Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 15:57

Marnix schreef:Wij gaan in September nog een rondreisje van 10 dagen door Schotland maken. Iemand nog tips? :) Idee is Inverness, Skye, via de kant van Oban en Loch Lomond weer terug.


TIP:
Neem wat sterke parapluen mee :-)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2014 16:27

Nee, gewoon regenkleding. Paraplu's met wind schiet toch niet op. Maar we zijn niet bang voor een beetje regen ;)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Lock&Stock

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lock&Stock » 11 aug 2014 17:01

schelpje3 schreef:Is het daar wel veilig L&S? 8-[


Het is al eerder gezegd maar Namibië (en Botswana trouwens ook) zijn, zeker voor Afrikaanse maatstaven, heel veilig. Ik woon zelf in Bos en Lommer in Amsterdam en ik voelde me in Namibie veiliger haha :)

Daarnaast ook weinig (of misschien wel geen) corruptie. Vorige keer zijn we twee keer aangehouden door de Namibiaanse politie omdat we iets te hard reden, ze vonden het te heet om een boete uit te schrijven maar of we alsjeblieft wel een beetje rustig aan wilden doen. Heerlijk, dat was in andere landen in Afrika wel echt totaal anders, elke keer weer dollars in je paspoort doen om onder een onzin-boete uit te komen.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lock&Stock » 11 aug 2014 17:04

mealybug schreef: Ik ga met nog 3 vrienden einde deze maand al, als alles goed is..
Het is daar trouwens zo veilig als het maar zijn kan.


Ooww jaloers! Nog 6 maanden wachten hier :( Waar gaan jullie precies heen?

Hier is de voorpret wel al begonnen, net vandaag deze camping gevonden in het Noord-Westen; http://grootberg.com/hoada-campsite/

Afbeelding

En dat voor 25 euro per nacht totaal (12,5 pp)! (blijf toch een Nederlander he ;))

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor ineke-kitty » 11 aug 2014 17:21

Lock&Stock: "blijf toch een Nederlander he"]

Inderdaad. Wij waren in St.Tropez deze vakantie. Even terrasje pikken aan de boulevard, 3 koffie, 22 euro!!!
WEL gratis uitzicht op gigantische jachten. :D

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 17:56

Afbeelding

Luderitz, Wolvedans, Ai-Ais, Sossus, Bethanie en alles wat er tussen ligt.
We gaan met de auto en combineren het met Namaqualand's voorjaarsbloemen.
Afbeelding
In december hoop ik met mijn motormaatje weer te gaan en dan verder naar het noorden, kijken of we de woestijnolifanten nog een keer kunnen gaan zien, vorige keer hadden we geluk.
En wat uitgebreider Damaraland en Kaokoland , einddoel Epupa Falls, grens Angola 8)
Vlieg je op Windhoek?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 17:57

ineke-kitty schreef:Lock&Stock: "blijf toch een Nederlander he"]

Inderdaad. Wij waren in St.Tropez deze vakantie. Even terrasje pikken aan de boulevard, 3 koffie, 22 euro!!!
WEL gratis uitzicht op gigantische jachten. :D


Welkom terug !Voor 22 euro heb je hier een overnachting.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor rotterdam » 11 aug 2014 18:20

mealybug schreef:
Welkom terug !Voor 22 euro heb je hier een overnachting.


Dit is vergelijkbaar met Saint Tropez ;

Resort One&Only Cape Town ; Island Rooms and Suites - 2 Bedroom Island Grand Suite

Accommodations ZAR 24,015.00 = 1672 euro per nacht :mrgreen:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 11 aug 2014 18:26

rotterdam schreef:Dit is vergelijkbaar met Saint Tropez ;

Resort One&Only Cape Town ; Island Rooms and Suites - 2 Bedroom Island Grand Suite

Accommodations ZAR 24,015.00 = 1672 euro per nacht :mrgreen:

Ik had het over normale hotel en guesthouse prijzen .

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor rotterdam » 11 aug 2014 18:30

mealybug schreef:Ik had het over normale hotel en guesthouse prijzen .


Je meent het ? dat had ik nog niet door :-oo

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor jans1 » 11 aug 2014 20:45

Geen verre reis voor ons dit jaar... Wel 3 dagen een kasteelhotel geboekt in Limburg... Heb er nu al zin in :D Volgens jaar maar weer eens voor een zon vakantie kijken.. Op dit moment is de tuin toch wat belangrijker :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2014 06:14

@Marnix gaaf, daar zijn wij 3 jaar geleden geweest :) Het was toen prachtig weer. Als je de kans hebt, kan je ook naar Iona gaan. Dat kost je wel wat reistijd vanaf Oban (boot-bus-boot) maar het is een prachtig eilandje en je kunt er ook een viering meemaken in de abdij.

Lock&Stock

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor Lock&Stock » 12 aug 2014 08:46

mealybug schreef:Afbeelding
Luderitz, Wolvedans, Ai-Ais, Sossus, Bethanie en alles wat er tussen ligt.


Prachtig, net even Wolvedans ge-googled, begin sterk de indruk te krijgen dat we binnen een paar jaar terug naar dit gebied moeten :)


mealybug schreef:We gaan met de auto en combineren het met Namaqualand's voorjaarsbloemen.
Afbeelding
In december hoop ik met mijn motormaatje weer te gaan en dan verder naar het noorden, kijken of we de woestijnolifanten nog een keer kunnen gaan zien, vorige keer hadden we geluk.
En wat uitgebreider Damaraland en Kaokoland , einddoel Epupa Falls, grens Angola 8)


Echt te gek, er is zoveel te zien daar. Namaqualand staat inmiddels ook op de to-do lijst voor de volgende keer.


mealybug schreef:Vlieg je op Windhoek?


Yes, Amsterdam > Frankfurt > Windhoek met Air Namibia. Tot paar weken geleden was alleen het vliegveld van Windhoek gesloten omdat de brandweerauto kapot was, gelukkig is deze net vorige week vervangen :)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor mealybug » 12 aug 2014 09:10

Lock&Stock schreef:
Yes, Amsterdam > Frankfurt > Windhoek met Air Namibia. Tot paar weken geleden was alleen het vliegveld van Windhoek gesloten omdat de brandweerauto kapot was, gelukkig is deze net vorige week vervangen :)


Moest vast uit Duitsland komen.
Veel mensen vliegen naar Kaapstad , omdat de vliegtickets daarheen honderden euro's goedkoper zijn vanwege veel meer concurrentie, en ook de autohuur is hier in ZA veel goedkoper dan in Namibia. Binnen 6 uur ben je al aan de grens en de benzine kost de helft van wat je er bij jullie in Europa voor betaalt.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3913
Lid geworden op: 25 sep 2013 14:56

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor ineke-kitty » 12 aug 2014 09:22

mealybug: " welkom terug! voor 22 euro heb je hier een overnachting".

Dank je.
Plaatsen zoals St. Tropez zijn sowieso zeer populair om "gezien" te zijn door toeristen, en de Fransen schroeven de prijzen dan ook op, want "Jan toerist" betaalt toch wel.
Volgend jaar ga ik maar weer naar mijn dochter aan de westkust. [ gratis verblijf. hahaha].


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten