Afstand nemen van Amerikaanse dominee

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor rotterdam » 29 jan 2015 19:45

De Amerikaanse anti-homo dominee James David Manning heeft zijn achterban gewaarschuwd voor het drinken van koffie van Starbucks. Volgens de controversiële pastor zou Starbucks zijn koffie op smaak brengen met sperma van homoseksuelen.
Manning is predikant bij de ATLAH Missionary Church in Harlem in New York. Deze week herhaalde hij zijn bizarre bewering dat Starbucks stiekem sperma in zijn koffie doet om mensen homo te maken.

Vele van ons vragen zich regelmatig af waarom Nederlandse moslims openlijk zo weinig afstand nemen van extremisme.
Dit is een protestante dominee.
Wordt het zo langzamerhand geen tijd dat wij openlijk afstand nemen van dit soort clowns ?

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor Rozijn » 29 jan 2015 20:00

Waarom zou ik daar openlijk afstand van moeten doen?
Ik heb helemaal niets met die man van doen.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor maboc » 29 jan 2015 20:20

rotterdam schreef:De Amerikaanse anti-homo dominee James David Manning heeft zijn achterban gewaarschuwd voor het drinken van koffie van Starbucks. Volgens de controversiële pastor zou Starbucks zijn koffie op smaak brengen met sperma van homoseksuelen.
Manning is predikant bij de ATLAH Missionary Church in Harlem in New York. Deze week herhaalde hij zijn bizarre bewering dat Starbucks stiekem sperma in zijn koffie doet om mensen homo te maken.

Vele van ons vragen zich regelmatig af waarom Nederlandse moslims openlijk zo weinig afstand nemen van extremisme.
Dit is een protestante dominee.
Wordt het zo langzamerhand geen tijd dat wij openlijk afstand nemen van dit soort clowns ?

Wat een bespottelijk idee.

Ik voel me totaal niet geroepen om ook maar ergens afstand van te doen. Als het nu mijn dominee, of mijn familie was dan zou ik wel duidelijk willen maken dat dit niet mijn ideeen zijn.
Maar ik ga geen afstand nemen van wat elke willekeurige mallot uit naam van de kerk roept.

(Dat verwacht ik overigens ook niet van moslims...maar da's dank ik een andere discussie)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor JeeWee » 29 jan 2015 20:24

Afstand nemen van zo'n gek, heel ver weg?
We hebben dichtbij genoeg te doen!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Jan » 29 jan 2015 21:27

*Off topic*
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor Speedy » 29 jan 2015 22:12

JeeWee schreef:Afstand nemen van zo'n gek, heel ver weg?
We hebben dichtbij genoeg te doen!


Ja helaas, de homolobby heeft zijn invloed al heel ver in christelijk Nederland
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2015 22:35

rotterdam schreef:De Amerikaanse anti-homo dominee James David Manning heeft zijn achterban gewaarschuwd voor het drinken van koffie van Starbucks. Volgens de controversiële pastor zou Starbucks zijn koffie op smaak brengen met sperma van homoseksuelen.
Manning is predikant bij de ATLAH Missionary Church in Harlem in New York. Deze week herhaalde hij zijn bizarre bewering dat Starbucks stiekem sperma in zijn koffie doet om mensen homo te maken.

Vele van ons vragen zich regelmatig af waarom Nederlandse moslims openlijk zo weinig afstand nemen van extremisme.
Dit is een protestante dominee.
Wordt het zo langzamerhand geen tijd dat wij openlijk afstand nemen van dit soort clowns ?


1 april?

:lol: :lol:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor JeeWee » 30 jan 2015 08:22

Speedy schreef:Ja helaas, de homolobby heeft zijn invloed al heel ver in christelijk Nederland


Net zo min als dé homolobby bestaat, bestaat ook dé christenlobby niet.

Als christenen in Amsterdam of waar dan ook zo zouden worden behandeld, zouden we ook op onze achterste benen staan. Logisch.

En ja, ze zitten hier, en overal. Allemaal.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Chaya » 30 jan 2015 11:31

Sinds ik het boek Ik Ali van Günter Wallraff heb gelezen, weet ik dat er van alles achter de schermen gebeurt, waar je geen weet van hebt.
Het verbaast me dat er geen rechtszaak tegen deze dominee wordt aangespannen, want dit lijkt op laster. En Starbucks is een groot concern, waar ongetwijfeld veel juristen werken.

Maar dit lijkt mij een smakeloze grap.
Ik vind die koffie trouwens sowieso niet te drinken.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor rotterdam » 30 jan 2015 11:45

Evelien schreef:
1 april?

:lol: :lol:


Was het maar waar :(

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor rotterdam » 30 jan 2015 11:52

@Rozijn ; Andere groepen worden, ook hier op refoweb, regelmatig aangesproken op de uitspraken van een enkeling. Ons nu niet distantiëren omdat deze dominee niet behoord tot onze (wereldwijd gezien) splintergroepering is goedkoop. Ook deze man - malloot of niet - is een protestante voorganger.

@Maboc ; Ook jij en ik worden hierop aangesproken als protestanten. Trouwens gesteld dat ik een ander idee heb - is dat dan gelijk "bespottelijk" ?

@) Jeewee ; New York - ver weg ? Deze man is een protestante dominee - het is dichtbij en in eigen huis.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 30 jan 2015 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7910
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: starbucks koffie met sperma

Berichtdoor StillAwake » 30 jan 2015 12:51

Als mensen het belangrijk vinden dat er afstand genomen wordt van dit soort malloten:
Bij dezen!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor naamloos » 30 jan 2015 14:49

Ik ga echt niet bijhouden wat er in naam van het christendom allemaal beweerd wordt, volgens mij heb dan aan 24/7 niet genoeg.
Als ik toevallig iets van dergelijke kolder veneem distantieer ik me daarvan, maar verder ga ik niet!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Boerin » 30 jan 2015 15:46

Als je van elke malloot afstand moet nemen blijf je aan de gang.
http://www.snopes.com/info/news/starbuckstaint.asp
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Bambi

Re: Afstand nemen van Amerikaanse dominee

Berichtdoor Bambi » 30 jan 2015 17:58

Ik neem wel afstand van wat die gestoorde dominee gezegd heeft.
Die spoort duidelijk niet, maar dat is met alle extreme figuren zo.
Die hebben een giga kokervisie en geloven de onzinnigste dingen, omdat ze niet luisteren naar de Heilige Geest, die echte wijsheid leert.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten