Zwarte pakken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 16 mar 2004 17:30

Ik denk ook dat het voornamlijk traditie is. Als zij zich daar goed in voelen, oke. Maar ik vind het jammer dat ze dat anderen ook op willen leggen. Zoals iemand zei: je wordt scheef aangekeken als je het niet hebt.
Een wit pak zou een christlijker kleur zijn misschien, maar als je dan niet bekeerd bent moet je wel een zwart pak aan vind ik hoor. :lol:
En dan heb je ook nog zoiets dat je in sommige kerken niet met een witte troujurk mag trouwen. Ook zo iets vreemds. Want wit is de kleur van reinheid en we zijn niet rein. Dan denk ik: we zijn wel rein door het bloed van het Lam. (tenminste als je echt gelooft) --> Al waren uw zonden als scharlaken, ze zullen wit worden als sneeuw.
Ik vind dat echt nutteloos al die dingen. Maar ja, moeten ze zelf maar weten

Aapje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Aapje » 16 mar 2004 18:39

Misschien lopen deze mensen altijd wel in het zwart, waarom dan op die markt niet?
De Aap is Back

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 16 mar 2004 18:59

Laat ze relaxed lopen in de zwarte pakken! Soms irriteerd het me ook wel, omdat het traditie is en omdat het niet eens bijbels gebaseerd is en omdat het voor de mensen die niet-christen zijn zeer afstotend overkomt. In ik dacht spreuken staat: laat uw kleding ten alle tijden wit zijn. En gekleurde kleding dragen vind ik een ode aan de Schepper van het prachtige, wonderlijke fenomeen 'kleur'

(wow ik kreeg zojuist een man in zwart pak aan mn balie :D , hij wist denk ik dat ik het over hem had)
Maar anderzijds denk ik: WAAROM NIET!! waarom mag iedereen er bij lopen zoals die zelf wil, behalve mannen in zwarte pakken die dat doen vanuit hun kerkelijke traditie. DAN! is het opeens belachelijk.
Ik zie ook wel eens hoog somer punkers in zwarte lange jassen lopen...
En moslimvrouwen met hoofddoeken en lange rokken met ook nog eens een broek daaronder. Lijken weinig last van de warmte te hebben.

What's te problem?
Ik ga pas stijgeren wanneer die mannen in zwarte pakken christenen in gekleurde kleding gaan veroordelen. Maar zolang ze zonder een vlieg kwaad te doen in het zwart over de markt willen hupsen: prima!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

BaBBa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BaBBa » 16 mar 2004 19:49

juist! zolang ze t anderen niet gaan opdringen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mar 2004 23:06

meschianza schreef:(wow ik kreeg zojuist een man in zwart pak aan mn balie :D , hij wist denk ik dat ik het over hem had)
Maar anderzijds denk ik: WAAROM NIET!! waarom mag iedereen er bij lopen zoals die zelf wil, behalve mannen in zwarte pakken die dat doen vanuit hun kerkelijke traditie. DAN! is het opeens belachelijk.

*aragorn wilde net iets soortgelijks dat in zijn breintje opkwam gaan optekenen*

Avensis

Berichtdoor Avensis » 17 mar 2004 07:06

Je moet er tocht voor uitkomen dat je een ambt bekleedt.
Een ambtsdrager uit ze reformatorische kringen dragen een zwart pak.
Een ambt herken je toch direkt door een zwart pak te dragen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 mar 2004 10:16

Avensis schreef:Je moet er tocht voor uitkomen dat je een ambt bekleedt.
juist :mrgreen: maar alle gelovigen hebben een ambt en moeten dus in een pak gaan lopen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2004 10:23

Je moet er tocht voor uitkomen dat je een ambt bekleedt.

Inderdaad.... en Jezus, Paulus, Petrus en al die gelovigen in de bijbel liepen ook niet in een zwart pak. Beetje flauw want toen hadden ze nog geen zwarte pakken... maar kon je ze zo uit een groep mensen halen en zeggen: Ja, die gelooft, dat zie ik aan de kleding?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2004 10:24

Mijn moesje heeft me pas aangesproken op het feit dat ik wat meer kleurige kleren moet aan trekken dan altijd dat zwart... ik kon wel van de duivel zijn :-D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 17 mar 2004 13:09

Avensis schreef:Je moet er tocht voor uitkomen dat je een ambt bekleedt.

Dan is wina blijkbaar op een ambtsdragersvergadering mitje zomer midden op de markt gestuit. :mrgreen:

Onze Gergem voormannen gaan steeds alternatiever en vrijer gedrag vertonen, merk ik wel. Kga me er steeds meer thuis voelen 8)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 mar 2004 19:14

ach, het is gewoon een subcultuur volgens mij. en dat is heel modern hoor, een subcultuur zijn :D
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

caprice

Berichtdoor caprice » 19 mar 2004 19:14

meschianza schreef:Onze Gergem voormannen gaan steeds alternatiever en vrijer gedrag vertonen, merk ik wel. Kga me er steeds meer thuis voelen 8)

Inderdaad. Bij ons was er pas één die een stropdas met witte blokjes had, en een ander had zelfs een volledig grijze stropdas. 8) :?
(Bij cathechisatie geven).
Wat een belachelijk topic. :|

aurora
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 26 mar 2004 11:37

Als newbie ook maar even mijn mening geven. Natuurlijk mogen ze tot op zekere hoogte zelf weten hoe ze erbij lopen. Maar het gaat volgens mij om wat er achter zit. In hun beleving gaat het dus erg om het uiterlijk, en ik zou ze nu zo graag wat meer blijdschap in het geloof gunnen.
Was het trouwens de Gortelse Dag waar jullie het over hebben?

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 26 mar 2004 13:33

aurora schreef:Als newbie ook maar even mijn mening geven. Natuurlijk mogen ze tot op zekere hoogte zelf weten hoe ze erbij lopen. Maar het gaat volgens mij om wat er achter zit. In hun beleving gaat het dus erg om het uiterlijk, en ik zou ze nu zo graag wat meer blijdschap in het geloof gunnen.
Was het trouwens de Gortelse Dag waar jullie het over hebben?

Hoi, welkom!

In een zwart pak of zwarte kleren kan je ook blijdschap in je geloof hebben hoor!!
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 mar 2004 21:44

't Staat wel stijlvol, die zwarte pakken. Ik heb een zwarte broek in de kledingkast hangen, en heb ook een zwart jasje. En ik had ook een zwarte stropdas. (Ik weet niet of ik die nog steeds heb.) Als ik daar dan een wit overhemd bij doe... wow, dan voel ik me net zo'n geestelijke elite-man! :mrgreen:

In Jeruzalem kunnen de orthodoxe joden er ook wat van. Ik ben er wel eens geweest, dus ik heb het gezien. Dan is het 40 graden, en zie je ze allemaal in hun zwarte pakken lopen, inclusief zwarte hoeden. "Hoezo warm?!"

Terug naar “Archief”