Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 08 sep 2014 13:06

Snik, Frederiek is enorm allergisch voor haar oorbellen zeer waarschijnlijk.
Ze kreeg hele wonden achter haar oren, eerst dachten we smetplekken, maar poeder hielp niet, het werd steeds erger, later ook haar andere oor.
Toen zei iemand op een verjaardag: ze kan wel allergisch zijn.
Ik dacht dat dat niet kon, het zijn zweerknopjes, maar ik las op internet dat het toch kan. Dus eruit gehaald, en nu is het bijna helemaal over.

Mijn man vindt het zo sneu, want ze was er zo blij mee, dus op zijn advies nu maar op zoek naar echt gouden knopjes, tenminste, een gouden stekertje en een gekleurd knopje, want ik vind gouden knopjes echt niet mooi bij zo'n klein meisje. Voor goed schijnt zo goed als niemand allergisch te zijn, hopelijk werkt het.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor schelpje3 » 08 sep 2014 13:18

MissF schreef:Snik, Frederiek is enorm allergisch voor haar oorbellen zeer waarschijnlijk.
Ze kreeg hele wonden achter haar oren, eerst dachten we smetplekken, maar poeder hielp niet, het werd steeds erger, later ook haar andere oor.
Toen zei iemand op een verjaardag: ze kan wel allergisch zijn.
Ik dacht dat dat niet kon, het zijn zweerknopjes, maar ik las op internet dat het toch kan. Dus eruit gehaald, en nu is het bijna helemaal over.

Mijn man vindt het zo sneu, want ze was er zo blij mee, dus op zijn advies nu maar op zoek naar echt gouden knopjes, tenminste, een gouden stekertje en een gekleurd knopje, want ik vind gouden knopjes echt niet mooi bij zo'n klein meisje. Voor goed schijnt zo goed als niemand allergisch te zijn, hopelijk werkt het.

Ik had het ook. De knopjes die ze erin schieten, zouden van chirurgisch staal gemaakt zijn, werd mij destijds verteld. Het werd één drama.
Ik kan alleen gouden stekertjes verdragen en dan ook niet langer dan een dag of zo.
Ik hoef ze er echt snachts niet in te laten zitten.
Ik draag nu nauwelijks nog oorbelletjes.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 08 sep 2014 16:02

Wat vervelend MissF! Ik heb ook weleens zweertjes en korstjes gehad, maar met die druppels (geen idee hoe dat heette), werd het wel minder.
Je zou nog eens kunnen proberen om ze nog een keer in te doen, als het geheeld is? Zodra je wat ziet eruit halen natuurlijk, maar bij mij scheelde dat nog wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 08 sep 2014 20:49

Het lastige was dat het eerst niet om het gaatje zelf zat, bij haar ene oor echt alleen erachter en eronder. Andere oor later wel rond het gaatje. Maar eruit halen heeft wel snel geholpen.
Ik zal eens vragen of er gouden stekertjes bestaan met gekleurde knopjes. Ze wil wel erg graag roze, haha, geen idee of het bestaat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2014 21:48

Bij ons meisje irriteerden de oorbelletjes ook steeds. Als we het elke dag schoonmaakten met alcohol ging het redelijk, maar het bleef steeds terugkomen. Zij had zilveren oorbelletjes. Haar oorlelletje scheurde ook uit. Toen was het gelijk klaar. Ze vond het wel erg jammer, maar dat gezeur met zere oren was ze ook wel zat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor schelpje3 » 09 sep 2014 09:28

MissF schreef:Het lastige was dat het eerst niet om het gaatje zelf zat, bij haar ene oor echt alleen erachter en eronder. Andere oor later wel rond het gaatje. Maar eruit halen heeft wel snel geholpen.
Ik zal eens vragen of er gouden stekertjes bestaan met gekleurde knopjes. Ze wil wel erg graag roze, haha, geen idee of het bestaat :D

Ik heb hier een adresje voor je, die garanderen dat ze nikkelvrij zijn, dus geen allergische reacties kunnen veroorzaken.
Zitten wel schattige bij hoor. :D
http://www.mijnsieradenshop.nl/oorsteker

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor vpk » 09 sep 2014 09:33

Wat jammer missf..
Ik zou denk ik even teruggaan naar de juwelier die ze erin geschoten heeft en daar om advies vragen
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor bakvis » 09 sep 2014 09:40

Even een vraagje; hier een gup van anderhalf die steeds de gordel van zijn autostoeltje losmaakt...
levensgevaarlijk natuurlijk! iemand tips? Iets er overheen doen vind ik eng omdat hij in een noodgeval wel snel los moet kunnen natuurlijk...
t is de vijfde maar zo'n ondernemend ventje hebben we nog niet eerder gehad :-k

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 09 sep 2014 09:52

Hier idem dito. Maar wij reizen dan niet veel/vaak met de auto. Als we kunnen stoppen, stoppen we en doen de gordel weer om. Rustig blijven en uitleggen, en soms wel heel erg vaak. Het heeft bij ons eventjes geduurd maar hij doe het nu alleen nog maar als hij niet met de auto mee wil. En afleiden helpt bij ons ook heel goed. Het is even je hand op de gordel houden en dan proberen af te leiden.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 09 sep 2014 10:57

Hier is de gordel ook een probleem, ze maakt 'em niet los, maar wurmt wel steeds d'r armen er onder uit, zodat ze alleen nog maar om d'r middel de gordel heeft.
Terugdoen hielp niet, afleiden niet, boos worden niet (dat helpt trouwens nooit... :mrgreen: )
Tegenwoordig doe ik de muziek uit, dat vindt ze echt niet leuk, en die gaat pas weer aan als ze d'r armen terug gedaan heeft. Dat lukt nog niet altijd zelf, dus dan moet ik er even voor stoppen, maar we lijken de goede kant op te gaan. Maar goed, jullie hebben er waarschijnlijk meer in de auto, dus ik weet niet of dat in jullie geval ook een optie is...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 09 sep 2014 11:01

@ autogordel Onze J deed het ook heel vaak. Ik heb regelmatig halve autoritten achterstevoren in de auto gezeten om hem weer vast te maken. Ook erg gevaarlijk. Inmiddels (bijna 3) begrijpt hij dat het niet mag.

@ gaatjes in oren Mijn nichtje kon nooit tegen oorbellen en zij heeft het regelmatig geprobeerd ( al vanaf klein meisje af) Ook gouden oorbellen werkten niet. En ik ken ook meerdere volwassenen die allergisch bleven voor oorbellen.
Ik heb het jaren in lichte mate gehad, heel vaak gaatjes ontstoken en met alcohol aan de slag. Inmiddels de laatste 10-15 jaar niet meer, maar ik heb ook al wel 25 jaar oorbellen.

@ gezondheid. Bedankt voor het meeleven via forum of pb! Inmiddels ben ik weer bijna een week thuis, maar moet het nog echt rustig aan doen. Ik had in het ziekenhuis 5 dagen strikte bedrust en streng vloeibaar, dus dat hakt er ook wel in.
De kinderen zijn dolblij dat ik weer thuis ben, de oudste 3 hadden mij erg gemist. Alleen O was mij helemaal vergeten. Daar schrok ik toch wel van. Ik had gehoopt/gedacht dat het wat langer zou duren voordat ik uit zijn systeem verdwenen zou zijn. Inmiddels gaat het wel weer, maar hij is nog niet dolenthousiast als hij mij ziet. Nu is het nadeel ook wel dat ik hem weinig kan verzorgen, omdat ik niet mag/kan tillen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 09 sep 2014 14:20

Fijn dat je weer thuis bent ajl, bizar he, hoe snel kleine kinderen je 'vergeten' zijn. Dat vond ik wel eens confronterend toen ze onder de 3 waren, als 1 van ons iets zou overkomen zouden ze ons niet meer herinneren...
Sterkte met opknappen!

Gordels gebeurt hier ook, vaak heb ik het niet door, ze zit nl achter mij, als ik het wel zie word ik boos, en dat helpt :D Scheelt dat ik zelden of nooit boos wordt, dus als het dan wel gebeurt, dan weet ze dat ik het meen ;)

Oorbellen, net naar de juwelier geweest, prachtige gouden knopjes, met een wit glinstersteentjes erin, ik mocht het proberen van hem, maar hij vermoedde al dat ze toch dichtgegroeid waren, en idd, dat is ook zo. Dat gebeurt al in 1 nacht zei hij. En opnieuw prikken deed hij nog niet, omdat het ene oor nog ontstoken is. En ze wil dat zelf echt niet meer.
Dus helaas, einde verhaal oorbellen ;) Als ze ooit weer eens wil weten we nu tenminste wel dat ze maar meteen gouden erin moeten doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor meribel » 09 sep 2014 15:06

Beterschap verder ajl!

Echt vergeten zal toch niet, toen hij je zag herkende hij je vast wel,
Maar doorgaans gaan ze dan expres op standje 'ik negeer mijn moeder als straf omdat ze weg is geweest' totdat het weggaan vergeten is
Althans zo werkte het bij die van mij.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Stip » 09 sep 2014 15:06

Fijn dat je weer thuis bent, ajl. Naar dat O je 'vergeten' was, gaat snel bij die kleintjes he. Sterkte met rustig aan doen.

Jammer van de oorbellen, snapt F het wel dat het niet kan?

Met N vorige week voor het laatst naar het Cb geweest, geen kik bij de prik, echt stoer! Wel een doorverwijzing naar de oogarts, ze ziet te weinig met beide ogen en ze kijkt met 1 oog scheel. Kan over 3 weken pas terecht.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor ajl » 09 sep 2014 15:14

Of het vergeten is of boosheid, zal wel in het midden liggen. Hij wilde in ieder geval niets van mij weten. Het duurde 2 dagen voordat hij weer aan mijn knie ging staan. Vandaag zal hij voor het eerst in 7 weken zijn juf weer van het kdv en hij reageerde blijer toen hij haar zag dan dat hij reageerde toen hij mij zag.
Het deed wel een beetje pijn, 9 mnd gedragen, 8 mnd zelf gevoed. Tijdens de vakantie, vlak voordat ik opgenomen was, heb ik hem continue gedragen en ook 's nachts vaak bij mij gehad en dan 6 dagen niet zien en dan niets van je willen weten. Aan de andere kant had hij natuurlijk ook geen flauw idee wat er aan de hand was.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten