Afstand nemen van Amerikaanse dominee

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Rozijn » 31 jan 2015 19:58

@Rozijn ; Andere groepen worden, ook hier op refoweb, regelmatig aangesproken op de uitspraken van een enkeling. Ons nu niet distantiëren omdat deze dominee niet behoord tot onze (wereldwijd gezien) splintergroepering is goedkoop. Ook deze man - malloot of niet - is een protestante voorganger.

Aangezien ik niet het idee heb dat ik mij hier schuldig aan maak (mocht ik het wel doen, dan hoor ik het graag), voel ik mij nu wederkerig ook niet aangesproken.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor maboc » 01 feb 2015 11:59

rotterdam schreef:...
...

@Maboc ; Ook jij en ik worden hierop aangesproken als protestanten. Trouwens gesteld dat ik een ander idee heb - is dat dan gelijk "bespottelijk" ?

...
...

Je (nouja...ik doe dat nu) zou je nu kunnen gaan afvragen wat "afstand nemen van" precies betekend. Als dat betekend:"desgevraagd zeggen dat je het met het een of ander niet eens bent, dan moet ik inderdaad zeggen dan heb ik al vaak van van alles en nog wat afstand genomen. Dan zou ik dus terug moeten komen op mijn eerste posting in deze thread: Ja dat (afstand nemen) moeten we (ik) doen.
Als dat betekend actief (bv.) de media opzoeken, en daar vertellen dat je de ideeën van deze dominee niet onderstreept dan gaat mij dat te ver. Daarvoor staat dit veel te ver van mij af. Ik voel mij dan ook niet verantwoordelijk voor de woorden van deze man.

Vooralsnog blijf ik er nog maar even bij dat ik persoonlijk niet afstand hoef te nemen van uitspraken van een dominee in de verenigde staten.

Overigens, andere ideeën in het algemeen zijn natuurlijk helemaal niet bespottelijk. Dit specifieke geval is dat wel. Er zijn tal van argumenten aan te voeren waarom dit niet waar is.
Met deze onwaarheden, zet deze man een hele groep mensen en een bedrijf bijzonder negatief in de schijnwerpers.
Het idee zelf en de uitwerking ervan zijn wat mij betreft bespottelijk.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)


xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor xsidd » 02 feb 2015 12:11

Er zijn nog meer Amerikaanse dominees, waarbij je jezelf af kan vragen, klopt het wel?

Hieronder een link van een website die veel verslag doet over Amerikaanse Dominees, en wat er geleerd word door hen. http://www.rejoicenow.nl/page/home

Zo heb ik gelezen, en gehoord dat de Amerikaanse Dominee Benny Hinn, een ieder vervloekt, die tegen zijn ministrie ingaat... https://www.youtube.com/watch?v=1i1o8Xx0suk (Bij minuut 1 van het filmpje, hoor je meneer Hinn die vloek uitspreken).

Is dat wat Jezus leerde om met je vijanden te doen? Nee toch? En ook deed deze man, zoals hij zelf zegt, inspiratie op bij het graf van iemand.

Dan is er ook nog een zekere Tod Bentley, die beweerd dat Gods Geest hem opdroeg, iemand in het gezicht te schoppen...Hieronder ook een opname van hem.

https://www.youtube.com/watch?v=lCO5htE9BJs

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Teus » 02 feb 2015 16:25

rotterdam schreef:
Wordt het zo langzamerhand geen tijd dat wij openlijk afstand nemen van dit soort clowns ?


Tja, afstand nemen, ik ken deze man niet en wist niet dat deze man deel uit maakte van onze bevolking.
Dus de afstand was al zo groot als het maar zijn kan. door je bericht voel ik me juist meer betrokken, Heb de behoefte om hem aan God op te dragen, te gedenken in mijn gebeden.
Is het niet zo dat we daar allemaal aan zouden moeten voldoen?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Arco » 02 feb 2015 16:28

Ik heb zojuist een stap achteruit gedaan, om meer afstand te krijgen van deze man. Echter toen realiseerde ik mij dat ik die stap deed in oostelijke richting, waardoor ik wel afstand deed gezien vanuit het westen, maar niet vanuit het oosten.



8)
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor rotterdam » 02 feb 2015 19:17

Teus schreef:Tja, afstand nemen, ik ken deze man niet en wist niet dat deze man deel uit maakte van onze bevolking.
Dus de afstand was al zo groot als het maar zijn kan. door je bericht voel ik me juist meer betrokken, Heb de behoefte om hem aan God op te dragen, te gedenken in mijn gebeden.
Is het niet zo dat we daar allemaal aan zouden moeten voldoen?


Nee niet van onze bevolking wel van het protestants smaldeel.

De afstand is groot ? Kleine wereldje Teus - 8 uur met de K.L.M. en je bent in New York.
Daarbij verkondigt hij zijn clowneske ideeën via het internet - zo, ook in jouw huis.

Mooi dat je voor hem wilt bidden.
Ik wil hem een schop op z'n achterste geven.
Zo doen we samen een goed werk, het is immers "Ora et Labora".

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2015 22:59

Precies. Wat die man zegt is grote onzin. Hij moet zich schamen en zich gaan bezig houden met het evangelie verkondigen... In plaats van onzin verkopen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Jan » 03 feb 2015 07:24

*Off topic*
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Bambi

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Bambi » 03 feb 2015 14:30

Laten we het dichter bij huis zoeken:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... kent.dhtml

Leest die dominee de Bijbel niet?:

1 Johannes 4:1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

1 Johannes 2:
22Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent.
23 Een iegelijk, die den Zoon loochent, heeft ook den Vader niet


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 48 gasten