Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2014 18:45

@Lidia, wat lief.

S. is tijdens het avondeten in slaap gevallen.

Afbeelding

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 18 aug 2014 18:48

Bij mijn ouders logeren de kleinkinderen (voor de leuk) vanaf dat ze dit zelf willen.
Het ene kind wil het al wel met 6, het andere pas met 10.
Hier zouden ze het echt nog niet willen (4 en 6).
Ik denk dat het heel verschillend is per kind. Gewoon naar je kind kijken en luisteren wat hij zelf vind. En natuurlijk moet je er zelf ook een goed gevoel bij hebben als ouder.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor jamillah » 18 aug 2014 20:53

Lidia schreef:Hierbij een foto van onze uk:

Afbeelding



Wat een moppie :8>

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2014 21:22

mooi!! :) Lidia! :)




Hier gaf de jongste zelf aan dat die ok eens een keertje wilde logeren! eerste keer ging hij met een volle koffer mee naar huis.. tweede keer heeft hij daar zelfs enorm uitgeslapen :)!

ben benieuwd hoe uitslapen hier morgen gaat.. of hij daadwerkelijk meer moe is van een hele dag school dan normaal.

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Stip » 19 aug 2014 19:35

Wat een mooi kindje, Lidia!

Hier wordt volop gelogeerd, bij opa's en oma's, bij ooms en tantes ver weg en dichtbij. Maar vooral omdat N het zelf aangeeft of omdat wij allebei weg zijn. Wel makkelijk als ze 'graag' en makkelijk ergens anders slapen. Bij vriendjes en vriendinnetjes nog niet, maar de oudste is ook nog maar 3.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 20 aug 2014 12:08

Wie was er ook alweer met zindelijk worden bezig? R plast nu bijna elke keer op het potje, vaak als ik haar erop zet, ze begint er ook steeds vaker zelf om te vragen. Het gekke is alleen dat ze bijna ieder uur wel plassen kan, van die miniplasjes. Is dat normaal, of iets om me zorgen om te maken?
Op internet zie ik gelijk van alles over blaasproblemen, maar hopelijk is het niet zo dramatisch.
Iemand ervaring? :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 20 aug 2014 12:50

Volgens mij hoort dat er wel een beetje bij.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor 654321 » 20 aug 2014 13:24

Saskia schreef:Wie was er ook alweer met zindelijk worden bezig? R plast nu bijna elke keer op het potje, vaak als ik haar erop zet, ze begint er ook steeds vaker zelf om te vragen. Het gekke is alleen dat ze bijna ieder uur wel plassen kan, van die miniplasjes. Is dat normaal, of iets om me zorgen om te maken?
Op internet zie ik gelijk van alles over blaasproblemen, maar hopelijk is het niet zo dramatisch.
Iemand ervaring? :-)


Volgens mij is dat een beetje de onzekerheid die er de eerste tijd nog is. Daar worden ze een beetje dwangmatig van. Hoor en zie dit veel. Is vaak een periode.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 20 aug 2014 13:41

Saskia, het is wel herkenbaar, Frederiek kan op sommige dagen, als het toilet binnen handbereik is, wel 10 keer op een dag plassen. Niet eens hele kleine beetjes.
Terwijl ze op een dag nog steeds veel te weinig drinkt. Met heel veel moeite krijgt ze nu, echt waar, 300 ml binnen. Met fruit erbij is het vocht gelukkig wel wat meer, maar ik begrijp niet waar ze de plas vandaan krijgt :mrgreen:
Ik heb vorige week zelfs haar urine weggebracht naar de huisarts om te laten checken, ook omdat ze zo vaak buikpijn zegt te hebben, maar het was keurig schoon.
Dus het zal er wel bij horen. Als ze druk aan het spelen is, dan kan ze zo uren voorbij laten gaan zonder te gaan, en dan na die uren komt er een hele lange plas
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor meribel » 20 aug 2014 18:44

mijn oudste heeft dat ook gehad toen ze vier was een tijdje,
ze klaagde ook over buikpijn erbij,
ik heb ook de urine laten checken maar die was schoon,

het was meer wat dwangmatigs en op school bleef ze ook maar gaan,
ik heb toen gewoon een max. ingesteld dat ze mocht, omdat ze erg van de 'regeltjes' is hielp dat goed. ze mocht op een ochtend school 2 keer , en op een middag ook 2.
daar hield ze zich aan en toen was het snel over.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor liefie » 21 aug 2014 08:07

Wat een leuke lieve foto's!!

In de week dat we begonnen zijn met zindelijk maken ging Nina ook heel veel naar de wc daarna gaf ze het zelf goed aan en was het over.
Misschien wel een goed idee om vaste momenten in te stellen wanneer ze naar de wc mag.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 21 aug 2014 12:29

Saskia schreef:Wie was er ook alweer met zindelijk worden bezig? R plast nu bijna elke keer op het potje, vaak als ik haar erop zet, ze begint er ook steeds vaker zelf om te vragen. Het gekke is alleen dat ze bijna ieder uur wel plassen kan, van die miniplasjes. Is dat normaal, of iets om me zorgen om te maken?
Op internet zie ik gelijk van alles over blaasproblemen, maar hopelijk is het niet zo dramatisch.
Iemand ervaring? :-)

Dat trekt wel bij, had die oudste toen ie 6 was. Nu houdt hij het langer op en is het meer. Ik ben ze nu nachtzindelijk aan het maken. Vannacht alle drie droog gebleven. Ik had het al heel vaak geprobeerd en het lukte niet, heb nu gelezen hoe het moet en gebeden dat God me wakker maakt als zij moeten, dat werkt goed. Dan hoeven ze ook maar een keer. Ik deed het te vroeg denk ik, dan sliepen ze zo vast en was het ook maar een beetje en ze konden het zich niet herinneren, niet echt wakker en dan moest het later nog een keer. Ik dacht dat ze extreem laat waren, maar op internet stond dat veel pas nachtzindelijk zijn met 7.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 21 aug 2014 12:48

Nou, dan laat ik het voorlopig nog maar even zo, ik moet er dan alleen zelf wel aan denken om haar iedere keer op 't potje te zetten, anders is 't zo vaak mis... ;-)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Dippie » 21 aug 2014 16:46

Saskia, hier was ik bezig met zindelijk maken! Maar dat is volgens mij al gelukt :)
Ze gaat soms ook 4 keer in een half uur hoor! Maar daarna gerust weer 1,5 uur niet. Ze drinkt wel gewoon goed, en merk altijd wel dat ze na het drinken nodig moet.
Ze gaat hier overigens niet meer op het potje (alleen af en toe boven nog), maar gewoon op de wc met verkleiner, maar ook die ga ik binnenkort wegdoen. Ze kan nu ook gewoon op de wc plassen, dus dat is natuurlijk net zo makkelijk :)
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 aug 2014 20:11

hier is het weer zover... :( Manoël heeft diarree en geeft over.. we hebben het nu nog onder controle, omdat we er deze keer drinken in krijgen.. maar hij moet nu wel weer gaan opknappen 8-[ 8-[

afgelopen week zijn eerste schoolweek gehad. De eerste 3 dagen was een ramp. Juf moest hem van me afplukken. Hij wilde geen werkjes doen enzo. Hij was voornl op zijn stoeltje aan het observeren. Na die 3 dagen was hij kapot, dus donderdag dagje thuis. Vrijdag andere juf, zijn knuffelhondje mee en het ging warempel goed! Zelfs een werkje gemaakt. Helaas gaat hij morgen ook weer missen, dat is wel balen, maar goed dat is niet anders


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 32 gasten