Kerstmis ergenis?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Kerstmis ergenis?

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 20:59

Vandaag een etentje gehad met de familie en hun kinderen. Een van mijn nichtjes houdt er nogal van om rondjes om de tafel te lopen waarbij ze steeds voor je voeten langsloopt en struikelt. Ook neigt ze ernaar om de hapjes te pakken en de gasten aan de lopende band wat in de mond te proppen zodat er binnen een minuut een pond kaas doorheen gaat. Tevens slaakt ze af en toe keiharde hoge kreten uit het niets, slaat met de deuren van de keukenkastjes en als je de portieren niet sluit staan die de hele dag open. Dit gaat rustig de hele dag zo door te ze weer naar huis gaat.

Van dit alles wordt niks gezegd, want het kind zou eens kunnen beginnen te huilen. ](*,)

Het zal wel aan mij als oude vrijgezel liggen - ik heb zelf geen kinderen dus de ballen verstand er van - maar ik verkeer nog steeds in de wellicht bizarre veronderstelling dat je kinderen iets kan leren! Bijvoorbeeld dat je niet met de kastdeuren hoort te slaan en niet de hele tijd voor de voeten van de gasten moet langslopen. Dit alles bleek zeer onterecht van mij.

Morgen de tweede en laatste dag van deze ellende en dan zijn we er weer een jaar van verlost.

Kortom, kerstmis, wat een ergernis. =;

Dit topic is bedoeld om je kerstmis ergernis te bespreken. Op dit moment staan kinderen bij mij op 1, maar die plaats hebben ze vooral te danken aan de moderne moeder!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Kerstmis ergenis?

Berichtdoor Mortlach » 25 dec 2014 21:41

Hoe oud is dat kind?

Hier zou dat zeker wel anders gaan, moet ik zeggen. Wij hebben ook wel te maken met kids van anderen die... anders worden opgevoed dan wij zouden doen. Volgens mij kun je als gastheer/-vrouw daar echt wel wat van zeggen, maar ja, dan moet je dat wel willen. En het kind janken? Dan gaat het toch lekker in haar eentje in de gang/garage/auto zitten bleren? Ik heb gemerkt dat zodra je het 'publiek' wegneemt, het met die driftbuitjes vaak ontzettend meevalt.

Wel jammer dat het je dagen zo kan verzieken. Hopelijk gaat het morgen beter?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 25 dec 2014 21:54

Ik heb de hele dag geen hond gezien of gehoord, verplichte dagen als kerst en oud en nieuw en andere dwang-dagen begin ik al lang niet meer aan.
Lekker wat muren geverfd, wat gelezen en natuurlijk op het forum geweest.
Normale mensen zitten allemaal bij hun familie, en die heb ik hier niet, uitnodigingen sla ik al jarenlang af, dus op een gegevenement word je dan niet meer gevraagd.
Eindelijk rust :-)

"Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt ze", maar de moderne psychologie heeft besloten dat kinderen te allen tijde gelukkig moeten zijn, dus het disciplineren van de prinsjes en prinsesjes mag niet meer.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 25 dec 2014 22:34

mohamed schreef:
Het zal wel aan mij als oude vrijgezel liggen - ik heb zelf geen kinderen dus de ballen verstand er van - maar ik verkeer nog steeds in de wellicht bizarre veronderstelling dat je kinderen iets kan leren! Bijvoorbeeld dat je niet met de kastdeuren hoort te slaan en niet de hele tijd voor de voeten van de gasten moet langslopen. Dit alles bleek zeer onterecht van mij.

Morgen de tweede en laatste dag van deze ellende en dan zijn we er weer een jaar van verlost.

Dit topic is bedoeld om je kerstmis ergernis te bespreken. Op dit moment staan kinderen bij mij op 1, maar die plaats hebben ze vooral te danken aan de moderne moeder!

En van de weeromstuit maak je een fout in de topictitel. :mrgreen:
Probeer nooit de kinderen van een ander op te voeden, noch te corrigeren in het bijzijn van de ouders, boemerang slaat terug.
Alles wat het kind doet, doe jij ook, maar dan beter.
Je pakt het bord en zegt: Oom mo en jij gaan dit bord leegeten.
Als prinsesje een kreet slaakt, jij doet het harder en scheller.
Jij doet voor hoe je een deur nog harder dichtslaat.

En dan eens kijken, hoe pa en ma en prinsesje op de erwt er aan toe zijn. :wink:
Mens erger je niet, heb je dat niet in de kast staan? En anders voor een prikkie bij de kringloopwinkel.
Niet ergeren, is slecht voor je rikketik.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 dec 2014 22:37

Chaya schreef:Probeer nooit de kinderen van een ander op te voeden, noch te corrigeren in het bijzijn van de ouders, boemerang slaat terug.

Nee, maar je mag ouders wel op het gedrag van hun kind aanspreken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 22:54

Mortlach schreef:Hoe oud is dat kind?

Het kind is 3.
Mortlach schreef:Hier zou dat zeker wel anders gaan, moet ik zeggen. Wij hebben ook wel te maken met kids van anderen die... anders worden opgevoed dan wij zouden doen. Volgens mij kun je als gastheer/-vrouw daar echt wel wat van zeggen, maar ja, dan moet je dat wel willen. En het kind janken? Dan gaat het toch lekker in haar eentje in de gang/garage/auto zitten bleren? Ik heb gemerkt dat zodra je het 'publiek' wegneemt, het met die driftbuitjes vaak ontzettend meevalt.

Wel jammer dat het je dagen zo kan verzieken. Hopelijk gaat het morgen beter?

Ik ben bang dat ik er morgen weer aan blootgesteld zal worden, of ik moet wegblijven maar dat vind ik nou net weer té. Vandaag heb ik middels grapjes mijn punt proberen te maken omdat ik weet dat het huis anders te klein zou worden en een aantal gasten mogelijk zelfs voor het diner zouden kunnen opstappen. ](*,)

Hoe je zoiets duidelijk kan maken zonder de ouders in de haren te strijken is mijn een raadsel. Maar goed, misschien ben ik wel te ongeduldig en moet je bepaalde kinderen de deuren van je kasten om de zoveel minuten een paar keer keihard laten dicht rammen zodat de gasten allemaal stilvallen en opkijken. :-k

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 22:56

mealybug schreef:Ik heb de hele dag geen hond gezien of gehoord, verplichte dagen als kerst en oud en nieuw en andere dwang-dagen begin ik al lang niet meer aan.
Lekker wat muren geverfd, wat gelezen en natuurlijk op het forum geweest.
Normale mensen zitten allemaal bij hun familie, en die heb ik hier niet, uitnodigingen sla ik al jarenlang af, dus op een gegevenement word je dan niet meer gevraagd.
Eindelijk rust :-)

Zo is dat. :clown:
mealybug schreef:"Wie zijn kinderen liefheeft, kastijdt ze", maar de moderne psychologie heeft besloten dat kinderen te allen tijde gelukkig moeten zijn, dus het disciplineren van de prinsjes en prinsesjes mag niet meer.

Ja, dat is zeker waar maar de moderne vrouw leest wel wat anders dan die oude bijbel. Een huilend kind wil ze kostte wat het kost voorkomen, letterlijk kostte wat het kost. Op het moment is het kind stil als je het een lolly geeft, maar na tien jaar wil het kind wat anders.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 25 dec 2014 23:06

mohamed schreef:

Chaya schreef:En van de weeromstuit maak je een fout in de topictitel. :mrgreen:

Nee hoor, de ergernis gaat met kerstmis gepaard, want dat is nagenoeg de enige keer dat we met de hele familie eten.
Chaya schreef:Probeer nooit de kinderen van een ander op te voeden, noch te corrigeren in het bijzijn van de ouders, boemerang slaat terug.

Als de ouders het zelf niet opvoeden zal iemand die taak vanzelf op zich nemen. Een kind wat tijdens de koude donkere dagen de kamerdeur keer op keer open zet zodat het steenkoud wordt, zal toch een keer vermaand moeten worden.
Chaya schreef:Alles wat het kind doet, doe jij ook, maar dan beter.

Ja dat is zo, ik zet de buitendeur ook nog open zodat het pas echt koud wordt in de woonkamer en ik goed verkouden word. Nee natuurlijk niet! ](*,)
Chaya schreef:Je pakt het bord en zegt: Oom mo en jij gaan dit bord leegeten.
Als prinsesje een kreet slaakt, jij doet het harder en scheller.
Jij doet voor hoe je een deur nog harder dichtslaat.

En dan eens kijken, hoe pa en ma en prinsesje op de erwt er aan toe zijn. :wink:
Mens erger je niet, heb je dat niet in de kast staan? En anders voor een prikkie bij de kringloopwinkel.
Niet ergeren, is slecht voor je rikketik.

Nou zeker is je ergeren niet goed, maar het is evenmin goed voor je hart als een ander jou ergert. Of zal ik je keukenkastjes even de hele middag dicht rammen en je deuren steeds wagenwijd openzetten? :roll:

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 26 dec 2014 10:30

Ik heb zelf geen kinderen, maar heb wel vaak op ze gepast in mijn studententijd.
Gisteren had ik na de kerstdagdienst mijn zusje, zwager en 2 kids (10 en 12 jr) op bezoek.
Voorbeeldige jongetjes die zoet op hun tablet zaten te kijken.
Toen er één - een heel leuk joch - toch vervelend werd, door alsmaar het gesprek over te willen nemen, zei mijn zwager: ga maar even op de gang staan. Na een poosje kwam hij weer in de kamer was alles weer oké.
Wat kan opvoeden toch eenvoudig zijn!

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 dec 2014 10:31

mohamed schreef:Nee hoor, de ergernis gaat met kerstmis gepaard, want dat is nagenoeg de enige keer dat we met de hele familie eten.

Kijk nog eens goed naar de topictitel Mohamed, in je postings schrijf je ergeRnis, maar in de titel niet. 8)
Mijn adviezen waren ook niet bedoeld om serieus te nemen, maar ik vind dat je meer met humor oplost dan met boosheid of ergernis.

En wat betreft de keukenkastjes, dat lukt hier niet, omdat er soft-close scharnieren in gemonteerd zijn. :D
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 dec 2014 10:43

hubert schreef:Voorbeeldige jongetjes die zoet op hun tablet zaten te kijken.

Dat houdt menig kind natuurlijk wel rustig.
Zat laatst aan een ontbijttafel in een Guesthouse van een vriend, waar 2 nederlanders met een kind van 1 aan tafel zaten, het kind kende nog maar 1 woord,,, geen pappa of mamma, maar IPAD...
Was ook nergens anders zoet mee te houden..

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2014 11:39

hubert schreef:Na een poosje kwam hij weer in de kamer was alles weer oké.
Wat kan opvoeden toch eenvoudig zijn!

Zo is dat!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2014 11:41

mohamed schreef:Nee hoor, de ergernis gaat met kerstmis gepaard, want dat is nagenoeg de enige keer dat we met de hele familie eten.

Chaya schreef:Kijk nog eens goed naar de topictitel Mohamed, in je postings schrijf je ergeRnis, maar in de titel niet. 8)
Nu zie ik het. ;)
Chaya schreef:Mijn adviezen waren ook niet bedoeld om serieus te nemen, maar ik vind dat je meer met humor oplost dan met boosheid of ergernis.

En wat betreft de keukenkastjes, dat lukt hier niet, omdat er soft-close scharnieren in gemonteerd zijn. :D

Zeker lost boosheid weinig op, maar als er niet ingegrepen wordt door de ouders als je twintig keer de deur moet dichtdoen omdat het prinsesje die steeds weer openzet is het over met mijn geduld.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 dec 2014 11:44

hubert schreef:Voorbeeldige jongetjes die zoet op hun tablet zaten te kijken.

mealybug schreef:Dat houdt menig kind natuurlijk wel rustig.
Zat laatst aan een ontbijttafel in een Guesthouse van een vriend, waar 2 nederlanders met een kind van 1 aan tafel zaten, het kind kende nog maar 1 woord,,, geen pappa of mamma, maar IPAD...
Was ook nergens anders zoet mee te houden..

Ja het kind van mijn zus wordt ook met de tv opgevoed, ze mag de hele dag baby tv kijken en als er gasten zijn wordt dat ding absoluut niet uitgezet. Ik heb er nu al zin in. ](*,)

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 dec 2014 11:51

mohamed schreef:Zeker lost boosheid weinig op, maar als er niet ingegrepen wordt door de ouders als je twintig keer de deur moet dichtdoen omdat het prinsesje die steeds weer openzet is het over met mijn geduld.

Ge klinkt als de bekende dichter: "Kinderen zijn hinderen", zei vader Cats, maar hij vergat dat hij er
zelf ook een geweest was. :D
Maar kun je dan niet met die ouders praten?
Laatst gewijzigd door Chaya op 26 dec 2014 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “[Religie] - Open forum”