Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Jannoek » 31 aug 2014 10:27

Sterretje schreef:Jannoek: In R even bij S voor schoenen kijken. Neem je een aantal paren mee naar je ouders en pas je ze daar aan. (neem even schoentje en een binnenzooltje mee voort kijken)


Daar ben ik dus samen met 'm geweest, en dat was niet echt een succes. Dat meenemen en thuis passen kan alleen nog in R volgens mij. Soms best ideaal ;-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2014 07:39

@Ajl, hoe gaat het met je?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 01 sep 2014 10:13

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!

Vandaag is school weer begonnen. Wat een andere indruk dan zijn oude school. Alle ouders kennen elkaar, en praten met elkaar, er werd meteen gezien dat ik 'nieuw' was, ook door de juf, die kwam meteen naar hem toe om zich voor te stellen, andere ouders spreken je meteen aan.
Koffie en thee op het schoolplein voor alle ouders, de directrice heet iedereen welkom, pff, wat een verschil! Voelt helemaal goed.

Hij was wel erg gespannen, gister al, maar hij had er wel erg veel zin in.
Ook wel lekker om weer ritme in onze dagen te krijgen, hij blijft nu 3 dagen in de week over, wel wennen voor mij :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor schelpje3 » 01 sep 2014 10:43

Boerin schreef:Zo blij dat ik jongens heb. Moet er niet aan denken al die poppenjurkjes die je ook nog moet gaan strijken.

Dat wordt dan later wel 3 schoondochters, waarschijnlijk. :mrgreen: 8-[

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor bakvis » 01 sep 2014 20:11

Heerlijk alles weer naar school!
Ben die vakantie eigenlijk na 5 weken altijd wel zat :oops:
Oudste vandaag boeken en rooster gehaald voor de eerste van het voortgezet onderwijs. Ijverig zitten kaften net...Niet echt m'n hobby :wink:
Rest van de week introductie week en vanaf vrijdag echt les. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat, ook met huiswerk enzo...
Ze vinden het toch allemaal altijd weer spannend he, die eerste dag na de grote vakantie?! Nieuwe juf...nieuwe buurman of vrouw in de klas, maar na een dagje zitten ze er vaak weer helemaal in! En ik ook! Lekker weer in het ritme...behalve het vroege opstaan dus....ze sliepen de afgelopen weken vaak tot 9 uur nu zitten ze om die tijd al op school! ff wennen weer, bij jullie ook?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 02 sep 2014 07:44

School het lijkt zo ver weg... Maar gisteren kregen we een mailtje dat Nina eind april 4 dagdelen naar school mag vind het zo apart de tijd vliegt gewoon...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 02 sep 2014 08:16

@bakvis, hier sliepen ze in de vakantie elke dag uit tot half 8/8 uur, gisterochtend moest ik ze om 7 uur echt wakker maken, en waren ze nog doodmoe.
Maar vanmorgen hoorde ik om kwart voor 7 al gestommel, en klokslag 7 stonden ze naast ons bed (ze mogen er pas uit als de 7 op de wekker staat). Dus het ritme zijn ze zo aan gewend :mrgreen:

@liefie, het gaat idd snel he, ik vermoed dat Frederiek pas na de zomervakantie naar school mag, dat klinkt gelukkig nog lekker ver weg ;)

School is enorm goed gegaan gister. Hij was gewoon echt weer de oude Jurian, goed in zijn vel, vrolijk, vertelde honderduit over school. Zo kende ik hem in groep 0 ook, en dat is over gegaan toen hij doorstroomde naar groep 1, naar een klas die gewoon echt niet fijn was.
Hij had ontzettend veel zin om vanmorgen weer te gaan.
Frederiek is nu voor het eerst op de peuterspeelzaal. Ik ben express een poosje gebleven, en toen vond ze het prima dat ik ging. HAd ik totaal niet verwacht, ze hangt erg aan mij, en huilt eigenlijk altijd als ik wegga, waar ik haar ook achterlaat, of het nu bij mijn man is, of op de creche van de kerk. Het is altijd maar heel even, natuurlijk, ze is een beetje een drama-queen ;) maar ik zag er toch wel een beetje tegenop dat ze een hoop drama zou maken nu, maar gelukkig niks aan de hand. De juffen waren ook wel schatten, dus ook dat komt wel goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 02 sep 2014 08:22

Niet alleen de kinderen moeten erg wennen aan de wekker, ik ook! 's Avonds toch maar iets eerder naar bed...gaap...
Ik moet ook erg wennen aan het stille huis. Ik geloof dat ik niet eerder zo'n moeite had met omschakelen na de vakantie.

Iemand nog tips voor lastig inslapen? Onze dochter is sinds twee weken gestopt met duimen maar nu komt ze lastig in slaap. Misschien lost het vanzelf op, maar ze heeft er zelf echt last van.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor liefie » 02 sep 2014 08:30

MissF Wat fijn dat het zo goed ging gisteren met Jurian! En stoer van Frederiek dat komt wel goed dan...
Ik had ook een kleine hoop dat Nina na de zomervakantie zou beginnen konden we nog een keer buiten het seizoen op vakantie :lol: Maar goed dat is niet anders hoor ze heeft er nu al super zin in haha ze zegt elke keer je hoeft mij niet te brengen ik ga zelf wel op mijn fiets :D

Cornelia77 Knap dat ze gestopt is met duimen! Heeft het veel moeite gekost? hoe oud is je dochter?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor cornelia77 » 02 sep 2014 09:28

Ze is zeven. Op zich was het best snel voor elkaar. Ze wilde zelf graag stoppen, nadat een logeetje met een beugel haar bang maakte voor een beugel. Een paar nachtjes met byte-x op haar duim en het was klaar.
Ze duimde niet heel veel, vooral in bed. En soms als ze moe of verdrietig was.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 02 sep 2014 13:02

Lekker ja, de kinderen weer naar school!
R zou eigenlijk deze week ook weer naar de creche gaan, maar zowel gisteren als vandaag wordt de telefoon daar niet opgenomen, dus ik ga er maar van uit dat ze deze week nog thuis is...

Wie van jullie heeft ervaring met draadloze routers op de kinderslaapkamer? R ligt nog steeds bij mij op de kamer, maar ik wil ze binnenkort toch wel graag naar een eigen kamer doen. Het punt is alleen dat op die kamer m'n modem en router staan, zou dat kwaad kunnen? Ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, maar je hoort toch ook wel dat wifi uiteindelijk kwaad kan...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor MissF » 02 sep 2014 13:24

Nooit van gehoord saskia, wij gaan straks ook, met baby, op de kamer slapen waar de modem staat. Maar als wifi in een slaapkamer niet goed is, dan is het nergens goed, want die straling is toch overal in huis? Of zeg ik nu iets heel doms? :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3134
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor johannes1 » 02 sep 2014 13:32

Onze zoon is over het algemeen zindelijk. Af en toe nog wel wat natte onderbroeken, maar dit is echt minimaal.

Nu hebben we al enkele maandagen dat hij naar gastgezin gaat en dat hij in zijn broek plast en afgelopen maandag zelfs drukte. Komt het vaker voor dat ze een terugval hebben? Zouden jullie dan weer een luier aan doen? Of valt hij dan helemaal terug, omdat het met luier makkelijker is?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor schelpje3 » 02 sep 2014 13:40

Saskia schreef:
Wie van jullie heeft ervaring met draadloze routers op de kinderslaapkamer? R ligt nog steeds bij mij op de kamer, maar ik wil ze binnenkort toch wel graag naar een eigen kamer doen. Het punt is alleen dat op die kamer m'n modem en router staan, zou dat kwaad kunnen? Ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, maar je hoort toch ook wel dat wifi uiteindelijk kwaad kan...

Je leest in toenemende mate over mensen met allerlei vage klachten, die dan uiteindelijk last blijken te hebben van electrosmog.

We krijgen steeds meer straling in huis, magnetron, apparaten met afstandsbediening, mobieltjes, wie zegt ons dat dit totaal ongevaarlijk is?

Op onze slaapkamer staat alleen een wekkerradio aan een draadje.

MissF schreef:Nooit van gehoord saskia, wij gaan straks ook, met baby, op de kamer slapen waar de modem staat. Maar als wifi in een slaapkamer niet goed is, dan is het nergens goed, want die straling is toch overal in huis? Of zeg ik nu iets heel doms?

Ik denk ook dat straling door het hele huis zit, je blijkt het ook van de buren te kunnen krijgen.

Hier is een link met veelgestelde vragen:
http://www.elektrosmog.nl/vragen.php

Met een kleine baby zou ik persoonlijk heel erg voorzichtig zijn.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Saskia » 02 sep 2014 13:45

Ja, ik geloof ook wel dat het door het hele huis zit, maar ik dacht, op die kamer ligt ze er dan wel heel dichtbij. Ik kan me herinneren dat er vorig jaar door leerlingen een onderzoekje is gedaan, waarmee ze aangetoond hadden hoe slecht wifi was. Van dat onderzoek werd later wel gezegd dat het niet goed gedaan was, maar het zet me toch aan 't denken. Ik vond ook een site waar het volgende op stond:
De straling van WIFI zenders (draadloze internetverbinding) is gering.
o Schakel ze enkel in indien nodig, anders zoekt de laptop continu verbinding
met het netwerk.
o Plaats het basisstation (access point) niet vlakbij de kamer waar personen
verblijven. Plaats draadloze telefoons niet vlakbij de slaapkamer of speelruimte.

En nog meer: http://www.kindengezin.be/img/literatuu ... raling.pdf

Of is dat nou te ver gezocht?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten