xsidd schreef:Hoi,
Van de week, werd ik ineens bij iets bepaald. Het staat in de Bijbel, maar ik hoor er vrijwel nooit iets over. Het gaat om het feit, dat Jezus zegt, dat Hij drie dagen en nachten in het hart van de aarde zou zijn. En later in Petrus word er gezegd, dat Jezus gepredikt heeft aan hen, die van voor de zondvloed waren. En die gevangen waren in de gevangenis.
Hieronder de twee teksten in lijn met elkaar.
Mattheüs 12 vers 40 (HS)
40 Want zoals Jona drie dagen en drie nachten in de buik van de grote vis was, zo zal de Zoon des mensen drie dagen en drie nachten in het hart van de aarde zijn.
1 Petrus 3 vers 19, en 20 (HS)
19 door Wie Hij ook, toen Hij heenging, aan de geesten in de gevangenis gepredikt heeft,
20 namelijk aan hen die voorheen ongehoorzaam waren, toen God in Zijn geduld nog eenmaal wachtte in de dagen van Noach, terwijl de ark gebouwd werd, waarin weinige – dat is acht – mensen behouden werden door het water heen.
Wat ik weet, is dat de hel, in het hart van de aarde is. Er staat dat Jezus aan die gevangenen , gepredikt heeft. Zijn er dan mensen door Jezus uit de hel bevrijd? Ik heb er nooit zo over nagedacht, maar nogmaals, het trof me van de week.
Openbaring 1 vers 18 (HS)
18 en de Levende, en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels van het rijk van de dood en van de dood zelf.
Hoe word hierover gedacht door jullie? Of zijn er mensen, die dit anders zien, om er een andere invulling aan geven?
Groet.
Ik denk dat je te diep graaft.
Jona zat 3 dagen in een holte in een vis.
De Heere Jezus lag 3 dagen in een spelonk, een holte in de aarde dus.
En voordat de Heere Jezus op aarde kwam, was Hij ook gewoon God in de gedaante van de Geest.
En in die gedaante heeft Hij de mensen in de tijd van Noach gewaarschuwd (via Noach)
Sinds de zondeval, zat de mensheid gevangen in de gevangenis van de duvel en die gevangenis is opgeheven, doordat de Heere Jezus de duvel verslagen heeft.