Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2014 13:52

Saskia schreef:En nog meer: http://www.kindengezin.be/img/literatuu ... raling.pdf

Of is dat nou te ver gezocht?

Vind ik niet Saskia.
Het veelvuldig gebruik van een mobieltje door jonge kinderen, werd jaren geleden al ontraden.
Evenals een dreumes of peuter met een I pad laten spelen.
Mijn middelste zus heeft meegedaan naar een borstkankeronderzoek, waarbij gekeken werd of de magnetron mogelijk invloed zou hebben.
Er werd al wel verteld om tijdens het draaien van de schijf er niet vóór te blijven staan.
Ik weet het ook niet, in hoeverre dit nu onzin is, of tikje overdreven.
Maar wij hadden vroeger allemaal een asbestplaatje op het gasfornuis liggen, we weten inmiddels de uitkomst daarvan. :?

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Memmem » 02 sep 2014 19:19

Saskia schreef:
Wie van jullie heeft ervaring met draadloze routers op de kinderslaapkamer? R ligt nog steeds bij mij op de kamer, maar ik wil ze binnenkort toch wel graag naar een eigen kamer doen. Het punt is alleen dat op die kamer m'n modem en router staan, zou dat kwaad kunnen? Ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, maar je hoort toch ook wel dat wifi uiteindelijk kwaad kan...

Ik zou het liever niet hebben, ken je niet iemand die ze voor je willen verplaatsen? Hier gaat de wifi 's nachts uit, om de straling. Eerst stond die zelfs op de vliering van ons kantoor (60 m verderop) maar hadden niet zo'n goed bereik. Nu dus in huis en niet in de keuken/kamer/slaapkamer.

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jess » 02 sep 2014 19:46

johannes1 schreef:Onze zoon is over het algemeen zindelijk. Af en toe nog wel wat natte onderbroeken, maar dit is echt minimaal.

Nu hebben we al enkele maandagen dat hij naar gastgezin gaat en dat hij in zijn broek plast en afgelopen maandag zelfs drukte. Komt het vaker voor dat ze een terugval hebben? Zouden jullie dan weer een luier aan doen? Of valt hij dan helemaal terug, omdat het met luier makkelijker is?


Geeft hij altijd zelf aan dat hij naar de wc moet of doen jullie hem op bepaalde tijden naar de wc? En gaat dat in het gastgezin anders? Vind hij de wc daar eng? Je zou het es aan hem kunnen vragen hoe het komt dat hij daar in zijn broek doet en thuis niet. Er kan best een reden voor zijn, een spin in het hoekje van het plafond bij het toiletbezoek, die hij erg eng vond bijv.




Tjoh, die straling, nou dan ben ik vast binnenkort uit het land der levenden want op onze slaapkamer staat de router. :roll:

En mijn kinderen krijgen medicatie ivm adhd, en kleurstoffen en suiker en E nummers

De kraamverzorgster zat te roken toen ik werd geboren ook heel schadelijk #-o

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2014 20:57

Saskia schreef:
Of is dat nou te ver gezocht?


Op zich niet ver gezocht. Vind het al heel goed dat je daar over na denkt. Stralingen hebben we overal, om nu daar niks mee te doen is natuurlijk heel erg persoonlijk. Zelf merk ik wel of er veel stralingen in de omgeving zijn. Zo ook mijn mobiele telefoon, die gebruik ik echter alleen in noodgevallen (heb hem zelfs niet meer naar m'n werk).

Maar het is met alles zo, het is heel erg persoonlijk. Het interesseert je of het interesseert je niet.

Verder zou je bijv. het modem aan kunnen doen als je bijv. wilt internetten.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 sep 2014 22:20

Haha jess!! Mooi gezegd....


Tav zindelijkheid... hoe oud issie?? Hjer nu ook foutjea bij dd jongste. Vermoeidbeid.. terugslag tav allergie etc lijkt hier parten te spelen.

Tav routers en wifi.. geloof nooit datbstraling gezond is....maar ja wat moet je zonder.

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor johannes1 » 03 sep 2014 10:59

Geeft hij altijd zelf aan dat hij naar de wc moet of doen jullie hem op bepaalde tijden naar de wc? En gaat dat in het gastgezin anders? Vind hij de wc daar eng? Je zou het es aan hem kunnen vragen hoe het komt dat hij daar in zijn broek doet en thuis niet. Er kan best een reden voor zijn, een spin in het hoekje van het plafond bij het toiletbezoek, die hij erg eng vond bijv.

@Jess:
We doen hem zelf op bepaalde tijden wel naar de wc, bijv als hij naar bed gaat of 's ochtends eruit komt. Voor de rest geeft hij zelf aan wanneer hij moet. In het begin ging dat bij het gastgezin ook zo, maar de laatste 3, 4 maandagen gaat het mis.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 03 sep 2014 11:28

Hebben wij ook gehad, ik laat het even rusten. We hebben nog ruim een jaar voor hij naar school gaat.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 03 sep 2014 12:27

Hier gaat het heel soms ook opeens een dagje mis, dan verbruikt ze soms opeens 3 broeken per dag. Maar meestal gaat het prima.
's nachts overigens ook. Ik was 2 nachten haar luier vergeten en besefte toen dat ze al best een hele poos droge luiers had 's morgens, en tot nu toe is alles elke ochtend droog. Heerlijk hoor, van de luiers af. Nog even van genieten voor ukkie3 er is ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 03 sep 2014 13:21

Hier tot nu toe nooit een terug val gehad met zindelijkheid het kan nog maar Nina is nu sinds begin december 2013 zindelijk het kan nog maar verwacht het niet.

Nina heeft weer iets nieuws 's morgens als ze uit bed komt kleed ze zich helemaal aan en komt dan pas naar ons toe... Vannacht om 03.15 hoor ik ineens naast mij Mama wil je mijn rits dichtdoen... Stond ze aangekleed en wel naast ons bed :lol: :lol:
Ze mocht vandaag haar lievelingsjurk aan had ik gisteren beloofd en netjes klaar gelegd. Dit was alleen iets te vroeg en was zo zielig ze was zo verdrietig dat hij weer uit moest :(

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 03 sep 2014 13:56

wahahahaha lekkere timing :lol: :wink:

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 03 sep 2014 14:03

Geweldig, maar niet om 3 uur 's nachts nee ;)
Wat hier wel helpt is een digitale wekker. Dan kan ze zien dat er een 7 op staat, dan mag ze eruit. Dat is dus het enige getal dat ze kent, haha. Maar het werkt prima. Al is zij meestal niet als eerste wakker, Jurian maakt haar vaak wakker als het 7 uur is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Haai » 03 sep 2014 15:29

Oh handig he, van die moeders die 's avonds al de kleding klaarleggen. Hier had Sylke pas 's avonds maar alvast haar kleren voor de volgende dag aangetrokken, dan was ze lekker snel klaar als ze uit bed kwam ;)
Wij hebben voor Sylke een nachtlampje op een tijdklok. Als het lampje brandt weet ze dat ze uit bed mag. Werkt hier prima.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 03 sep 2014 16:13

Haha moest er ook echt wel om lachen :lol:

Nina komt 's nachts geregeld wel ff buurten of voor een glas water of omdat ze onweer hoort of de wind (je moet wat verzinnen haha) dan ligt ze even 5 min bij ons en dan leggen we ze weer terug vinden wij geen probleem.
Of ze roept dat haar dekbed los is (moet altijd strak ingestopt zitten)

Voor de rest komt ze 's morgens meestal rond 07.00 dan gaat mijn man zijn wekker en gaat ze er mee uit om te eten... ik kom er eigenlijk altijd pas uit als mijn man weg gaat 08.00 :oops:

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 03 sep 2014 17:40

Geweldig lieffie :)
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 04 sep 2014 09:03

Onze zoon komt ook 's nachts ook soms zijn bed uit en gaat dan tussen ons in liggen, ik vindt dat echt heerlijk zo'n manneke naast me te slapen. Mijn man vind dat iets minder prettig ;-).
Zolang hij lekker rustig lig te slapen vind ik helemaal prima en soms pakt hij mijn arm en legt die dan om hem heen.

@Zindelijkheid, sinds gisteren weer eens geprobeerd en hij gaat gewoon weer lekker naar toilet toe. Het was na de vakantie weer helemaal over, dus even laten liggen en nu weer opgepakt.

En het praten word nu ook steeds meer en nu hij dat doet kan hij zich veel beter uiten ook naar andere kindjes toe. Zo fijn, voor hem maar ook voor ons.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 39 gasten