Bedankt Chaya! Recept bewaar ik voor als het weer herfst is. Klinkt lekker in ieder geval.
En knolletjes ( koolraap) wordt bij ons gewoon gegeten. Vinden ze erg lekker met een kaassausje en een bal gehakt.
Moderator: Moderafo's
mohamed schreef:Nou, jij eet toch ook wekelijks witlof waar je van gruwt? Dan had ik gedacht 'ik krijg je wel' en zette haar ook iets voor wat ze niest lust.
StillAwake schreef:.
En ik ga niet snel iets koken wat mijn vrouw niet lust...
Daarvoor heb ik haar net te hoog zitten.
mohamed schreef:Nou, jij eet toch ook wekelijks witlof waar je van gruwt? Dan had ik gedacht 'ik krijg je wel' en zette haar ook iets voor wat ze niest lust.
StillAwake schreef:Geen kwaad met kwaad vergelden Mohamed...
Boerin schreef:Als iemand me wekelijks spruiten voor zou zetten zou ik ze naar z'n kop gooien!
mohamed schreef:Ik ben blijkbaar te moeilijk, want ik zou het gewoon niet pikken, letterlijk en figuurlijk niet.
mohamed schreef:Ik ben blijkbaar te moeilijk, want ik zou het gewoon niet pikken, letterlijk en figuurlijk niet.
Chaya schreef:Nee, ik vind je niet te moeilijk, in dit geval dan he.![]()
Sowieso vind ik elke week een zelfde menu behoorlijk saai en inspiratieloos.
Maar goed, stel dat je vaste dagen hebt (zoals dat vroeger vaak was) dan is het op zn minst niet aardig om elke week zo'n gruwelmenu voor te zetten aan iemand.
StillAwake schreef:Als we van de kinderen eisen dat ze eten wat de pot schaft kan ik het mijn vrouw in mijn optiek niet aandoen om haar iets voor te zetten wat ze afschuwelijk vind.
Dat zij dat wel bij mij doet is haar verantwoordelijkheid, niet de mijne
En separaat voor mijzelf koken is strijdig met het principe "eten wat de pot schaft"...
Nadat ik haar een paar maanden geleden deze spiegel voorhield hebben we overigens ook zelden meer witlof gegeten, alleen de voorraad is nog opgemaakt...
meribel schreef:als mijn man varkensfiletlapjes bakt, die vieze die alvast gemarineerd zijn, bakt die voor mij gerust een hamburger of eitje.
mohamed schreef:Stillawake denkt er het zijne van en neemt nog een hap witlof.
meribel schreef:
ah nou je ziet problemen waar ik oplossingen zie,
zij hoeft ze niet te eten, ze heeft vast nog wel een restje witlofschotel in de diepvries,
als mijn man varkensfiletlapjes bakt, die vieze die alvast gemarineerd zijn, bakt die voor mij gerust een hamburger of eitje.
of als het kliekjes dag is...dan pikken de kinderen er tussen uit wat ze lekker vinden, meestal kook ik nog wat appels die over zijn tot moes,
iedereen een prima maaltje.
mohamed schreef:Stillawake denkt er het zijne van en neemt nog een hap witlof.
meribel schreef:ah nou je ziet problemen waar ik oplossingen zie,
zij hoeft ze niet te eten, ze heeft vast nog wel een restje witlofschotel in de diepvries,
als mijn man varkensfiletlapjes bakt, die vieze die alvast gemarineerd zijn, bakt die voor mij gerust een hamburger of eitje.
of als het kliekjes dag is...dan pikken de kinderen er tussen uit wat ze lekker vinden, meestal kook ik nog wat appels die over zijn tot moes,
iedereen een prima maaltje.
Boerin schreef:Kiek, daarom geef ik de kinders ook waar ze zin in hebben. De een heeft liever aardappels met spinazie en de ander heeft meer een Indo smaak en wil bami met sperziebonen. Ik zie het probleem niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten