Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 26 aug 2014 18:48

ik ben ook niet goed in vooruit kopen met de sale. Vorig jaar heb ik voor de oudste twee met winterjassen in mijn handen gestaan en ik ben blij dat ik ze niet gekocht heb. Zoonlief (6) heeft in plaats van maat 128 nu een winterjas maat 134-140. Maat 128 zou nog wel passen, maar ik vraag mij af ik daar de hele winter mee doorkan , laat staan twee winters zoals nu.
Voor C dacht ik nu maat 116 nodig te hebben, maar dat is eigenlijk krap. Dus ben blij dat ik de jassen niet gekocht heb. Ik moet voor haar nog wel op zoek.
En de jongste twee krijgen gewoon jassen uit de doos. Ik heb nog jassen liggen ideaal.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 26 aug 2014 18:55

Nina heeft 2 winterjassen 1 had ik afgelopen winter gekocht omdat haar andere te klein was deze past nu nog goed. En een poosje terug hadden ze op wehkamp heel veel korting op winterkleding toen heb ik een winterjas voor 7.50 gekocht en nog een hele leuke ook :D

Ik heb alleen 2 jurkjes vooruitgekocht van Julinou erg leuk merk en die passen heel goed stel dat ze te klein waren geweest verkoop ik ze gewoon via facebook.

Vanmiddag Nina's te kleine winterkleding en laarsjes erop gezet en al een aantal dingen zijn al weer verkocht. Werkt ideaal

Vorige week wel alvast allstars gekocht Nina had alleen nog passende sandalen maar dat is te koud voor nu.


Ja morgen wordt het mooi weer fijn!!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 26 aug 2014 19:16

Ooh, maar als de jas maar een halve winter past ben ik alsnog goedkoper uit. Frederieks jas was van 60 voor 10 euro zag ik gister op het kaartje :) Als in december dan de wintersale begint kan ik er zo nog 1 voor een tientje kopen, dan ben ik alsnog 40 euro minder kwijt :mrgreen:
Jurians jas had ik in februari al in de uitverkoop gekocht, een maatje te groot, die droeg hij toen ook, maar past nog wel. Misschien idd maar een halve winter, maar dat is geen probleem.
Een nieuwe zomerjas voor volgend jaar ligt er ook al voor hem, als ie niet past dan maak ik er vast wel een neef blij mee, of ik zet hem op marktplaats.

Maar, morgen eerst maar eens genieten van zomerweer, dat mag van mij nog wel even duren :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 26 aug 2014 19:38

Ik ben nog kritischer, de jas moet 6 jaar meegaan. Zijn broers moeten de jas ook nog aan. :lol: Dus ik koop nu een goede jas en daarom zeker niet iets voor een halve winter.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 aug 2014 20:46

hier altijd een ruime winterjas met een band om de taille, past snel. Nu eentje van vinrose voor een koopje... 35 euro.. splinternieuw.. was 200 euro geweest!! yes yes! Ik koop voor J altijd vooruit... maar wel altijd zulke kleding dat die evt ook nog in de winter te dragen is et iets eronder of wat erover. Dus geen wit spagettiband jurkje :) haha.. dat wordt em niet.

M groeit geen ene meter.. met plassen op school mis gegaan tijdens het plassen.. haha.. jongetjes hebben dan het lastiger als meisjes :) en de juf had gewoon geen passende broek, dus maar een joggingbroek en onderbroek in de tas gedaan! Ze hebben wel eens kleine jochies amar dan blijft de broek wel hangen.. dat was bij hem niet het geval.. haha.... M kan dus nog steeds alles aan van vorig jaar.. de broeken zijn nu echt precies pas... en de shirts en truien passen nog steeds! alleen ben ik de kleding wel eens zat :( hij loopt altijd maar in hetzelfde!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2014 21:01

hier hetzelfde ppm... alle 3 hangen ze lang in de maten.. en op een gegeven moment ben je die kleren wel zat :lol: :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2014 21:19

En helaas ook morgen kan hij niet naar school.. na 8 dagen is hij er dan 4 niet geweest :roll:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Jannoek » 27 aug 2014 20:07

vervelend tj.. wachten jullie nu nog op onderzoeken vanuit het ziekenhuis of ligt het stil?

