Ten diepste geen zin

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Ten diepste geen zin

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 10:34

MoesTuin schreef:Beste Faramir, voor jou onderstaande link.

https://www.youtube.com/watch?v=Iz4zWzjVkiU

Hartelijk dank. Nog een zoetsappig liedje er tegen aan gooien en de mening van de ander lost als sneeuw voor de zon op.... Ook niet mijn ding, maakt ook totaal geen indruk.

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 31 aug 2014 10:47

Uit je reactie hier blijkt het tegendeel.
Het is ook niet de bedoeling om indruk te maken :D
Zoetsappig is nog altijd beter dan zuur
Wat is ongeveer je kerkelijke achtergrond en reden van het lidmaatschap van jou op dit forum Faramir (ik ken iedereen nog niet zo goed)
Even voor het kunnen plaatsen van je reacties :wink:

De Heere God zal nooit laten varen het werk dat Hij eens is begonnen (in elk mensenkind)

Zoete Naam

https://www.youtube.com/watch?v=xo_qJd52QzE

1. O, zoete naam met uw verborgen schatten
Gij zijt voor mij een goddelijk geschenk,
O naam, o naam, wie kan uw liefde vatten?
Mijn hart springt op, wanneer ik aan U denk.

Mijn hart is blij wanneer ik zing van Jezus,
Zijn naam alleen maakt vreugdevol en vrij,
Zijn naam geeft mij het overwinningsleven,
Geen naam was ooit zo wonderbaar voor mij.

2. Die ene naam geeft vreugde in mijn zorgen,
Verdrijft de schaduwen des doods voor mij,
Die naam schenkt kracht in zwakheid, nu en morgen.
De naam van Jezus, die ik nu belijd.

3. Als 't einde komt, dan blijft mijn lied van waarde,
Als machtigen verliezen hunne kroon,
Dan klinkt het voort in hemel en op aarde,
In eeuwigheid met blijde jubel toon.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Sensor
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Sensor » 31 aug 2014 11:52

@faramir

Hoe verklaar jij dan onderstaande tekst?

Filippenzen 1:23 Ik word naar twee kanten getrokken: ik heb het verlangen heen te gaan en met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste.

Paulus zegt hier dat hij het liefst ontbonden wil worden om met Christus te zijn. Hij had dus wel geloofszekerheid.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 31 aug 2014 13:33

Sensor schreef:@faramir

Hoe verklaar jij dan onderstaande tekst?

Filippenzen 1:23 Ik word naar twee kanten getrokken: ik heb het verlangen heen te gaan en met Christus te zijn, want dat is verreweg het beste.

Paulus zegt hier dat hij het liefst ontbonden wil worden om met Christus te zijn. Hij had dus wel geloofszekerheid.

Heel interresant dat jij dat eruit haalt, dat staat er namelijk niet. Er staat dat hij een verlangen heeft, dat verlangen hebben we allemaal (alle christenen). Om heen te gaan en dan met Christus te zijn. Dat zegt echter helemaal niets over heilszekerheid.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2014 14:43

Als je door de angst voor de hel Christelijk gaat leven en je vroom aan alle regeltjes gaat houden, dan zul je het niet redden.
Daar heeft Faramir gelijk in, dan ben je net als de mensen die zich uiterlijk als moslim gaan gedragen, of als de Joden die denken door goede werken de zaligheid zelf te kunnen verdienen.

Je moet God nodig hebben en naar Hem toe vluchten.
En of je Hem nu nodig hebt uit angst voor de hel, of uit liefde, of omdat je niemand meer hebt dan God alleen, of in je ziek zijn, of in je ellende-kennis, of wat voor reden dan ook dat maakt niet uit.
Het gaat erom, dat je beseft dat je God nodig hebt en naar Hem toe gaat.
In de tijd dat Jezus op aarde rondwandelde kwamen er mensen die ziek waren, die bezeten waren, die hunkerden naar een leider die hun zou verlossen van de aardse problemen, maar ook uit nieuwsgierigheid, zoals Zacheus, enz.
En dat was het begin.
Als de mens God Zelf zoekt,omdat de mens merkt God om wat voor reden dan ook nodig te hebben, dan borduurt God daar Zelf wel op voort.

Dus het sleutelwoord is: bidden.
En alles aan Hem vragen en vertellen.
Want God wil dat we Hem uiteindelijk nodig hebben in alles.
Dus waar dat nodig hebben dan mee begint, is niet belangrijk.

Het erge van de hel is: eeuwig zonder God zelf boeten voor je zonden.
Nooit meer naar God toe kunnen in je ellende en zorgen, nooit meer Zijn hulp en troost en liefde ervaren.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 31 aug 2014 14:56

#Bambi

Begin citaat"Je moet God nodig hebben en naar Hem toe vluchten.
En of je Hem nu nodig hebt uit angst voor de hel, of uit liefde, of omdat je niemand meer hebt dan God alleen, of in je ziek zijn, of in je ellende-kennis, of wat voor reden dan ook dat maakt niet uit.
Het gaat erom, dat je beseft dat je God nodig hebt en naar Hem toe gaat.
In de tijd dat Jezus op aarde rondwandelde kwamen er mensen die ziek waren, die bezeten waren, die hunkerden naar een leider die hun zou verlossen van de aardse problemen, maar ook uit nieuwsgierigheid, zoals Zacheus, enz.
En dat was het begin.
Als de mens God Zelf zoekt,omdat de mens merkt God om wat voor reden dan ook nodig te hebben, dan borduurt God daar Zelf wel op voort.

Dus het sleutelwoord is: bidden.
En alles aan Hem vragen en vertellen.
Want God wil dat we Hem uiteindelijk nodig hebben in alles.
Dus waar dat nodig hebben dan mee begint, is niet belangrijk. "Einde citaat.

Amen.

En over het laatste wat je zegt over de hel, dat onderschrijf ik.

De hel is de plek waar je voor je zonden mag boeten, waartoe je hier word uitgedaagd op aarde, door satan en zijn demonen. De hel is vreselijk, en er is inderdaad geen enkele troost. Geen hoop, en de wetenschap dat je rechtvaardig daar bent vanwege de niet vergeven zonden, en omdat de mensen niet naar het evangelie hebt willen horen.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2014 15:05

Marnix schreef:
Nee. Bekering gaat om je hart. Het gaat om liefde. Hoe kan je je aan iemand overgeven als je vooral bang bent voor je eigen hachje? Dat is net zoiets als trouwen met iemand met als hoofdreden dat je het anders financieel niet meer redt. Er mist dan iets. En daarom worstelt de vraagsteller er mee. Hij moet niet alleen denken: ik ben bang voor het het oordeel dus ik moet me bekeren, maar gaan ontdekken waarom het goed is om Hem te volgen.... Dat Hij het allerbeste voor ons voorheeft, van ons houdt, ons diepste geluk is. Dan wordt Hem volgem geen moeten, uit angst... Maar een dankbaar willen.

De Heere Jezus zweette Zelf bloed bij het vooruitzicht Zelf voor een tijdje door God verlaten te worden.
Dus Hij begrijpt die angst als geen ander.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 31 aug 2014 15:25

Bambi schreef:Als je door de angst voor de hel Christelijk gaat leven en je vroom aan alle regeltjes gaat houden, dan zul je het niet redden.
Daar heeft Faramir gelijk in, dan ben je net als de mensen die zich uiterlijk als moslim gaan gedragen, of als de Joden die denken door goede werken de zaligheid zelf te kunnen verdienen.
Het ging over het motief om je te bekeren, niet over het leven na de bekering.

Er werd door iemand gezegd 'als angst je motief is om je te bekeren, dan is je bekering niet echt'.

Met de rest van je post ben ik het eens.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 31 aug 2014 18:04

Mee eens, iemand die zich bekeert uit angst bekeert zich omdat hij geen straf wil maar niet omdat hij volgens Gods wil wil leven.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 31 aug 2014 19:01

Weet je wat het trieste is wat ik in dit topic tegenkom?
Dat hier hetzelfde gebeurt als in de orthodox gereformeerde kerken.

Daar worden mensen helemaal bang gemaakt, want ze mogen pas naar God toe als ze genoeg ellende-kennis hebben.
En hier in dit topic wordt de andere kant verteld, want hier wordt verteld dat mensen pas naar God toe mogen, als ze genoeg liefde voor God hebben en genoeg gemotiveerd zijn om Zijn Wil te doen.

De duvel heeft echt meerdere handelswijzes, dat is wel weer duidelijk gemaakt.
Maar zijn doel blijft hetzelfde: mensen bij God vandaan houden.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 31 aug 2014 19:15

#Bambi

Alweer Amen!

tandem
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tandem » 01 sep 2014 17:37

Bambi schreef:Maar zijn doel blijft hetzelfde: mensen bij God vandaan houden.

Dat is zacht uitgedrukt

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 01 sep 2014 19:44

Faramir schreef:
Jezus zegt in Matteüs 7 ook:

21 Niet ieder die Heer! Heer! tegen Mij zegt, zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar alleen hij die de wil doet van mijn Vader in de hemel. 22 Velen zullen Mij op die dag zeggen: “Heer! Heer! Hebben we niet in uw naam geprofeteerd, hebben we niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben we niet in uw naam veel machtige daden gedaan?” 23 Maar dan zal Ik hun openlijk zeggen: “Nooit heb Ik u gekend. Verdwijn uit mijn ogen, overtreders van Gods wet!”

Maar als je er beter door slaapt mag je natuurlijk jezelf een heilszekerheid voorhouden, ik geloof daar echter niet in.

Maar wie niet de goede werken doet, wie de liefde niet heeft, wie geen goede vruchten draagt, die is geen Christen, Faramir, die is niet bekeerd. Die kan zich christen noemen, maar die is het niet, God zal hem dan niet kennen en niet binnenlaten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”