Afbrekers en de molensteen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Afbrekers en de molensteen

Berichtdoor xsidd » 04 jan 2015 14:37

@Jan

De uitverkiezing is een Zaak van God.

Je weet toch ook, dat er staat geschreven ; 2 Petrus 3 vers 9 (HS)
9 De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons, en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.

In de woorden van Paulus, komt voor mij naar voren, wat er van mij wordt verwacht. En specifiek wil ik de bereidheid om het evangelie te vertellen, als doel nemen.

Efeze 6 vers 13 t/m 17 (HS).
13 Neem daarom de hele wapenrusting van God aan, opdat u weerstand kunt bieden op de dag van het kwaad, en na alles gedaan te hebben, stand kunt houden.
14 Houd dan stand, uw middel omgord met de waarheid, en bekleed met het borstharnas van de gerechtigheid,
15 en de voeten geschoeid met bereidheid van het Evangelie van de vrede.
16 Neem bovenal het schild van het geloof op, waarmee u alle vurige pijlen van de boze zult kunnen uitblussen.
17 En neem de helm van de zaligheid en het zwaard van de Geest, dat is Gods Woord,
Laatst gewijzigd door xsidd op 04 jan 2015 22:44, 5 keer totaal gewijzigd.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 04 jan 2015 15:21

Noah88 schreef:Krijgen mensen die Gods kinderen dwars zitten echt een molensteen om hun nek, of in ieder geval een zware straf als ze voor Gods troon verschijnen?

Matteüs – 18 : 6
Maar zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem nutter, dat een molensteen aan zijn hals gehangen, en dat hij verzonken ware in de diepte der zee.

Teus schreef:Het betekend m.i. niets anders dat het beter is niet te leven, als de straf te dragen door dat je een christen beledigd want dan beledig je Jezus Christus ook.

Kreeg nog een bevestiging van hetgeen ik eerder schreef.
De diepte der zee duidt op het niet meer zijn maar dat kan niet meer, als je er eenmaal ben heb je een ziel te verliezen. Dus, dan zou het beter zijn niet geboren te zijn. Er staat vermeld "de diepte der zee" niet, de zee. De diepte der zee is de plaats waar God, na vergeving, de zonden neer gooit, dus geheel weg.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 05 jan 2015 08:12

@xsidd

Je kan je afvragen waarom jij (en velen met jou) problemen hebt met bepaalde passages in de Bijbel. Dat is, waarom je de behoefte hebt om 'het af te zwakken' door gebruik van andere Teksten terwijl die niet te vinden zijn in de directe context van een verhaal. Dat is, als Jezus of Paulus een waarschuwing geeft staat er niet gelijk bij: 'maar God wil dat alle mensen zalig worden hoor'. Want als je dat doet dan zwak je de vermaning af. Dan geef je mensen een valse reden om te denken dat het nog wel mee zal vallen. Terwijl de Bijbel daar geen ruimte voor geeft in die gedeelten van ernstige waarschuwingen.

Het evangelie is wel vrede voor wie God liefhebben. Maar niet voor hen die in vijandschap met God blijven leven. Voor die mensen is het een scherp zwaard. Vuur is Jezus komen brengen en geen vrede. Je kent die passages wel. Nou goed, eentje dan:

Luk. 12 schreef: 49 Ik ben gekomen om vuur te werpen op de aarde en wat wil Ik nog meer, nu het al ontstoken is!
50 Maar Ik moet met een doop gedoopt worden, en hoe beklemt het Mij, totdat het volbracht is.
51 Denkt u dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde? Nee, zeg Ik u, maar eerder verdeeldheid.
52 Want van nu aan zullen er vijf in één huis verdeeld zijn, drie tegen twee en twee tegen drie.
53 Zij zullen tegen elkaar verdeeld zijn: vader tegen zoon, en zoon tegen vader, moeder tegen dochter, en dochter tegen moeder, schoonmoeder tegen haar schoondochter, en schoondochter tegen haar schoonmoeder.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 05 jan 2015 08:21

Luk. 12 schreef: 49 Ik ben gekomen om vuur te werpen op de aarde en wat wil Ik nog meer, nu het al ontstoken is!
50 Maar Ik moet met een doop gedoopt worden, en hoe beklemt het Mij, totdat het volbracht is.
51 Denkt u dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde? Nee, zeg Ik u, maar eerder verdeeldheid.
52 Want van nu aan zullen er vijf in één huis verdeeld zijn, drie tegen twee en twee tegen drie.
53 Zij zullen tegen elkaar verdeeld zijn: vader tegen zoon, en zoon tegen vader, moeder tegen dochter, en dochter tegen moeder, schoonmoeder tegen haar schoondochter, en schoondochter tegen haar schoonmoeder.

Deze tekst laat maar weer eens zien wat een enorme scheiding er tussen het oude en het nieuwe.

diederic
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor diederic » 05 jan 2015 11:18

Hallo xsidd,

< Het kan toch ook allebei? >

Ik heb niet anders gezegd. Ik had er alleen bezwaar tegen als deze verzen alleen op kleine kinderen werden toegepast. Kleine kinderen van de "kleinen" zijn natuurlijk ook "kleinen".

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jan 2015 12:30

@Diederic

Begin citaat"Ik heb niet anders gezegd. Ik had er alleen bezwaar tegen als deze verzen alleen op kleine kinderen werden toegepast. Kleine kinderen van de "kleinen" zijn natuurlijk ook "kleinen"."Einde citaat.

Dan zijn we het over dit punt eens :)

Groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 05 jan 2015 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jan 2015 12:35

@Jan

Ik heb niet zozeer problemen met de Bijbel, als wel met een eenzijdige belichting van God.

