Trouwen, tips enz. deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Stip » 23 jul 2014 13:24

Hier een jurk van Anastasi en incl torselet was ik rond de 1000euro kwijt. Het hangt erg af van wat je wilt: een merk jurk, nieuwste collectie. Of een merkloze mooie jurk of van een oudere collectie. Voor dat laatste ben je beduidend minder kwijt.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor meribel » 23 jul 2014 14:55

Mijn jurk was 400 en met schoenen en toebehoren als sluier en torselet werd dat 500 vond ik al teveel voor 1 dag maar ach.
Bij een tweedehandswinkeltje, eigenaresse was super met naald en draad en maakte hem voor me nog wat korter.
Ik vind dat echt al een heel groot bedrag eerlijk gezegd.

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor juf89 » 24 jul 2014 09:59

bedankt voor alle tips :)

@meribel bij welke winkel ben je geweest?
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor meribel » 24 jul 2014 19:29

ik heb gegoogled maar hij lijkt niet meer te bestaan :( , zat in de newtonstraat in den haag, ( ik ben ook wel 11 jr getrouwd )
het was daar zo dat mensen hun bruidsjurk bij haar inleverde, en dan kregen ze een percentage als die verkocht werd.
en ze gaven een foto mee.
ik keek een boek door met alle jurken in mijn maat en die kon ik dan allemaal passen,
ook had ze veel assecoires.

maar er zijn vast wel meer van dat soort winkels. ik kom ze op google wel tegen iig.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor LeChat » 25 jul 2014 21:05

Mijn jurk kwam ook van Anastasi, geen idee meer wat 'ie kostte (is alweer 5 jaar geleden :wink:) en was ook helemaal naar mijn eigen idee/mijn zin. Ik wilde wel een witte jurk maar niet helemaal wit omdat ik zo'n lichte huid heb en lichtblond haar, dus zelf een ontwerp gemaakt met lichtblauwe accenten en een lichtblauw bolerootje erop. Kijk ik nu op haar site dan is ze iig nog niet duur...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Jannoek » 29 jul 2014 15:25

moet kunnen volgens mij! en je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk. pronovias jurk heb je niet voor dat geld, maar er zijn echt wel jurken onder de 1500 te koop.
doe vooral wat je zelf mooi vind (en wat je uit wil geven). mijn man is fotograaf en ziet dit jaar toch ook best veel bruiden die niet in t wit trouwen maar bijv. ewn mooi gekleurd(e) jurk(je) aan hebben, en geen 'standaard' trouwjurk. met de juiste accessoires en details ook erg mooi!

succes iig en geniet van alle voorbereidingen :-)

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Ruth2 » 29 jul 2014 17:13


Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor jaccootje85 » 03 okt 2014 21:32

Ruth2 schreef:http://www.modehuis-annette.nl/


Daar kon ik dus echt niet slagen!! Terwijl het om de hoek was... Ik ben in Dordrecht geslaagd, al weet ik niet of dat een dure zaak is. Ik kreeg de jurk cadeau van m'n ouders... Heb de jurk nu te koop voor €500,- Dus als er iemand interesse heeft... :D
Szent az Úr

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor juf89 » 14 okt 2014 13:44

ik ga binnenkort toch naar Taft en Tule. Ik vind het echt enorm lastig. Ik wil gewoon een mooie jurk en niet terug kijken op mijn dag en zeggen, ik wilde er niet te veel aan uit geven dus heb ik maar een jurk genomen die ik ok vond, en niet een die ik heel mooi vond.

Maar men wat kost een trouwdag veel!!! Nu is bij ons ook wel het grootste probleem dat we de hele dag op een zelfde locatie zitten. Dat moet ook wel omdat we met 81 mensen zijn, waarvan 25 kinderen/baby's, maar het is een lieve duit!!

Heeft iemand nog een goede tip waar je voor niet mega veel geld wel mooie trouw ringen kan halen?

Groetjes
juf 89
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor lammetje » 14 okt 2014 14:29

Je kunt bij iedere juwelier even kijken en een max bedrag bepalen.
Lucardi is goedkoop maar of ze mooi zijn?? wij hadden ook een vrij budget trouwdag qua kleding en ringen. Kijk er nog steeds tevreden op terug. Had alleen de receptie anders willen hebben achteraf. Maar dat had niet veel kosten bespaard.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Evelien » 14 okt 2014 14:41

Wij hebben bij Lucardi stalen rillen gekocht. Niet duur. Maar goed wij zijn dan ook niet van die ringen dragers dus kwamen we al gauw uit op staal. Nadeel is dan wel dat ze niet in halve maten verkrijgbaar zijn.

De kerkdienst was bij ons echt super cool/gaaf, dat was voor ons ook echt het belangrijkste en het mooiste was dat bijna alle gasten die we hadden uitgenodigd in de dienst zaten, verschillende achtergronden (van refo tot niet gelovigen).

Het is ook heel erg persoonlijk, wat wil je en hoe wil je de dag er uit laten zien.

Ik was bij de bruiloft van Lalage, en die hadden echt een hele leuke locatie, de dienst was mooi (sjonge die heb ik nog onthouden). Een gezellige bruiloft. :wink: En jullie zagen er ook zo gaaf uit.

Juliah
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 sep 2002 19:03
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Juliah » 14 okt 2014 15:50

Misschien vind je een tripje naar Franeker ook wel de moeite waard: ninasbruidsmode.nl (site is niet zo profi)
Daar ben ik in 1 ochtend geslaagd en ik paste de jurk perfect, kon m zo meenemen voor 500 euro.
Ondanks dat de prijzen toch ook wat omhoog zijn gegaan: klantvriendelijk en je mag genoeg jurken passen! (en ik sta ook nog ergens onder bruidjes..hihi)

Kun je mbt de kosten niet nog in de dagindeling schuiven?
Wij werden vaak al in de ochtend bij de bruid thuis verwacht voor koffie/lunch etc maar vonden dat zelf altijd overbodig en te veel stress opleveren. Daarom verzamelden wij pas met de daggasten voor het stadhuis, na de lunch. Daarna direct door naar de kerk, dan receptie van 2 uur en in de avond diner met daggasten.
~Get out and do what we were meant to do~

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Acire » 14 okt 2014 20:28

juf89 schreef:ik ga binnenkort toch naar Taft en Tule. Ik vind het echt enorm lastig. Ik wil gewoon een mooie jurk en niet terug kijken op mijn dag en zeggen, ik wilde er niet te veel aan uit geven dus heb ik maar een jurk genomen die ik ok vond, en niet een die ik heel mooi vond.


Ik denk eigenlijk dat het niet zo werkt. Als jij in de 2000 euro + winkel staat zijn er jurken die je helemaal te gek vind en jurken waarbij je denkt 'mwah'. Dat heb je in de -1000 euro jurken ook en bij de -500 euro jurken ook. Je hebt een klik of je hebt hem niet. En dat voel je zelf en dat zien de mensen die mee zijn ook. Dus ik kan je aanraden: bedenk wat je budget is en ga dan naar een of meerdere winkels die daarbij passen. En trek net zo lang jurken aan tot je de klik hebt. Vertrouw maar op jezelf met die jurk, dat komt wel goed :)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor Lalage » 14 okt 2014 21:30

Evelien schreef:De kerkdienst was bij ons echt super cool/gaaf, dat was voor ons ook echt het belangrijkste en het mooiste was dat bijna alle gasten die we hadden uitgenodigd in de dienst zaten, verschillende achtergronden (van refo tot niet gelovigen).

Het is ook heel erg persoonlijk, wat wil je en hoe wil je de dag er uit laten zien.

Ik was bij de bruiloft van Lalage, en die hadden echt een hele leuke locatie, de dienst was mooi (sjonge die heb ik nog onthouden). Een gezellige bruiloft. :wink: En jullie zagen er ook zo gaaf uit.

Haha wat leuk dat je dat nog weet, is alweer acht jaar geleden :) Als we nu zouden trouwen dan zou het er waarschijnlijk heel anders uit hebben gezien ;) maar dat geeft niet. Jullie trouwdienst kan ik me ook nog goed herinneren!

Mijn zusje is pasgeleden getrouwd en dat was echt een geweldig feest :) De trouwdienst zat vol mooie muziek door vrienden die aan het conservatorium hebben gestudeerd: zang, piano, viool; klassiek en modern en Taizé.

Ik vind het altijd het leukste als de dienst en de dag echt bij het bruidspaar passen, dat je kunt zien dat ze erover hebben nagedacht en dat het echt hún feest is.

Onze trouwringen waren ook niet heel erg duur. Ik had het idee om 'later' nog eens supermooie ringen te kopen, maar mijn man draagt hem nooit en ik draag 'm noodgedwongen links omdat mijn rechter ringvinger dik is van de reuma. Dus daar gaan we niet alsnog veel geld aan uitgeven. Wel ben ik mijn ring een keer kwijtgeraakt *oeps* en toen heb ik een nieuwe gekocht. Dan is het juist wel handig als je een eenvoudige standaard ring hebt ;)

Wij hadden veel geluk met de locatie: die hoefden we niet te betalen, wel hebben onze ouders na afloop de boel staan schoonmaken... we hebben zelf drank ingekocht en vrienden hebben om de beurt achter de bar gestaan. Dat scheelt wel een hoop geld.

juf89
Mineur
Mineur
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2011 14:16
Locatie: de grote stad

Re: Trouwen, tips enz. deel 3

Berichtdoor juf89 » 25 nov 2014 12:46

inmiddels geslaagd voor mijn jurk, en wel bij taft en tule. en heel anders dan ik zelf had verwacht!!
Nog iets meer dan 5 mnd dan mag ik mijn droom jurk aan!!
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten