Gemeentebinding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gemeentebinding

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2014 19:30

Dat kan zijn, maar als je collectief onder het Woord zit zet dat je als het goed is ook in beweging. Dan ga je niet alleen "consumeren" maar ook samen aan het werk. In de kerk, als christen in de samenleving. Als er dan in zo'n grote kerk niemand te porren is voor het jeugdwerk, evangelisatie en andere activiteiten, dan klopt er iets niet. De nadruk ligt soms wel zo op samenkomen rond het Woord dat men na de dienst zo snel mogelijk weer huiswaarts spoed en dat is dan het kerk-zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 11 aug 2014 20:05

Ik lees over een activiteitencommissie die dingen regelt, en ben er van uit gegaan dat het daar niet om het jeugdwerk of iets dergelijks gaat.
Jeugdwerk/zondagschool gaat op dit moment moeilijk samen met mijn gezin, maar in het verleden ben ik daar wel bij betrokken geweest.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2014 09:12

Ik verwijt jou ook niets hoor ;)

En het klopt, met gezinnen is het niet altijd makkelijk om veel te doen. Ik denk dat iedereen naar vermogen mag bijdragen. De een zal meer tijd hebben, de ander minder. Maar als het in een gemeente heel gewoon is om alleen op zondag naar de kerk te gaan, daar te zitten en na de dienst snel weer naar huis (op een heeel klein percentage na) geeft dat wel te denken. Ik zou me daar niet prettig voelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”