Crisis Oekraine

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: Crisis Oekraine

Berichtdoor mealybug » 24 jul 2014 08:13

Optimatus schreef:De BND spioneert ook, en blijkbaar beter, want er lekt niets uit.

In Polen en Oostenrijk worden Russen al in sommige hotels geweigerd, veelal wegens wangedrag.

Dat laatste kan ik me goed voorstellen, vorig jaar in Cyprus geweest, waar ze dde roebeltjes waarschijnloijk harder nodug hebben.
Wat een trash zat daartussen.
(ook veel Ukrainers daar trouwens 8-[ )

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2014 08:22

Optimatus schreef:Als je goed zou lezen zou je zien dat alleen Poetingezinden op kunnen krassen. Vluchtelingen zoals politieke tegenstanders en homoseksuelen kunnen m.i. te allen tijde komen en blijven. Je legt mij nu woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Dat is vuile demagogie.

Notoire buitenlandse antisemieten mag je m.i. ook deporteren.

Ja het is volkomen duidelijk dat je tegen vrijheid van overtuiging ben.
Daarbij straf je ook de mensen die wel uitgesproken tegen Putin zijn omdat die dan tijdens een asielprocedure niet mogen werken. En zoals ik al eerder aangaf straf je er Putin of Rusland totaal niet mee, je verbreekt enken wat huwelijken (want wat als Rusland je mening gaat delen en de Nederlandse partners niet opneemt?) en je stuurt veel hoogopgeleide Russen naar Rusland, met een reden tot wrok met betrekking tot Nederland of het westen in het algemeen.

Kortom, met rechtvaardigheid heeft je redenering niets te maken, want je straft mensen die onschuldig zijn, terwijl schuldigen niets voelen van deze maatregel. Met strategisch inzicht heeft het ook niets te maken omdat je alleen afkeer van het westen creeert bij sommige mensen en je kennis naar Rusland stuurt.

Verder heeft dat "ons Europa" wat je eerder noemde ook vreselijk vuile handen in Oekraine. Misschien was het terecht om de revolutie daar te ondersteunen, maar het is zeker niet te verdedigen om al voor er nieuwe verkiezingen waren allerlei samenwerkingen te regelen met een regering die niet democratisch gekozen is, of dat minder kwalijk is dan de Russische inmenging in Oekraine is nog maar de vraag. (Al heeft de Russische inmenging rampzaliger gevolgen nu een vliegtuig is neergeschoten).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 08:41

Wellicht dat er voor schrijnende gevallen menselijk maatwerk geleverd kan worden. Het is sowieso al vreemd dat asielzoekers in Nederland niet mogen werken en in België wel. Dat is echter een andere discussie.

Rusland moet echter snoeihard worden gestraft. Het houdt delen van een ander land bezet. We hebben nu Churchills nodig. Geen lafbekkerige Chamberlains. Wie Poetin steunt, staat achter diens misdaden en is medeverantwoordelijk. Benes had dat in 1945 al begrepen.

Make Russia pay for her crime.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 24 jul 2014 09:18

Ok Optimatus,

Op naar Oekraine zou ik zeggen: kun je aan hun kant mee vechten om het oosten te bevrijden.
Ik heb nog wel wat reis en taaltips voor je.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2014 09:37

Optimatus schreef:Wellicht dat er voor schrijnende gevallen menselijk maatwerk geleverd kan worden. Het is sowieso al vreemd dat asielzoekers in Nederland niet mogen werken en in België wel. Dat is echter een andere discussie.

Rusland moet echter snoeihard worden gestraft. Het houdt delen van een ander land bezet. We hebben nu Churchills nodig. Geen lafbekkerige Chamberlains. Wie Poetin steunt, staat achter diens misdaden en is medeverantwoordelijk. Benes had dat in 1945 al begrepen.

Make Russia pay for her crime.

We kunnen natuurlijk ook alle Russen in Nederland kaalscheren en op karren door de straten rijden.
Punt is dat je nu omwille van symboolpolitiek een hoop wetten wilt veranderen (mensen op grond van afkomst en mening het land uitzetten, nieuwe wetten voor asielzoekers etc. Je kunt ook zeggen we hebben nieuwe Bushes nodig die goed ingreep in Irak. Of Mao's die ingreep toen Amerika Noord-Korea leek te veroveren.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2014 09:44

parsifal schreef: Je kunt ook zeggen we hebben nieuwe Bushes nodig die goed ingreep in Irak. Of Mao's die ingreep toen Amerika Noord-Korea leek te veroveren.

Zijstraatje, maar ik heb over Mao gelezen in Mao: the unknown story (aanrader). Die hele oorlog in Noord Korea was Mao's poging Rusland te dwingen China meer militaire steun te geven - inclusief de kennis om atoomwapens te maken. Sterker nog, toen Korea zich wilde overgeven, weigerde Mao dat en rekte hij die oorlog omdat Rusland hem nog niet had gegeven wat hij wilde. Korea's welzijn en soevereiniteit was het laatste waar Mao zich druk om maakte.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 10:10

Bedenk dat Rusland alles in eigen hand heeft.
Als dit nieuwe evil empire inbindt en de Krim teruggeeft aan Oekraïne, zullen strafmaatregelen niet nodig zijn. Als Rusland echter bezig blijft met haar misdaden, dienen we steeds zwaardere sancties in te voeren. Het verwijderen van alle Poetingezinde Russen is voorlaatste sanctie. De laatste is oorlog.

Wellicht dat deze laatste twee nooit ingezet hoeven te worden. Maar Poetin is in potentie een nieuwe Hitler en dient als zodanig behandeld te worden. Stap een: boycot de Russische economie kapot. Ze hebben nu al last van sancties. Verscherp deze. Wellicht zet volk deze kremlinrat af en lost het probleem zich zo op.

Of moeten we de moordaanslag op onze landgenoten maar gewoon vergeten omdat er anders een paar russofielen op refoweb bang zijn dat hun buurman gaat verhuizen?
Laatst gewijzigd door Optimatus op 24 jul 2014 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 24 jul 2014 10:18

@Optimatus:

Nu raas en tier je al meer dan een week over Poetin. Hoe zit het met: heb uw naasten lief als uzelf? En, heb uw vijanden lief?
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2014 10:20

Optimatus schreef:Bedenk dat Rusland alles in eigen hand heeft.
Als dit nieuwe evil empire inbindt en de Krim teruggeeft aan Oekraïne, zullen strafmaatregelen niet nodig zijn. Als Rusland echter bezig blijft met haar misdaden, dienen we steeds zwaardere sancties in te voeren. Het verwijderen van alle Poetingezinde Russen is voorlaatste sanctie. De laatste is oorlog.

Wellicht dat deze laatste twee nooit ingezet hoeven te worden. Maar Poetin is in potentie een nieuwe Hitler en dient als zodanig behandeld te worden.

De situatie in de Krim is niet zo verschillend met die van Kosovo. Bedenk wel dat een ruime meerderheid van de Krimbewoners liever bij Rusland hoort dan bij Oekraine (dat geldt ook voor grote delen van Oost-Oekraine). Het is wel zo dat de grootouders van veel mensen in Krim en Oost-Oekraine niet in Oekraine geboren zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 jul 2014 10:27

Veel tsjetsjenen willen ook niet bij Rusland horen... maar werden door Poetins leger bijna uitgeroeid. Iedereen zweeg. En als een meerderheid van Malmö bij Turkije wil gaan horen, wat dan?

Arco beter opletten. Vorige week liep ik op vrijdag op de Via Gladiola. Ik ben dus nog geen week met jouw vriend bezig.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2014 11:05

Optimatus schreef:Veel tsjetsjenen willen ook niet bij Rusland horen... maar werden door Poetins leger bijna uitgeroeid. Iedereen zweeg. En als een meerderheid van Malmö bij Turkije wil gaan horen, wat dan?

Arco beter opletten. Vorige week liep ik op vrijdag op de Via Gladiola. Ik ben dus nog geen week met jouw vriend bezig.

Niet iedereen zweeg over Tsjetsjenie, een oorlog die begon voor Putin aan de macht was. En nee vanwege historische redenen denk in niet dat de Krim zich moet losmaken van Oekraine, net zomin als Malmö of de rest van Skaane zich bij een ander land (bijvoorbeeld Denemarken) zou moeten voegen (al zijn er best wat Zweden die het geen probleem zouden vinden om Malmö kwijt te zijn). Er zijn meerdere kanten aan het verhaal en Putin is een opportunist, maar jij in je argumentatie bent dat niet minder, met enkel de fouten van Putin aanwijzen, zonder vergelijkbare situaties van onze vrienden in ogenschouw te nemen.

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 24 jul 2014 11:09

parsifal schreef:De situatie in de Krim is niet zo verschillend met die van Kosovo.

Dat denk ik ook. Raar dat de afscheiding van Kosovo door het westen wordt goedgekeurd en de Krim niet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2014 11:11

Optimatus schreef:Vorige week liep ik op vrijdag op de Via Gladiola. Ik ben dus nog geen week met jouw vriend bezig.

Doe dat nou niet, Opti. Niet iedereen die met rede en terughoudendheid probeert te reageren heult direct met Poetin. Natuurlijk is het allemaal aangrijpend en niemand praat iets goed, maar dit soort termen zijn niet behulpzaam in de gezamelijke verwerking.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

shrew
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor shrew » 24 jul 2014 11:15

Optimatus schreef:Als je goed zou lezen zou je zien dat alleen Poetingezinden op kunnen krassen. Vluchtelingen zoals politieke tegenstanders en homoseksuelen kunnen m.i. te allen tijde komen en blijven. Je legt mij nu woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Dat is vuile demagogie.

Notoire buitenlandse antisemieten mag je m.i. ook deporteren.

Ook als je alleen poetin gezinde russen (en poetin gezinde nederlanders? Belgen? Duitsers? ) het land uitjaagt ben je geen haar beter dan poetin. Dat is precies wat hij doet iedereen die het niet met hem eens is wegjagen of monddood maken.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 24 jul 2014 11:17

Optimatus schreef: De laatste is oorlog.

Ik neem aan dat jij in de voorste linies zal strijden ?
Of laat je anderen dit klusje opknappen ?

Rare stoere taal - dat is het.
Oorlog met Rusland - hoe verzin je het ?
Napoleon en Hitler hadden daar ook goeie ervaringen mee.

Strijdkrachten van de Russische Federatie
Beschikbare strijdkrachten
dienstleeftijd: 18-27 jaar¹
Beschikbaarheid (mannen 18-49 jaar):
- Waarvan geschikt: 21.049.651 (sch. 2005)
Actieve troepen: 1.130.000 (4e van de wereld)

1277 operationele jachtvliegtuigen
745 operationele aanvalsvliegtuigen
103 operationele strategische bommenwerpers
180 operationele toestellen voor verkenning/ECM/ELINT/AEW
255 operationele transportvliegtuigen
20 Il 78 Midas Tankvliegtuigen
313 operationele gevechtshelikopters
329 operationele transporthelikopters

Nog steeds van mening dat Nederland Rusland moet aanvallen ?

Terug naar “Archief”