ajl schreef:Verder ben ik blij dat wij 'maar'bij 2 van de 4 kinderen dit probleem hebben van dat doorstromen. Gelukkig zijn nu 1 en 4 in de zomer geboren, dus dan speelt het niet.

Dat dachten wij ook, AJL, bij onze jongste dochter. Zij is van augustus. Maar voor haar zitten we ook geregeld met school om tafel of ze nog op haar plek zit of een jaar verder moet.
Onze oudste hebben we door laten stromen, in groep 1. Dat is prima gegaan. Hij zit nu op de HAVO, misschien wel een niveau lager dat we toen hadden ingeschat. Maar ik moet zeggen dat ik het in zijn geval wel prima vindt. Hij houdt niet echt van school op het moment. VWO was wat dat betreft niets geworden vrees ik. Maar goed, hij is nog erg jong. Zit in 3 havo en is nog 13. Als hij toch WO wil, kan hij VWO na de havo doen.
Nadeel is wel dat hij nog jong is en allemaal oudere vrienden/vriendinnen heeft. Die zijn toch wel met andere dingen bezig, waar hij nog best jong voor is. Verkering, wel/geen bier, dat soort dingen. En dat hij van ons om elf uur thuis moet zijn van jv, echt kinderachtig! Dat zijn wel dingen waar ik niet over na heb gedacht toen het over versnellen ging. En dat hij net 16 is als hij de havo klaar heeft. Als hij een studie wil doen die niet dicht bij huis is, vind ik hem echt te jong om op kamers te gaan...