Deert het je wel dat er mensen verloren gaan, of schuif je dat af op God? Waar is de liefde van Jezus gebleven? De liefde en genade van Hem, toen de overspelige vrouw op de grond lag, klaar om gestenigd te worden?

Om die vrouw en Jezus heen, stonden zij die de wet hanteerden. Koud, en meedogenloos.. Zonder liefde tot de naaste. Daar ben ik op tegen Jan!!! Ik ben tegen die keiharde religie, waar de liefde nergens te vinden is...

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 05 jan 2015 14:40

@xsidd

Het ging niet om overspelige vrouwen? Maar om struikelblokken?
En wiens woorden zijn het? Van mensen of van Jezus?

Mat. 13 schreef: 40 Zoals dan het onkruid verzameld en met vuur verbrand wordt, zo zal het ook zijn bij de voleinding van deze wereld:
41 de Zoon des mensen zal Zijn engelen uitzenden, en zij zullen uit Zijn Koninkrijk verzamelen alle struikelblokken, en hen die de wetteloosheid doen,
42 en zij zullen hen in de vurige oven werpen; daar zal gejammer zijn en tandengeknars.

Mat. 18 schreef: 6 Maar wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, doet struikelen, het zou beter voor hem geweest zijn dat een molensteen aan zijn hals gehangen was en hij in de diepte van de zee gezonken was.
7 Wee de wereld vanwege al haar struikelblokken, want het is noodzakelijk dat er struikelblokken komen; maar wee die mens door wie zo'n struikelblok er komt!
8 Als dan uw hand of uw voet u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u. Het is beter voor u kreupel of verminkt tot het leven in te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden.
9 Als uw oog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog tot het leven in te gaan, dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden.

Luk. 17 schreef: 1 En Hij zei tegen de discipelen: Het is onmogelijk dat er geen struikelblokken komen, maar wee hem door wie deze komen.
2 Het zou voor hem nuttiger zijn als hem een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen dan dat hij één van deze kleinen zou doen struikelen.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jan 2015 14:46

@Jan

Begin citaat"Het ging niet om overspelige vrouwen? Maar om struikelblokken?
En wiens woorden zijn het? Van mensen of van Jezus?"Einde citaat.

Klopt, het gaat over struikelblokken. Ik haalde dat verhaal , over die overspelige vrouw ook aan, om je te laten zien wie de Heere Jezus was voor haar. En hoe Hij haar behandelde.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 05 jan 2015 19:58

xsidd schreef:@Jan

Begin citaat"Het ging niet om overspelige vrouwen? Maar om struikelblokken?
En wiens woorden zijn het? Van mensen of van Jezus?"Einde citaat.

Klopt, het gaat over struikelblokken. Ik haalde dat verhaal , over die overspelige vrouw ook aan, om je te laten zien wie de Heere Jezus was voor haar. En hoe Hij haar behandelde.

Dit verhaal gaat niet over Jezus vergeving.... juist niet...

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 05 jan 2015 20:12

@Jan

Begin citaat"Dit verhaal gaat niet over Jezus vergeving.... juist niet..."Einde citaat.

Dan hebben we, een verschil van mening.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 06 jan 2015 08:30

Begin citaat"Dit verhaal gaat niet over Jezus vergeving.... juist niet..."Einde citaat.

Dan hebben we, een verschil van mening.

Laten we niet bezig zijn met eigen meningen terwijl de Schrift volkomen helder is over de vergelding die Jezus beloofd voor de struikelblokken waar het over gaat in die Teksten.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jan 2015 09:06

Jan schreef:
Dit verhaal gaat niet over Jezus vergeving.... juist niet...

Je kan die dingen niet loskoppelen. Zie vers 8 en 9 in Mattheus 18:

8 Als dan uw hand of uw voet u doet struikelen, hak hem af en werp hem van u. Het is beter voor u kreupel of verminkt tot het leven in te gaan, dan met twee handen of twee voeten in het eeuwige vuur geworpen te worden.
9 Als uw oog u doet struikelen, ruk het uit en werp het van u. Het is beter voor u met één oog tot het leven in te gaan, dan met twee ogen in het helse vuur geworpen te worden.

Zelfs deze strenge, ernstige waarschuwingen zijn gericht op het behoud van mensen in plaats van hun ondergang. Jezus wil niet dat ze verloren gaan en waarschuwt ze daarom. Wie daar niet naar luistert gaat verloren. Daarom spreekt Hij, opdat ze horen en niet verloren gaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 06 jan 2015 13:12

@Jan

Begin citaat"Laten we niet bezig zijn met eigen meningen terwijl de Schrift volkomen helder is over de vergelding die Jezus beloofd voor de struikelblokken waar het over gaat in die Teksten."Einde citaat.

Ik heb een andere mening, over de betekenis ,van dat verhaal over de overspelige vrouw. Daar hebben we een verschil van mening over. Niet over wat er in het Woord staat, wat zal gebeuren met struikelblokken.

Zo, dat is bij deze opgehelderd!

Groet.

Jan
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jan » 06 jan 2015 13:37

Begin citaat"Laten we niet bezig zijn met eigen meningen terwijl de Schrift volkomen helder is over de vergelding die Jezus beloofd voor de struikelblokken waar het over gaat in die Teksten."Einde citaat.

Ik heb een andere mening, over de betekenis ,van dat verhaal over de overspelige vrouw. Daar hebben we een verschil van mening over. Niet over wat er in het Woord staat, wat zal gebeuren met struikelblokken.

Zo, dat is bij deze opgehelderd!

Groet.

Dat is mooi want dit onderwerp gaat over de struikelblokken.

Terug naar “Archief”