behoorlijk saai en inspiratieloos.
Maar goed, stel dat je vaste dagen hebt (zoals dat vroeger vaak was) dan is het op zn minst niet aardig om elke week zo'n gruwelmenu voor te zetten aan iemand.
Blij dat ik zelf kook. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2015 14:26

mohamed schreef:Ik ben blijkbaar te moeilijk, want ik zou het gewoon niet pikken, letterlijk en figuurlijk niet. ;)

Chaya schreef:Nee, ik vind je niet te moeilijk, in dit geval dan he. :mrgreen:
Sowieso vind ik elke week een zelfde menu behoorlijk saai en inspiratieloos.
Maar goed, stel dat je vaste dagen hebt (zoals dat vroeger vaak was) dan is het op zn minst niet aardig om elke week zo'n gruwelmenu voor te zetten aan iemand.

Helemaal mee eens. :)

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 apr 2015 15:18

StillAwake schreef:Als we van de kinderen eisen dat ze eten wat de pot schaft kan ik het mijn vrouw in mijn optiek niet aandoen om haar iets voor te zetten wat ze afschuwelijk vind.
Dat zij dat wel bij mij doet is haar verantwoordelijkheid, niet de mijne ;-)
En separaat voor mijzelf koken is strijdig met het principe "eten wat de pot schaft"...

Nadat ik haar een paar maanden geleden deze spiegel voorhield hebben we overigens ook zelden meer witlof gegeten, alleen de voorraad is nog opgemaakt...

ah nou je ziet problemen waar ik oplossingen zie,
zij hoeft ze niet te eten, ze heeft vast nog wel een restje witlofschotel in de diepvries,
als mijn man varkensfiletlapjes bakt, die vieze die alvast gemarineerd zijn, bakt die voor mij gerust een hamburger of eitje.
of als het kliekjes dag is...dan pikken de kinderen er tussen uit wat ze lekker vinden, meestal kook ik nog wat appels die over zijn tot moes,
iedereen een prima maaltje.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 apr 2015 15:24

Lekker en makkelijk recept met spruitjes, eten we af en toe.

- Maak de spruitjes schoon, halveer ze en kook ze 8 minuten
- Bak spekjes in een beetje boter of olie
- Haal de spekjes uit de pan. Roerbak de halve spruitjes in het spekvet
- Kook aardappels. Voeg na 15 minuten stukken appel toe (ongeveer 2 kleine appels met 500 gram aardappels of 2 grote appels per 750 gram)
- Stamp als ze gaar zijn de aardappels en appel met een scheutje melk.
- Roer de spruitjes en spekjes en gerapste kaas door de puree.

Eet smakelijk!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 14 apr 2015 15:40

meribel schreef:als mijn man varkensfiletlapjes bakt, die vieze die alvast gemarineerd zijn, bakt die voor mij gerust een hamburger of eitje.

Ach, wat lief. Liefde van de vrouw gaat ook door de maag. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 apr 2015 15:53

Yep dat is zeker waar :D

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2015 16:40

Stillawake denkt er het zijne van en neemt nog een hap witlof. :lol:

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2015 17:27

mohamed schreef:Stillawake denkt er het zijne van en neemt nog een hap witlof. :lol:

:lol: Niet zo zeuren joh, dat is gezond.
En als je je neus dicht houdt proef je het niet.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 14 apr 2015 17:29

meribel schreef:
ah nou je ziet problemen waar ik oplossingen zie,
zij hoeft ze niet te eten, ze heeft vast nog wel een restje witlofschotel in de diepvries,
als mijn man varkensfiletlapjes bakt, die vieze die alvast gemarineerd zijn, bakt die voor mij gerust een hamburger of eitje.
of als het kliekjes dag is...dan pikken de kinderen er tussen uit wat ze lekker vinden, meestal kook ik nog wat appels die over zijn tot moes,

Kiek, daarom geef ik de kinders ook waar ze zin in hebben. De een heeft liever aardappels met spinazie en de ander heeft meer een Indo smaak en wil bami met sperziebonen. Ik zie het probleem niet.
Zach91

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 14 apr 2015 20:56

mohamed schreef:Stillawake denkt er het zijne van en neemt nog een hap witlof. :lol:

:lol: :lol: :lol:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2015 22:47

meribel schreef:ah nou je ziet problemen waar ik oplossingen zie,

Boerin schreef:Kiek, daarom geef ik de kinders ook waar ze zin in hebben. De een heeft liever aardappels met spinazie en de ander heeft meer een Indo smaak en wil bami met sperziebonen. Ik zie het probleem niet.

Kortom, behandel mannen als kinderen en je hebt geen kind aan ze! :mrgreen:

Terug naar “Archief”