Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 10 aug 2014 18:14

Geen idee Judith, wij hebben nergens last van, en we hebben heel goedkope boxsprings, toen met 2 persoonsmatras erbij.
Ondertussen hebben we 2 losse matrassen bij Beter Bed vandaan, van 90 x 200, met daarop een topmatras van 180 x 200 (die overigens net niet past, dat begrijp ik dan weer niet, er is altijd aan 1 kant een klein stukje van 2 cm van de matrassen te zien, maar ach, dat geeft verder ook niet).
Over de topmatras 2 hoeslakens van 180 x 200.
We hebben niet eens een hoofdbord, en genoeg ruimte aan beide kanten om te schuiven met het bed, er zit verder niks aan elkaar vast, en toch schuiven ze nooit uit elkaar.

Als alleen je matrassen schuiven, zou je zo'n matje eronder kunnen leggen, anti slip, want waarschijnlijk zijn de matrassen dan glad aan de onderkant en de boxsprings ook, dan glijden ze er idd wel af.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor -Judith- » 10 aug 2014 20:21

Evelien schreef:Wij hadden ook twee bedden, twee matrassen en zonder topmatras.
Geen geschuif of wat dan ook. Echt heerlijk.

Hoelang hebben jullie die boxspring? Als je al van alles heb geprobeerd zal ik toch contact op nemen met de winkel waar je het gekocht heb.


We hebben ze sinds we getrouwd zijn, 3,5 jaar bijna...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor mealybug » 10 aug 2014 20:37

MissF schreef:Geen idee Judith, wij hebben nergens last van, en we hebben heel goedkope boxsprings, toen met 2 persoonsmatras erbij.


Pocketspring moet je hebben, dan golft het hele bed tenminste niet, wanneer je partner zich omdraait.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 09:12

-Judith- schreef:Dan ga ik ook nog even verder over de boxspring ;

Wij hebben dus ook een boxspring, maar hij bevalt ons totaal niet... Ons werden 2 aparte matrassen aangeraden, dus wij hebben 2 boxen en 2 matrassen van 90x210, en daar overheen een topmatras, die is wel 180x210 ...
Maar het probleem is, dat onze matrassen elke keer weer uit elkaar schuiven, en dan ligt echt níét fijn... We hebben al een zogenaamd koppelsetje aan de boxen gemonteerd, zodat deze sowieso niet meer uit elkaar schuiven, we hebben een liefdesbrug tussen de matrassen, we hebben een hoeslaken om de matrassen (als 'extra' hoeslaken om de matrassen tegen elkaar aan te houden dus). En dan de topper met een satijn-katoenhoeslaken die ook over de matrassen reikt...
En oh ja, we hebben ook een hoofdbord, waar de boxen aan vast zitten...

Heeft er nog iemand een tip? Of hebben we gewoon een waardeloze boxspring...

Pffft, we zijn inmiddels al wat zaken afgeweest en wat een verschillen, in prijs, in comfort, in mogelijkheden. :shock:
Als je winkel in en uit loopt op zo'n troosteloze meubelboulevard (op een hete doordeweeks middag volledig uitgestorven) dan ligt op een gegeven moment elk bed lekker.
Inmiddels weet ik wel wat een boxspring duurder maakt, elektrisch verstelbaar, de mogelijkheid om de bedden uiteen te kunnen schuiven en het merk.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor MissF » 11 aug 2014 09:38

Judith, zat nog even terug te lezen wat je schreef, maar het gaat dus om de matrassen, niet om de bedden. Dus dan maakt het niet uit hoe vast de bedden zitten.
Ik denk toch dat een anti slip mat eronder dan moet helpen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2014 13:35

Wij hebben 1 matras. Kan het ook niet uit elkaar schuiven. De verschillen in positie gewoon op de verstelbare lattenbodems ingesteld.

Judith, kan je geen dubbelzijdig tape onder en bovenop de matrassen doen en eventueel tussen de twee matrassen... zodat het een beetje op zijn plaats blijft?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 15:30

Marnix schreef:Wij hebben 1 matras. Kan het ook niet uit elkaar schuiven. De verschillen in positie gewoon op de verstelbare lattenbodems ingesteld.

Judith, kan je geen dubbelzijdig tape onder en bovenop de matrassen doen en eventueel tussen de twee matrassen... zodat het een beetje op zijn plaats blijft?

Lijkt me geen nuttige tip Marnix, ik draai elke week de matrassen om, jij niet?

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Acire » 11 aug 2014 20:22

Ik zou teruggaan naar de winkel Judith. Wat een geklooi met dat bed :(
Niet geschoten is zeker mis...

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 20:25

schelpje3 schreef:Lijkt me geen nuttige tip Marnix, ik draai elke week de matrassen om, jij niet?


Dat deden ze tig jaar geleden.
Tegenwoordig heb je non-turn matrassen, die draai je alleen 180 graden in de rondte , eens in de paar maanden.... elke week :lol: :lol: :lol: ...

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jans1 » 11 aug 2014 20:57

Hier wordt de bank over 2 weken opgehaald...(ik durf niet te zeggen hoe duur hij was, maar goed koop was hij niet) Nog geen jaar oud en hij kraakt verschrikkelijk als je er op gaat zitten.
Ze zijn al een keer langs geweest en hebben toen de hele onderkant los gemaakt en van die hoekige ijzertjes erin geschroefd, maar het is nog steeds niet over... Krijgen gelukkig wel een vervangende bank terug 8) Overigens heb ik ook een lichte kleur stof en op de zit kussens zijn al verschillende vlekken te zien. Ze zijn van te voren ingespoten met speciaal spul, maar krijg ze er niet. Het zijn ook allemaal de zelfde soort vlekken, en als ik dichterbij kijk, heb ik eerder het idee dat het de stof zelf is..
Afijn.. hebben nog een middeltje opgestuurd gekregen om dat er op te doen, maar dat vind ik een soort van eng omdat ik bang ben dat het dan erger gaat worden. Dan zeggen ze wel dat je het eerst op een onzichtbare plek moet gebruiken, maar dan weet ik nog niet of de vlekken eruit gaan of niet :?
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 21:25

jans1 schreef:Afijn.. hebben nog een middeltje opgestuurd gekregen om dat er op te doen, maar dat vind ik een soort van eng omdat ik bang ben dat het dan erger gaat worden. Dan zeggen ze wel dat je het eerst op een onzichtbare plek moet gebruiken, maar dan weet ik nog niet of de vlekken eruit gaan of niet :?

Nee niet doen. Wij hebben medicijnen gemorst op de leuning van de bank en dat zijn verschrikkelijke vlekken. Dom dom, maar de leverancier leverde ons gratis een spulletje, het werd alleen maar erger. :?

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jans1 » 11 aug 2014 21:32

Daar ben ik dus ook bang voor...

Alles is door een speciaal bedrijf ingespoten met een middel, wat overigens wel helpt, want overige (koffie)vlekken kregen we er zo uit met een gewone natte doek... En van dat bedrijf hebben we nu een middel opgestuurd gekregen.
Oxy Stain remover.. Iemand hier ervaring mee?

Ik baal er gewoon verschrikkelijk van.. dat ding heeft echt veel geld gekost, en we leven er nog geen jaar op.. en naar een paar maanden kwamen er al van die vlekken tevoorschijn...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor schelpje3 » 11 aug 2014 21:34

jans1 schreef:Daar ben ik dus ook bang voor...

Alles is door een speciaal bedrijf ingespoten met een middel, wat overigens wel helpt, want overige (koffie)vlekken kregen we er zo uit met een gewone natte doek... En van dat bedrijf hebben we nu een middel opgestuurd gekregen.
Oxy Stain remover.. Iemand hier ervaring mee?

Wij hebben de hocker behandeld met een dergelijk spulletje, omdat hij roomwit is. Maar het helpt niet echt, Toen iemand zijn maat 45 erop legde, kon ik het wel wegvegen weliswaar, maar je bleef het toch nog wel zien. Kostte geloof ik 39 euro. We zouden 5 jaar vlekgarantie hebben.
Manlief stelde voor om de volgende keer maar een betonnen bankstel te laten gieten, met zwarte plastic kussens. :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2014 21:37

Wij hebben ruim 5 jaar met een bank van 4 tientjes gedaan. Deze gaat nu de deur uit en word vervangen door weer een 2e hands bank voor iets meer dan 4 tientjes.

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Berichtdoor jans1 » 11 aug 2014 21:38

Ik ga het denk ik maar eens heel voorzichtig op de achterkant van een kussen proberen.... Kijken of in ieder geval de kleur goed blijft....

Volgende x koop ik een zwarte leren bank.. lekker makkelijk 8)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com


Terug naar “Algemene Zaken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten