Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jul 2014 20:27

oooh bakvis: herken je helemaal... we zijn m kwijt geweest op vakantie, eerste dag, amper op het park ik dacht dat hij bij manlief was, manlief dacht dat hij bij mij was... ik liep beneden aan de heuvel een bal te halen..... Je wil niet hoe ik toen als een halve dwaas rond kon rennen in paniek, links bos, rechts stuwmeer... naar achter richting dorp en naar boven tig trappen... en daar was hij.. op zoek naar een zandbak, zich van geen kwaad bewust. En nog steeds niet! Hij benadrukt jij was mij kwijt... ik jullie niet!

Ik vraag mij toch af wat jullie onder vermaken zien.... als ik in het bos loop vermaken ze zich ookk, we hebben gewoon niet de ruimte in en om huis. En op deze leeftijd al doelloos beetje rondfietsen en rondhangen vind ik absoluut niet iets wat ik onder goed schaar! dan pakt ze maar een boek en gaat ze lezen! Ik zie dat als start voor de jongerenhanggroepen die hier nu al zijn onder de schoolkinderen.. hangend en vernielend met hun enegiedrankje erbij! Verschrikkkkkelijk!

HIer was M erg snel met rondtrappen, terwijl buurkindren van meer dan een jaar ouder er niks van bakte zat M al op zn fiets toen nog met zijwieltjes.. hij kon amper bij de trappers! Het verschilt per kind. Gewoon laten gaan.. laten ontdekken.
We hadden een loopfietsje omdat M niet met de voetjes bij de trappers en grond kon wel eerst zijwielen gedaan. Nu pas kan hij met zn teentjes aan de grond. Maar de zijwieltjes er ook al snel afgehaald en geholpen met opstappen. afstappen ging gewoon prima.. hij sprong min of meer gewoon van de fiets:) haha

asm

Berichtdoor asm » 30 jul 2014 21:20

Hier tussen onze 2 jongens al grote verschillen met fietsen.
oudste (5) was en is van t slepen 2e van 3 fietst nu al heerlijk hard op zijn fietsje terwijl broerlief toen echt nog geen 100m fietste.
Oudste durf ik ook nog niet mee te laten fietsen met nog 2 kids op fiets. Vooral moeite met opstappen en remmen nog.. remt en laat zijn fiets enn zichzelf vallen..
we blijven dus geduldig oefenen, hij vindt t zelf ook niet echt leuk dat scheelt ook echt en dan wonen we ook nig aan een drukke weg. Hebben heerlijk huis... mAar mis de 'rust' van woonerfen..
Maar goed... komt vanzelf een keer daf ie t snapt..

asm

Berichtdoor asm » 30 jul 2014 21:25

Och.. kwijtraken.. vreselijk.
Half jaar geleden een keer 5 min., en dat vond ik al lang... in n winkel met 2 uitgangen..
zoon van 2,5 toen, echt een weglopertje geweest. Veel een meelooplijn gebruikt... veilig en rustig.. Gelukkig gaat t nu veel beter, maar als ik m eens vergat wist ik gelijk weer waarom ik m gebruikte..

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 30 jul 2014 22:44

ajl schreef:Ben ik nu de enige die niets met een vakantieritme heeft? Ik kan mij er niets van voorstellen om alles in slow motion te doen. Dat past ook niet echt bij ons.

Haha. Heerlijk vind ik dat. Pas rond 8 uur (of later...) wakker worden. Kids nog even bij ons in bed. Als ze het zat zijn gaan ze heerlijk rustig beneden spelen en word ik nog even goed wakker ;-). Rustig in de pyjama wat rondhangen, wat opruimen, etc. om vervolgens om half10 pas aangekleed aan het ontbijt te zitten... ;-). Heerlijke start van de dag vind ik dat.....

En 's avonds niet zo op de tijd letten! In een schoolweek eet ik altijd alleen met de kids. Nu wachten we op manlief (rond 18.30u thuis). Soms gaan we dan nog even fietsen, ijsje halen, bezoekje bij opa/ oma doen oid. Wij genieten daarvan. Zelf ook wat later naar bed dus 's avonds nog even tijd voor mijzelf/ ons samen.

vanellus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vanellus » 31 jul 2014 08:16

Mijn kinderen hebben altijd hetzelfde ritme. Of het vakantie is, of we thuis zijn, of we ergens anders logeren. Voor zeven uur erin, 's morgens iets na zessen eruit. De oudste slaapt nu heel zelden tot zeven uur, maar wanneer we door familiebezoek of een leuke activiteit na zeven uur thuiskomen, dan is dat ook echt moeilijk voor ze. "Mag ik naar mijn bed?"
Dit leidt ertoe dat wij een heel regelmatig bestaan hebben. Dat had ik vroeger nooit gedacht :) Maar het is, alhoewel tamelijk jaren '50, wel heel erg gezellig en ik (dit klinkt erg truttig) vind er zelf ook wel rust in.

Dochter (5) zwemlest op dit moment. In een buitenbad, want daar heb ik het ook geleerd door weer en wind. Ze vindt het super. Wat zijn jullie ervaringen met zwemles? Na buitenbad door naar binnen? Hoeveel seizoenen duurt zoiets? Ik was aardig wat ouder, maar had twee buitenbadseizoenen nodig voor a&b. Volgens mij moet je tegenwoordig veel meer kunnen voor een diploma.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jul 2014 12:09

Wij hebben ook altijd hetzelfde ritme, maar dat komt misschien ook dat manlief en ik ook nog deels moeten werken. Als gezin hebben wij twee weken vakantie, ik een weekje eerder dan manlief en kan alles pakken voor de vakantie. Op zijn eerste vakantiedag gaan wij weg en komen de zaterdag voordat ik maandags weer aan het werk moet weer terug. Hij mag weer alle puinzooi opruimen. De andere weken bestaat uit schuiven met werk en thuis zijn. Dus echt vakantiegevoel
is er niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jul 2014 12:50

Hier ook hetzelfde ritme... kan ze er ook niet uitkrijgen. S avonds laat heen is ook gewoon weer smorgena op tijd wakker en ze zijn dan poep sago!

Zwemles ben met de oudste gestart toen ze vier was.. streber eerste klas dus binnen tien maand a en b. Czwommen we eens in de week een half uur..en kreeg ze aantal keer longontsteking dus duurde dat een half jaar.
Onze tweede wordt straks vier maar als die water ziet is het spelen en springen.. dus wacht met hem sowiezo nog 1 jaar... wie weer ook nog wel meer dan een jaar...
We zwemmen binnen.. tzwembad zit om de hoek.

Zo.. we zitten maar weer in strandoutfit. Kids dan he... mij zienje niet meer.... en spelen maar!

Ik werk in het onderwijs en heb daarom zelf ook bijna zes weken vakantie.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 31 jul 2014 18:16

ajl schreef: Dus echt vakantiegevoel is er niet.

hoe vind je dat dan? baal je daar niet van?

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 31 jul 2014 18:21

paprikameisje2 schreef:Hier ook hetzelfde ritme... kan ze er ook niet uitkrijgen.

Als de klok verzet word dan passen ze zich op een gegeven moment toch ook weer aan aan het nieuwe ritme?
Hier duurt het altijd ong. 2 weken ;-). De laatste 1 á 2 schoolweken begin ik al met later naar bed en de avondmaaltijd later. De eerste vakantieweek alles (ook maaltijden etc) later.
Nu zitten ze in een heerlijk ritme, slapen (minstens) evenveel uren dan in een schoolweek. Zitten ook heel lekker in hun vel.

Maar zo zie ze dat iedereen anders is. Ik zou er chagrijnig van worden; in de vakantie elke morgen om 6 uur wakker... ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 jul 2014 20:10

654321 schreef:
Als de klok verzet word dan passen ze zich op een gegeven moment toch ook weer aan aan het nieuwe ritme?
-)

helaaas... is dit niet met twee weken gepiept! we zijn blij dat de klok weer naar achter gaat! We hebben gewoon vroege vogels.. in de zomer is dat lang niet zo erg als in de winter.. voordat het dan weer licht is s morgens... zucht :(

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 jul 2014 20:26

654321 schreef:
hoe vind je dat dan? baal je daar niet van?

Nee,waarom? Ik vind mijn gewone, werkende leven ook erg leuk. Ik krijg juist de kriebels van al het geroep ; 'ik ben zo toe aan vakantie'. En dat elke 8 weken, want dan zijn er weer vakanties. :roll: Dit is straks onze eerste vakantie samen in 2 jaren. Nou ja, vorig jaar na mijn bevalling waren wij ook samen thuis, maar echt vakantie kan je dat ook niet noemen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jul 2014 21:10

Mijn man en ik hebben altijd vakantie. 8) :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 jul 2014 21:43

pfff, net weer 3 uur op de SEH gezeten.. Na een suikerinfuus en brood knapte hij weer op en mocht hij gelukkig weer mee naar huis... zo blijven me maar bezig..

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 31 jul 2014 21:48

O bah tj..wat naar weer.. nog steeds niet bekend wat het nu precies is?

Oh het lijkt me echt vreselijk om je kids kwijt te zijn..

Em (net 5) fietst hier nu zonder zijwielen. Vanmiddag ook met R geoefend maar zij durft t nog niet goed. Moet ook nog 3 worden dus kan ook nog wel. Ze fietst al wel een poos op 12inch met zijwielen. Vorig jaar zomer al, voor ze 2 was.

Hier ook lekker vakantie. Moet alleen nog wel iets makkelijker worden van mezelf...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 01 aug 2014 11:07

trijntjejohanna schreef:pfff, net weer 3 uur op de SEH gezeten.. Na een suikerinfuus en brood knapte hij weer op en mocht hij gelukkig weer mee naar huis... zo blijven me maar bezig..

Wat verdrietig toch voor het mannetje. :?
En ook voor jullie, als ouders, het blijft zo onzeker.

Terug naar “Archief”