Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 06 okt 2014 04:59

meribel schreef:Gefeliciteerd met je baan Evelien!! Leuk!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 06 okt 2014 13:29

Fijne werkdag morgen, Evelien!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2014 14:07

Iemand nog tips voor het zindelijk maken van een jongetje dat er nog geen zin in heeft. Bij de ouste twee ging het gewoon spelerderwijs, maar hij vindt het allemaal wel best zo. Het is niet dat hij er niet mee bezig is, want hij verstopt zich om zijn grote boodschap te doen. Vervolgens meldt hij wel dat zijn luier volzit en vertelt vol trots dat hij het de volgende keer op de wc zal doen. Alleen daar blijft het bij.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2014 14:21

Gefeliciteerd Evelien!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 okt 2014 14:58

Ajl, is hij alleen 'bang' voor de grote boodschap? Of wil hij ook geen plasje op het potje/wc doen?
Hier doet V namelijk de grote boodschap ook vaak nog in haar luier, een enkele keer op de wc.
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 okt 2014 16:32

Hier doet Manoël het poepen ook nog in de luier! hij durft dat absoluut nog niet op de wc.. Wat ik wel gemerkt heb bij zindelijk worden, het heeft weinig zin als ze er zelf nog niet aan toe zijn..

Nou bij Milan is nu eindelijk duidelijk wat hij heeft... De arts heeft net gebeld.. Het lastige is dat ze niet goed Nederlands praat, dus slecht te volgen.. Maar goed.. wat ik wel weet is het volgende :
Milan heeft jejunum divertikel .. Een uitstulping van zijn dunne darm, die soms tot aan zijn borstkas komt.. hierdoor moet hij overgeven, waarna het weer beter voelt...
Hij wordt nu doorverwezen naar de ..... chirurg in het UMCG .. Daar maken ze of een ...... of hij moet geopereerd worden, maar dat moeten ze daar beslissen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 okt 2014 18:32

ajl schreef:Iemand nog tips voor het zindelijk maken van een jongetje dat er nog geen zin in heeft. Bij de ouste twee ging het gewoon spelerderwijs, maar hij vindt het allemaal wel best zo. Het is niet dat hij er niet mee bezig is, want hij verstopt zich om zijn grote boodschap te doen. Vervolgens meldt hij wel dat zijn luier volzit en vertelt vol trots dat hij het de volgende keer op de wc zal doen. Alleen daar blijft het bij.

Herkenbaar hier ook 1. Op het KDV zijn z'n luiers droog, en thuis heel soms.
k Zet hem dan wel regelmatig op toilet en hij plast dan ook wel, maar zelf aan geven doet hij dan ook niet of eigenlijk heel weinig/zelden. Terwijl hij voor de vakantie heel vaak naar toilet ging enzo. Maar na de vakantie, buisjes ging het helemaal mis.

@meiden, bedankt. Ik heb er wel heel veel zin in, ook wel weer spannend.

@Ajl, hoe gaat het met jou zelf?

@TJ, wel fijn dat er nu wat duidelijkheid is, is het een kleine ingreep? Hopelijk is hij er dan vanaf. Jullie zijn al best wel een tijd aan het tobben geweest met hem. (iets van 1,5 jaar?).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 okt 2014 18:44

We zijn inderdaad allang aan het tobben.. wat het allemaal precies inhoud verder weet ik niet.. de arts komt oorspronkelijk niet uit Nederland en is moeilijk te volgen als ze praat.. Als ik dan na 2 keer vragen het nog niet goed kan verstaan, heb ik zoiets van: laat maar, ik hoor het in Groningen wel.. 8-[

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 okt 2014 18:59

mijn man had als kind meckels divertikel, dat is ook een uitstulping van de dunne darm. Hij is daar aan geopereerd omdat hij daar heel ziek van was, ze dachten toen dat hij leukemie had maar dat was het gelukkig niet.
Hopelijk kan hij snel geholpen worden TJ, wat ze ook gaan doen er aan!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 okt 2014 19:52

fijn dat het een naam heeft! soms heb je anders het idee dat je klaagt omt e klagen maar je ziet zelf duidelijk dat er wat is met je kind.

Hier na lang volhouden eindelijk dat de kinderarts vandaag aangaf dat er duidelijke geluiden zijn rondom een 'nieuwe' allergie. Dus m zijn melkallergie lijkt niet op een echte allergie, die geeft direct een reactie wat bij m niet zo is, die komen pas als hij langdurig melk krijgt, of in 1 keer een grote hoeveelheid. Die reactie komt pas ook dmv diarree. Ze ging overleggen en we worden zo snel mogelijk terug gebeld of we evt als 'proefkonijn' mee mogen doen in dit verdere onderzoek. Eindelijk stopte ze moet het pushen dat we hem maar melk moeten blijven geven... en ze adviseerde ons met klem om hem geen melk te geven!
In die periode dat hij geen melk heeft gehad is hij gegroeid! wel meer in de lengte dan gewicht.. maar dat was op dit moment geen probleem.

Maar die artsen die slecht nederlands spreken.. verschikkelijk. Had zelf met een gyn te maken die vlaamse was.. man man.. er was geen touw aan vast te knopen.

En kwa zindelijkheid. Is hij al vier? hier was het altijd drama, maar opeens viel het kwartje in de zomervakantie.... duurde wel een poos, veel poeponderbroek en broekwassen verder...... en t was vaak erg dunnig.. dus.... jak jak jak! daarna nooooit meer een ongelukje. Overigens was hij snachts eerder droog dan overdag.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 06 okt 2014 20:10

Ja, ik ben blij dat ze er nu achter zijn.. Ben blij dat ze het nu eindelijk serieus genomen hebben.. het is inderdaad superlastig als iemand (vooral een arts) niet goed Nederlands praat. Ik vind dat je als het om medische dingen gaat, je er goed over moet kunnen praten en daarin word ik nu wel belemmerd. Maar goed, ik vraag wel verder in Groningen

Bij Matteo blijven ze erbij dat hij geen lactose-intolerantie enzo heeft, terwijl hij slecht reageert op melk en dingen met melk erin.. Maar ze gaan er een beetje aan voorbij vind ik.. Ook snappen ze niet waarom hij in zijn broek gaat plassen, wanneer hij melk krijgt. Ik krijg daarbij het gevoel dat ze dat niet serieus nemen. Dus met hem lopen we een beetje vast!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 06 okt 2014 20:37

Hier een uber-moe meisje. Lag om 6uur alweer op bed. Vandaag is ze 1 geworden! Wat een dag! Helemaal beduusd van de ballonnen en slingers. Vanmorgen tante en neefje op bezoek gehad. Gezellig, maar wat moet ik met die ingepakte voorwerpen?! Papier scheuren? Hoe moet dat? Vanavond leek ze het een beetje door te hebben. Papa had nog een kadootje mee en zo had ze nog iets uit te pakken. Ik ben benieuwd of ze het zaterdag nog weet als de opa's en oma's komen... Vanmiddag de buurvrouw en buurjongetje op visite gehad. Dat was iets vermoeiender... Buurjongetje werd erg huilerig en dat deed geen goed bij onze kleine meid. Al had ze zoals gewoonlijk haar middagslaapje gehad, rond half 5 zat ze al te gapen... Iets na 6uur lag ze op bed. Nog geen vijf minuten later sliep ze al.
Szent az Úr

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 07 okt 2014 08:39

Gefeliciteerd met je meisje, Jacootje! Altijd speciaal zo'n eerste verjaardag.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 okt 2014 09:37

TJ Fijn dat jullie eindelijk weten wat het is! Hopelijk krijg je duidelijkere info in het ziekenhuis.

jaccootje85 Gefeliciteerd met je dochter! Is ze een beetje uitgeslapen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 okt 2014 09:38

gefeliciteerd jaccootje85

Terug naar “Archief”