Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Noah88
Verkenner
Verkenner

Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Berichtdoor Noah88 » 08 jan 2015 10:49

Ze moeten niet de hele tijd ruzie en conflict, doden en gewonden uitzenden, maar bijvoorbeeld over waarom mandela zo beroemd is geworden , ze geven zo een goed voorbeeld hoe je mensen kunt vergeven en hoe je een beter persoon kunt zijn, wat ze nu creeren op tv is veel angst en boosheid bij mensen?

Als ze het goede voorbeeld uitzenden, worden alle mensen veel relaxter en ook beter, je verstand kopieert snel dingen hoorde ik van een brein proffesor.

Wat vindt jij?

Jan
Kapitein
Kapitein

Re: Ze moeten op tv het goede voorbeeld geven(stelling)

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 20:54

'Ze' hebben hele andere wensen voor de mensen. 'Ze' geven de mensen wat de zondige harten van mensen graag willen.
'Ze' willen graag mensen die in zonde leven omdat die makkelijker te manipuleren zijn. Daarom zijn er zoveel goddeloze voorbeelden om te volgen.

Afbeelding
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 08 jan 2015 21:00

En natuurlijk de overdreven aandacht voor alles wat er maar mis kan gaan en is gegaan. Om zo continue angst te creëren en alle hoop weg te nemen. Een bange bevolking is makkelijker om te sturen.

Afbeelding
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 jan 2015 08:36

Jan, we zijn het vaker niet eens dan wél eens, maar in dit geval denk ik dat je de spijker op zijn kop slaat!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 jan 2015 10:47

Noah88 schreef:Ze moeten niet de hele tijd ruzie en conflict, doden en gewonden uitzenden, maar bijvoorbeeld over waarom mandela zo beroemd is geworden , ze geven zo een goed voorbeeld hoe je mensen kunt vergeven en hoe je een beter persoon kunt zijn, wat ze nu creeren op tv is veel angst en boosheid bij mensen?

Als ze het goede voorbeeld uitzenden, worden alle mensen veel relaxter en ook beter, je verstand kopieert snel dingen hoorde ik van een brein proffesor.

Wat vindt jij?

Alles draait om de kijkcijfers.
Als er veel mensen naar die 'slechte' programma's kijken, is er veel vraag naar, dus blijven ze dat soort programma's uitzenden.
Maar er zijn ook veel goede programma's, het is maar net of je ze zelf zoekt.
Zoals het programma 'Spoorloos' waar kinderen na 20 jaar hun ouders vergeven, die hen 20 jaar geleden hebben gedumpt.
Of het familiediner waar familieruzies worden bijgelegd.
Ik heb pas een serie gezien waar de EO bekende Nederlanders meenam naar Israël om in de voetsporen van de Heere Jezus alle belangrijke plaatsen van Zijn rondwandeling te bezoeken.

Dus zoek zelf de goede programma's en maak er zelf reclame voor, zodat anderen er nieuwsgierig naar worden, zodat de kijkcijfers van die programma's omhoog gaan.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 09 jan 2015 11:01

Ik herinner me het eerste gezinsdrama in Nederland nog.
Er werd bij het huis gefilmd, buren werden ondervraagd en er kwamen onsmakelijke details naar buiten. Toen het de 2e keer gebeurde, kwam een discussie op gang of het niet beter zou zijn om dit
niet meer te publiceren.
Want het zou kopieergedrag kunnen veroorzaken.
We zijn nu jaren verder en hoe vaak hebben we dit nu gehoord en gelezen?
Als het verzwegen zou zijn geweest, zou het dan minder vaak zijn voorgekomen?
Ik geloof niet dat de daders (meestal vaders) graag willen dat het uitgebreid in de pers komt.

Wel zou ik graag zien dat bepaalde wargames en bijzonder gewelddadige films verboden zouden worden verboden op tv en vrije verkoop.
Voor de "liefhebbers" evt. alleen vertoond in een aparte bioscoop.

Ik las over een gruwelijk, pervers, detail uit een film, die vertoond werd op een soort horrorfestival denk ik.
Hoe verzint iemand zoiets. Word je als filmmaker op een dag wakker en denk je dan: ik wil het nog gruwelijker maken, dit is nog nooit vertoond.
Dan moet er toch wel draadje bij je los zijn. (misschien wel gek, zoals mohamed dat noemde in het andere topic).

Ik snap dat er mensen zijn die graag schietspellen spelen en naar spannende films willen kijken, maar het zou goed zijn als dit achter een decoder zou gebeuren i.i.g.
En niet bereikbaar via zappen. Zeker niet door puberjongens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

reborn68
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor reborn68 » 10 jan 2015 21:25

"Goedenavond, welkom bij de TROS. Dit is de programmering voor vanavond.....".

TV zal nooit het 'goede' voorbeeld geven. Op een incidentele uitzondering na. Houd de mens mooi passief, kunnen 'ze' op hun gemak cognitieve dissonantie in de kuikbuiskinderen te werk stellen......krijg je een mooi voorspelbaar volkje van.
Eph. 6:12

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 10 jan 2015 23:40

Er zit een aan/uit-knop op de tv. Als er minder mensen kijken, houden bepaalde programma's eerder op. Dus de kijkers moeten net zo goed het goede voorbeeld geven aan anderen. Ouders aan hun kinderen, vrienden aan vrienden en vriendinnen aan vriendinnen, buren aan buren, medegelovigen aan medegelovigen. Er is veel goeds in de media te horen, te zien en te lezen, en er is veel rommel. Ik ben altijd weer verbaasd over het negatieve over tv, aan ons kenbaar gemaakt via.....internet! Als er ergens veel modderige troep te vinden is , is het daar wel. Altijd weer verbaasd, dat sommigen principieel geen tv hebben, maar wel de pc met internet. (En kom me nou niet aan met de smoes van de filters). Je bent zelf je eigen filter.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 11 jan 2015 09:33

reborn68 schreef:
TV zal nooit het 'goede' voorbeeld geven. Op een incidentele uitzondering na.

Uitzonderingen ? Dan moet je het woord "nooit" niet gebruiken.
Dit roept cognitieve dissonanties op.

Houd de mens mooi passief, kunnen 'ze' op hun gemak cognitieve dissonantie in de kuikbuiskinderen te werk stellen......krijg je een mooi voorspelbaar volkje van.

Je suggereert een samenzwering - welk voordeel hebben de programmamakers ?

reborn68
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor reborn68 » 12 jan 2015 15:22

:) Bijna nooit, dan.

Samenzwering vind ik een te beladen woord maar iets van die strekking speelt er toch wel.
Kijk alleen eens naar die inhoudloze programma' s als al die talentenjachten, TV series welke bijna allemaal wel 1 of ander occult thema aan houden, kleine kids die als zombies voor de TV zitten te kijken naar Nickelodeon of Disney zitten te kijken....

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden als je een beetje zoekt. Zelf heb ik al jaren geen TV meer in huis en dat bevalt prima. Het valt me wel op dat waneer ik hier logees krijg (neefjes en nichtjes) dat ze de eerste paar uren erg onrustig zijn, geen houding weten te geven nu hun ' afleiding' er niet is en dreigen ze ook nog eens chagrijnig te worden, lol. Dus ja, dat zegt toch wel iets..

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 jan 2015 19:08

reborn68 schreef::) Bijna nooit, dan.

Samenzwering vind ik een te beladen woord maar iets van die strekking speelt er toch wel.
Kijk alleen eens naar die inhoudloze programma' s als al die talentenjachten, TV series welke bijna allemaal wel 1 of ander occult thema aan houden, kleine kids die als zombies voor de TV zitten te kijken naar Nickelodeon of Disney zitten te kijken....

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden als je een beetje zoekt. Zelf heb ik al jaren geen TV meer in huis en dat bevalt prima. Het valt me wel op dat waneer ik hier logees krijg (neefjes en nichtjes) dat ze de eerste paar uren erg onrustig zijn, geen houding weten te geven nu hun ' afleiding' er niet is en dreigen ze ook nog eens chagrijnig te worden, lol. Dus ja, dat zegt toch wel iets..

Misschien dat je dit soort programma's (soms) onbenullig kan vinden maar ik begrijp nog steeds niet dat de programmamakers dit expres zouden doen om "de mens mooi passief te krijgen en zodoende een mooi voorspelbaar volkje te creëren".

reborn68
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor reborn68 » 12 jan 2015 20:55

Niet eens zozeer de programma makers. De makers maken ook maar in opdracht van........de eigenaren, sponsors, omroepen. Over het algemeen bedoel ik dan en dan vooral de ' commerciele' zenders.
Binnen het publieke stelsel vind je nog steeds ' goed nieuws' , gelukkig.

Weet je? De wereld van entertainment is heel anders dan de meeste mensen door hebben. En dat is niet zo verwonderlijk gezien de vele afleidingen die op de mensen af komen.

Clubjes, achter de schermen. Niet alleen entertainment maar ook politiek en de financiele wereld.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 13 jan 2015 08:06

reborn68 schreef:Niet eens zozeer de programma makers. De makers maken ook maar in opdracht van........de eigenaren, sponsors, omroepen. Over het algemeen bedoel ik dan en dan vooral de ' commerciele' zenders.
Binnen het publieke stelsel vind je nog steeds ' goed nieuws' , gelukkig.

Weet je? De wereld van entertainment is heel anders dan de meeste mensen door hebben. En dat is niet zo verwonderlijk gezien de vele afleidingen die op de mensen af komen.

Clubjes, achter de schermen. Niet alleen entertainment maar ook politiek en de financiele wereld.

Wikipedia ; Een complottheorie (of samenzweringstheorie) is een opvatting of aanname waarin gesteld wordt dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering tussen twee of meer personen of groeperingen. Volgens zulke theorieën spannen immorele en voor niets terugdeinzende individuen of groeperingen heimelijk samen om hun kwalijke doelen te realiseren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2015 13:07

Noah88 schreef:Ze moeten niet de hele tijd ruzie en conflict, doden en gewonden uitzenden, maar bijvoorbeeld over waarom mandela zo beroemd is geworden , ze geven zo een goed voorbeeld hoe je mensen kunt vergeven en hoe je een beter persoon kunt zijn, wat ze nu creeren op tv is veel angst en boosheid bij mensen?

Wat vindt jij?

Ik ben het er niet mee eens. In films en zo als het niet reëel is, oke. Maar we kunnen wel onze kop in het zand steken en doen alsof al die ellende er niet is, maar het is er en daar kunnen we ons beter bewust van zijn dan het negeren. Een taak van de omroepen is om aan nieuwsgeving te doen en helaas is er veel nieuws dat niet leuk is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 16 jan 2015 22:11

Ik geloof niet zo dat mensen geweld zien op de televisie en het dus zelf ook maar na gaan doen. Vroeger was het relatief een stuk gewelddadiger dan nu, en toen waren er ook geen moderne media.

De wortel van geweld is haat, en haat is iets dat in ons aller hart leeft. Mensen worden niet gewelddadig van de televisie, of van spelletjes. Mensen zijn gewelddadig omdat we vol haat tegenover God en onze naaste zitten.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “[Religie] - Open forum”