Ik ben ook slecht in vooruit kopen. Zo staat er nu een splinternieuw jasje op marktplaats, niet gedragen.
Had ik dan wel in de uitverkoop gekocht, bij de Zara en dat doet het goed op MP, dus daar krijg ik niet veel minder voor dan ik er voor heb betaald :-oo

ik vind september altijd wel erg dure maand qua kleding. Heb een enorme doos staan van de zara (winterjasjes, truien, broeken) en ook al wat andere dingen gekocht, maar daar redden ze 't nog niet mee de winter. En dan komen de schoenen etc er nog bij..

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor jeepeecee » 27 aug 2014 20:28

Ik probeer het wel in het voren te kopen. Zo heb ik de grootste kostenpost, winterjassen en laarzen voor de meiden al binnen. In de vorige uitverkoop gekocht.
Ik probeer heus wel dingen door te schuiven maar dat lukt lang niet altijd. De winterjas van H is nog best goed voor ronde 2, maar hij is voor e nog veel te groot. En zo ook met schoenen. Ze zijn gewoon nog goed, maar voor E zijn ze gewoon te groot. De baby kleding klopt al helemaal niet in het seizoen, i is van april en de andere 2 van december en januari. Zij loopt dus al helemaal een paar maten 'scheef'
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor vpk » 28 aug 2014 07:27

Wij zijn weee terug van anderhalve week kamperen. Behalve dat het weer niet meezat was het verder erg leuk. Nu alles weer aan kant maken en dan begint maandag bg het 'gewone leven' weer hier.

Kledimg vooruit kopen ben ik ook niet zo goed in..vergis me dan toch nog wel vaak in de maat. Vooral met jassen en schoenen vind ik dat best lastig.

Ajl, blijft de kleding bij jou zo goedddat je het van h allemaal nog door kan schuiven? Sinds dat E naar school gaat merk ik wel dat ze kleren en schoenen veel meer slijt dan daarvoor. . Haar winterjas van vorig jaar heb ik bijv. weggedaan, die zag echt niet meer uit.
Sterkte voor je operatie en de periode daarna!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 aug 2014 09:18

hier kan ik Milans kleding doorschuiven. Zo heb ik nu 5 nieuwe broeken voor Milan gekocht, omdat Matteo nieuwe broeken nodig heeft :lol: :lol:
Matteo's broeken zijn vaak kapot en niet door te geven .. Nu zou ik dat van Matteo sowieso niet bewaren .. alleen de echt heeele leuke.. want Manoël zit nog maar in 92/98.. dan zou ik het lang moeten bewaren..

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 28 aug 2014 09:21

Ik bewaar eigenlijk alles tot nu toe wat nog mooi is, in een afsluitbare bak, met daarop of het jongens- of meisjeskleding is met de maat erbij.
Daardoor kan ik straks zo een paar dozen tevoorschijn halen als de baby er bijna is. Ik heb geen idee of het echt nog allemaal 'van deze tijd' is, maar ik zal het wel zien. Nu ben ik toch blij dat ik alles bewaard heb.
Van mijn schoonzus krijg ik regelmatig laarzen of schoenen die de kids nog (lang) niet aan kunnen, die gaan dan in een doos met 'te grote schoenen', als ze dan laarzen ofzo nodig hebben kijk ik eerst in die doos of hun maat er bij zit :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 28 aug 2014 10:02

Schoenen koop ik ook niet vooruit omdat dat soms ineens zo hard gaat... Ik bewaar geen kleding stel dat dit een meisje is zit er 3,5 jaar tussen en Nina is een lente kindje en dit is een herfst kindje klopt van geen kanten.
En ik ben het dan ook gewoon beu...

Ik doe veel kleding gewoon in de kleding bak en de rest verkoop ik. Nu net Nina's winterlaarsjes verkocht toch weer 25 euro voor gekregen. Ik heb ook niemand in de vrienden/familie kring waar ik het naar door kan schuiven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 28 aug 2014 10:20

Kleine maatjes bewaar ik wel, mochten we ooit nog een kindje verwachten, tot ongeveer maatje 80/86.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 28 aug 2014 10:40

Ja ik had ook de kleine maatjes bewaard (50 t/m 68) van rompertjes enz die zijn schoon een doos in gegaan en nu zag je alle spuugvlekken weer erin en met geen mogelijkheid kreeg ik ze eruit... Zijn toch de prullenbak maar in gegaan misschien wel zonde maar wil geen kleding met vlekken aan doen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten