Jezus heeft een eigen glossy

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Jezus heeft een eigen glossy

Berichtdoor Boerin » 08 feb 2015 10:12

Je gelooft toch niet dat ik €7,95 uit ga geven, om 2 bladzijdes evangelisatie te lezen?

Lol. Wilt u Jezus leren kennen? 7, 95
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 feb 2015 11:33

mohamed schreef:Vraag je dat aan mij? Wel, laat me je een geheimpje verklappen: het gaat waarschijnlijk om het geld. :-$

Bambi schreef:Als ze er 40.000 verkopen hebben ze het geld eruit.
Alles er boven is winst.
Stond in de Trouw:

http://www.trouw.nl/tr/nl/5133/Media-te ... ient.dhtml

40.000 exemplaren landelijk is een lachertje, dat gaan ze wel halen en reken maar dat het blad ook in de kiosk van de evangelische kerken ligt.

Gerard314
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerard314 » 08 feb 2015 21:55

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 feb 2015 22:15

Boerin schreef:Joel Osteen heeft een mooi tijdschrift. Wat vinden jullie ervan? Niet oordelen wat je op de voorkant ziet of op internet over hem leest, eerst zelf aanschaffen en lezen graag.
http://www.google.nl/search?client=ms-a ... B650%3B845

Oké, ik heb meteen een maandabonnement genomen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 feb 2015 22:16

We hebben geprobeerd een open blad te maken voor zowel gelovigen als ongelovigen over de vraag wie die man eigenlijk was. Het gaat over hem en niet over de religie. Dat is gelukt maar heb de uitgeverij er wel een paar keer op moeten wijzen dat ze niet moeten evangeliseren.''
http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/ar ... over.dhtml

Voor wie is dit magazine over Jezus? ,,In eerste instantie voor mij

Nou bidden voor die meneer dan maar.
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 feb 2015 22:20

Toen ik Conchita zag opkomen dacht ik inderdaad aan Jezus, echter in een andere context.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 08 feb 2015 22:21

mohamed schreef:Oké, ik heb meteen een maandabonnement genomen.

Goed zo, dat kan ie wel gebruiken in deze tijden van crisis.
http://www.howmuchmoneytheymake.com/pub ... church.htm
Zach91

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 feb 2015 22:25

mohamed schreef:Oké, ik heb meteen een maandabonnement genomen.

Boerin schreef:Goed zo, dat kan ie wel gebruiken in deze tijden van crisis.
http://www.howmuchmoneytheymake.com/pub ... church.htm

Nou in dat geval heb ik nog maar iemand blij gemaakt die ik dat abonnement cadeau doe op haar verjaardag die vrijdag aanstaande is. Dat ze nog niet kan lezen let alleen een kniesoor op. Duizendmaal dank voor de tip, mijn week kan niet meer stuk. :)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2015 10:54

Boerin schreef:We hebben geprobeerd een open blad te maken voor zowel gelovigen als ongelovigen over de vraag wie die man eigenlijk was. Het gaat over hem en niet over de religie. Dat is gelukt maar heb de uitgeverij er wel een paar keer op moeten wijzen dat ze niet moeten evangeliseren.''
http://www.ad.nl/ad/nl/5601/TV-Radio/ar ... over.dhtml

Voor wie is dit magazine over Jezus? ,,In eerste instantie voor mij

Nou bidden voor die meneer dan maar.

Tja, jij hebt kennelijk dat gebed niet nodig...

"Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden.
De één was een Farizeeër en de ander een tollenaar.
De Farizeeër stond daar en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U dat ik niet ben zoals de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers of ook als deze tollenaar. Ik vast tweemaal per week. Ik geef tienden van alles wat ik bezit.
En de tollenaar bleef op een afstand staan en wilde ook zelfs zijn ogen niet naar de hemel opheffen, maar sloeg op zijn borst en zei: O God, wees mij, de zondaar, genadig.
Ik zeg u: Deze man ging gerechtvaardigd terug naar zijn huis, in tegenstelling tot die andere."
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 feb 2015 11:43

JeeWee schreef:Tja, jij hebt kennelijk dat gebed niet nodig...

Nee inderdaad, dat hebben ze al voor me gedaan toen ik op zoek was en een atheist. Nu ben ik al bekeerd zeg maar en mogen we voor een andere meneer bidden die op zoek is. Dat lijkt me ook de opzet van ze, waarom ze hem vragen.
http://www.arthurjapin.nl/web/biografie.htm
Da's gewoon een aardige man die het goed bedoelt.
Zach91

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 feb 2015 12:59

JeeWee schreef:Tja, jij hebt kennelijk dat gebed niet nodig...

"Twee mensen gingen naar de tempel om te bidden.
De één was een Farizeeër en de ander een tollenaar.
De Farizeeër stond daar en bad dit bij zichzelf: O God, ik dank U dat ik niet ben zoals de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers of ook als deze tollenaar. Ik vast tweemaal per week. Ik geef tienden van alles wat ik bezit.
En de tollenaar bleef op een afstand staan en wilde ook zelfs zijn ogen niet naar de hemel opheffen, maar sloeg op zijn borst en zei: O God, wees mij, de zondaar, genadig.
Ik zeg u: Deze man ging gerechtvaardigd terug naar zijn huis, in tegenstelling tot die andere."

@Boerin vergelijken met een farrizeëer, omdat ze zegt dat we voor een man, die niet in God gelooft, moeten bidden
Waar gaat dit nog over?
Alleen omdat we niet dolletjes enthousiast worden over een blad, dat over de Heere Jezus gaat, waarvan de helft door mensen bij elkaar verzonnen is?
Dat blad zelfs vergelijken met de Bijbel, waar alleen dingen over de Heere Jezus in staan, waarvan God het nodig vond dat we dat wel zouden weten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 09 feb 2015 13:13

Boerin schreef:Nee inderdaad, dat hebben ze al voor me gedaan toen ik op zoek was en een atheist. Nu ben ik al bekeerd zeg maar en mogen we voor een andere meneer bidden die op zoek is. Dat lijkt me ook de opzet van ze, waarom ze hem vragen.

Nog afgezien van de 'dagelijkse bekering' vind ik het jammer dat je lacherig en badinerend doet over deze poging van vier christenen om het verhaal van Jezus te vertellen.
Ik vind het niet kunnen dat je, zonder dat je deze mensen kent, hun bedoelingen in twijfel trekt en hen zelfs winstbejag verwijt.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 09 feb 2015 13:14

JeeWee schreef:Is dat dan niet terecht?
Hoe kan een rechter oordelen over iets waarvan hij de inhoud en de achtergronden niet kent?
Nee, ik vind niet dat ik verplicht ben om eerst het blad te kopen, en pas dan mag ik mijn mening geven. Tegenwoordig kunnen we al veel te weten komen over het blad zelf, wie de artikelen geschreven hebben, wat de inhoud daarvan is, en wat de bedoeling ervan is. Het is allemaal al in de openbaarheid gebracht op internet. Op grond daarvan kan je best een redelijk inhoudelijke mening geven. Een rechter spreekt overigens een oordeel uit, en ik zeg alleen mijn mening. Dat zit een klein verschilletje in.

Kijk, als je een blad over Jezus maakt, kan je niet om Zijn offer heen.
Het is het allerbelangrijkste waarom de Heere Jezus op aarde kwam: om zondaars te redden.
Het koste Hem alles!
Als je daar niet een flink artikel aan wijdt (liever nog: het hoofdartikel) in een blad waar in Hij centraal moet staan, vind ik dat een grote misser.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gerard314
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Gerard314 » 09 feb 2015 13:28

mona schreef:Het is het allerbelangrijkste waarom de Heere Jezus op aarde kwam: om zondaars te redden.

Kijk en dat staat nu op pagina 104/105 van de glossy.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 09 feb 2015 15:45

JeeWee schreef:Nog afgezien van de 'dagelijkse bekering' vind ik het jammer dat je lacherig en badinerend doet over deze poging van vier christenen om het verhaal van Jezus te vertellen.
Ik vind het niet kunnen dat je, zonder dat je deze mensen kent, hun bedoelingen in twijfel trekt en hen zelfs winstbejag verwijt.

Welke 4 christenen? Ik kan al die berichten op het ND niet lezen hoor, dat kost me een cent. Het zal vast goed bedoeld zijn. Ik vind het alleen wat raar om een topic te beginnen waarop je niet mag reageren, dan moet je eerst het blad kopen en ik vind dat evangelisatie gratis moet zijn. Ik ga toch ook niet eisen dat je eerst dat domme blad van Joel Osteen koopt voor je er wat over mag zeggen? Laatst postte ik hier een prachtig stuk uit charisma en iemand keek alleen naar de geldmakerij eromheen en las het niet, dat effect heb je hiermee ook. De verpakking is best belangrijk.
Zach91

Terug naar “[Religie] - Open forum”